|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
נשק טקטי-אסטרטגי [צילום: פרנק אגוסטין/AP]

יומן מלחמה, היום ה-103

ממשלה הגיונית (ואין כזאת) הייתה מפיצה תוך 24 שעות את העובדות המזעזעות שיחיא סנוואר ומוחמד דף רוצחים שבויים ומודיעה כי אם יירצח/תירצח עוד חטוף/ה ח'אן יונס 2024 תהיה כמו דרזדן, 1944
18/01/2024  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


תמרור אדום, אדום, אדום

חלק א'

ראש הממשלה בנימין נתניהו מושחת ומרעיל בארות ציבוריות ומסית ומסיט ומדיח ואינו מניח, ועכשיו הוא גם פושט רגל מדיני על חשבון עם ישראל, ומי שמפורר את עוצמתו הצבאית המרתיעה. מומחים עוסקים בכך מאז ראשית מלחמת עזה, שתחילתה בכישלון מחפיר קודם כל שלו ואחר כך גם של פיקוד צה"ל, וביממה האחרונה שוב עולה הטענה כי מיגור שלטון החמאס והשבת החטופות/ים אינם יעדים העולים בקנה אחד.

ד"ר רונן ברגמן חוזר על כך במאמר מפורט בידיעות אחרונות וכן נוהג עמוס הראל בהארץ ויש עניין מיוחד בדברי רון בן ישי, שהסביר הבוקר בתוכניתו של גיא פלג בערוץ-103 מה נשתנה הכישלון הנוכחי לעומת אלה של עסקות גלעד שליט (ביבי) וגופות אהוד גולדווסר ואלדד רגב (אהוד אולמריט) ואלחנן טננבאום (אריאל שרון) וחיילי הנח"ל הקרויה על שם אחמד ג'יבריל (שמעון פרס, יצחק רבין, יצחק שמיר).

כי אז ישראל שילמה מחיר ספסרי מטורף בעד השחרור בחודשים שלא התקיימה בהם מלחמה. הפעם החטופים הם חלק מהנשק הטקטי-אסטרטגי של הטרור, וזה תקדים מסוכן (בן ישי עמד על כך היטב.).

אז מה לעשות בממשלה יציבה, נורמלית, בלי חיכוכים אישיים ובלי איתמר בן-גביר ויריב לוין ואורית סטרוק ובצלאל סמחוטריץ' ויואב קיש ושלמה קרעי? ובעיקר ביבי? במישור המעשי: ממשלה הגיונית (ואין כזאת) הייתה מפיצה תוך 24 שעות את העובדות המזעזעות שיחיא סנוואר ומוחמד דף רוצחים שבויים ומודיעה כי אם יירצח/תירצח עוד חטוף/ה ח'אן יונס 2024 תהיה כמו דרזדן, 1944. אז בנות הברית ביצעו "הפצצת מרבד" של העיר הגרמנית כנקמה על הבליץ על לונדון לפני ארבע שנים, ואכן לא הותירו אבן על אבן. זה במישור המיידי.

ומה באשר לטענה כי שחרור החטופים ומיטוט החמאס אינם עולים בקנה אחד? האם נכון ש"אין שני מלכים (אוי ואבוי למלכות שכזאת) יכולים לשמש בכתר אחד"?

חלק ב'

במהלך הדרבי בכדורגל אמרתי בעודנו ביציע כי הפועל תל אביב נראית בחולשתה במצב גרוגי. לא כל אחד ידע מה פירוש הדבר. סיפרתי כי בתחרות אגרוף נראה המובס מתנועע ללא שליטה עצמית מצד אל צד, ואינו מצליח להתרכז ולגונן על עצמו או לתקוף עוד בטרם ייפול בנוק-אאוט. כולנו "צהובים" בלב ובנפש, הזדהינו עם תיאור המצב (מכבי ניצחה 2:4) והוספתי כי גם ביבי נראה היום במצב "גרוגי".

