|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
שניים מתקוטטים, השלישי נהנה [צילום: AP]

רוסיה היא המרוויחה הגדולה ממלחמת ישראל-חמאס

מאמר בניו-יורק טיימס מסביר שהקרמלין יוצא נשכר מהסחת תשומת הלב מאוקראינה, מהתייצבותו הצינית לצד הפלשתינים ומהתרחקות הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה
29/10/23  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בעוד ישראל וחמאס נתונים במלחמה כוללת, רוסיה היא שחקנית משנה ולא שחקנית ראשית. אין כל ראיה לכך שהיא סייעה במישרין למתקפה המרושעת של חמאס, וגם מבחינה דיפלומטית הקרמלין נדחק לשוליים ואינו מצליח למלא תפקיד בנסיונות ההרגעה – כותבת האנה נוֹטֶה, מומחית לענייני רוסיה, בניו-יורק טיימס.

ג'ו ביידן ביקר בישראל בשיאו של מסע דילוגים אמריקני במזרח התיכון, ואילו ולדימיר פוטין – שהמתין עשרה ימים בטרם הואיל להתקשר לבנימין נתניהו – נסע לבייג'ינג. באו"ם הדגישו דיפלוטים רוסים את הפגיעה באזרחים ולחצו להפסקת אש הומניטרית, אך הייתה זו העמדת פנים בלבד. בלא מנופי השפעה על הצדדים, מוסקבה אינה יכולה לסייע בשחרור החטופים, להבטיח מסדרונות הומניטריים ובוודאי שלא להפסיק את הלחימה. אבל למרות זאת, רוסיה מסתמנת כמרוויחה עיקרית מן המלחמה. בשלושה תחומים מרכזיים – מלחמתה נגד אוקראינה, תוכניותיה במזרח התיכון והמאבק העולמי מול המערב – רוסיה תצא נשכרת.

ראשית, האירועים בעזה מסיחים את תשומת ליבם של המנהיגים והציבור במערב מן המלחמה באוקראינה. החששות שמא המערב מתחיל לסבול מ"עייפות אוקראינה" צצו עוד לפני 7 באוקטובר וכעת ימשיכו לגדול. מבחינת רוסיה, מדובר באתנחתה מבורכת מהאשמותיה החוזרות ונשנות בביצוע פשעים נגד אוקראינה. ישראל עשויה להזדקק לתחמושת ההולכת ואוזלת באוקראינה. רוסיה תשמח לראות את ארה"ב שוקעת בסכסוך אחר.

המלחמה מאיימת להשהות – אם לא להוריד מעל הפרק – את האפשרות של נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ולצידה ברית הגנה בין וושינגטון לריאד ותוכנית גרעין סעודית; גם זה ישמח מאוד את מוסקבה, בעלת בריתה של טהרן. הרווח הגדול ביותר של רוסיה עשוי להיות בדעת הקהל העולמית, צופה נוטה. סירובה לכנות את מתקפת 7 באוקטובר "טרור" והטלת האשמה על המערב, הקנו לה נקודות ברוב חלקי המזרח התיכון. קריאותיה לשלום, הגנה על אזרחים וזכותה של ישראל להגנה עצמית, אינן אלא מסווה לעמדתה הפרו-פלשתינית. היא אינה חדשה, אך כעת גלויה במיוחד.

שאיפותיה של רוסיה חורגות אל מעבר למזרח התיכון. היא מיצבה את עצמה כדוד מול גלית המערבי, ואת המלחמה באוקראינה – כמאבק אנטי-קוליניאלי לסיום הדומיננטיות המערבית העולמית. בכך היא קלעה לכעס נרחב במדינות המפותחות על השחצנות והצביעות של המערב. תגובתו של הקרמלין למלחמה בעזה נועדה להעצים רגשות אלו, גם במחיר של כעס ישראלי.

הציניות של רוסיה גלויה לחלוטין. היא דרשה כינוס חירום של האו"ם בשל הפצצת בית החולים בעזה – אחרי שהפציצה תשתיות אזרחיות ובתי מגורים באוקראינה במשך 20 חודשים. אך במדינות הכועסות על התנהלותה של ישראל, הציניות הזאת משתלבת היטב ברגשות כלפי ישראל ותומכותיה המערביות. רוסיה לא תוותר על שום הזדמנות להעמיק את הקרע בין המערב לבין המדינות המתפתחות.

