|   15:07:40
  מרדכי שחם  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

חשיבה והתחשבות מול קשיי המציאות

מאמצים רבים ומגוונים נעשים, מזה זמן, במקומות רבים ברחבי העולם, למציאת פתרונות מול ה"קורונה" ומחולליה, בין במניעה וחיסון ובין בריפוי של המחלה לאחר פגיעתה עם הצורך להתכונן גם לקשיים מתגברים או חדשים, אין להתעלם מהתקווה לשינוי משמעותי לטובה, שיתגלה או יתרחש... אף בקרוב!
13/07/2020  |   מרדכי שחם   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הדאגה לדור הבא [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]


מבוא: תזכורת, מוכנות ותקווה

עוד בשלהי מלחמת-השחרור באה על ישראל "תקופת הצנע", ממנה החלה יציאה מדורגת רק בשנת 1952. החברה הישראלית, אשר נפגעה באלפי הרוגים באותה מלחמה (כאחוז מכלל האוכלוסייה! ), עברה תקופה קשה וממושכת של שנות צנע וקיצוב מזון תוך קליטת עלייה והמשך פיתוח בממדים נרחבים. עם-ישראל, שעבר מבחן כלכלי-חברתי כה קשה בדור ההוא, ומבחנים לא קלים אחרים בעשורים הבאים, אמור להתמודד בהצלחה גם עם מבחני ההווה.

מאמצים רבים ומגוונים נעשים, מזה זמן, במקומות רבים ברחבי העולם, למציאת פתרונות מול ה"קורונה" ומחולליה, בין במניעה וחיסון ובין בריפוי של המחלה לאחר פגיעתה. עם הצורך להתכונן גם לקשיים מתגברים או חדשים, אין להתעלם מהתקווה לשינוי משמעותי לטובה, שיתגלה או יתרחש... אף בקרוב! חבל יהיה, אם את תקופת-הביניים הנדרשת, ארוכה או קצרה, לא יעבור הציבור הנכבד בישראל בצורה נכונה, ראויה וללא נזקים שאינם ניתנים לתיקון. את הדוגמה והלקחים של הדורות הקודמים, ואת הדאגה לדורות של ימינו - מוטב כי נשים כולנו מול עינינו.

מלקחי "המיתון הגדול" - אחדות-גורל מעל הכל

בשנים 1967-1966 עברו על ישראל שנות מיתון כלכלי, אשר פגעו בכל שכבות הציבור. מכך נחלצה ישראל בעקבות "מלחמת ששת הימים", וקשה לשער מה היו משכו והשלכותיו של אותו מיתון "גדול" אילמלא המלחמה שנכפתה עלינו. אך לקח חשוב ניתן ללמוד מאותה תקופה: הציבור התמודד בכבוד ובהצלחה עם קשייה, בזכות תחושת אחדות הגורל והסולידריות החברתית אשר הקיפו את הכלל.

המצב שונה לחלוטין, כאשר חלקים של הציבור נפגעים במידה חמורה הרבה יותר בהשוואה לחלקיו האחרים, תוך היווצרות פערים כלכליים-חברתיים ממשיים. חומרה מיוחדת תתווסף, עקב פער אמון בין ההנהגה לבין הציבור בכללו, או מול חלקיו הנפגעים יותר עקב המצב.

הלקחים הנזכרים הינם בסיס לגישה ולצעדים מעשיים, המחייבים כיום את המנהיגים האחראים ואת כלל חלקי הציבור. בצדה של הסולידריות המתחייבת יש לזכור, בנוסף, כי הציבור בישראל, הידוע באינטליגנציה ובהכרת הערך העצמי הגבוהות שלו, איננו מוכן להיות מובל או מחויב, אלא לצעדים אשר מובנים לו כצעדים של היגיון והגינות: בהעדר אלה, יתעוררו קשיים של ממש, למצער.

