|   15:07:40
דלג
  יורי מור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

ציפי לבני - חידה אחת גדולה

למה אחרי שנים של אמונה עיוורת כי חזות הכול הינו משא-ומתן עם הפלשתינים, לבני ירדה מהנושא וקפצה על סוס אחר: הגנה על זכויות המיעוטים? נושא כשלעצמו חשוב ומכובד - אבל היא לא ביקשה מנדטים למפלגתה הטרייה תחת דגל זה! אולי הייתה מקבלת יותר קולות
23/12/2014  |   יורי מור   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
ציפי לבני. יודעת טוב מכולם מה לעשות? [צילום: פלאש 90]

נשים לרגע בצד את כל הפיקנטריה שבבחירות: מי מתייחד, מי מתפלג, מי יפה וממי נמאס. נדבר בקצרה על התכלס, העל המהות: מה מציעים לנו המתמודדים? בפעם הקודמת ניסינו ללכת על יופי וכושר הדיבור. כפי שנוכחנו לדעת, זה לא עבד, הכנסת לא החזיקה מעמד אפילו שנתיים. כהונת הכנסת הייתה קצרה מזיכרונו של הבוחר הישראלי (הידוע כדבר הקצר ביותר בעולם).

בואו הפעם נתייחס ברצינות לתפקידנו כריבון הבוחר את משרתיו. למשל, ננסה לברר, מה מציעה לנו שרת המשפטים היוצאת והמועמדת לראשות הממשלה ברוטציה ציפי לבני. הרי זה לא מספיק שהיא קוראת לנו להצביע נגד איש מסוים. מה מסע הבחירות שלה? מה בעיניה - הבעיה, איזה פתרון היא מביאה? מה היא מתכוונת לקדם בכנסת הבאה? למה לי לתת לה את הקול שלי?

יש לציין שלבני היא בכלל חידה גדולה. בשנים האחרונות היא בנתה את עצמה כפוליטיקאית על הנושא המדיני. תחת כל עץ רענן (לפני שבוע שמעתי "תחת כל מיקרופון רענן" - ביטוי עוד יותר מקסים) היא הבטיחה להגיע להסכם עם אבו-מאזן. טענה בתוקף שהיא יודעת איך לעשות זאת, רק תנו לה סמכויות. לפני שש שנים היא סירבה להיכנס לקואליציה כי לא הייתה בטוחה שנתניהו יאפשר לה לנהל משא-ומתן עם הפלשתינים.

לבחירות הקודמות היא הלכה עם אג'נדה מדינית מובהקת, שוב הבטיחה להביא שלום. ונכנסה לקואליציה בתנאי שהיא תהיה הממונה על המשא-ומתן. ופתאום היא התחילה לריב עם ראש הממשלה בגלל "חוק הלאום" ובסופו של דבר הביאה לפירוקה של הקואליציה. הופתעתי מאוד. למה? היא ביקשה מהבוחר תמיכה על כרטיס אחר: התהליך המדיני. מה פתאום היא מפוצצת הכול? מה עם הדבר שהיה עד כה ציפור הנפש שלה? למה בלי התרעה מוקדמת היא משנה את היעד העיקרי, מקריבה את היקר לה עבור משהו שבפירוש יכול לחכות? במערכת הבחירות היא לא חרתה על דגלה להיאבק על זכויות המיעוטים בישראל. חשבה שזה מובן מעליו? בסדר. שתביא הסכם שלום - ועל גל ההערצה תבטל גם איזה חוק שבעיניה נראה מיותר. למה אחרי שנים של אמונה עיוורת כי חזות הכול - הינו משא-ומתן עם הפלשתינים, לבני ירדה מהנושא וקפצה על סוס אחר: הגנה על זכויות המיעוטים? נושא כשלעצמו חשוב ומכובד - אבל היא לא ביקשה מנדטים למפלגתה הטריה תחת דגל זה! אולי הייתה מקבלת יותר קולות.

גם בלעדיה קיים מספר רב של גורמים השומרים על זכויות המיעוטים בארץ - אירופה, שעוקבת בשבע עיניים אחרי כל חוק שמחוקקים בכנסת ישראל, יש את האו"ם, מועצת הביטחון, מזכיר המדינה קרי, שלא לדבר על הצדיקים בג"ץ, מר"צ, גל"צ ושאר התקשורת המקומית, שעולה על כוחו של כל גורם אחר. הרי לבני שכנעה אותנו שאין מלבדה מי שיכול להביא קץ לסכסוך בן מאה השנים!