המערב ניסה לשכנע את יתר העולם – בהתייצבותו לצד אוקראינה וכעת לצד ישראל – שהסדר העולמי בראשותו חי וקיים ושהערכים הדמוקרטיים מצויים בסכנה אמיתית. אבל המערב רחוק מלנצח במאבק על הנרטיב. המלחמה באוקראינה נדחקה לשוליים; הדיפלומטיה האמריקנית במזרח התיכון מצויה בתוהו ובוהו; והמערב ויתר העולם מתבוננים זה בזה בחוסר הבנה הדדי. רוסיה תעשה הכל כדי להרוויח מן המצב.


המאמר המלא
תאריך:  29/10/23   |   עודכן:  29/10/23
איתמר לוין
+רשויות התעופה ברוסיה: הפורעים בשדה התעופה בדגסטן נעצרו
00:56 30/10/23  |  עידן יוסף
רשות התעופה של רוסיה: הפורעים שנכנסו לנמל התעופה בדגסטן באופן בלתי חוקי נעצרו. ברוסיה אומרים כי מי שנעצר יועמד לדין.

מקור רוסי: מתנהל משא ומתן של ישראל עם שלטונות רוסיה על פינוי אזרחיה מדגסטן. הרוסים דחו את דרישת ישראל ללוות את המטוס עם מטוסי קרב ישראלים. מדברים עכשיו על נוכחות יחידת עילית ישראלית.
+ירדן מבקשת לפרוס סוללות פטריוט בשטחה
00:43 30/10/23  |  עידן יוסף
צבא ירדן הודיע שביקש מארה"ב לפרוס סוללות פטריוט בשטחו לחיזוק מערך ההגנה האווירית.
+בעקבות לחץ אמריקני: ישראל חידשה חלקית שרותי אינטרנט וטלפון
00:23 30/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הגבירה את הסיוע ההומניטרי לרצועה, אך מצרים מתלוננת על ביורוקרטיה מופרזת  ▪  ביידן שוחח עם נתניהו ודרש להגן על אזרחים ישראלים מבלי לפגוע בתושבי עזה
משיאת סיוע [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+דיווח בבדיקה: יירוט מטרה עוינת בים האדום
23:36 29/10/23  |  עידן יוסף
נבדקת אפשרות שמדובר בטיל בליסטי ששוגר מתימן לעבר ישראל.
+מפקד פיקוד העורף: המלחמה תהיה ארוכה, אולי כמה חודשים
23:29 29/10/23  |  עידן יוסף
מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא: "המלחמה תהיה ארוכה, ותיקח שבועות ואפילו חודשים. הקפדה על הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים. חייבים לנהל שגרת חירום, עושים את זה עם הרבה מאוד אחריות. מדי יום אנחנו מסתכלים על כוונות האויב ולפי זה קובעים מדיניות".
+שני בעלי הפיצרייה מחווארה נעצרו עד תום ההליכים
23:18 29/10/23  |  עידן יוסף
שני בעלי הפיצרייה מחווארה שלעגו בפרסומת לאחת החטופות נעצרו עד תום ההליכים. בדיון טען סניגורם שהצבא גרם להם נזק של מיליון ש״ח בהרס הפיצרייה.
+חיל-התותחנים הופעל כולו על יחידותיו השונות, לראשונה מ-1973
23:12 29/10/23  |  עידן יוסף
חיל-התותחנים הופעל כולו על יחידותיו השונות, לראשונה מ-1973. הרמטכ"ל הלוי ללוחמי התותחנים: "אנו ממוקדים בניצחון - פירוק חמאס. האש שלכם פגעה והרגה מחבלים לפני שכוחותינו נכנסו לשטח הרצועה.