במה? למשך שעות ארוכות הוא הכחיש שנערך בידוק בארגזים המביאים תרופות לרצועת עזה, ובין השאר גם לחטופים; אבל אחר כך הסביר כי דווקא יש לבצע את הבידוק ושוב ידו לא הייתה בעניין, ולאחר מכן הייתה גם הייתה. המנהיג האנוכי הזה פשוט לא ידע מה כדאי לו לומר לשיפור הדימוי הציבורי שלו. במצב גרוגי הותיר את צה"ל מחוץ לסיפור-המעשה. גרוגי, מה יותר קל ונכון מאשר לשתף את צה"ל בהחלטה כיצד להזרים תרופות לרצועת עזה?

חלק ג

חלפו כמה שעות ודומה כי יש לקיים דיון שקוף ונוקב אם כי אכזר. ישראלים רבים בעלי צפי קודר נכנעו בליבם וויתרו על מיטוט שלטון חמאס ברצועה. די להם בשיבת החטופים/ות הביתה, ושיישאר יחיא חווארי לנהל את האזור מוכה החולי. ומה יהיה לאחר מכן בשדרות ובבארי?

קוראי טורים אלה יודעים כי מתחילת המלחמה הייתי בדעה כי יש לשזור יחד את מיטוט שלטון החמאס והחזרת החטופים, שטעות חמורה של הממשלה והצבא גרמה להם להיות בבחינת שבויים ברצועה. אין לי בעיה לשנות את דעתי, אבל איני רואה צורך.

צה"ל חייב ללחום כדי לגרום לחילופי השלטון ברצועה. הדבר מותנה בשני מהלכים המצויים בידי ישראל. האחד הוא ללחוץ על סינוואר גם אם בהתחשב בעמדת ארצות הברית גובה הלהבות אינו בשיאו; ולהסכים כי את מקום החמאס יתפוס גורם ערבי, שהרשות הפלשתינית תמלא בו תפקיד מרכזי. התנגדות הימין המתעתע ובראשו נתניהו לאבו מאזן מעכבת את ההסדר הראוי.

וכאן מה שכה כואב: לא זו בלבד שנגרם עוול נורא לחטופים בשאננות של הממשלה והצבא אלא שהצלתם כרוכה בין השאר גם בסיכון חיי חלק מהם. אנו מסכנים חיי לוחמותינו וחיילינו, ואין ברירה לכלול בכך גם את החטופים.

צדק אין כאן, אבל אין ברירה. צריך להודות בכך. לומר זאת בכאב עצמי: מי שאינו מוותר על מיטוט החמאס ותובע להמירו ברשות הפלשתינית בניגוד לסירובו של ביבי, ובתוך כך חותר בכל מאודו לשחרור החטופים בכוח הזרוע או במשא-ומתן - עושה זאת, בין השאר, בהיתר מודע או סמוי לפעול על-פי "נוהל חניבעל".

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  18/01/2024   |   עודכן:  22/01/2024
דן מרגלית
+מטוסי קרב תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה
00:51 19/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתית טרור ועמדת שיגור של חיזבאללה במרחבים עיתרון ואל עדייסא שבדרום לבנון.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו במהלך היום מספר עמדות שיגור של ארגון הטרור, ביניהן מבנה ממנו בוצע ירי נ"ט לעבר מרחב מנרה ביום רביעי.

כמו-כן, זוהו במהלך היום מספר שיגורים לעבר המרחבים שתולה, מלכיה, מנרה והר דב. צה"ל תקף את מקורות הירי.
+בכירים בממשל ביידן נזפו בישראל: מספר ההרוגים בעזה עדיין גבוה מדי
23:58 18/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+הפרלמנט האירופי מתנה כל דרישה להפסקת אש בפירוק חמאס
23:56 18/01/24  |  עידן יוסף
הפרלמנט האירופי קיבל החלטה תקדימית כי כל הפסקת אש בעזה תותנה בפירוק ארגון הטרור חמאס ובשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים. ההחלטה, שנתמכה על-ידי 312 מחוקקים, כאשר 131 הצביעו נגד ו-72 נמנעו, התאפשרה בזכות לחצים מצד ממשלת ישראל על חברי הפרלמנט.

