|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
אילון. חי באשליה [צילום: פלאש 90]

בחר בנרטיב של האויב

על הספר, עמי אילון (עם אנתוני דיוויד) למרות היותו לוחם מעוטר בעיטור הגבורה ומנוסה, מפקד חיל-הים, ראש שב"כ, ח"כ במפלגת העבודה ושר מטעמה, אלוף (מיל׳) עמי אילון הוא אחד מאלה, שמלחמת יום הכיפורים הובילה אותו לחפש את הדרך לשלום עם מי שהוא משלה את עצמו, כי הם רוצים בשלום אתנו
28/02/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

המשנה הידועה, "שניים אוחזים בטלית", ממסכת בבא מציעא אינה רלוונטית, לדעתי, לעניין הבעלות על ארץ-ישראל. סוגיה זו הוכרעה מזמן בברית בין הבתרים ובהבטחות אלוהיות נוספות, שהוכרו, דרך אגב, על-ידי הקוראן. ארץ מולדת אין לחלוק, ואין לנו רשות לחלקה, כיוון שבכך אנחנו שומטים את הבסיס לצדקת דרכנו.

דרך אגב, זכותנו על ארץ-ישראל הוכרה גם על-ידי החוק הבינלאומי. החלטת ועידת סן רמו (אפריל 1920) והחלטות שאר הוועידות בתום מלחמת העולם הראשונה נכנסו לאמנת חבר הלאומים; וכתוצאה מכך - נכללות במגילת היסוד של האו"ם, שכל חברות הארגון חתומות עליה, גם אם זה הארגון האנטישמי הגדול בעולם.

הסדקים הראשונים באמונתנו בצדקת הדרך התגלעו כבר אחרי מלחמת הקוממיות. העלית הישראלית החלה לפקפק האם ראוי המחיר, ששילמנו על הקמת המדינה - דם, אש, תמרות עשן, סבל, כאב, שכול, הרס יישובים ובריחת ערביי ארץ-ישראל. טרם קראו לניצחוננו בתש"ח-תש"ט, נכּבּה, אך בעיווּת מדאיג החלה בעלית הישראלית חרטה על מה שגרמה הקמת המדינה; וזה התבטא בספרות הישראלית משנות החמישים והשישים. הגל העכור הזה התגבר בתחילת שנות השישים, ופרח דווקא אחרי הניצחון במלחמת ששת הימים בסגנון "יורים ובוכים" ו"שיח לוחמים", שהודרו ממנו מי שלא ייללו על ניצחוננו.

מלחמת יום הכיפורים הותירה את מדינת ישראל ואת העם היהודי בהלם ובתחושה קשה של חוסר אונים. המצב הזה גרם לחלקים גדולים מהשמאל הישראלי לנטוש את אמונתם בצדקת דרכה של הציונות, ולתעות בשדות, שהבטיחו שלום ושלווה אינסטנט.

למרות היותו לוחם מעוטר בעיטור הגבורה (מהפעולה באי גרין במפרץ סואץ) ומנוסה, מפקד חיל-הים, ראש שב"כ, ח"כ במפלגת העבודה ושר מטעמה, אלוף (מיל׳) עמי אילון הוא אחד מאלה, שמלחמת יום הכיפורים (עמ׳ 80, 224) הובילה אותו לחפש את הדרך לשלום עם מי שהוא משלה את עצמו, כי הם רוצים בשלום אתנו.

אילון מפרט בספרו את השלבים, שעבר בדרך אל פתרון הקסם, ואת האנשים המרכזיים, שהשפיעו עליו, וניווטוהו. הבולט בהם הוא ד"ר סרי נוסיבה, שותפו לדרך, אך חשוב לציין את האחרים - הסופר מאיר שלו, הרופא ד"ר יהודה מלמד, הטייס והיזם אורני פטרושקה, פרופ׳ חיים גנז, ד"ר ח'ליל שקאקי ומוריו באוניברסיטת הרווארד (אך לא טרח לציין, כי למד בה במימון קרן וקסנר).

כּ̤נות

ספרו מדהים בכנות אילון לחשוף את התרחקותו מכור מחצבתו בקיבוץ מעגן לחופי דרום-מזרח הכינרת, עד שלפעמים שאלתי את עצמי היכן איבד את בלמיו? ועד אנה יתדרדר אילון בדרכו במה שנקרא בזמננו בצבא, "ציר בּאנקֶט"? כלומר, דרכם של התועים. ובמקרה שלו - דווקא ראוי לאיית זאת ב-ט'.