"אש שאתם יריתם הביאה לזה שכשכוח שלנו הגיע, האויב היה כבר חלקו הרוג, חלקו פצוע, חלקו לא מסוגל לתפקד, חלקו ברח וחלק עוד שם והכוחות עדיין נלחמים בהם".
+כלי טיס תקף מטרות חיזבאללה בשטח לבנון
23:03 29/10/23  |  עידן יוסף
כלי טיס של צה״ל תקף מטרות של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. בין המטרות שהותקפו, תשתיות להכוונת טרור ותשתיות צבאיות של הארגון.
+העברית גינתה את חברת הסגל שפרסמה עצומה המאשימה את ישראל ברצח עם
23:01 29/10/23  |  עידן יוסף
האוניברסיטה העברית גינתה את הפרופסור שלהוב-קיבורקיאן, חברת סגל קבועה, שפרסמה עצומה המייתמרת להאשים את ישראל ב"השמדת עם". במכתב, הדגישו הדיקנים כי ניתן היה להעמיד אותה לדין והמליצו לה לעזוב את משרתה האקדמית (חדשות 12).
+דובר צה"ל עדכן כי 239 חטופים מוחזקים בעזה
22:07 29/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מספר הנעדרים בעזה מצטמצם ל-40, ובין החטופים ישנם גם עובדים זרים שהודעות נמסרות למשפחותיהם  ▪  גורמים ישראלים טוענים שחמאס לא מעוניין בעסקה, אך המגעים נמשכים  ▪  מתווכות מנסות להביא הצעה חלקית לשחרור נשים וילדים  ▪  שר הביטחון קיים פגישה טעונה עם בני משפחות החטופים והעריך שהלחץ הצבאי יפעיל לחץ על חמאס
סבתו של יונתן סמרנו [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+כוחותינו מגיבים באש לעבר מקורות שיגורים מסוריה
21:49 29/10/23  |  עידן יוסף
זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל שנפלו בשטח לא מאוכלס, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.
+תפילת בוקר
20:53 29/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

