|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
יאיר נתניהו. פייק ניוז [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]

יאיר נתניהו קיבל עודף הזדמנויות

שותפתי, עו"ד עילית גלעד, ואנוכי, זכינו 6 פעמים בתיק הזה, כי משפטית - הטיעונים שלנו היו נכונים, והצד השני לא הביא טענות משפטיות טובות. מי שרוצה לקבל תשובות, ל-7 טענות פייק ניוז המופצו,, מוזמן לצלול פנימה
20/11/2022  |   רון לוינטל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

לא חובה להעמיק בפסקי דין כדי להביע דעה נחרצת. רובנו עשינו זאת, לדוגמה, בפרשת זדורוב. גם מי שלא קרא 300 עמודי הכרעת דין, יש לו דעה.

כך גם בפרשת אבי אלקלעי נגד יאיר נתניהו, שהסתיימה השבוע אחרי 6 פסקי דין, עשרות שעות של זמן שיפוטי, 8 שופטים שדנו בה, ומאות ציוצים עם אמירות פסקניות של מי שכותבים, ובכן, פשוט שטויות מוחלטות.

שותפתי, עו"ד עילית גלעד, ואנוכי, זכינו 6 פעמים בתיק הזה, כי משפטית - הטיעונים שלנו היו נכונים, והצד השני לא הביא טענות משפטיות טובות.

מי שרוצה לקבל תשובות, ל-7 טענות פייק ניוז המופצות בציוצים ופוסטים (על-ידי מי שלא קראו דבר, או על-ידי בא-כוחו הנוכחי של יאיר נתניהו), מוזמן לצלול פנימה.

ארוך אך מפורט. מענה אחד אחד.

פייק ניוז 1 – לא הוכח שיאיר נתניהו קיבל את כתב התביעה.

באופן אישי, הוצאתי ממשרד הפנים את תדפיס מקום מגורי הנתבע ממרשם האוכלוסין, שם נכתב כי הוא מתגורר (אז) בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור/סמילנסקין בירושלים. המצאתי את התביעה בדואר רשום עם אישור מסירה לכתובת זו. רשות הדואר סיפקה אסמכתא להמצאת הדואר. השב״כ אישר שיקוף החבילה כדי להכניסה למעון. הנתבע התעקש על הבאת עד מטעמו, ראש מערך הביטחון, שהסביר כי הדואר הגיע, והמעטפה הושמה ב״טריי״ של יאיר נתניהו, ממנו הוא אוסף את הדואר שלו. 8 שופטים, במותבים שונים, אישרו כי ההמצאה נעשתה כדין. מאחר שהטענה היחידה של נתניהו המצדיקה ביטול פסק הדין, לשיטתו, הייתה - אי-קבלת התביעה לידיו, ומאחר שהוכח כי היא התקבלה, לא בוטל פסק הדין (נתניהו בחר, וסיבותיו עימו, שלא לבקש לבטל את פסק דין מחמת שיקול דעת אלא אך ורק מחמת הצדק בטענה שהדואר לא התקבל). העיסוק בכך ששם הדוור לא כתוב ברור מספיק באסמכתא של הדואר (ומדוע זו אשמת התובע?), התייתר, לאחר שעד שנתניהו הביא, מתוך בית ראש הממשלה, אישר ממילא שהדואר הגיע.

פייק ניוז 2 – כתב התביעה לא הועבר ל"עורך הדין המייצג"

ליאיר נתניהו היה בזמן הנתון צי של 9 עורכי דין שונים, המייצגים בתיקי לשון הרע. בינתיים מספר עורכי הדין המוכרים לי כמייצגים שלו בהליכים אלה ובהליכים הקשורים אליהם - הגיע ל-11. בהליך הזה לבדו ייצגו אותו 4 שונים, כל אחד בשלב אחר, ובשני הליכים הקשורים בהליכים אלה, עוד 2. כאשר קולגות המציאו כתב תביעה לעורך דין אחר מה-9, נאמר להם כי הוא לא מקבל את כתב התביעה ויש להמציא לעורך דין אחר או לנתבע עצמו. תביעות המתינו 6 חודשים לאישור המצאה בטכניקה הזו. איני יכול לנחש מי מייצג אותו בתביעה זו (ובעבר, כשעורך דין חדד ייצג אותו בתיק אחר מולו, תיק כשדי, במענה למכתב ההתראה, עורך דין יוסי כהן דווקא ייצא אותו בתביעה). לפי תקנות סדר הדין האזרחי שהיו בתוקף באותה עת, יש להמציא כתב תביעה לבעל הדין ולא לעורך הדין, וכך נעשה.

