|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
הפגנה פרו-פלשתינית במסגד אל-אזהר [צילום: עמר נביל, AP]

מצרים לא ממהרת לרצועה; די לה בצרותיה שלה

זהו ניתוחו של אקונומיסט על מדיניותו של הנשיא סיסי: רטוריקה תוקפנית בעד הפלשתינים, אבל חוסר מעש ובעיקר העדר נכונות לקלוט עזתים בסיני
31/10/23  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

חיילים מצרים מביטים על המתרחש ברצועת עזה מעבר לחומה בגובה של עשרה מטרים ובה מגדלי שמירה, וקהיר מתגברת את קו הגבול בטנקים וחיילים כדי למנוע מפלשתינים להיכנס לתחומה. בעוד הלחימה גוברת, מצרים מתמודדת עם שלושה פחדים – מדווח אקונומיסט.

הראשון הוא כיצד להתמודד עם הלחץ הגובר לקלוט פלשתינים. גל של פליטים מהרצועה עלול לחדש את העימות בין השלטון המרכזי לבין הבדואים בסיני ולתת דחיפה לאחים המוסלמים – האיום הגדול ביותר על משטרו של עבד אל-פתאח א-סיסי. חששות מפני אי-יציבות עלולים להזיק לכלכלה, המעורערת ממילא. לכך מתווספת תחושתם של מצרים רבים, שנשיאם הופך את ארצם ממעצמה איזורית למדינה שולית.

מאשר ההינתקות ב-2005, מצרים התנגדה למאמציה של ישראל להטיל עליה את האחריות לרצועה שהייתה חלק ממנה עד 1967. כאשר ישראל הטילה סגר על הרצועה, מצרים הלכה בעקבותיה. כאשר פלשתינים פגעו בגדר הגבול עימה ועברו לסיני, מצרים הדפה אותם חזרה וחיזקה את הגבול. אבל המשבר ההומניטרי הנוכחי הוא המבחן הגדול ביותר ליכולתה למנוע מבעיותיה של עזה לגלוש לתחומה.

מצרים כבר מרגישה את ההשלכות, מציין אקונומיסט. הבדואים שלה חיים בעיקר בסמיכות לרצועה וזמן רב היו הרחק מתשומת ליבם של השליטים בקהיר. הם ניהלו מרידה בת עשור נגד השלטון, עם קשר קצר לדאעש, והרגו מאות חיילים. מצרים טענה לבסוף שדיכאה את המרד, אך הבדואים מוחים שוב. חלקם טוענים שסיסי מתכוון ליישם הסכם עם ארה"ב וישראל במסגרתו יישובו פלשתינים בסיני, תמורת מחיקת חובות בסך 30-20 מיליארד דולר.

אנשיו של סיסי אומרים שאין על מה לדבר. סיסי הכריז שהוא יתנגד ל"חיסול העניין הפלשתיני". הבדואים מתעקשים שהעובדות בשטח מספרות סיפור שונה. לטענתם, סיסי הפך את אדמתם לשטח צבאי סגור, פינה 50,000 מהם מאזור המשתרע 13 ק"מ מדרום לגבול הרצועה והקיף אותו בחומות בטון ומחסומים צבאיים. עוד הם טוענים, כי המשטר הקים עיר שלמה – רפיח החדשה – כדי לקלוט גל של פלשתינים.

לתמונה נכנסים גם אויביו הוותיקים של סיסי – האיסלאמיסטים. לפני עשור הוא הפיל את הנשיא הנבחר מטעמם, מוחמד מורסי, כלא רבבות מהם ורדף רבים אחרים בחו"ל. המוניטין של חמאס – שלוחה של האחים המוסלמים – זינקו ברחבי המזרח התיכון מאז 7 באוקטובר. אם פלשתינים ינהרו מהרצועה למצרים, חושש סיסי, יהיו ביניהם חברי חמאס רבים שיביאו עימם את האידיאולוגיה שלהם. גם קבוצות איסלמיסטיות במצרים עצמה עלולה לקבל זריקת עידוד ולחדש את הקריאות לפעול נגד מתנגדיהן – כולל סיסי עצמו.