פעילות מוגברת [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+דגסטן: אספסוף צמא דם פרץ לשדה התעופה כדי לפגוע ביהודים
20:49 29/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתיעודים מהרפובליקה המוסלמית ברוסיה נראה המון פרו-פלשתיני פורץ לנמל התעופה במחצ'קלה, בבירת הרפובליקה, בחיפושיו אחר ישראלים ויהודים שנחתו במטוס
המראות משדה התעופה [צילום: NEXTA]
+מגעים לשחרור החטופים? מטוס מנהלים ישראלי הגיע מקטאר
20:40 29/10/23  |  עידן יוסף
מגעים לשחרור החטופים? מטוס מנהלים שבסיסו בישראל ובעבר שימש לטיסות של בכירים ישראלים שב הלילה לישראל מקטאר. הוא המתין על הקרקע בדוחא מספר שעות. קטאר מממנת את חמאס ולוקחת תפקיד קריטי בנסיון להוביל לשחרור החטופים שמוחזקים על ידי מחבלי חמאס בעזה (כאן חדשות)
+בג"ץ דחה עתירה להורות לאל-על לפעול בשבת בשל המלחמה
20:36 29/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סולברג קיבל את עמדת המדינה והחברה, לפיה אין כעת צורך בטיסות נוסעים ומטען בשבת, בשל הירידה החדה בתעבורה האווירית; מדגיש: אל-על תפעל בשבת לצורכי פיקוח נפש
לא צריך להפעיל את מניית המדינה [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+שקרן בזוי ובכיין סדרתי, וכל הכבוד לגנץ
20:35 29/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לביבי היה חשוב להרוס את בית המשפט העליון ואת היועצת המשפטית לממשלה, ושומו שמיים למנוע את מינוי יצחק עמית לנשיא העליון
נתניהו. מושחת [צילום: דנה קופל]
+דיווח בארה"ב: האינטרנט יחזור לרצועת עזה
20:31 29/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בארה"ב: האמריקנים שכנעו את ישראל להחזיר את התקשורת והאינטרנט לרצועה.
+חיזבאללה טוען שהפיל כטב"ם ישראלי
20:29 29/10/23  |  עידן יוסף
חיזבאללה טוען בכרוז: הפלנו הערב כטב"ם ישראלי בירי טיל נ"מ. הוא נפל בשטח ישראל.
+הצנזורה הצבאית מתעכבת בהגשת חוות דעת בעניין סגירת אלג'זירה
20:28 29/10/23  |  עידן יוסף
שר התקשורת שלמה קרעי הסביר הערב כי סגירת אלג'זירה בישראל מתעכבת מאחר שהצנזור טרם הגיש חוות דעת לשר הביטחון יואב גלנט כנדרש בחוק. במשרד התקשורת הסבירו כי כדי להתחיל את התהליך של סגירת השידורים ואיסורם בארץ, יש צורך ששר הביטחון ישתכנע שהשידורים פוגעים בביטחון המדינה, ולכך נדרשת חוות דעת של הצנזור שעוברת לקבינט. "בגלל שאין חוות דעת של הצנזור, אנחנו מחכים" (INN).
+בזמן מלחמה: ג׳יפ צבאי נגנב מבסיס צאלים
20:25 29/10/23  |  עידן יוסף
מחדל בצה"ל: ג׳יפ צבאי נגנב מבסיס צאלים בזמן מלחמה. בג׳יפ היה ציוד צבאי. הגנבים טרם נתפסו.
+גנץ הציג בסיור בצפון את המטרה בסוף המלחמה
20:23 29/10/23  |  עידן יוסף
השר בני גנץ בסיור בצפון: "המטרה בתום המלחמה - לשנות את המציאות בדרום, וגם מול אויבינו בצפון".
+עמלק - כיום ובעבר
20:21 29/10/23  |  עדנה ויג   |   לרשימה המלאה
עלינו להתחזק באמונה וביטחון באל ובכוחות שנתן לנו, וכמו בימי דוד השג נשיג והצל נציל את החטופים
מלחמה בעמלק [צילום: freeimagegenerator]
+וישבה ירושלים לבטח
20:00 29/10/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
בימים אלו שוק העבודה בירושלים נקלע למצוקה קשה  ▪  אני מקווה, שבמציאות הקשה אליה נקלענו עקב מעשים של פשעי מלחמה על-ידי ארגונים פלשתינים נתעורר למציאת פתרונות במשא-ומתן  ▪  אך כדי שמשא-ומתן כזה יתקיים חובה על כל הארגונים הפלשתינים להסתייג מפשעי המלחמה וממעשי הרצח האכזרי של אלף ארבע מאות יהודים
מזרח ירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הסהר האדום: ישראל תוקפת בכוונה מסביב לבית החולים אלקדס בעזה
19:49 29/10/23  |  עידן יוסף
הסהר האדום: ישראל תוקפת בכוונה מסביב לבית החולים אלקדס בעזה, כדי לאלץ את האנשים שם לעזוב. נזק נגרם לכמה ממחלקות בית החולים וחלק מהשוהים חשים בחנק.
+חיזבאללה: ירי טיל קרקע אוויר לעבר ישראל והריגת מחבל נוסף
19:48 29/10/23  |  עידן יוסף
ההסלמה בצפון: חיזבאללה נוטלים כעת אחריות על ירי של טיל קרקע אוויר לעבר שטח ישראל מדרום לבנון בשעה 16:00 אחר הצהריים. ארגון הטרור הודיע על מחבל נוסף שחוסל בדרום לבנון. מתחילת המלחמה, הצהירו על 48 פעילים שנהרגו - אך על פי ההערכות המספר גבוה יותר.
+משרד החוץ זימן את שגריר רוסיה בישראל לשיחת מחאה
19:45 29/10/23  |  עידן יוסף
בעקבות ביקור משלחת חמאס במוסקבה - משרד החוץ בירושלים זימן את שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב לשיחת מחאה. סמנכ"ל אגף אירואסיה במשרד החוץ, השגרירה סימונה הלפרין, הבהירה לשגריר הרוסי כי ישראל רואה בחומרה העדר גינוי חד-משמעי וברור מצד מוסקבה לארגון הטרור חמאס, ואת התנהלותה של רוסיה בארגונים הבינ"ל. אירוח ראשי החמאס, האחראים ישירות למתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, לחטיפת בני ערובה ודמם של למעלה מ-1,400 ישראלים על ידיהם, מעביר מסר של לגיטימציה לטרור נגד ישראלים. בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר בראיון כי משלחת של הארגון צפויה להגיע למצרים בימים הקרובים.
+דדי שמחי - מועמד מוביל של נתניהו למתאם המלחמה האזרחי
19:43 29/10/23  |  עידן יוסף
דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה, הוא המועמד המוביל של נתניהו למתאם המלחמה האזרחי. בנו גיא נרצח בקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, והוא חילץ את גופתו אחרי הטבח הקשה בעוטף (חדשות 12).
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+ביידן ונתניהו שוחחו שוב
19:08 29/10/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר פעם נוספת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כנראה זו הפעם השמינית מתחילת המלחמה שבה השניים משוחחים, לא נמסר על מה.
+שיעור המענק המרבי לבעלי עסקים יגדל מ-18% ל-22%
19:05 29/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המתווה, שנתמך נחתם בתמיכת המגזר העסקי וההסתדרות כולל מענקים למחזור שנתי של עד 400 מיליון ש"ח, השתתפות בשכר העובדים ותנאים מקלים לחל"ת
שמוטריץ'. מתווה מתוקן בעקבות הביקורת [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+אשדוד: אישה נפגעה קשה כתוצאה מחרדה
18:42 29/10/23  |  עידן יוסף
אשדוד: בת 70 במצב קשה עם דימום מוחי לאחר התקף חרדה שנוצר לאחר נפילת רקטה.
+מנכ"ל משרד ראש הממשלה השעה את היועצת של שרה נתניהו
18:39 29/10/23  |  עידן יוסף
נציבות שירות המדינה עדכנה כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה השעה את ציפי נבון, היועצת של שרה נתניהו, שהפיצה שורת רשומות מסיתות אחרי תחילת המלחמה נגד אנשי שמאל. ההשעיה תימשך 14 ימים.
+חמאס מעודד ממחיקת הציוץ של נתניהו
18:37 29/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אזעקות בגליל המערבי
18:15 29/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות בשלומי, מצובה, נהריה, גשר, הזיו, לימן ובצת. צה"ל תוקף בדרום לבנון בתגובה לירי. בבצת זוהתה נפילה שפגעה בתשתיות חשמל ושיבשה מערכת הצופרים של המושב.
+כוחותינו חיסלו מספר מחבלים ומנעו חדירה ממעבר ארז
18:06 29/10/23  |  עידן יוסף
בשעות האחרונות צה"ל המשיך לתקוף ולחסל מחבלים ברצועת עזה, לוחמי צה"ל שפעלו בסמוך למעבר ארז זיהו מספר מחבלים שיצאו מפיר של מנהרה בשטח רצועת עזה, לאחר הזיהוי הלוחמים ניהלו מולם קרב, הרגו מספר מחבלים ופצעו נוספים. במקביל, התרחשו מספר קרבות נוספים בהם חוסלו מחבלים.