מתחייבת, אפוא, רמה נאותה של הבהרה והסברה לציבור, על כל חלקיו, לגבי כל מהלך ממשי, או בעל השלכה על הרבים. מעלותיו הנזכרות של הציבור בישראל, העומדות ביסוד עקרון-העל הישראלי של העדר נכונות "לצאת פראייר", הינן גם מקור לדרישותיו למתן הסברים ולהצגת הגיון והגינות במהלכים "שלטוניים", מבלי לשכוח כי ביסוד כל סמכות שלטונית עומדת חובה ואחריות של הנושאים ב"הגה השלטון"; כפי שהנוהג ברכב מחזיק באמצעי להכתבת התקדמות בדרך ולבחירת מסלול, אך חייב בשמירת כללים מתחייבים למען נוסעיו ומבלי לפגוע באחרים, כך גם האוחזים בהגה "שלטוני" זה או אחר.

"עמודי-התווך" של המדיניות החברתית בישראל

ניהול שוטף של ענייני המדינה והשקעות המדינה בתשתיות לסוגיהן, בשנים שחלפו ולעתיד, ממומנים בעיקרם מהכנסות המדינה ממסים, בהם מס ישיר כמס-הכנסה, ומס עקיף כמס-ערך-מוסף, אותם משלמים האזרחים על-פי הדין המחייב בישראל. בצד תשלומי חובה אלה, ובנפרד מהם - תשלומים למוסד לביטוח לאומי, על-פי נושאים מגוונים המוסדרים כולם בחקיקה מחייבת; "אודות הביטוח הלאומי" אנו למדים כבר מאתר-האינטרנט של המוסד, ומדבריו שם:

"המוסד לביטוח לאומי הוא אחד מעמודי התווך שעליהם נשענת המדיניות החברתית בישראל. הוא פועל מתוקף חוק הביטוח הלאומי שהתקבל בכנסת בנובמבר 1953. המוסד לביטוח לאומי נועד להבטיח לאוכלוסיות חלשות ולמשפחות שנקלעו למצוקה זמנית או ממושכת בסיס כלכלי לקיומן.... המוסד לביטוח לאומי מופקד גם על ביצוע חוקים נוספים והסכמים בתחום הביטוח הסוציאלי; החשוב שבם הוא חוק הבטחת הכנסה שנועד להגן על כל משפחה בישראל מפני אובדן הכנסה ולהבטיח קיום בסיסי לאוכלוסיות נזקקות".

כידוע, הצטברו בקופת "המוסד לביטוח לאומי" סכומי-עתק, לשם הבטחת סיוע כספי לזכאים לכך לטווח ארוך של עשרות שנים. אין זה סוד, כי ממשלות ישראל מסתייעות בעתודות-עתק אלה למימון צרכים לאומיים שוטפים, בעקבות העברת מיליארדי שקלים מקופת המוסד לאוצר המדינה, מדי פעם. אם עומדת הממשלה הנוכחית לממן כך לפחות חלק מתוכניות הסיוע הקיימות והעתידיות אל מול פגעיה הכלכליים והחברתיים של "מגיפת הקורונה", הרי ככל שהממשלה מבקשת לסייע בהכוונה ובפיקוח לגבי הניצול הלאומי-החברתי המיועד של כספים אלה - יש אף לברך על כך;

עם זאת, אין לשכוח את ייעודם המקורי של הכספים ושל התשלומים שהביאו לריכוזם בידי המוסד לביטוח לאומי, על בסיס היותו "אחד מעמודי התווך שעליהם נשענת המדיניות החברתית בישראל", ולמטרות של הבטחת עתידם של המשלמים ומשפחותיהם, גם ( ואף בעיקר) לעתיד רחוק. יש להניח, כי ככל שיוצאו כספים מאלה כבר בהווה, על-ידי כל גורם שהוא - ייעשה הדבר בשקיפות מלאה לציבור, גם בשלב תכנון התמיכה והסיוע, עקב היקפי העתק של הסכומים ושינוי הייעוד ה"עקרוני" (בצד מודעות הציבור לכך, כי לביצועים פופולריים כאלה נילווה גם... "ערך-מוסף" פוליטי, וד"ל).