סיסי בקמפיין לקראת הבחירות שיגנוב
משאיות סיוע במעבר רפיח [צילום: פטימה שביר, AP]

יש צרות גם קרוב יותר לקהיר, ממשיך אקונומיסט. עד כה ההפגנות נגד ישראל בערים ערביות היו קטנות מאשר במערב, אך לאחר עשור של שקט – המאבק הפלשתיני שוב מוציא מצרים לרחובות קהיר. הממשלה חוששת שהמחאה בעד הפלשתינים עלולה להפוך למחאה נגדה. לאחר תפילות יום השישי (20 באוקטובר), הקריאות "פלשתין חופשית" התחלפו בקריאות "כיכר לחם". המפגינים הדפו כוחות משטרה גדולים ונכנסו לכיכר תחריר – מוקד האביב הערבי ב-2011. עשרות נעצרו, אבל זה רק עניין של זמן עד שמספר המפגינים יגדל.

הטלטלה האיזורית פוגעת גם בכלכלתה החלשה של מצרים. המלחמה עלולה להרחיק משקיעים זרים וקרן המטבע הורידה שוב את תחזית הצמיחה של המדינה. התיירות הייתה בפריחה – אך בחודש אוקטובר התנועה האווירית למצרים צנחה ברבע לעומת אשתקד. הלירה צונחת בהתמדה מול הדולר בשוק השחור. נכון לעכשיו, סיסי מנסה להרגיע את אזרחיו. יש הטוענים שהוא כבר בקמפיין לקראת הבחירות בדצמבר, שאותן ללא ספק יגנוב. בשורה של נאומים קולניים לחייליו, הוא הגדיר את הפלשתינים כ"סוגיה החשובה ביותר באיזורנו" והזהיר שהמלחמה בעזה עלולה לחבל בשלום עם ישראל – אבל אם יסתפק במבט מן הצד, עלולה להיפגם תדמיתו כאדם חזק.

סיסי אוהב להשוות את עצמו לאנואר סאדאת, ולציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים ערך מצעד צבאי גדול – אך לא הגיב כאשר חיילים מצרים נפצעו ליד מעבר רפיח במה שישראל תיארה כתאונה. הוא גם נמנע מלשלוח סיוע לרצועה והשלים את התנאים שהציבה ישראל להכנסת המשאיות. מצרים אינה רוצה לפגוע בהסכם השלום עם ישראל ובסיוע הצבאי האמריקני, מסביר אקונומיסט. בעוד מצרים מתחמקת ממעורבות, מעמדה באזור נחלש – לטובת קטאר מול חמאס ולטובת איחוד האמירויות מול ישראל.

יש עדיין המאמינים שמצרים יכולה למלא תפקיד. בעוד צה"ל משתלט על צפון הרצועה, הציעו דיפלומטים מערביים שמדינות ערביות ובהן מצרים יטלו זמנית את השליטה על דרומה. הם גם בודקים האם מדינות המפרץ יסכימו לממן שילוב של גופי או"ם וכוח שלום שתוביל מצרים, ואשר ייכנס לחלל שתותיר נפילת שלטון חמאס. אבל מצרים לא ממהרת; די לה בצרותיה שלה.

הכתבה המלאה
תאריך:  31/10/23   |   עודכן:  31/10/23
איתמר לוין
+בלתי נתפש: 116 ילדים בלי אבא ואימא
02:03 01/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי נתוני משרד הרווחה, 20 ילדים מתחת לגיל 18 מ-12 משפחות שונות נותרו ללא אבא ואימא, ו-96 ילדים נוספים מ-47 משפחות התייתמו מהורה אחד  ▪  התפיסה היא שמי שיטפל בילדים שאיבדו את שני הוריהם הם קודם כל בני משפחה  ▪  שירותי הרווחה עושים מאמצים רבים להגיע להסדרה רשמית של האומנה בהקדם, אך מדגישים את מורכבות הנושא
בעיה בהצלבת נתונים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+היום שאחרי: ישראל וארה"ב בוחנות הקמת כוח רב-לאומי ברצועת עזה
01:22 01/11/23  |  עידן יוסף
ישראל וארה"ב בוחנות אפשרות להקים כוח רב-לאומי, כולל חיילים אמריקנים, שינהל את רצועת עזה אם תושג המטרה של מיגור חמאס. לפי גורמים המודעים לפרטים, אפשרויות נוספות הן להקים כוח שמירת שלום בדומה לכוח שמוצב בסיני במסגרת הסכם השלום בין ישראל לבין מצרים או להציב את הרצועה בניהול של האו"ם (סוכנות בלומברג).
+ג'נין: נעצר בכיר בפתח שמימן עשרות פיגועים
01:20 01/11/23  |  עידן יוסף
מעצר יוצא דופן הלילה בג׳נין: מזכיר הפתח בעיר, עטא אבו רמילה, נעצר ע״י צה״ל ושב״כ. גורמי ביטחון אומרים כי העצור ״מימן עשרות פעולות טרור וסייע למבוקשים״.
+ביידן דורש העברת סיוע מציל חים נוסף לעזה
01:18 01/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון
01:16 01/11/23  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי ממנו שוגר הטיל וכן את החוליה שביצעה את השיגור.