"אנחנו, ולא אלוהים, עמדנו במרכז הסאגה המהפכנית של שחרור ארץ ישראל. בהגדה שלנו, בני ישראל הוציאו את עצמם ממצרים, ואנחנו היינו החלוצים שהשתחררו מהשלשלאות, נכנסו לארץ ישראל ועשו בה חיל..." (עמ׳ 51). הרקע הכנעני שלו חסר את הבסיס לצדקת הציונות. עץ, ששורשיו לא עמוקים לא יעמוד בסופות עזות. יתר על כן, הלוך-ושוב הוא מפגין חוסר ידע בהיסטוריה המדינית של ארץ ישראל, בין השאר, בהסתמכו כמעט לחלוטין על החלטת החלוקה של עצרת האו"ם (29 בנובמבר 1947), ולא על החלטות ועידת סן רמו (אפריל 1920) ואחרות בתום מלחמת העולם הראשונה, שאומצו על-ידי חבר הלאומים ועל-ידי ארגון האו"ם.

גם יש בו שניות מסוימת - הוא גר במושב כרם מהר"ל בכרמל, שהיה פעם הכפר הערבי אִג'זים, ומזכיר לא-אחת את עבר הכפר, שכמה בתים ערביים עדיין נותרו בו. "למען האמת, נחישותנו [כלוחמים בשייטת 13] לא נבעה מציונות סוציאליסטית, או מהאתוס ׳לעולם לא עוד׳, שליווה את הורינו... בעקבות השואה. מבחינתנו הדברים הסתכמו בריגוש של הרפתקה, בשטף האדרנלין המשכר של תחושת הסכנה, וכמיהה למתוח את הגבולות של עצמנו...", הסביר (עמ׳ 55).

הוא מצר על שאת מקומה של התנועה החלוצית כגוף חלוצי החליפו המתנחלים בהנהגת "גוש אמונים". אילון אינו מציין מתי התחיל להתעניין במתנחלים - האם כראש שב"כ, או לפני כן. מהנימה הכללית של ספרו, אני בוחר לקבוע, שעשה זאת בשב"כ.

כמפקד בסיס חיל-הים באשדוד, בילה אילון הרבה עם דייגי עזה ("... גברים שאבותיהם דגו במים האלה מאז תקופת הברזל", לדבריו, שאין להם שחר - עמ׳ 92), ולדבריו, התלבט מול השנאה היוקדת, שראה בעיני נער ערבי בעזה, כשהג׳יפ שלו נתקל במחנה שאטי בהתפרעות ערבית.

אילון העמיק, לדבריו, בהבנת החברה הערבית. "היה לי ברור שישראל לא תוכל להביס את הטרור בלי להבין את הפסיכולוגיה ואת התרבות של המחבלים... אבל באותה המידה היה לי ברור שיהיה לי קשה להשיג מידע אמין ושבלעדיו לא אוכל לבנות תמונה מדויקת של עולם רחוק ממני כל כך" (עמ׳ 105). את אותה התובנה הוא לא יישם לגבי המתנחלים ולגבי יהודים דתיים למרות שתיאר את ניסיונותיו להבינם.

רצח יצחק רבין הבהיר לו, ש"המכנה המשותף הישראלי הולך ומתפורר, ושארצנו מורכבת משבטים... ישראל שאחרי הרצח הפכה למדינה שסועה שנמצאת בחיפוש מתמיד אחר רעיון מלכד שיאפשר לנו לנהל את המחלוקות מבלי להרוג איש את רעהו" (עמ׳ 118). כלומר, הוא מפגין בורות בוטה בתולדות היישוב היהודי בארץ ישראל מאז ימי העימותים עקובי-הדם ניל"י-"השומר", וה"הגנה"-"הפורשים", או התעלמות מהם; וזאת מפי מי שציין בפומבי, שבחיי כל עם יש "אלטלנה" אחת לפחות. זאת, לעומת מה שהסביר לו ג'יבריל רג'וב, ראש המודיעין המסכל של עראפת - "עמי, אצלנו הפלשתינים, אין סזון" (עמ׳ 164).

אאוטסיידר

ראש הממשלה שמעון פרס מינה אותו לראש השב"כ כיוון שלדעתו", השירות צריך לשנות את דפוסי החשיבה שלו... הוא זקוק לאדם שיראה בפלשתינים1 לא רק מחבלים אלא גם שותפים לדרך מדינית. הוא זקוק לאאוטסיידר כמוני" (עמ׳ 120).