למה היא לא השיגה הסכם? לא היו לך מספיק סמכויות? חבל היה קצר מדי? למה זה הפריע לה? הרי פגשה את אבו מאזן בלונדון בניגוד לרצונו של נתניהו. (אגב - בנקודה זאת אני בעדה. במקומה הייתי מתנהג בדיוק כמוה. אבל קחו בחשבון שיש חוק: הצלחת - צל"ש, פישלת - טר"ש). למה לא הביאה לממשלה טיוטת ההסכם ההגיוני ומבטיח את בטחונה של ישראל, הסכם אותו מוכן לחתום הצד השני? חששה, שהממשלה לא תאשר אותו? אז מה? יש כנסת, יש העם בסופו של דבר. עם טיוטה כזאת הייתה הולכת לבחירות ומקבלת ראשות הממשלה בלי בוז'י ובלי להחליף מפלגה.

לפני כמה ימים אני סוף-סוף קיבלתי תשובה לשאלתי. ב-16 בדצמבר 2014 בראיון לרן בנימיני ברשת ב' היא אמרה: (אני מצטט): " הפלשתינים קיבלו החלטה ללכת לעולם במקום לנהל מו"מ ... אבו-מאזן קיבל החלטה מוטעית גם עבורו גם עבור כל מי שרוצה כאן שתי מדינות, הוא החליט לא לקבל את ההצעה האמריקנית שהוצעה לו, הוא החליט ללכת לקהילה בינלאומית כי שם הוא לא משלם מחירים פוליטיים, כול הסכם שמשמעות שלו גם ביטחון לישראל, גם גושים, בוודאי ירושלים. יש כאן גם פשרה פלשתינית. הוא כנראה לא רוצה".

בוקר טוב אליהו! כמה זמן לקח לה להגיע למסקנה הזאת! היא בלבלה לנו את המוח, טעתה בעצמה - והטעתה אחרים. כל כך הרבה פעמים אמרו לה: הפלשתינים לא רוצים משא-ומתן. אפילו אני ידעתי את האמת, כתבתי על זה בעבר לא פעם. ניחא טעתה והבינה באיחור גדול. היא מספרת שטעתה - אבל לא מכה על החטא, לא מתנצלת.

מה עושה מי שהטעה את העם במשך שנים? מודה ועוזב ירוחם. מה עושה ציפי לבני? באותה הנשימה היא מכריזה ששוב היא יודעת טוב מכולם מה יש לעשות; שוב מבקשת מנדט ולא מסתפקת בפחות מראשות הממשלה (ולו ברוטציה). בשיחה עם רן בנימיני היא מבטיחה לפעול בהתאם לעמדה של הפלשתינים - לעבוד מול אירופה וארצות הברית. יש לה תוכניות אחרות שלא לוקחות בחשבון את אבו-מאזן ואת הפלשתינים. לא נתניהו, לא ליברמן, לא לפיד - היא ורק היא יודעת מה לעשות ואיך. אבל למה שנאמין לה גם הפעם? ואם היא שוב טועה?

למען ההגינות יש לציין כי התנהגות מסוג זה מאפיינת לא רק אותה. יאיר לפיד ביקש וקיבל מנדט - הרבה מנדטים - בהבטחה לפתור בעיות כלכליות. גם הוא שבר את הכלים על אותו חוק הלאום ועל בניית בהתנחלויות. יאיר קיבל שיחה מאראלה ממפעל הפיס: "זכית ב-19 מנדטים!" הוא קיבל פיקוד על האוצר. כל הקלפים בידיו - תעשה מה שהבטחת לבוחרים שלך - ובקדנציה הבאה אתה תכנס לבית ראש הממשלה על הסוס הלבן כמנצח אולטימטיבי. לא - העם יישא אותו על ידיו לבית ראש הממשלה. אתה מסכן כל זה בגלל הדברים שבכלל לא נוגעים לתחום שלך? זכויות המיעוטים מדאיגים אותך? בניה בהתנחלויות? למה חתרת תחת ראש הממשלה? מה, הפעם תבקש מנדטים על אג'נדה אנטי התנחלויות ובעד מיעוטים?...

אבל נחזור לציפי לבני. באותו הראיון רון בנימיני ניסה לחלץ ממנה הצטערות על המילים הגסות שהטיחה בראש הממשלה בנימין נתניהו בערוץ 2. לבני לא מוכנה לדבר על הנושא. רן מתעקש - לבני נוזפת בו: יש נושאים יותר חשובים מאשר דברים שנאמרו במסגרת תוכנית סאטירה. איזה נושאים? לבני מסבירה: "יש בארץ הסתה לאלימות, עם זה צריך להתמודד"...

רן בנימיני הסתפק בתשובה, אך דעתי לא נוחה. לפני שאשלשל את הפתק שלי לקלפי אני רוצה לשאול את אבירת הסובלנות, את הלוחמת הגדולה באלימות בחברה הישראלית: האם כינויים "אימפוטנט", "אפס", "זבל", קללות בערבית שכוונו כלפי ראש הממשלה - הם תרומה הולמת של שרת המשפטים זה לא מכבר למלחמה באלימות בחברה?...