כמו-כן, כלי טיס בהכוונת לוחמי צה"ל תקפו שני מבני כינוס של חמאס וחיסלו מספר מחבלים.
+שורת תקריות אש משטח לבנון; טווח הירי מתרחב דרומה
17:45 29/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל תקף את חוליית המחבלים שביצעה שיגורים לעבר הר דב מוקדם יותר היום  ▪  הותקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון  ▪  ארבעה שיגורים לאזור ראש פינה וחצור הגלילית
שריפת בית בקרית שמונה [צילום: שימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים]
+בית מגורים נשרף בקריית שמונה בעקבות שיגור רקטה
17:34 29/10/23  |  עידן יוסף
בקרית שמונה נשמעה אזעקה, ומיד אחריה עלה בלהבות בית מגורים בעיר כתוצאה מפגיעת רקטה או טיל מיירט. אין נפגעים.
+ארבע רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל העליון
16:55 29/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות בגליל העליון בעקבות: 4 רקטות נורו מאזור הר דב: חצור הגלילית, ראש פינה, מחניים, משמר הירדן, טובא זנגריה וכפר הנשיא. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שני שיגורים בהצלחה, שיגור נוסף נפל בשטח לא מאוכלס. כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי. לא נמסר על נפגעים או נזק.
+גבול לבנון: צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט
15:44 29/10/23  |  מירב ארד
תקרית שנייה היום בגבול לבנון: צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב אביבים.