כבר כשמוּנה לתפקידו, הרגיש אילון, "איני מבין עוד את ארצי" (עמ׳ 121). אך בפגישתו הראשונה עם ראשי השירות הודיע על השינוי האסטרטגי, "אנחנו כבר לא נלחמים באש"ף", אלא בטרור האיסלאמי, אבל בינו לבין עצמו הרהר, ש"העובדה שיהודי ירה ברבין הבהירה היטב שעלינו להקדיש תשומת-לב רבה יותר לטרור היהודי..." (עמ׳ 125-124). אולי כאן טמון זרע הפורענות של התנכלות השב"כ והמינהל האזרחי לחלוצים, המתנחלים למעננו ביהודה ובשומרון.

שינוי נרטיב

"האסטרטגיה של סרי [נוסייבה] ושלי ... הייתה לשנות את הנרטיב של הסכסוך בכך שנוציא את הדיפלומטיה מהחדרים האחוריים אל הרחובות. ...מפקיעים את הדיפלומטיה מידי הדיפלומטים והמנהיגים הפוליטיים ומוסרים אותה לידי הציבור. 'דיפלומטיה אזרחית׳ שייכת לאזרחים ..." (עמ׳ 200-199). כך נוצרו ארגון HASHD הערבי של סרי נוסייבה וארגון המפקד הלאומי הישראלי, שקידמו את הרעיון של שתי מדינות לשני עמים. הרעיון מצא חן בעיני רבים מבני העלית הישראלית, אך אילון מעיר בצדק, שלא התנחל בקרב העם היהודי במדינת ישראל.

למרות שהוא סבור, שמערת המכפלה היא חלק ממנו, כיהודי, מציע אילון לנטוש את שיח הזכויות (כלומר - לוותר על זכותנו על הארץ), ולעבור לשיח של הוגנות, שבו כל צד מכבד את הנרטיב של הצד השני (עמ׳ 217), וצריכים לבנות את האמון של "השותפים הפלשתינים" בכך שנקדם עצמאות פלשתינית. שילוב של אמון ושל תקווה (עמ' 221) יביא, לדבריו, את השלום המקווה בין העמים. האפשרות, שבין הירדן לים לא יוכלו להיות שתי מדינות, אינה עולה על דעתו, והוא מעריכה כהתעקשות.

הערכה אופטימית מאפיינת כמה מקביעותיו של אילון בספרו. בין השאר, הוא מעריך את יוזמת אהוד אולמרט (לעומת, ביקורתו העזה על יוזמת אהוד ברק); מעריץ של ביל קלינטון (עמ' 171) ושל ברק אובמה (עמ׳ 225); ומצדיק את ארגון "שוברים שתיקה" (פרק 19).

רציתי לסיים את ביקורתי בשיר הנורא, "אז אמר השטן" לנתן אלתרמן, או בדברי ברל כצנלסון באחד במאי 1936: "היש בעמים עם אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב-עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? ... כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי ייסורי העם ומשאת-נפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח - אל ידע מצפוננו שקט".

אלא שקלמן ליבסקינד טרף את כוונותיי כשפרסם במעריב, כי בספרו עיוות עמי אילון את דברי הרב יצחק שפירא, ממחברי הספר, "תורת המלך", במפגש עמו. ליבסקינד השווה, בעזרת העיתונאי אלחנן גרונר מאתר "הקול היהודי", תלמידו של הרב שפירא, בין הקלטת השיחה בידי הרב שפירא לבין הספר, וגילה, שאילון פיברק קטעים גדולים, במטרה לצייר את הרב שפירא כשטן.

הגילוי מעלה חשד בלבי, שעוד כמה עיוותים שרבב אילון לספרו במטרה לתייג את האויב הערבי כ"טוב" ואת בני-שיחו מהמתנחלים ומהדתיים כ"רעים".

הערות

1. גילוי נאות - השימוש כאן במונח, "פלשתיני", נובע מדב̤קות של נוחות במה שכתב אילון. אני מאמין באמונה שלמה, שאין עם פלשתיני, וזו ישות מדומיינת, שנועדה לצורך השמדת מדינת ישראל.

אש כוחותינו. איך נהפכה ישראל לאויבת של עצמה והתקווה לעתידה. ידיעות אחרונות * 262 עמ׳ * 118 שקלים.