טילים מסוג זה מוחזקים בד"כ מצפון לליטני. זהו המקרה השלישי שבו משוגר טיל שכזה, ושבירת המשוואה הרגישה עולה על הפרק.
+נתניהו עדכן שלושה מנהיגים אירופים במהלך המלחמה
01:10 01/11/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ג') סדרת שיחות עם מנהיגים: עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק וראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי.

נתניהו עדכן את עמיתיו במהלך המלחמה והודה להם על תמיכתם הבלתי מסויגת במדינת ישראל. הוא ציין כי מלחמתה של ישראל נגד חמאס-דאעש היא מלחמתו של כל העולם הנאור.
+בן-גביר מתנגד לשחרור אלפי פועלים עזתים הכלואים בארץ
00:58 01/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הרצוג: עד עכשיו לא ראינו הצעות אמיתיות מקטר
00:58 01/11/23  |  עידן יוסף
הנשיא הרצוג בריאיון ל-BBC: "אנחנו בקשר עם קטר כל הזמן. הם ממלאים תפקיד חשוב במאמץ להשבת החטופים ואני מקווה שיהיו לכך תוצאות. עד עכשיו לא ראינו הצעות אמיתיות"

במאמץ לשחרור החטופים מארצו, שר החוץ התאילנדי יבקר בקטר ובמצרים. 54 מאזרחי ארצו מוחזקים בשבי החמאס.

+צה"ל יירט שיגור שנורה מכיוון ים סוף; תושבי אילת דיווחו על שמיעת הד פיצוץ
00:47 01/11/23  |  עידן יוסף
לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה (ג') איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל. ככל הנראה מדובר בשיגור של החותים בתימן, אך אין לכך אישור רשמי. תושבים באילת דיווחים על הד עז של פיצוץ שנשמע בעיר.
+שר האוצר לשעבר ג'ק לו מונה לתפקיד השגריר בישראל
23:47 31/10/23  |  עידן יוסף
הסנאט בארה"ב אישר את מינויו של שר האוצר לשעבר ג'ק לו לתפקיד השגריר בישראל. בארה"ב אומרים כי הוא אינו האדם הכי מתאים לתפקיד, אך בשל הדחיפות למנות שגריר בחרו בו.
[צילום: ג'נס מייר/AP]
+קירבי: אפשר לשקול הפוגות בלחימה
23:43 31/10/23  |  עידן יוסף
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי: "זו לא העת להפסקת אש כללית, אבל אפשר לשקול הפוגות בלחימה, כדי לאפשר למי שזקוק לקבל סיוע הומניטרי".
+הבית הלבן: יש לסעודים עדיין עניין להמשיך במגעי הנורמליזציה
23:43 31/10/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן: יש לסעודים עדיין עניין להמשיך במגעי הנורמליזציה עם ישראל אחרי שהכל יגמר.
+בישראל שוקלים לפרסם את סרטון הזוועות שהוכן על ידי דובר צה"ל
23:41 31/10/23  |  עידן יוסף
בישראל שוקלים לפרסם את סרטון הזוועות שהוכן על ידי דובר צה"ל, ומוקרן בשבועות האחרונים לעיתונאים, שגרירים, חברי כנסת ודמויות מפתח כדי להשפיע על דעת הקהל. הסרטון מוקרן כעת בהגבלות חריפות שלא לפרסמו או לתעד חלקים ממנו. מקצת המשפחות מתנגדות לפרסום (כאן חדשות).