ההחלטה אינה משפיעה ישירות על מדיניות החוץ של גוש האיחוד האירופי בן 27 המדינות, שהייתה חלוקה בסוגיה זו. במסגרת הדיונים שקודם ההצבעה, הסוציאליסטים, המרכז והירוקים ביקשו החלטה הקוראת להפסקת אש קבועה ולהתחיל מחדש את המאמצים לקראת פתרון מדיני. לעומת מפלגת המרכז-ימין האירופית העממית - הקבוצה הגדולה ביותר בפרלמנט - שהתנגדה לדרישה ראשונית להפסקת אש ללא תנאי.

ההחלטה מסמנת תפנית בעמדה הרשמית של הפרלמנט האירופי, כאשר לראשונה במקום לקרוא להפסקת אש ללא תנאי בעזה, קרא "להפסקת אש קבועה ולהתחיל מחדש במאמצים לפתרון מדיני בתנאי שכל בני הערובה ישוחררו מיד וללא תנאים וארגון הטרור חמאס יפורק".

בהודעה לתקשורת שפרסם הפרלמנט האירופי, נכלל לצד ביקורת חריפה על פיגועי הטרור הנתעבים שביצע חמאס נגד ישראל, גם גינוי לתגובה הצבאית הישראלית "חסרת הפרופורציות". וכן קריאה להקמת מדינה פלשתינית, לצד הדגשה ש"ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי".
+אירן מפגינה יכולת טילים מדויקים ומאיימת על יריבותיה
23:40 18/01/24  |  עידן יוסף
אחת הסיבות למתקפות של אירן השבוע בסוריה, בעירק ובפקיסטן, היא להפגין את יכולת הטילים הבליסטיים המדויקים שלה ולאיים על יריבותיה. במוקד: טיל עם טווח של 1,450 ק"מ, שלטענתה "מסוגל להגיע לישראל" (ניו יורק טיימס).
+דוח: מספר העיתונאים הכלואים בישראל זהה לזה שבאירן
23:35 18/01/24  |  עידן יוסף
הוועד להגנת עיתונאים פרסם דוח חדש, לפיו ישראל נמצאת בין שש מבצעות המעצרים הרבים ביותר נגד עיתונאים. לפי הדוח "בידי ישראל מוחזקים 17 עיתונאים, מספר הזהה למספר העיתונאים המוחזקים באירן" (CNN). ייתכן שחלק מן העיתונאים הנזכרים בדוח חשודים בפעולות טרור או בסיוע לאויב.
+סביבת סמוטריץ': שר האוצר לא יאפשר מנגנון להעברת כספים לעזה
23:32 18/01/24  |  עידן יוסף
בסביבת סמוטריץ׳ מדגישים כי שר האוצר לא יאפשר שום מנגנון שיאפשר העברת כספים לעזה. על פי הסיכום המסתמן, כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלשתינית ומיועדים לעזה, יועברו לצד שלישי.

עם זאת, על פי דרישת סמוטריץ׳ הם לא יימסרו לעזה. בסביבת שר האוצר הבהירו כי אם ייכפה עליו להעביר כספים לעזה, הוא יעזוב את תפקידו (ישראל היום).
+המשטרה עצרה שבעה מפרי סדר שחסמו את נתיבי איילון
23:29 18/01/24  |  עידן יוסף
קומץ מפירי סדר ירדו לאיילון להפגנת הזדהות לא חוקית עם משפחות החטופים. הם הדליקו מדורות בכביש וביצעו חסימה של התנועה למשך מספר דקות.

כוח משטרה שהגיע מיד למקום, פינה אותם מהכביש והשיב את תנועת כלי הרכב לסדרה. במהלך הפינוי עוכבו לחקירה שבעה מפירי סדר, ובסיומה שוחררו.
+בצה"ל נערכים לנוכחות עד סוף השנה בציר נחל עזה
23:26 18/01/24  |  עידן יוסף
בצה"ל נערכים לנוכחות עד סוף השנה בציר נחל עזה שמבתר את הרצועה. המטרה היא מניעת מעבר של עזתים מדרום לצפון הרצועה (כאן חדדשות).
+דיווח: החות'ים תקפו ספינה אמריקנית בים סוף
23:24 18/01/24  |  עידן יוסף
גורם צבאי בתימן אומר לאלג'זירה כי החות'ים תקפו ספינה אמריקנית בים סוף בקרבת חופי העיר אל-מוכלא.