המאמר פורסם בראשונה בגיליון 229 של כתב-העת "האומה", פברואר 2023.
תאריך:  28/02/2023   |   עודכן:  28/02/2023
אביתר בן-צדף
+ח"כ כסיף: לפתוח את הרחוב הראשי של חווארה למסחר פלשתיני
17:46 28/02/23  |  איציק וולף
ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תעל) פנה אל שר הביטחון, יואב גלנט, בבקשה שיורה לפתוח לתנועה ולמסחר של פלשתינים את הרחוב המרכזי בעיירה חווארה, שבו נרצחו לפני יומיים האחים הלל ויגל יניב ז"ל בפיגוע ירי. הפנייה נעשתה בעקבות תיעוד שבו נראית קבוצת מתנחלים באוטובוס של המועצה האזורית שומרון, בליווי ואבטחת כוחות צבא, בהתקהלות מאורגנת ברחוב המרכזי בחווארה בעודו שומם וחסום לתנועה ולמסחר של פלשתינים.

"מאז הפוגרום בחווארה הציר שלאורך העיירה נחסם ונסגר לקורבנות, אבל נפתח לפוגרומצ'יקים החוגגים שם את ההצתות. אז עדיין אסור להשוות?", טען.
+גדר ההפרדה נכשלה, ממשלת נתניהו התעלמה
15:52 28/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קרוב למחצית הגדר הייתה בלתי כשירה או כשירה חלקית בסוף 2021; מספר המסתננים הגיע באותה שנה ל-1.4 מיליון  ▪  ממשלת בנט-לפיד החלה לטפל בליקויים במקביל ל"שובר גלים"
החומה במבט מפסגת זאב [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+אינתיפאדה שלישית?
12:03 28/02/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

כישורים צבאיים [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]
+נעצרו שמונה מחבלים המעורבים בפיגועי ירי
11:16 28/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צה"ל והשב"כ עצרו פלשתינים המעורבים בפיגועי ירי לעבר מעברי קלנדיה וביתוניא, לעבר רכב ישראלי סמוך לרוואבי ולעבר היישוב בית אל  ▪  השמונה יועמדו לדין בתום חקירתם
שמונת המחבלים שנעצרו וששמותיהם הותרו לפרסום [צילום: שירות הביטחון הכללי]
+ירושלים: מבקר אוטובוס הותקף; כנראה על-רקע לאומני
10:45 28/02/23  |  עידן יוסף
מבקר אוטובוס (פקח) של חברת סופרבוס בירושלים הותקף הבוקר (ג') בידי שני נוסעים בכיכר צה"ל בעיר. המבקר המתין בתחנה לפני תחילת הביקורת, כששני צעירים החלו לגדף אותו בקריאות "מוות לערבים" ו"עוד מעט לא תהיו פה".

המבקר קרא להם לחדול, אך השניים המשיכו לקלל אותו ולרסס אותו בגז פלפל. המבקר נפגע בעיניו ותלונה תוגש למשטרת ירושלים.

איתי כהן ראש מטה ירושלים בכוח לעובדים: "אסור שהמצב הרגיש יהווה תירוץ לתקיפות עובדי התחבורה הציבורית בגלל מוצאם, עובדים שכל רצונם הוא להתפרנס בכבוד. כל תקיפה כזו, במיוחד כשהיא מתרחשת באוטובוסים, מסכנת את העובדים ואת הנוסעים. אנו קוראים למשטרה לגלות ערנות ולפעול ביחד איתנו להגברת הביטחון בקווים מועדים לפורענות".

