ציון קינן נולד ברחובות ביום 03.09.1955. למד לתואר ראשון במדעי החברה באוניברסיטה הפתוחה וקיבל תואר מוסמך בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב.
קינן נשוי למירה, מזכירה רפואית בבית החולים "מאיר" בכפר סבא (שם גרים בני הזוג). אב לשלושה: איתי, מנהל השקעות; גלעד, סטודנט בבית-הספר לאמנות חזותית בניו יורק במגמת אנימציה ממוחשכת; מעין, תלמידת תיכון. בין תחביביו: ים, קריאה של ספרים (גם בתחום האסטרטגיה הניהולית וגם בתחומים אחרים), וטיולים ברחבי הארץ עם בני משפחתו. מקדיש זמן לנושא התרומה לקהילה.
קינן נבחר למנכ"ל בנק הפועלים ביום 10.08.09. מינויו אושר ביום 27.08.09 על-ידי המפקח על הבנקים.
קודם לכן עבד במשך כ-31 שנים בבנק, מהן שמונה שנים כחבר הנהלה. בזכות ניסיונו, השכלתו, ותכונותיו האישיות הוא נחשב למועמד טבעי למנכ"ל בנק הפועלים. קינן מוערך על-ידי בעלי השליטה, הדירקטוריון, חברי ההנהלה, עובדי הבנק והלקוחות,
קינן משמש, בין היתר, דירקטור בדירקטוריונים: ישראכרט, אמריקן אקספרס ובנק פוזיטיף בטורקיה.
מידע אישי כללי
קינן החל לעבוד בבנק לפני 31 שנים כבנכול בסניף "הרימון" ברח' הרצל בתל אביב, מרחק לא גדול מבניין ההנהלה של הבנק, ברחוב יהודה הלוי. בשנים שחלפו מאז הוא מילא בהצלחה שורה ארוכה של תפקידים, שהביאו אותו באופן טבעי לתפקידו הנוכחי. לתפקידו הבכיר הראשון – מנהל אגף משאבי אנוש – מונה בשנת 1995. לאחר שלוש שנים עבר לתפקיד מנהל אזור הדרום, בו היה ממונה על כ-40 סניפים וכאלף עובדים. משם עבר לתפקיד מנהל אגף בנקאות קמעונאית, וממנו לחבר הנהלה משנה למנכ"ל ולתפקיד הממונה על חטיבת משאבי אנוש ולוגיסטיקה ומשנה למנכ"ל הבנק. בשנת 2003 מונה לממונה על החטיבה הקמעונאית, שכלל אחריות על 260 סניפים של הבנק וכ-5,700 עובדים. בתפקיד זה יזם ופיתח שיפורים וחידושים בנושאי בנקאות באינטרנט, משכנתאות, הכשרה, פיתוח וקידום של מנהלים ועובדים ועוד. הוא גם הקים את "מועדון הפלטינום", בו חברים לקוחות הבנקאות הפרטית הנבחרים של הבנק. מונה לחבר הנהלה ומשנה למנכ"ל. החל משנת 2006 נושא קינן גם בתואר ממלא-מקום מנכ"ל הבנק.
בשנת 2007 מונה קינן למנהל החטיבה העסקית של בנק הפועלים ומילא תפקיד זה זה עד מינויו למנכ"ל. חטיבה זו אחראית על למעלה מ-7,000 הלקוחות העסקיים של הבנק, שבהם כמעט כל מנהיגי הצמרת הכלכלית של ישראל.
מייד עם מינויו הקים קינן בחטיבה מטה לאסטרטגיה, שיווק ופיתוח עסקי, שנקט גישה כוללת בכל הנוגע לטיפול בלקוח. בחטיבה פועלים שני אגפים – אגף מסחרי, המטפל בלקוחות שהיקף עסקיהם עד 80 מיליון שקל, ואגף עסקי, המטפל בלקוחות גדולים יותר. המטה האסטרטגי הופקד על בניית מעטפת שירות אישית לכל לקוח עסקי, המספק יעוץ ופתרונות כוללים לכל צרכיו של הלקוח בתחום הבנקאות, החל במתן אשראי וכלה בניהול תזרים מזומנים.
המטה – הפועל בהתאם לתורה בכתב, שפותחה ונוסחה בהובלתו של קינן – נתקבל בשביעות-רצון רבה בקרב הלקוחות, שראו בשירות הכולל הניתן להם קפיצת מדרגה משמעותית, וגם הביא לגידול ממשי בהכנסות החטיבה העסקית.
עם כניסתו לתפקיד מנהל החטיבה העסקית יזם קינן הקמת מערך של סניפים עסקיים, במטרה לתת ללקוחות העסקיים שירות מהיר המתאים לצרכיהם. חמישה סניפים מתוכננים לקום ב-2009, ועד שנת 2010 מתוכננת השלמת הקמתם של כ-25 עד 30 סניפים כאלה, שיסייעו לבנק הפועלים להדביק את היתרון שממנו נהנה בנק לאומי בתחום הלקוחות העסקיים.
כמנהל החטיבה העסקית הוטל על קינן להתמודד מול המיתון הכלכלי, שפקד את ישראל והעולם כולו בשנים 2009-2008, וגרם לקשיים אצל חלק גדול מלקוחות החטיבה. קינן נקט גישה אינדיבידואלית בטיפול בלקוחותיו. הוא נפגש אישית עם למעלה מאלף לקוחות, נסע לבקרם במפעליהם ובמשרדיהם, ודאג ליצירת מערכת-יחסים המבוססת על אמון אישי. "לקוח שהיה עמנו בימי שמש, חובה עלינו לסייע לו ככל האפשר בימי סגריר", הוא אמר באחת ההזדמנויות, "כמובן תוך הקפדה על סטנדרטים בנקאיים מקצועיים".
כחלק מההתמודדות עם המשבר הקים קינן יחידה לתמיכה עסקית, אותה הגדיר כ"תחנה נוספת ברמה האסטרטגית", שנועדה לסייע ללקוחות שנקלעו לקשיים. יחידה זו מורכבת מצוותים של מנהלי קשר עם לקוחות, מומחים ואנליסטים, שמסייעים ללקוחות להיחלץ מן הקשיים. כבר עתה הספיקה יחידה זו לרשום לזכותה חילוץ של מספר עסקים, שאלמלא תמיכתה וסיועה היו עלולים להיקלע למצב של חדלות פירעון.