דובר המורדים החות'ים, יחיא סריע, מקבל אחריות על תקיפה שביצעו המורדים לעבר ספינה אמריקנית ("קים רינגר", לדבריו) במפרץ עדן באמצעות "טילים ימיים מתאימים". לדבריו הייתה פגיעה ישירה בספינה.
+ארה״ב עובדת על מתווה ענק שיכלול את סיום המלחמה
23:09 18/01/24  |  עידן יוסף
גורם ישראלי מאשר כי ארה״ב עובדת על מתווה ענק שיכלול את סיום המלחמה, שחרור החטופים, נורמליזציה עם מדינות ערב והצבת משטר חלופי לחמאס בעזה. בתמורה, ישראל תידרש להתחייב ל"חזון שתי המדינות" האמריקני. היוזמה נמצאת בשלב ראשוני מאוד (ישראל היום).

במחלקת המדינה האמריקנית הבהירו כי ארה"ב אינה רואה דרך לפתור את האתגרים הביטחוניים ארוכי הטווח של מדינת ישראל בלי הקמת מדינה פלשתינית. מהבית הלבן נמסר: "ארה"ב לא תפסיק לחתור לפתרון שתי המדינות. עזה לא תיעלם. לא יהיה כיבוש מחדש של עזה".
+מיארה נגד בן-גביר: מחייבת מסירת מידע על אסירי חמאס
23:06 18/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בן-גביר מונע משירות בתי הסוהר להעביר את המידע לצלב האדום בטענה שלא מתקיימת מסירת מידע על החטופים  ▪  מיארה: ההחלטה חורגת מסמכותו של בן-גביר ומצויה באחריות הדרג המדיני-ביטחוני
עימות נוסף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+לפיד על נתניהו: "חייבים להחליף אותו בכל דרך"
22:22 18/01/24  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד תקף את דבריו של ראש הממשלה במסיבת העיתונאים שקיים, וצייץ באקס: "כל מי ששאל את עצמו אם צריך להחליף את הממשלה, קיבל הערב תשובה. כן ועכשיו. נתניהו לא כשיר".

לדברי יו"ר יש עתיד, "בשביל לנצח את החמאס ולהחזיר את החטופים חייבים להחליף אותו בכל דרך. ישראל צריכה ממשלה טובה ואמיצה שתביא שינוי".
+אזעקה הופעלה בדרום רמת הגולן
20:36 18/01/24  |  עידן יוסף
אזעקה הופעלה ביונתן שבדרום רמת הגולן, ככל הנראה בשל שלושה שיגורים משטח סוריה. אין נפגעים.
+נתניהו: עצירת המלחמה בטרם השגת המטרות תפגע בביטחון ישראל לדורות
19:47 18/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה אומר כי בניגוד לטענות שנשמעות באולפנים כאילו לא ניתן לנצח, המלחמה לא תסתיים לפני ניצחון מוחלט על חמאס  ▪  על היום שאחרי: "מי שמדבר על היום שאחרי נתניהו מדבר על הקמת מדינה פלשתינית"  ▪  על הקריאות לקיים בחירות עכשיו: "מי שמייחל לבחירות הם חמאס ואירן. זה חוסר אחריות, ויפגע קשות במאמץ המלחמתי"
נתניהו: "אני אמשיך להילחם בחמאס - ואתם תמשיכו להילחם בי" [צילום: לע"מ]
+הותר לפרסם: צה"ל הוציא 21 גופות קבורות והביאו אותן לארץ
19:09 18/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מבית הקברות בני סוהילה הוצאו גופות והועברו לשטח ישראל  ▪  הוצאת הגופות נעשתה על סמך מידע מודיעיני כי ייתכן שמדובר בחטופים  ▪  הגופות ייבדקו בארץ וגופות שאינן של חטופים יוחזרו לרצועת עזה
פתיחת בית קברות בח'אן יונס
+גלנט: "עלינו להיות מוכנים להידרדרות המצב הביטחוני בצפון"
18:13 18/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון בהערכת מצב לאפשרות מלחמה: "נגבה מחירים כבדים, מחיזבאללה ומלבנון, אבל גם כאן יהיו פגיעות"  ▪  שר הפנים קיים ישיבת עבודה עם ראשי רשויות במחוז חיפה, במטרה להיערך למצב חרום  ▪  ערכות מזון הוכנו לחלוקה לתושבי הצפון
גלנט עם אנשי פיקוד העורף [צילום: אלעד מלכה]
שר הפנים בישיבה בעיריית חיפה [צילום: תקשורת השר]
+חוסר מקצועיות של לוחמים לא-מאומנים גרם למאות פצועים בצה"ל
18:11 18/01/24  |  עידן יוסף
מאות פצועים בצה״ל נפצעו במהלך המלחמה באופן שגרע אותם מלחימה, כתוצאה מהפעלה לקויה של אמצעי לחימה ומחוסר מקצועיות. דבר שנבע מכך שהלוחמים בסדיר ובדגש על מילואים לא התאמנו במידה הנדרשת קודם המלחמה, כך לפי גורמי הבטיחות בצבא (חדשות 14)
+טרם התקבל אישור על הגעת התרופות אל החטופים
18:07 18/01/24  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ הקטרי ל-CNN: התרופות והציוד ההומניטרי הרפואי הגיעו לידי משרד הבריאות הפלשתיני ברצועה, אך טרם התקבל אישור על הגעת התרופות אל החטופים. לטענתו, הדבר נובע בעקבות השיבושים הרחבים בתקשורת ברצועה.