+עשרות פצועים מעזה יועברו לטיפול במצרים; נתניהו מנסה לארגן העברה גם לאירופה
23:34 31/10/23  |  עידן יוסף
כלי תקשורת במצרים מדווחים ממקורותיהם כי מעבר רפיח ייפתח מחר לצורך העברת פצועים פלשתינים מהרצועה לתוך מצרים. רשות המעברים הפלשתינית אישרה כי 81 פצועים יצאו מחר מעזה לטיפול במצרים, דרך מעבר רפיח.

גורם ביטחוני מאשר כי מצרים החליטה לאפשר לפצועים פלשתינים מעזה להיכנס למצרים לקבל טיפול רפואי מציל חיים בשטחה. ישראל מכירה את זהות הפצועים שיפונו ומערכת הביטחון וידאה כי הם אזרחים שאינם מעורבים בלחימה.

ראש הממשלה נתניהו ביקש ממנהיגים אירופים לקלוט מאושפזים מבתי חולים בעזה. גורם מדיני ציין כי בריטניה וצרפת מתכוונות לשלוח ספינות לקליטת פצועים ועקורים עזתים.
+דובר צה"ל: הפצת שמועות עלולה לפגוע בכוחותינו
23:33 31/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל: "בשעות האחרונות יש הרבה שמועות. אני פונה לציבור - אל תפיצו שמועות, אנחנו מדווחים במידת הצורך באופן ששומר על כוחותינו".
+טורקיה מאשימה את ישראל בגיוס לוחמי PKK למלחמה בעזה
22:53 31/10/23  |  עידן יוסף
קנוניה חדשה בטורקיה: ישראל גייסה לוחמי PKK כורדים שארה"ב אימנה, משלמת להם 9,000 ש"ח בחודש, והביאה אותם לסייע לה במלחמה בעזה. ה-PKK הם אויבי הטורקים.

הנשיא ארדואן הסית היום שוב: "ישראל, בתמיכת ארה"ב והאיחוד האירופי, מבצעת בעזה פשעים נגד האנושות ב-25 הימים האחרונים".
+בוליביה מנתקת את קשריה עם ישראל
22:52 31/10/23  |  עידן יוסף
ממשלת בוליביה הודיעה כי היא מנתקת את קשריה עם מדינת ישראל ברקע המלחמה בעזה.
+הרבנות הראשית תקיים ישיבת אבל במלאת 30 לטבח
22:47 31/10/23  |  עידן יוסף
נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל דוד לאו, הודיע על קיומה של ישיבת אבל מיוחדת של מועצת הרבנות הראשית במלאת שלושים יום לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ולטבח שהתרחש ביום שמחת תורה.
+בלינקן צפוי להגיע השבוע שוב לישראל
22:46 31/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע ביום שישי לישראל. זו הפעם השנייה מתחילת המלחמה שבה הוא מגיע לארץ. בלינקן: "העדויות מהקיבוצים פשוט מחרידות, מחבלים התעללו במשפחה שלמה וישבו לאכול לפני שרצחו אותם. יש לשקול הפוגות הומניטריות, אבל לא ניתן לחשוב שאפשרי לשוב למצב שבו חמאס שולט בעזה".
+ראש ה-FBI: חמאס עשוי להיות השראה לפיגועים בארה"ב
22:43 31/10/23  |  עידן יוסף
ראש ה-FBI בסנאט: "חמאס הוא האיום הגדול ביותר, במונחים של השראה לטרוריסטים, מאז דאעש. "צופה כי קיצונים איסלאמיסטים לבדם או ב'קבוצות קטנות' ישתמשו במלחמה כ'השראה' לתכנון התקפות ופיגועים בארה"ב".
+ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מונה כשליח למשימות מיוחדות
22:29 31/10/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו מינה את ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, כשליח ל"משימות מיוחדות".

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אתרים זמניים למפוני העוטף: התוכנית של שר הבינוי והשיכון
21:34 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גולדקנופף הגיש לראש מנהלת 'תקומה' את תוכנית שיקום של משרד הבינוי והשיכון לתושבי היישובים שנפגעו במתקפת הטרור  ▪  לפי התוכנית, עתידים להירכש יותר מ-1,000 מבנים זמניים עבור התושבים, שיפוזרו ביישובים מארחים הקרובים ככל האפשר למקום מגוריהם הקודם
גולדקנופף בסיורו בעוטף
+דובר הפנטגון: 300 חיילים אמריקנים נוספים מגיעים למזה"ת
21:24 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הירי למרכז גרם לרסיסים בחולון
21:23 31/10/23  |  עידן יוסף
במסגרת השיגורים לגוש-דן והמרכז לא נמסר על נפגעים. הירי גרם לרסיסים בחולון.
+ח'אלד משעל: לא נשאיר את אל-אקצה לסמוטריץ' ובן-גביר
20:47 31/10/23  |  עידן יוסף
ח'אלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל: "אין לנו רצון בחטופים האזרחיים, מעוניינים לשחרר אותם, אבל רוצים שהתוקפנות תיפסק כדי שנוכל לרכז אותם".