על-פי נתוני איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, מאז 2023 חלה עלייה במקרי תקיפות מבקרים. במוקד התקיפות - ירושלים וחיפה.
+אנרכיה בממשלה ובשטח
08:58 28/02/23  |  גדי חוטמן   |   לרשימה המלאה
אם שר האוצר והשר לביטחון לאומי מתעלמים מההסכמות בעקבה, אז הם מצפצפים על המנהיג שנבחר, רואים בו בובה  ▪  ההתנהלות הזו היא מתכון לאנרכיה בתוך הממשלה
נתניהו. הפך לבובה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מרק חם לחיילים
08:49 28/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הלל ויגל, התפארת והעטרת, אלה ישראל אשר בם אתפאר, אלה מאהביה הגדולים של ארץ ישראל ללא תנאים, אלה מלח הארץ, החלוצים, מפלסי הדרך, אלה האורים ותומים הפנסאים לדור הזקוף, דור היהודים עובדי ה', אוהבי עמם
הלל ויגל ז"ל. פאר העם היהודי [צילום: באדיבות המשפחה]
+הטרור קובע את סדר היום
08:19 28/02/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
המצב הביטחוני מתדרדר בצפון השומרון וקבוצות הטרור הן שקובעות את סדר היום לקראת חודש רמדאן. צה"ל חייב לקחת את היוזמה לידיו ולצאת למבצע צבאי נרחב נגד קבוצות הטרור בצפון השומרון
פיגוע ירי בחווארה [צילום: דוברות זק"א]
+הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בבקעה
06:53 28/02/23  |  עידן יוסף
אלן גנלס ז"ל הי"ד, בן 27, במקור תושב קונטיקט, הוא הנרצח בפיגוע הירי בים המלח. הוא התנדב בין היתר לשרת כחייל צה״ל והחזיק באזרחות ישראלית.
+פשע אינו מענה לרצח
03:16 28/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מי היה מאמין שיהודים יתנקזו לפוגרום באוכלוסייה אזרחית? מפני שהמתנחלים חשבו כי כל דאלים גבר אחרי שבנימין נתניהו פירק את צה"ל בשטחים ומסר חלק מן האחריות לתפקודו ביהודה ובשומרון לשר החשוך בצלאל סמוטריץ'
"העיירה בוערת" [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בחר בנרטיב של האויב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רונינ
13/03/23 22:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אני מכיר המון ישראלים שלא יאהבו את השורות הבאות. חלקם יגיבו בקללות וגידופים. אחרים יישארו אדישים ויש גם מי שטרם איבד תקווה. ועדיין, ישראל בסוף פברואר 2023, היא אוסף של אנשים שחיים בטריטוריה אחת (צפופה), ללא מנהיג. בנימין נתניהו איבד את השליטה על ההגה. הוא נגרר אחרי האירועים. כמו מביט בהם מהצד ולא מחזיק בתואר ראש ממשלת ישראל. שותפיו מושכים בו כמריונטה. החרדים והתקציבים, רוטמן-לוין וההפיכה המשטרית שנועדה להציל את נתניהו מהמשפט, תקציב שעובר בחופזה בערב שבת ללא בשורה בנושא יוקר המחיה, פירוק משרדי ממשלה (ומינוי 2 שרים במספר משרדים), ועכשיו גם הסלמה ביטחונית.
28/02/2023  |  גדי חוטמן  |   יומני בלוגרים
התפארת והעטרת, הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד נטמנו בהר הרצל, סמוכים זה לזה, במותם כבחייהם, פאר העם היהודי הגאה בארצו, הגאה במולדתו, עלומים שנגדעו בטרם עת על-ידי מבקשי נפשו של היהודי בכל מקום, תפארת העם. ההוצאה להורג שביצע המחבל במרכז כביש ראשי לאור יום בעטרת ובתפארת, בהלל וביגל הייתה מכוונת לכלל היהודים לא רק בכביש רולטת חווארה, אלא בכל מקום בארץ ובעולם, כל מקום בו חיים יהודים.
הפיגוע הקשה בעיירה חווארה באזור שכם שבו נרצחו שני האחים הישראלים הלל ויגל יניב הי"ד והאירועים שבאו לאחריו נגד תושבי חווארה הם התפתחות מסוכנת שמעידה על התדרדרות המצב הביטחוני בצפון יהודה ושומרון. על-פי עדי ראיה פלשתינים, את הפיגוע ביצע מחבל בודד שלבש את מדי קבוצת הטרור "גוב האריות", נראה שהפיגוע תוכנן היטב מראש כדי שיהווה פיגוע נקם על פעולת צה"ל המוצלחת נגד קבוצת הטרור "גוב האריות" בשכם בשבוע שעבר שמהלכה נהרגו 12 פלשתינים, כמחצית מהם מחבלים חמושים.
רצח האחים הלל ויגל יניב ז"ל בידי מחבל פלשתיני בשומרון קורע לב. הם מלח הארץ, אוהביה ומגיניה, ושום מחלוקת לא תעמעם את הכאב. בזעמם על הפשע הנורא תקפו מתנחלים עבריינים אזרחים בכפר חווארה, הציתו בתים ושרפו מכוניות והשתוללו. יהודים ביצעו פוגרום, ומעתה אפשר לכתוב גם בערבית כי "העיירה בוערת", ובכל השפות האחרות בעולם. הכאב על רצח האחים אינו מפחית מתחושת החלאה כלפי המתנחלים. צריך לומר זאת חד וחלק.
28/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין צה"ל ששהה בצומת הגז שבחטיבת שומרון. זאת, במקביל ליידוי אבנים שבוצע על-ידי מספר אזרחים ישראלים לעבר חיילי צה"ל שהיו במקום. החיילים ירו לעבר הרכב המאיץ לאחר שהיו בטוחים שמדובר בפיגוע דריסה. הרכב לא עצר והנוסעים בו נמלטו מן המקום.
27/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il