הדובר הוסיף כי בעקבות "תנאים ביטחוניים" לא תהיה מעורבות של הצלב האדום במסירת התרופות בתוך הרצועה. הצלב האדום הבינ״ל אישר את הדברים ועדכן שהארגון לא יהיה חלק ממנגנון ההפצה של התרופות לחטופים.


+צה"ל: האזעקה באילת - התראת שווא
15:38 18/01/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל הודיע כי שיגור טיל היירוט של כיפת ברזל לעבר הים האדום הופעל עקב זיהוי שווא.
+משרד הבריאות לבתי החולים: לקבל לאשפוז תושבי עזה ולבנון
15:26 18/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במכתב שנשלח למנהלי בתי החולים נמסר כי על בתי החולים להיערך לקליטת נפגעים מרצועת עזה וכן - "אחרים בהינתן הגזרה הצפונית"  ▪  עוד נכתב כי כל בתי החולים נדרשים לשותפות במשימה
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אלפי ילדים
14:47 18/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

נעליים ללא ילדים [צילום: טטאן סיופלאנה/AP]
+דו"צ מאשר: שוגר מיירט במרחב הים האדום לעבר מטרה אווירית חשודה
14:00 18/01/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל מעדכן (יום ה') כי בהמשך להתרעה במרחב העיר אילת, שוגר מיירט לפני זמן קצר במרחב הים האדום לעבר מטרה אווירית חשודה שהייתה בדרכה לשטח ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב העיר אילת בעקבות שיגור המיירט. האירוע הסתיים ואין חשש לאירוע בטחוני.
+התרעה מפני טילים בעיר אילת
13:34 18/01/24  |  מירב ארד
התרעה מפני טילים נשמעה בצהריים (יום ה') בעיר אילת.
+רקטות נורו מלבנון לעבר אזור מרחב מנרה; אין נפגעים
13:22 18/01/24  |  מירב ארד
התרעות על ירי רקטות במועצה האזורית גליל עליון: הפלו בשטחים פתוחים במרחב קיבוץ מנרה. אין נפגעין
+לבזר ולמקד את השירות הציבורי ברשויות המקומיות
13:12 18/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
במלחמת "חרבות ברזל" כשלה ישראל: ממשלה, רח"ל ורוב המשרדים המיותרים (שהוקמו מסיבות קואליציוניות גרידא) בטיפול בעורף, במיוחד בקווי העימות אך לא רק בהם  ▪  פיקוד העורף של צה"ל, העורף האזרחי הלא מאורגן ואירגונים התנדבותיים עשו את רוב העבודה, אך לא הכל כוסה ולא כל מה שצריך היה במקום ובזמן  ▪  חובה לתקן זאת בהקדם, משום שמלחמה כמבחן קיומי זו עתידה להמשך בצורות ועוצמות שונות זמן ניכר
לשנות באופן מהותי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תיעוד הפשיטה על מוצב השוהדא: המרחב הדרומי ביותר בח'אן יונס
12:46 18/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי גבעתי איתרו אמצעי לחימה ומסמכים מודיעינים רבים וביניהם עשרות רימוני יד, רובי קלצ׳ניקוב, תחמושת, מחסניות ומסמכי ניהול לחימה  ▪  המוצב הגדודי כלל מתחם לאימונים בשטח בנוי לצד משרדים מבצעיים
גבעתי בלחימה בחאן יונס [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון
12:34 18/01/24  |  מירב ארד
צה"ל תקף תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון
+הרצוג הציג תמונה של כפיר ביבס בדאבוס; גוטרש נפגש עם חטופות ששוחררו
11:58 18/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנשיא אמר בכנס: הרש"פ צריכה לעבור שינוי ולהפסיק להלל טרוריסטים. אבל צריך לנהל מו"מ עם אלה שתמיד היו שותף פוטנציאלי  ▪  פמליית הנשיא ענדה סיכה עם הפנים של התינוק כפיר ביבס  ▪  לראשונה נפגש מזכ״ל האו״ם עם חטופות ששוחררו
[צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ.]
[צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ.]
+חטא העכשוויזם
11:35 18/01/24  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה
כמעט ללא יוצא מהכלל, כשמצרפים את המילה "עכשיו" לקריאה מסוימת, זה בעוכרי המטרה או הרעיון שרוצים להשיג
נושא טרגי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+משרד החקלאות אישר הגדלת מכסת ייבוא של 30 מיליון ביצים בפטור ממכס