פייק ניוז 3 – מעולם בהיסטוריה לא ניתן פסק דין בהיעדר הגנה שלא בוטל

בבדיקה קצרה במנועי חיפוש משפטיים אפשר לאתר מאות פסקי דין שניתנו בהיעדר הגנה ולאחר מכן הוגשה בקשת ביטול והיא נדחתה. אין מדובר בשום דבר ״היסטורי״ או ״חדשני״ או ״חריג״. כבוד השופט סולברג עצמו, בהחלטה בתיק זה, ציין כמה מראי מקום של מקרים דומים (מה שלא מפריע לעורך הדין המייצג את נתניהו להמשיך להגיד ש״זו פעם ראשונה בהיסטוריה״ וכדומה). אני עצמי קיבלתי פסק דין בהיעדר הגנה לטובת לקוחה אחרת, ראשית העיר כפר יונה, שושי כידור, רק לפני שנה וחצי, וגם שם הוגשה בקשת ביטול המתבססת אך ורק על טענה לביטול מחמת הצדק, והוכח גם שם שדבר הדואר התקבל, וגם שם הוגש ערעור למחוזי על ההחלטה, וגם שם הערעור נדחה. וכל זה קרה לפני כמעט שנה, במקביל לערעורי נתניהו, רק בפחות רעש. הנה מראה המקום - ע״א 28277-05-21 טייב נ׳ כחלון כידור (במחוזי מרכז לוד, השופט אורן שוורץ, מיום 2/1/22).

פייק ניוז 4 – יאיר נתניהו לא זכה לפרוס את ההגנה שלו

אמנם נתניהו לא הגיש כתב הגנה (מסיבותיו שלו) אבל מאחר שהתביעה עוסקת בכך שצייץ מחדש סדרת פרסומי דיבה שכתב נתבע אחר, בשם זלינגר, אציין כי זלינגר עצמו, בכתב הגנתו מודה כי כתב ״בטעות״ דברים לא נכונים על האדם הלא נכון, כלומר - כבר הכותב המקורי מודה שהפרסום אינו אמת. כמו-כן, יאיר נתניהו עצמו נחקר על הפרסום ועל טענות ההגנה שלו, במסגרת חקירה בת מספר שעות בהליך הערעור שהגיש, ואמר שהוא כלל לא קרא את הפרסום לפני שהפיץ אותו וכתב ״שתפו שתפו שתפו״, ואם כך הוא טוען - שכלל לא קרא - איזו הגנה יכולה להיות לו? זאת ועוד: בית המשפט המחוזי כתב שיאיר נתניהו התנהג כ״תיבת תהודה״ בהפצת הפרסום וגם קבע שמדובר בדיבה.

פייק ניוז 5 – לא נקבע שהפרסום שיאיר נתניהו שיתף הוא לשון הרע

הפרסום, למי שתוהה, היה ניסיון להטיל דופי בעד מרכזי בפרשת 4000 ולטעון לקונספירציה של העד (אבי אלקלעי) עם ליאת בן ארי והיועמ״ש מנדלבליט, בין היתר. לדברים אין כל בסיס. הכותב המקורי טוען שהתבלבל עם אדם אחר. מאמינים לזלינגר שזה נכתב בטעות שבוע לפני השימוע בתיק 4000? מאמינים ליאיר נתניהו שהוא שיתף את הפרסום בלי שקרא אותו? מישהו חושב שאם היה מוגש כתב הגנה שבו נכתב ״לא קראתי מה שיתפתי, וקראתי לאחרים לשתף בחוסר אחריות, ובדיעבד הכותב המקורי אומר שמה שכתוב אינו נכון בכלל״, אז הייתה ההגנה מתקבלת? הכותב עצמו לא מגן על הפרסום, אז יש דרך לקבוע שהוא אמת ושהוא אינו מכפיש?