עוד אמר משעל לתחנת TRT בערבית: "אנחנו שומרים בקפידה על כל אזרח שנחטף, לא התכוונו לחטוף אותם - הם תוצר טבעי בזמן המבצע. אבל החיילים והקצינים יישארו שבויים אצלנו - עד ש'ננקה' את בתי הכלא הציוניים, שנשחרר את כל הכלואים שלנו ונגשים את המטרות שלנו"

לדבריו, "הסיפור הוא לא רק אסירים אל מול אסירים, ממש לא. מה עם אל-אקצה שהקרב היה עליו? נשאיר אותו לסמוטריץ' ובן-גביר שיטמאו ויהרסו אותו? שיבנו את בית המקדש?".
+"תחנות חושן כאן קודקוד, התקפה התקפה"
20:35 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, במסר ללוחמים עם הכניסה הקרקעית לרצועה  ▪  "נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה"
לוחמים לפני הכניסה הקרקעית [צילום: דובר צה''ל]
+דובר החמאס: נשחרר בימים הקרובים כמה חטופים זרים
20:15 31/10/23  |  עידן יוסף
דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה בעוד אקט של לוחמה פסיכולוגית: "הודענו למתווכים שנשחרר כמה חטופים זרים בימים הקרובים. הוא לא פירט כמה ומתי בדיוק, אם בכלל. עוד הכחיש כאילו החיילת אורי מגידיש חולצה משבי החמאס, ואמר שאם חולצה - זה היה ע"י אחרים ברצועה. "כפי שאמרנו בעבר, ישנם ישראלים שמוחזקים בידי בני עמנו, אחת מהם זו החיילת ששוחררה אתמול".

בתוך כך, חמאס מפרסם סרטון וטוען שלראשונה במהלך הלחימה הוא השתמש בטיל טורפדו. חמאס טוען כי בראשותו כלי שיט בלתי מאויש מתאבד (כשב"ם). בעבר ראינו ניסיונות לפתח סוג של "טורפדו" מסוג זה, לא ברור אם מדובר באב טיפוס מהסוג ש"לשכת הבינוי" של החמאס ניסתה לייצר באמצעות מוחמד א-זווארי שחוסל בתוניסיה או במשהו אמיתי.

+צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד בחמאס שהיה ממובילי מתקפת הפתע
19:55 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיסולו של מפקד גדוד מרכז ג'באליה אברהים ביארי פגע קשות בפיקוד והשליטה בגזרה ובהכוונת פעילות טרור נגד כוחות צה״ל הפועלים ברצועה  ▪  המחבל היה גם מעורב בשילוח המחבלים בפיגוע בנמל אשדוד בשנת 2004, שבו נרצחו 13 ישראלים  ▪  היה אחראי על אכוונת ירי רקטי לעבר ישראל במשך שני עשורים
המחבל שחוסל
+צה"ל חיסל חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט מגבול לבנון
19:18 31/10/23  |  עידן יוסף
כוחותינו חיסלו מוקדם יותר היום חוליה שניסתה לשגר טילי נ״ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כמו-כן, צה"ל תקף תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה לבנון, בתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום משטח לבנון.
+ראש הממשלה ימסור עדכון בטחוני לראש האופוזיציה
18:59 31/10/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה לפיד יפגש מחר עם ראש הממשלה נתניהו לעדכון בטחוני בקריה לראשונה מאז ה-7.10.
+נקבע מתווה לחידוש הבנייה ברמת-גן, בבת-ים ובגבעתיים
18:55 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט גיבש מתווה מוסכם: האתרים יעמדו בהוראות פיקוד העורף, יוצבו בהם מאבטחים, יועסקו רק ישראלים או זרים ולא פלשתינים, העיריות יוכלו להשבית זמנית אתרים שיפרו את ההנחיות
קושי בסגירה מוחלטת של האתרים [צילום אילוסטרציה: גילי יערי, פלאש 90]
+צו סגירה למפעל הלחם בקיבוץ עינת שהעסיק שב"חים
18:53 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המפעל נסגר ל-30 יום בצו מפקד המחוז, לאחר שהלין 14 עובדים פלשתינים מרצועת עזה ומאיו"ש ללא אישור  ▪  שני בעלי תפקיד במפעל הנמצא בקיבוץ נעצרו
שוטר ליד המפעל בעינת [צילום: דוברות המשטרה]
+אזעקות בגוש-דן; אין נפגעים
18:29 31/10/23  |  עידן יוסף
כפי הנראה מדובר ברקטות ששוגרו לעבר הים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות.
+שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו בקרב בצפון הרצועה
18:01 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוגים הם סמ״ר רועי וולף ז"ל הי"ד בן 20, מרמת גן וסמ״ר לביא ליפשיץ ז"ל הי"ד בן 20, ממודיעין-מכבים-רעות  ▪  שני לוחמי גבעתי נפצעו בתקרית באורח קשה
לביא ליפשיץ
רועי וולף
+הנגבי על הקרבות העזים בעזה: "אין לחימה ללא מחיר כואב"
17:49 31/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המל"ל: "כדי לממש את תכליות המלחמה ובעיקר את השמדת חמאס כריבון חמוש בעזה, היינו צריכים לבצע תפנית מנטלית. הקבינט, כמו גם ראשי זרועות הביטחון, נפרדו באחת מעולם מושגים אופרטיבי שנכח בתודעה של כולנו
הנגבי. עם לוחם במצב "כאב" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+רכבת ישראל תפתח מחדש את תחנות מזכרת בתיה, קריית מלאכי-יואב ופאתי מודיעין
17:47 31/10/23  |  עידן יוסף
מיום ראשון 5.11.23 ועד להודעה חדשה יתוגבר שירות הרכבות ותחנות מזכרת בתיה, קריית מלאכי-יואב ופאתי מודיעין תיפתחנה לשירות. תדירות הרכבות בתחנת פאתי מודיעין תעמוד על שתי רכבות מדי שעה, לכל כיוון. תדירות הרכבות בתחנות מזכרת בתיה וקריית מלאכי-יואב תעמוד על רכבת אחת מדי שעה, לכל כיוון. ברכבת ישראל מדגישים כי החברה פועלת לפי הנחיות מערכת הביטחון.


+חלקי גופות של ישראלים נמצאו בחוף זיקים
16:54 31/10/23  |  עידן יוסף
אנשי מערך הסיוע "יחידה 360" הגיעו לחוף זיקים ומצאו שם חלקי גופות וממצאים רבים הטעונים קבורה. קבוצת מתנדבים בפיקודו של מאיר בראל לחוף זיקים סיפרה כי נתקלה במראות נוראיים כתוצאה מחדירת המחבלים לחוף. מלאכת איסוף שרידי הגופות אובטחה בידי כוח צבאי ביבשה וכוח של חיל-הים מהים. ממצאים רבים הועברו להמשך זיהוי במחנה 'שורה', כדי לסייע במאמצי הזיהוי לנעדרים רבים שעדיין לא זוהו. במקביל, קבוצות נוספות ממשיכות לפעול ביישובי העוטף.

בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה זוהו עד עתה 826 חללים, שהם יותר מ-85% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. הועברו לקבורה 732 חללים. מלאכת הזיהוי מתקיימת בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון לרפואה משפטית וארגוני מתנדבים.
+אשדוד: פצוע קשה ונזק למכוניות כתוצאה מפגיעת רקטות
16:33 31/10/23  |  עידן יוסף
ירי רקטות לאזור אשדוד: לביה"ח אסותא פונו 4 פצועים משתי זירות שונות, בהם: גבר בן 50 במצב קשה עם רסיסים בגופו ו-3 גברים בני 64, 46 ו-35 במצב קל עם פציעות בגפיים כתוצאה מרסיסי זכוכית. מתבצעות סריקות בזירות נוספות בגזרה. בלב העיר פגעה רקטה במגרש חנייה, וכשמונה מכוניות עלו באש.
+אמריקנים מוסלמים מאימים על ביידן: "לא נתמוך בך עד שתפסיק את המלחמה בעזה"
16:31 31/10/23  |  עידן יוסף
אמריקנים מוסלמים וכמה פעילי המפלגה הדמוקרטית אומרים שהם יפעלו לגייס מיליוני מצביעים מוסלמים למנוע תרומות והצבעה לביידן, אלא אם כן ינקוט צעדים מיידיים כדי להבטיח הפסקת אש בעזה (רויטרס).