11:00 18/01/24  |  מירב ארד
בכדי לעמוד בהיקפי הביקוש המקומי, הודיע משרד החקלאות על הגדלת כמות מכסות הייבוא הפטורות ממכס של ביצים ל-30 מיליון מכסות למשך 3 חודשים. מדובר בהגדלה של מכסה שנפתחה בסוף דצמבר בהיקף של 14 מיליון ביצים למשך חודש, שנוספו לה עתה 16 מיליון ביצים נוספות, ותוקפה הוארך עד לסוף חודש מרס. הרחבת המכסה הינה בהתאם לתחזית לירידה קלה בייצור המקומי הן בשל מזג האוויר החורפי ובהתאם למצב הביטחוני.
+ה-7 באוקטובר - אינו מזכיר את השואה
10:51 18/01/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
זה חייב להיות המסר שלנו אל הציבור הרחב, שחרף המעשים הנוראיים שקרו באותו יום קודר - אנו נתגבר, כפי שאנו, השורדים, התגברנו, אחרי השואה, ובמקום למצוא מנוחה ומרגוע בארצות ניכר, העדפנו לבוא לכאן ולהילחם על מדינה יהודית ערכית שתהיה, בין היתר, מבוססת על לקחי השואה
בארי. נתגבר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+רם בן ברק: הולכים לעשור של לחימה מול חמאס עד שהוא ייעלם
10:44 18/01/24  |  מירב ארד
המשנה לראש המוסד לשעבר, ח"כ רם בן ברק בראיון לגל"צ: "החזרת החטופים צריכה להיות העדיפות הראשונה. אני לא חושב כרגע שהמלחמה בעזה תסתיים לא בחצי שנה, שנה, שנתיים או שלוש הקרובים - אנחנו הולכים לעשור של לחימה מול חמאס עד שהוא ייעלם".
+גדעון סער: הפסקת הלחימה - כניעה לחמאס
10:31 18/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: "אם מחר נסכים להפסיק את המלחמה, ניסוג מכל הרצועה, ונשחרר את המחבלים מבתי הכלא - יהיה אפשר להגיע לעסקה"  ▪  הביע תמיכת שצירוף לפיד וליברמן לממשלה
גדעון סער. תנאי כניעה לחמאס [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פשיטות, היתקלויות ומחבלים מחוסלים במרחב ח'אן יונס
08:58 18/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמים מצוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו ארבעה מחבלים שהתקדמו לעברם באמצעות ירי טנק  ▪  בצפון הרצועה, חוסלו באמצעות כוח שריון שני מחבלים חמושים ששהו במארב כנגד כוחותינו
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+מאה ימים לשפיכות הדמים
08:35 18/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כשאני במעלות העשור התשיעי לחיי, רואה את ילדי נכדי וניני שבדרך, אני נוטל לעצמי זכות להציע לראש הממשלה לדרוש משריו לא להעלות אותנו על שרטון של מדינה לא מוסרית עקב התבטאויות בהמיות
נתניהו. גורם לנזק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+במהלך הלילה: ארה"ב תקפה מטרות של החות'ים בתימן
08:27 18/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צבא ארה"ב הודיע על "תקיפת 14 טילים שהוטענו לשיגור באזורים שנמצאים בשליטת המורדים, הנתמכים על-ידי אירן, והיוו איום מיידי על ספינות סחר והצי האמריקני"  ▪  מוקדם יותר קתפו החות'ים תקפו את הספינה האמריקנית "גנקו פיקארדי" במפרץ עדן
מפת תימן והבירה צנעא שהותקפה בטילים [צילום: AP]
גשר הפיקוד של HMS Diamond [צילום: משרד ההגנה הבריטי/AP]
+החות'ים ירו חץ לעבר עקב אכילס של המערב
08:04 18/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מיליציה שבטית במדינה נידחת חושפת שוב את נקודת התורפה של ארה"ב, דווקא בשל עוצמתה הכלכלית: התלות בשרשרות אספקה עולמיות - מנתח דייוויד איגנציוס בוושינגטון פוסט
מומחים בגרילה מודרנית [צילום: AP]
+להפיק מייד לקחים לוגיסטיים, תחום שבו נכשלנו במלחמות לבנון
08:01 18/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחה 25 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים". בשיחה זו הדגיש אל"ם איציק שיש להפיק לקחים לוגיסטיים מהמלחמה בעזה, תחום שבו נכשלנו בשתי מלחמות לבנון, לקראת המלחמה בחיזבאללה