בד-בבד, אם יילקחו כספים מהמוסד לביטוח לאומי, יש לאמץ עמם גם את המטרות והעקרונות שנקבעו לגבי אותו מוסד ולגבי כספים שגבה מהציבור; על אלה הנזכרים כבר לעיל, מתווספים גם אחרים המחייבים לפי "חוק הביטוח הלאומי", בהם הגיבוי למפוטרים שמעסיקם נמצא בהליכי חדלות-פירעון (פרק ח' בחוק הנ"ל). לפחות עקרונית, אמור "גיבוי סוציאלי" דומה לחול גם על מי שעסקו קרס כלכלית עקב המגיפה, אף מבלי להתייחס לאחריות המדינה לבלימתה או לצמצום השלכותיה.

בנוסף, כספי הביטוח הלאומי, אף שניגבו לעתיד רחוק, ניתן להקדים את ניצולם לייעודם הסוציאלי והאנושי מול קשיי ההווה, כאשר ההתחשבנות המתבקשת מול המבוטח תידחה למועד שלאחר ההתחשבות המתחייבת, החיונית כעת.

חיזוק אמון הציבור - חובות ההנהגה במעשים ובהסברה

מול מכלול רחב היקף של משימות בתחומי הבריאות והכלכלה, נדרשת מערכת מתאימה של בקרה, איסוף נתונים ומחקר לאיתור צרכים ואפשרויות, משולבת עם מערכות מתואמות של תכנון וביצוע. במצב הנתון לשינויים מתמידים, כצפוי לפחות בעתיד הקרוב, נדרשת בחינה מתמדת, יסודית ומקיפה, בכל מישור התייחסות ולגבי כל חלק של הציבור הנזקק לתמיכה ולסיוע, תוך ביצוע מהיר ויעיל של התאמות והשלמות. כל זאת, תוך הקפדה מתמדת על מתן הסברים לציבור, לקראת כל צעד ממשי או לפחות בו-זמנית עם ביצועו, במיוחד כאשר הצעד מופנה לאזרחים ומכתיב שינויים בהתנהלותם.

עם הדאגה המתחייבת לצרכיהם השוטפים והמיידיים של הזכאים לתמיכה ולסיוע, גם הדאגה ליצירת מקורות תעסוקה ומחיה חדשים או מתחדשים. באלה ניתן לשלב מאמצים לפתרון בעיות לאומיות ישנות (ועדיין מעיקות), כהפחתת מצוקת הדיור והוזלת מצרכים חיוניים:

א. הכשרת פועלים ובעלי מקצוע בתחומי הבנייה, יחד עם מחקר ופיתוח להוזלה ולייעול של הבנייה עצמה, בצד צעדים נוספים - "נזעקים" כבר מזמן להקלת מצוקת הדיור.

ב. מצרכים חיוניים נרכשים בישראל על-ידי "קהל שבוי", אשר אין להתיר קיפוחו במחירים המגלמים רווחים בלתי-סבירים. נדרש כבר מזמן פיקוח ממשלתי על כל מצרך שיוגדר כחיוני בצו רשות מוסמכת, עם זכות לכל יצרן ומשווק לנסות להצדיק את המחיר בבדיקה כלכלית חסויה שתיעשה על-ידי הרשות. על אלה - במאמרי הח"מ שנתפרסמו באתר זה: "סדר עדיפות במצעד הדגלים הלאומי", "בסיס לפתרונות דיור - גם לעתיד רחוק" ו"הדיור הלאומי: ניצול השקט לקראת הסערה").

ג. ארגון אזורי או מקומי של ייצור מזון מן הטבע ושל שיווקו במחירי סיוע (בתיאום המשלב חקלאים, גופי-שיווק ורשויות גם יחד), מתבקש במיוחד בתקופה זו.