+שוטרי תחנת גבעתיים עיכבו לחקירה גבר החשוד בתלישת תמונות חטופים
15:17 29/10/23  |  מירב ארד
שוטרי תחנת גבעתיים עיכבו לחקירה גבר החשוד בתלישת תמונות של חטופים. החשוד, בן 43, עוכב ע"י השוטרים לחקירה בגין הפרת הסדר הציבורי ופגיעה ברגשות הציבור.
+ועדת השרים לחקיקה אישרה: ישראל תוכל להכריז על פעילי טרור יחידים
14:45 29/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יתוקן חוק המאבק בטרור, כך שיתאפשר לשר הביטחון להכריז על פעיל טרור. זאת, בשונה מהמצב הנוכחי בו ניתן להכריז רק על ארגוני טרור
[צילום: חיים גודברג/פלאש 90]
+כוחות צה"ל חיסלו מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים
14:30 29/10/23  |  מירב ארד
כלי טיס של חיל-האוויר שמוכוונים על-ידי כוחות צה״ל תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס, בחלקם שהו מחבלים של הארגון. בנוסף, הותקפו עמדות נ"ט, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו מחבלים שירו לעבר הכוחות וכן מחבלים שזוהו בקו החוף במרחב זיקים בשטח רצועת עזה.
וחות צה"ל בקו החוף במרחב זיקים בשטח הרצועה [צילום: דובר צה"ל]
+שר הפנים: לשלול את אזרחותה של השחקנית מאיסה עבד אל-האדי
14:25 29/10/23  |  מירב ארד
שר הפנים ארבל פנה למנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו, בבקשה להורות ללשכה המשפטית לבחון באופן מיידי את התקיימות התנאים לקידום שלילת אזרחותה הישראליית של מאיסה עבד אלהאדי הנאשמת בהתאם לתנאים הקבועים בחוק האזרחות. השחקנית הערבייה מאיסה עבד אל-האדי מואשמת בגילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, לאחר שפרסמה באינסטגרם דברי אהדה למתקפת חמאס.
+השחקנית מאיסה עבד אל-האדי מואשמת בהסתה לטרור
13:57 29/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: עבד אל-האדי פרסמה דברי שבח למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר  ▪  מבקשת לעצור אותה עד תום ההליך בנימוק שדבריה "עלולים להיות הניצוץ שיצית תבערה גדולה"
עבד אל-האדי. באינסטגרם ובווטסאפ [צילום: מהרן פלספי]
+השר יריב לוין: "לא מתעסק עכשיו בנושא הרפורמה"
13:57 29/10/23  |  מירב ארד
שר המשפטים יריב לוין התראיין בגל"צ והבהיר: "אני לא עוסק עכשיו בנושא הרפורמה. לא נכון לעסוק בשום דבר שאינו נוגע ישירות בדברים שדרושים כדי להצליח במלחמה". על השמועות בנוגע למצבו אמר: "דיווחים שקריים לחלוטין, מאז שפרצה המלחמה אני וכל הנהלת משרד המשפטים עובדים מסביב לשעון. כל העיסוק בדברים מהסוג הזה בשעת מלחמה זה דבר מביש שאני לא זוכר כדוגמתו".