+ת"א: כפיים וקריאות "אללה אכבר" במהלך אזעקה
16:27 31/10/23  |  עידן יוסף
שוטרים מתחנת לב ת"א סרקו אחר פועלים פלסטינים באתר בנייה בעיר, בעקבות טענה של תושבים כי חלק מהפועלים מחאו כפיים בעת אזעקות וקראו קריאות "אללה אכבר".

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי קיים שיחות עם כלל מפקדי המרחבים ותחנות המשטרה ואמר להם: "אני מצפה לאפס סובלנות כלפי כל מי שקם עלינו בזמן מלחמה. מוכנות מבצעית, תגובה לאירועים, לא לאפשר פגיעה בעורף ולעטוף את כלל התושבים שלנו. עם ישראל סומך עלינו".
+צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לירי מגבול לבנון
16:09 31/10/23  |  עידן יוסף
מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. כמו-כן, זוהו שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון, שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי. זוהה ירי פצצות מרגמה לעבר מרחב ערב אל עראמשה. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים. כוחות צה״ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

צה"ל תקף בתגובה תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, והגיב בירי לעבר מקורות הירי.
+צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לירי מגבול לבנון
15:42 31/10/23  |  מירב ארד
חשודים ירו לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. כמו-כן, זוהו שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון, שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי. צה"ל תקף בתגובה תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, והגיב בירי לעבר מקורות הירי.

+כתב אישום הוגש נגד תושב מ.פ שועפאט שצירף למשלוחים פתקי שנאה
15:40 31/10/23  |  מירב ארד
התביעה המשטרתית הגישה (יום ג') נגד חשוד, תושב מ.פ שועפאט בן 20, שעבד כמלקט משלוחים ברשת מרכולים באזור התעשיה בדרום העיר ירושלים, וצירף למשלוחים במזיד מעטפה שעליה צוייר צלב קרס, ואצבע משולשת המופנית לדגל ישראל. מעצרו של החשוד הוארך בבימ״ש. חוקר תחנת מוריה במרחב ציון, רס"ר יגאל צמח, שניהל את תיק החקירה ציין: ״מדובר במעשה חמור שלא משתמע לשתי פנים, מעשה המעיד על מסוכנותו ועל השנאה שלו ליהודים ולמדינת ישראל. כתושב מדינת ישראל הוא בגד לא רק במעסיקיו שנתנו בו אמון כמלקט מזון ומשלוחים ובעקבות המעשה החליטו לפטרו, אלא גם במדינת ישראל כולה. בעקבות פרסום המקרה ברשתות וניטור שביצענו, פתחנו בחקירה מהירה בסופ״ש האחרון, ובתוך ימים ספורים הוא הועמד לדין."
+אזעקה בשדרות, איבים, ניר עם
15:11 31/10/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום בשדרות, איבים, ניר עם.
+בג"ץ דחה עתירה לקבלת מידע על עצורים תושבי עזה
15:07 31/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סולברג: המוקד להגנת הפרט מבקש לפזר את ערפל הקרב; הצו המורה למסור מידע כזה חל רק ביהודה ושומרון, בעוד המצב המשפטי ברצועת עזה שונה לחלוטין
נעצרו במחסום ארז [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+גדעון סער: הדגשתי את הצורך בפתיחת תקציב 2024 והבאת תקציב חדש במקומו
15:00 31/10/23  |  מירב ארד
השר גדעון סער: בישיבת הקבינט-החברתי כלכלי התייחסתי לכך שישראל נכנסה גם למשבר כלכלי שלא יסתיים עם שוך הקרבות. הדגשתי את הצורך בפתיחת תקציב 2024 והבאת תקציב חדש במקומו. הנחות היסוד שלו אינן רלוונטיות - לא בצד ההכנסות ולא בצד ההוצאות. תידרש הגדלה דרמטית של תקציב הביטחון בשנים הבאות וגם הגדלת צה״ל. בפנינו הזדמנות לגיוס חרדים. צריך יהיה גם לבצע הסטות תקציביות - מהכספים הקואליציוניים וגם מתחומים אחרים. יש לבצע גם שינוי תפיסתי בנושא עובדים שרים. המשק יזדקק ליותר עובדים זרים ולגמילה של ענפים משקיים מתלות בהעסקת עובדים פלסטינים.
+אזעקת צבע אדום בעוטף עזה
14:56 31/10/23  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום בעוטף עזה
+משרד התיירות העביר מקדמה ראשונה ל-24 מלונות
14:42 31/10/23  |  מירב ארד
משרד התיירות העביר מקדמה ראשונה למלונות: סה"כ שולם כ-16 מלש"ח ל-24 מלונות. עד מחר יועברו תשלומים נוספים לכ-100 מלונות נוספים, בסכום מצטבר נוסף של כ-20 מלש"ח.
+מטח רקטות לאזור גוש-דן ואזורים במרכז ובשרון
14:38 31/10/23  |  מירב ארד
מטח כבד לאזור גוש-דן ואזורים במרכז ובשרון. אזעקות נשמעו בפתח תקוה, רמת גן, רמת השרון, תל אביב, מתחם פי גלילות, בני ברק, הוד השרון הרצליה, כפר סבא, גבעת חן, רעננה, בצרה וגליל ים. לפחות שתי רקטות יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים.
+כוחות צה"ל תקפו חולייה שתכננה לשגר טילי נ"ט
14:28 31/10/23  |  מירב ארד
כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר (יום ג') חולייה שתכננה לשגר טילי נ"ט לשטח ישראל. כמו כן, ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר לעבר שני מוצבי צה"ל בגבול לבנון, צה"ל מגיב בירי לעבר מקורות הירי.

בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה האחרונה במרחב מטולה, זוהו שני שיגורים כושלים משטח לבנון שלא חצו לשטח ישראל. כוחות צה"ל מגיבים בירי בשטח לבנון.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצרים לא ממהרת לרצועה; די לה בצרותיה שלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, דחה (31.10.23) עתירה שביקשה להורות לצה"ל למסור מידע על שני תושבי רצועת עזה שהוא מחזיק מאז 7 באוקטובר. העתירה הוגשה בידי המוקד להגנת הפרט בעניינם של הייתם אל-ואחד ונידאל אל-וחידי, אשר תוארו כעיתונאים שיצאו לתעד את המתרחש במחסום ארז במסגרת תפקידם. עוד ביקש המוקד להורות לקצין משטרה צבאית ראשי להחזיק "מידע עדכני בדבר מעצרו ומקום מעצרו של כל עצור, תושב רצועת עזה שנעצר במהלך המלחמה" - כך שהמוקד יוכל לפנות אליו בנושא.
31/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
אביגדור ליברמן של השנים העליזות באוניברסיטה העברית, תא הליכוד, עם כמה סטודנטים הנמנים עתה על צמרתו היה חלק מהתנהלות פוחזת, אלימה, פרועה; ואביגדור ליברמן של מחצית חייו הראשונה בפוליטיקה התאפיין בטריקים וקנוניות וחשדות פליליים שאומנם הסתיימו בסגירת תיקים, אך יותר מדי פגזים משפטיים התפוצצו בסביבתו כמו מאסרה המתמשך של פאינה קירשנבוים;
31/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים

31/10/2023  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
דיון עומק על אירועי שלושת השבועות הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין. המומחים דנו בשאלה האם להשמיד את החמאס עד כלות, כפי שדרש פרופ' אבי דיסקין, או להכניע אותו בפיקוח מועצת הביטחון של האו"ם, כפי שהציע ד"ר חיים אסא.
31/10/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
הנהלת בתי המשפט יוצאת נגד "התבטאויות פוגעניות כנגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם" מצידם של "אישי ציבור בכירים". ההודעה אינה מפרטת במה מדובר, אך בימים האחרונים היו התבטאויות כאלה של השר איתמר בן-גביר ושל ח"כ טלי גוטליב, לצד מתקפה גורפת של תועלמנים המזוהים עם בנימין נתניהו על מערכת המשפט.
31/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il