צה"ל בגבול הצפון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במלחמת "חרבות ברזל" כשלה ישראל: ממשלה, רח"ל ורוב המשרדים המיותרים (שהוקמו מסיבות קואליציוניות גרידא) בטיפול בעורף, במיוחד בקווי העימות אך לא רק בהם פיקוד העורף של צה"ל, העורף האזרחי הלא מאורגן ואירגונים התנדבותיים עשו את רוב העבודה, אך לא הכל כוסה ולא כל מה שצריך היה במקום ובזמן חובה לתקן זאת בהקדם, משום שמלחמה כמבחן קיומי זו עתידה להמשך בצורות ועוצמות שונות זמן ניכר
18/01/2024  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
צק"ח גבעתי נלחם בח'אן יונס, במרחב הדרומי ביותר בו צה״ל נלחם במהלך המלחמה. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בקרבות ובאמצעות ירי טנקים וסיוע אווירי.
18/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג (יום ה', 18.1.24) תמונה של התינוק החטוף כפיר ביבס על בימת הוועידה המרכזית של כנס "פורום הכלכלה הבינלאומי" בדאבוס שבשווייץ. "ברור שצריך לשלוח יד לשלום, אבל חמאס לא עומד על הפרק בכלל. הרשות הפלשתינית חייבת לעבור שינוי ולחדול מחינוך ילדיה לשנאת יהודים", אמר הנשיא בכנס.
18/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
לפני שמונים שנה, באמצע מלחמת העולם השנייה, קומוניסטים כיסו את קירות הבתים בכתובות "חזית שנייה עכשיו", כדי לסייע לרוסיה, אך צ'רצ'יל ורוזוולט שראו את תמונת המלחמה כולה הבינו שמערכה צבאית בלתי מוכנה כהלכה נידונה לכישלון ועלולה לסכן את הניצחון הסופי על גרמניה הנאצית — והפלישה לאירופה נדחתה בשנה.
18/01/2024  |  זלמן שובל  |   יומני בלוגרים

18/01/2024  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il