כל אלה הם בנוסף למשימות ממשלתיות חיוניות ומובנות מאליהן, כתמיכה והרחבה של המערכים הרפואיים בישראל ושל מערכי העבודה הסוציאלית בארץ כולה.

התארגנויות עצמיות בסיוע רשויות מקומיות

קשיים מיוחדים יצרה המגיפה לגבי פרנסות הכרוכות בהתקהלות צרכנים כמופעי תרבות ואמנות, בילוי, פנאי ומקומות ממכר לענפיהם. ההגבלות המוטלות על התקהלות, נובעות מהחשש מפני קירבה מאולצת לנושאי מחלה, מה גם על-רקע העדר הקפדה מצד רבים על עטית מסיכות ועל שמירת ריחוק מתמיד. ברם, המצב ניתן לשינוי בעזרת מגוון אפשרויות, ובראשן - מתן היתרים לחריגה ממגבלות, על-פי תנאי המקום והקהל, גם אם בהתאמות מיוחדות, בשילוב פיקוח ושמירה נאותים. אף מול החשש לקרבת יתר מסוכנת בכניסה וביציאה של קהל, ניתן למצוא פתרונות סבירים, אשר "יגזלו" אך תוספת זמן מעטה מהנוכחים. היערכות הרשויות (בעיקר - המקומיות) להסמכה, למתן היתרים ולפיקוח כאמור, מתחייבת אף במיידית.

בנוסף: לפחות בחודשי הקיץ ניתן לקיים מופעים במקומות פתוחים, באתרים שיעמידו לצורך זה הרשויות המקומיות, בשילוב סימון מקומות ישיבה והצבת כסאות ניידים, או השאלת כסאות מתקפלים לקהל. הקהל, ה"רעב" למופעי תרבות, יוכל לסייע לעצמו בעזרת מושבי פלסטיק המתקפלים "טלסקופית" ונישאים ברצועת כתף, המשמשים מזמן בענף הצילום.

שמירת כללי זהירות וקיום סדרים ופיקוח במהלך המופע, חשובים הן לבריאות הקהל והן להגברת נכונותו כצרכן להגיע למופעי תרבות ובידור בטוחים. אם מועסקים משגיחי כשרות להבטחת עניינם הלגיטימי של מאמינים - מוצדקת גם העסקת פקחים/נאמנים להבטחת בריאותם של באי מופע רב נוכחים.

לניצולה המועיל של המסכה, המכבידה לעתים, אך משמשת להגנה ולתזכורת אזהרה לאחרים - ראוי לעשותה ידידותית ו"מאירת פנים" בעזרת קישוט, הניתן לתפירה או לציור, ועם שם חדש כ"מגינה" או מגננית". ענידת צמיד חלול כמיכל אלכוג'ל אישי ("מיגיינה": היגיינה מגינה), או תליון חלול לילדים, הינה דרך נוספת בנושא, הפתוח - ואף משווע - ליוזמות הציבור.

קשיי ההווה כבסיס לעתיד משופר

בעיצומם של המאבקים ב"קורונה" ובהשלכותיה יש להזכיר, כי הפתגם "אין רע בלי טוב" עשוי להוכיח את נכונותו גם הפעם; בין האפשרויות:

א. מאמצי המחקר, הנעשים בהיקף עולמי מול המגיפה גם בתחומי המיקרוביולוגיה והננו-ביולוגיה, עשויים להביא לתגליות מול מחלות אחרות, לרבות סוגי סרטן.

ב. "אמנה חברתית-אנושית" בין המשתמשים במרחב הציבורי, למניעת הידבקות ב"קורונה" על-ידי כיבוד הנורמות המתחייבות, עשויה לשמש "מודל" לאמנה דומה בין המשתמשים בדרכים - לשמירת "עוברי-הדרך" מפני תאונות-דרכים, לפי דיני התעבורה וכללי הזהירות.