פייק ניוז 6 – סכום כזה לא נפסק בתביעות לשון הרע נגד אדם אחר

בסכסוכים פוליטיים (לדוגמה בין שרנסקי לנודלמן) נפסקו גם מיליון ורבע שקלים. אז אוקיי, זה היה בשנת תרפ"פו תגידו. אך גם בשנים האחרונות נפסקו במספר רב של פעמים פיצויים של מאות אלפי שקלים. לפני פחות משנה, 30/12/21, זכה יזם בשם רמי חסון בתביעה נגד ראש עיריית חדרה והעירייה שילמה לו סכום של מיליון ועוד 230 אלף שקל בגין פרסומי לשון הרע (ת״א 57373-04-18 מחוזי חיפה מפי כב׳ השופט חננאל שרעבי). עו״ד עמית חדד עצמו, שלח ללקוחה שלי ולאביה (דנה ועו"ד יעקב כשדי), מכתב התראה על ציוץ נגד יאיר נתניהו, והתריע כי בכוונתו לתבוע מיליון שקל בגינו. ברגיל, יאיר נתניהו הגיש תביעה נגד סתיו שפיר על שני ציוצים בגובה 300,000 שקלים. כלל משפחת נתניהו תובעת כמעט מיליון שקלים (837,000 שקלים) מאהוד אולמרט כידוע. משפחת נתניהו זכתה ב-120,000 שקל בעת שתבעה את העיתונאי יגאל סרנה על פוסט שכתב. אנו תבענו בגין שני פוסטים. מדוע משפחת נתניהו תובעת מאחרים סכומים ״חריגים״ ש״מעולם לא נפסקו״? אין לדעת. נזכיר רק כי בנובמבר 2011 העביר הליכוד בקריאה ראשונה הצעת חוק של שר המשפטים המיועד, יריב לוין, להעלות את סכום הפיצוי בתביעות דיבה ל-300,000 לכל פרסום במקום 50,000 שקלים (או מיליון וחצי לכל כלי תקשורת המפרסם דיבה). נתניהו האב תמך כמובן, כמו כל סיעת הליכוד.

פייק ניוז 7 – יאיר נתניהו קיבל פחות זכויות בהליך הזה מכל אזרח אחר

אף אזרח, עורך דין או לקוח שקורא את הנכתב כאן כעת, לא קיבל זכויות חריגות, מורחבות, מוגזמות ומקלות כמו יאיר נתניהו בהליך זה. ראשית, לאחר שלא הגיש כתב הגנה במועד, הוצע לו מפי הרשם שדן בתיק בבית משפט השלום, לשלם 5000 שקל בלבד ולסיים בכך את הפרשה והוא סירב. הרשם גם רמז בהחלטה לנתניהו שלא כדאי לו להישאר עם טענת ביטול מחמת צדק בלבד, והוא סירב לתקן את הבקשה. בבקשה לביטול בפני השופטת כוכבה לוי, נתניהו קיבל שעתיים של חקירה ארוכה לבסס טענותיו ולא הייתה לו טענת הגנה. לאחר מכן, באופן חריג, הוא זכה להגיש שני ערעורים (זו לא טעות, שניים) על אותו פסק דין, ושניהם נדונו בבית המשפט המחוזי במקביל, כך שהוא זכה ב״פורום שופינג״ של שני מותבים מקבילים. לאחר שאחד מהם נדחה, הוא קיבל אישור חריג מבית המשפט העליון - לעכב הגשת בקשת רשות ערעור על הערעור במעל חצי שנה, עד שיראה מה תוצאת הערעור השני ואז יחליט אם להגיש בקשת רשות ערעור. איש מאיתנו לא מקבל הזדמנות כזאת. במחוזי הוצע לו לסיים את כל ההליכים בתשלום של 150,000 שקלים והוא שוב סירב. בהמשך הגיש שתי בקשות ערעור לעליון (זו לא טעות, שתי בקשות מקבילות) בתקווה לקבל אולי תוצאות טובות באחת מהן. בהמתנה לפסק הדין, ראש הממשלה עצמו כתב - ברמז עבה לבית המשפט - שנעשה עוול לבנו והוא מקווה שיתוקן בערעור האחרון. על שני ערעורי הסרק לעליון שנדחו - נתניהו גם לא נדרש להפקיד ערבון וגם לא שילם הוצאות למדינה או לתובע. מי מכם היה מקבל תנאים כאלה? מי מכם היה זוכה להעסיק 8 שופטים ב-3 ערכאות ב-5 ערעורים? מי מקבל ארכה בת חצי שנה להחליט, לפי תוצאה בהליך עתידי, אם הוא מגיש ערעור על הליך שהסתיים, הרבה אחרי הזמן? התשובה היא אחת - יאיר נתניהו. וזה, אולי, הדבר היחיד החריג בתיק, ש״לא היה מעולם קודם״. הא ותו לא.