+נשיא אירן: ייתכן שכולם ייאלצו לפעול נגד ישראל
13:43 29/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ציוץ נדיר באנגלית של איברהים ראיסי ברשת X: "ישראל עברה את הקו האדום וזה עלול לחייב את כולם לצאת לפעולה"
ראיסי. ההחלטה הסופית אינה בידיו [צילום: איסמעל פרנסיסקו, AP]
+על ניצחון והפסד
13:43 29/10/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
אסור להנציח מצב שבו ישראל תישאר המדינה היחידה שאינה יכולה להגן על אזרחיה מפני ארגון טרור שיש להשמידו
[צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+שמחת תורה הייתה לשמחה בוכה
13:34 29/10/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני בוכה על 1400 בני עמנו שנטבחו  ▪  מצערת העובדה, שביום שמחת תורה בשנת תשפ"ד לא הייתה יחידה של כ-25-15 חיילים ישראלים חמושים או 15-10 חיילים ישראלים מצוידים בכלי הנשק הדרושים לשמירה ולהגנה על כל אחד מעשרים ושנים הישובים הישראלים הסמוכים לגבול
לעלות על דרך של משא ומתן [צילום: עבד אל-רחים חטיב]
+זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב; נפלו בשטח פתוח
13:14 29/10/23  |  מירב ארד
לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.
+עכשיו הזמן לאחריות
12:57 29/10/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
יש לשמור את כל השאלות הקשות והן רבות מאוד ליום שאחרי, לשמור את התהיות, את הספקות, את ההלם הכללי מהכישלון, המחדל וכל מילה המתארת את זוועת שבת שמחת תורה
נתניהו. אחריות של כולם [צילום: דנה קופל]
+"להשמיד את משפחות ראשי החמאס - זה ילחץ עליהם לשחרר חטופים"
12:42 29/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
דיון עומק שלי עם עורך לשעבר של כתב העת של צה"ל "מערכות", אביתר בן צדף, ועם חוקר האסטרטגיה, קצין התותחנים אדם פדר. ביררנו לעומק את שאלת החטופים והנעדרים. אביתר אמר ש"יש להשמיד את משפחות ראשי החמאס - זה ילחץ עליהם לשחרר את החטופים
[צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוסיה היא המרוויחה הגדולה ממלחמת ישראל-חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הרחבת חוק המאבק בטרור: מדינת ישראל תוכל להכריז על פעילי טרור יחידים.
29/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
השחקנית הערבייה מאיסה עבד אל-האדי מואשמת בגילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, לאחר שפרסמה באינסטגרם (שם יש לה 27,300 עוקבים) ב-7.10.23 דברי אהדה למתקפת חמאס ולעג לחטופה בת 85, ודברים דומים כתבה באותו יום בקבוצת ווטסאפ לארבע חברותיה. כתב האישום נגדה הוגש (29.10.23) לבית משפט השלום בנצרת. אל-האדי הופיעה ב-15 השנים האחרונות בשורה של סדרות טלוויזיה וסרטים שהופקו בישראל, כולל בידי ערוצים מרכזיים.
29/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא אירן, איברהים ראיסי, מאיים (29.10.23) בהרחבת מלחמת חרבות ברזל, אם כי עדיין אינו אומר במפורש האם וכיצד יתערבו ארצו או הכוחות הפועלים על-פי הנחיותיה ובראשם חיזבאללה.
29/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שבוע רביעי למלחמה שנכפתה על ישראל וההכרעה, אם תהיה כזו רחוקה. צה"ל כבר נמצא על אדמת הרצועה ואפשר שכבר רושם הצלחות מבצעיות, אבל הדרך עוד ארוכה. כנראה. ראשי המדינה הבטיחו "לשנות את המזרח התיכון" ו"למוטט את חמאס". יש לקוות שכך אכן יהיה, ובינתיים ראוי לדון בשני מונחים שילוו אותנו גם ביום שאחרי: ניצחון והפסד.
29/10/2023  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
אנחנו מתמודדים היום עם מחדל ביטחוני קשה ומכאיב של כוחות הביטחון, שנוצל על-ידי ארגון רצחני פלשתיני לטבח המוני ואכזרי של מאות אזרחי מדינת ישראל. ביום החג הנושא את השם שמחת תורה, ביום שבת כ"ב בתשרי שנת תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023, לאורך 22 ישובים הסמוכים לרצועת עזה לא ניצב צבא השומר על גבול ישראל. בכל יישוב לא היה כוח צבאי, שיבלום פשיטה של פורעים, שלמרבה הכאב, הצליחו לטבוח באזרחים ואף חטפו אנשים מבתיהם.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il