ג. השנים 2000-1960 הציגו לעולם נשים-מנהיגות עם גילויי נוקשות ותקיפות יתר; ברם, הדוגמאות החיוביות של הנהגה נשית במדינות הנאבקות במגיפה בהצלחה, סוללות את הדרך למגמה עולמית מתבקשת: הגדלת חלקן של נשים בתכנון, בניהול, בהנהגה ובחזון, לא רק כ"אפליה מתקנת", אלא כתרומה מתבקשת למען החברה והמדינה בכל ארץ, תוך שמירת מעמדם וכבודם של הגברים. תרומה ישראלית ייחודית עשויה להימצא בגיבוש צעדי-ביניים לשינויים הדרגתיים בקידום הנושא, כתנאי הכרחי במדינות בעלות מסורת פטריארכאלית. עולם-של-מדינות אמור להיות בעתיד, במידה רבה יותר - עולם של בני-אדם.

תאריך:  13/07/2020   |   עודכן:  13/07/2020
מרדכי שחם
+עלייה של 10.2% במספר המונשמים
00:00 14/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מאתמול בחצות ועד הלילה מעט לפני חצות אובחנו בישראל 1,336 נשאי קורונה חדשים  ▪  עלייה של יותר מ-10% נרשמה במספר החולים במצב קשה שזקוקים לסיוע נשימתי והוא עומד כעת על 54 בני אדם
יותר מ-23 אלף בדיקות ביום [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
1,073 נדבקים ו-262 מחלימים [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+צה"ל יספק סלי מזון לתושבים בסגר ממושך
20:36 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד הביטחון פרסם מכרז בנוהל מזורז לרכישת 25 אלף חבילות מזון עבור שכונות ויישובים שנתונים בסגר  ▪  המשרד יספק לעיריית בית שמש תקציב של יותר ממאה אלף שקל לצורכי הסברה על הצורך והאפשרות להתפנות למלוניות קורונה
חיילי פיקוד העורף בחלוקת מזון בגל הראשון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המכרז - לכל רשתות המזון [צילום: פלאש 90]
+אושר סופית: דחייה לפיצוי על טיסות שבוטלו
20:00 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
49 חברי כנסת אישרו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת כהוראת שעה שחברות התעופה יוכלו לדחות את הפיצוי שהן מחויבות להעניק ללקוחותיהן בגין טיסות שבוטלו במשבר הקורונה  ▪  ח"כ טיבי: מסייעים לחברות התעופה, מקפחים את האזרחים
(אל-על חייבת כמיליארד וחצי שקל ללקוחות [צילום: משה שי/פלאש 90])
+בליכוד החליטו: שאשא-ביטון לא תודח, הוועדה 'תיובש'
19:46 13/07/20  |  איציק וולף
במפלגת הליכוד הוחלט להסיר את הבקשה להדחת ח"כ יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה, לאחר שהצביעה נגד המלצת הממשלה והביאה להפיכת ההחלטה לסגור את חדרי הכושר ובריכות השחיה.