תאריך:  23/12/2014   |   עודכן:  23/12/2014
יורי מור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ציפי לבני - חידה אחת גדולה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליעם
23/12/14 13:21
2
אבי גרינשפן
23/12/14 13:30
3
אחשדרפן
23/12/14 23:34
4
השחף
24/12/14 14:31
5
שוש אידסיס
24/12/14 15:52
6
אבן דרך
25/12/14 00:47
7
עובדה.
25/12/14 09:34
8
של הציפורעה
25/12/14 10:15
9
מבשרת
26/12/14 05:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
לא פעם טענתי כי הנציגים החרדים בפרלמנט הישראלי אינם נלחמים כלל וכלל על כבוד התורה, ובמיוחד על קדושת שמו של הקב"ה, אלא אותם נציגים משמשים בלדרי ושתדלני נדל"ן וממון עבור הציבור החרדי, עם אחוזי כדאיות גבוהים. בכך שונים הנציגים החרדים משאר הנציגים בפרלמנט, ובמיוחד אלה שמשמשים שליחים סקטוריאליים. נציגי הערבים משמשים פה לשולחיהם וגם לפלשתינים בשטחי הכיבוש, ומבטאים שוב ושוב את ההשקפה הרעיונית של הסקטור ממנו הם באים. נציגי המתנחלים לוחמים עבור ההתנחלויות וכנגד כל פשרה מדינית, וכל זאת בעוז תעצומות ממש. גם הנציגים החילוניים נלחמים בלי בושה בעד רעיונותיהם המוצהרים ונגד הרעיונות ההפוכים להם, ובמיוחד נגד דת ישראל. אבל הנציגים החרדים - אלה שמתיימרים לייצג את "כבוד שמים" ואת "התורה הקדושה", על כל נביאיה, שופטיה ומנהיגיה, פשוט נעלמים ונאלמים כשיש לצאת במלחמה של חנית וכידון. השבוע הסבו את ליבי חברים חילונים לעוד דוגמה כזו.
23/12/2014  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
על-רקע גלי המחאה והזעם, השוטפים כל חלקה טובה במדינה, צמא הבוחר הישראלי המצוי למנהיג בעל קסם אישי, שיצליח לחלץ אותו מן הבוץ ששקע בו. אך אחד שכזה אינו בנמצא. המפלגות הישראליות משופעות כולן באנשים אפורים, שלא ניחנו בכריזמה הולמת כדי להצית מגפרור להבה ולחולל את המהפך הדרוש לסדר יום חדש במדינה.
23/12/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
המפלגות החרדיות בישראל, באופן היסטורי, מזוהות באופן כמעט מוחלט עם קהל הבוחרים שלהן: דגל התורה, אגודת ישראל והנציגה הספרדית בחבורה, ש"ס.
23/12/2014  |  עופר פרוסנר  |   חדשות
נאומו של השר בנט בפני באים הכינוס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בו חזר, שוב ושוב, על הביטוי "מפסיקים להתנצל" הוא ניסיון מתוחכם של איש ההיי-טק לבצע עוד אקזיט מוצלח לאידיאולוגיה לאומנית-דתית. מותר לשר לומר כל אשר הוא חפץ בו, מותר לדבוק ברעיונות וודאי מותר להשמיע אותם. אלא שיש בדברי בנט כדי לעמעם את ההיסטוריה הציונית המפוארת ולשים באור שלילי את אלה אשר הקימו את המדינה, בנו אותה ועלו אליה במשך הדורות. זה נשמע מוזר לכאורה, אך במאמץ קטן נתיר את הפלונטר.
23/12/2014  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
1. יום שישי אחרי שחרור הקלטות הקשות של איש החזון המציע לאשת סודו 10,000 דולר על כל חודש בכלא. האמת היא שאולמרט הציע דברים חמורים בהרבה לאחרים - לאבו מאזן, למשל. הוא הציע נסיגה מלאה מיהודה ושומרון כולל בקעת הירדן, חלוקת ירושלים והסכמה לשיבה חלקית של פליטים ערבים. לאחר שהסתבך במשפטים, הסתובב בעולם וטיהר את אבו מאזן למרות שסירב להצעותיו המופקרות. במקביל השמיץ את בנימין נתניהו והפיל עליו את האשמה לכישלון המו"מ (זוכרים שבשנתיים האחרונות ציפי - דמוקרטיה - לבני ניהלה את המו"מ? מה עוד היא יכולה לעשות, למעט רברבנות?). הקלטות (ולא רק הן) מבהירות עוד יותר מי עמד בראשנו וחשב שאם ישבור שמאלה, יוכל להינצל מאימת הדין והתקשורת - אלוהים ישמור!
23/12/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il