בסופו של יום – תיק משפטי פשוט, לא תקדימי ולא חריג. נתבע אחד לא הגיש כתב הגנה במועד. קיבל פסק דין בהיעדר הגנה. בחר שלא לטעון להגנה מטעמי שיקול דעת אלא אך ורק מטעמי צדק (בטענה יחידה שדבר הדואר לא הגיע). עד מטעמו הוכיח שהדואר כן הגיע. כל השאר הוא הרחבה.

עו"ד רון לוינטל ייצג יחד עם עו"ד עילית גלעד, את אבי אלקלעי בתביעתו נגד יאיר נתניהו.
תאריך:  20/11/2022   |   עודכן:  21/11/2022
רון לוינטל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יאיר נתניהו קיבל עודף הזדמנויות
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
20/11/22 15:27
 
משה דב
20/11/22 17:38
2
הירונימוס
20/11/22 20:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר מלחמת ההתשה הציבורית הגענו למלחמת העצמאות למימוש ההבטחות, אלא שמלחמת ששת הימים בהקמת הממשלה החדשה מתחילה להסתמן כמלחמת לבנון הראשונה. מלחמת יום הכיפורים לא בפעם הזו, הממשלה קום תקום השאלה הגדולה היא רק כמה נזק יגרם עד לצילום התמונה המעונבת והמחויכת בבית הנשיא.
מה שמבדיל בין המצב הקיים בו הפריפריה, הנגב והגליל, מנותקים לחלוטין ממרכז הארץ, הן כלכלית, הן נדל"נית והן תודעתית, לבין תנופת משנה לחיבור הפריפריה עם המרכז, הוא משולש הקסם - כביש מהיר, רכבת מהירה ונמל תעופה שני, אלטרנטיבי לנתב"ג.
20/11/2022  |  רוני מזרחי  |   יומני בלוגרים
ראש השב"כ רונן בר נפגש לפני כמה ימים, על-פי בקשתו, עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובפגישה הזהיר מפני אפשרות קריסת הרש"פ. גל הטרור המאורגן של הקבוצות החמושות באזורי שכם וג'נין נמשך ומקבל גם רוח גבית של פיגועי בודדים כפי שראינו בשבוע שעבר בפיגוע באזור אריאל שבו נרצחו 3 אזרחים ישראלים על-ידי המחבל הבודד מוחמד סוף מהכפר חארס בשומרון.
"נֶגַע וְקָלוֹן יִמְצָא וְחֶרְפָּתוֹ לֹא תִמָּחֶה", ספר משלי, פרק ו', לג'.
20/11/2022  |  יאיר רגב  |   יומני בלוגרים
האם כשיר יו"ר ש"ס אריה דרעי מבחינת החוק לכהן כשר בממשלה?
20/11/2022  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il