בליכוד הוחלט עם זאת כי צעדים משמעתיים יינקטו נגד שאשא-ביטון וכי לא יועברו חוקים לדיון בוועדה שבראשה היא יושבת.
+הממשלה אישרה תוכנית הסיוע הכלכלית
19:28 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
התוכנית שתובא לאישור מיידי של הכנסת כוללת הרחבת המסגרת התקציבית לשנים 2020-2021 ב-24 מיליארד שקל  ▪  בין סעיפי התכנית: הרחבת הזכאות לדמי אבטלה, מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה, סיוע לעצמאים ולעסקים, הרחבת היתר משיכה מפיקדון חיילים משוחררים ופטור ממס על משיכת הכספים מקרן השתלמות
(שר האוצר, ישראל כ"ץ [צילום: מן הטלוויזיה])
+נאום ראש הממשלה, אם הוא היה צ'רצ'יל
19:22 13/07/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
אין לממשלה מקור כספי שאינו הציבור - הציבור היום והציבור בעתיד  ▪  ולכן אין לממשלה אפשרות לפצות את הציבור  ▪  עסקים רבים נפגעו בגלל הסגר, ובכל זאת לא נוכל לפצות את הנפגעים - את שיעבוד העתיד נצמצם להצלת חיים ולהבטחת שרידותם הכלכלית של בני האדם שנפגעו
(לו הייתי צ'רצ'יל)
+"אנחנו נשלם" - על התוכנית הכלכלית של נתניהו וכץ
19:09 13/07/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
הממשלה לא יכולה לפצות את הציבור הרחב על הפגיעה  ▪  צריך להפעיל ערבות הדדית, ולתת סיוע כדי לאפשר לאנשים לשרוד  ▪  צריך לתת ודאות, לא דמי אבטלה שמחליטים בכל חודש להאריך, אלא תוכנית לטווח ארוך, שלוקחת בחשבון שדמי אבטלה פוגעים במוטיבציה לעבוד
(נתניהו וכץ. הם ישלמו... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"אין עדות להדבקות בחדרי
כושר, אין תחלואה בבריכות"
19:01 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הקורונה, שהצביעה נגד עמדת הממשלה שביקשה לסגור את חדרי הכושר ובריכות השחיה ואשר צפויה להיות מודחת מתפקידה, שבה על עמדתה המנוגדת לעמדת משרד הבריאות שלפיה סגירת חדרי הכושר והבריכות היא טעות
(אין עדות, ויש תו סגול מחמיר [צילום: המכללה])
+ממשלת הרוטציה ומגיפת הקורונה
18:43 13/07/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
נגיף הקורונה מטריף את ישראל ואת ממשלת הרוטציה  ▪  המשבר הרפואי המתגבר והמשבר הכלכלי המעמיק, האפילו על המשבר הפוליטי
(נתניהו וגנץ. פטנט ישראלי [צילום: מארק ישראל סלם])
+שאשא-ביטון רומזת: זוהר תמך בפתיחת חדרי הכושר והבריכות בדיונים הסגורים
16:22 13/07/20  |  עידן יוסף
ועדת הקורונה אישררה בהצבעה חוזרת (רביזיה) את הצו והחרגת חדרי הכושר והבריכות. ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון זה כי "ההחלטה הזאת היא נגד דעתו של ראש הממשלה, שר הבריאות והגורמים המקצועיים, והקואליציה לא תסבול את זה. אנחנו נאלץ, באמת בעצב גדול, להחליף את יפעת שאשא ביטון". זוהר הוסיף כי הממשלה תגיש בקשה חדשה בנושא, "וכל החגיגות פה מיותרות". היו"ר שאשא-ביטון אמרה לפני ההצבעה כי מפאת כבודו של זוהר, לא תגלה מה הייתה דעתו האמיתית בדיונים הסגורים בעניין חדרי הכושר והבריכות.
+611 נדבקים בקורונה מאז חצות
15:50 13/07/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: נכון לאתמול 12.7 (סיכום של 24 שעות): 1,221 מאומתים חדשים אתמול. 21,539 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 13.7 נכון לשעה זו ישנם: 20,251 חולים פעילים. 160 חולים שמצבם מוגדר קשה.
51 מונשמים. 364 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+ח"כ גינזבורג מסרב לכנס את הישיבה להדחת יו"ר ועדת הקורונה
14:56 13/07/20  |  עידן יוסף
יו״ר ועדת הכנסת איתן גינזבוג מסרב לכנס את הדיון על הדחת שאשא ביטון בטענה שלא ניתן לכנס את הועדה מהרגע להרגע.
+ועדת הקורונה הפכה החלטת הממשלה
14:47 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בניגוד לעמדת רה"מ: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר  ▪  רה"מ ושר הבריאות סיכמו על תו סגול מחמיר ולפיו ייפתחו רק הבריכות המקורות  ▪  ח"כ שאשא-ביטון דחתה את המתווה בוועדה  ▪  יו"ר הקואליציה מיקי זוהר פועל להדחתה: "את גמרת"
(שאשא ביטון. לקראת הדחה מיידית)
+זעקת הצילו
14:45 13/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני מגיע לשאלה אשר כל ימיי קיוויתי כי לעולם לא אצטרך להציג; עדיין לשאול וטרם להציע, אבל עצם השאלה גורמת לי לחשש עצמי ולצער עמוק: האם הגיעה העת להקים פלוגות של משמר אזרחי להגנת הדמוקרטיה מפני קלגסי השלטון המפירים את החוק?
(נתניהו. מושחת [צילום: מרק ישראל סאלם])
+עוף לימונים ו-COVID-19
14:27 13/07/20  |  מרים לפיד   |   לרשימה המלאה
מגיפה עולמית היכתה קשות את איטליה בחודש הראשון  ▪  במרץ, היו בה שלושת אלפים מתים ושלושים אלף חולים, באפריל היו בה למעלה משלושה עשר אלף מתים  ▪  שלא לדבר על מה שקורה בארצות הברית
(נקנה מה שיש [צילום: פלאש 90])
+נתניהו נועד עם יו"ר ועדת הקורונה
13:41 13/07/20  |  עידן יוסף
הקרב על חדרי הכושר והבריכות הציבוריות: נתניהו נועד כעת עם יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. ההצבעה שתוכננה ל-13:00 מתעכבת בינתיים. מוקדם יותר איים בכיר בליכוד כי אם היא לא תתיישר עם החלטות הממשלה, היא תודח מן התפקיד.
+מקלב לנתניהו: "לציבור החרדי יש זיכרון ארוך"
13:39 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עסקים שנפגעו מההסגר בערים החרדיות ייכללו במתווה הפיצויים עליו הוחלט בממשלה  ▪  אדלשטיין: מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות  ▪  אוחנה: לא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית
הפגישה עם יהדות התורה [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
הפגישה עם שס [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+מדוע הקורונה היכתה בברזיל
12:59 13/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לברזיל יש מערכת בריאות חזקה, אבל בשל העדר מנהיגות - מהנשיא המזלזל בולסונארו ועד לערים - היא לא הופעלה בצורה יעילה  ▪  התוצאה: 61,000 מתים
(פערים בין האיזורים [צילום: אנדרה פנר, AP])
הקורונה בברזיל, 8.7.20 / BBC
+עונת הטרלולים והמטורללים
11:46 13/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מה קרה לפוליטיקאינו? פתאום קם אדם ומרגיש כי הוא טרללה ומתחיל לפזר מטרלוליו לכל עבר? מה גורם לרמטכ"לים לשעבר, לראשי ממשלה בעבר ובהווה, לשרים, לזמרים, שחקנים, שדרנים, לשחרר את חרצובות לשונם, לירוק אש חורכת
(ליברמן. מאשים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+המרכז הרפואי לגליל: מחלקה פנימית א' נסגרה למשך 11 ימים
11:06 13/07/20  |  מירב ארד
מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום, הורה על סגירת מחלקה פנימית א' למשך 11 ימים, בשל הוצאתם לבידוד של רבים מעובדי צוות המחלקה. במחלקה היה מאושפז חולה כבן 80 שאובחן כחיובי לקורונה. בעקבות תחקיר אפידימיולוגי שבוצע ע"י היחידה למניעת זיהומים, הוצאו לבידוד עשרות אנשי צוות שנחשפו לאותו חולה, ויילקחו מהם מטושים עפ"י הנהלים. המטופלים שאושפזו במחלקה פנימית א', ואשר לא נחשפו לחולה המאומת, הועברו לאישפוז במחלקות אחרות, והמחלקה נסגרה באופן זמני לצורך חיטוי וניקיון.

+שיא נדבקים יומי בפלורידה: 15,299
10:47 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ב-24 השעות האחרונות התגלו בפלורידה כרבע מכלל הנדבקים החדשים בקורונה שהתגלו בארצות הברית כולה  ▪  45 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה במדינה שבדרום מזרח ארצות הברית
(בר סגור בפלורידה. הנגיף מתפשט למרות ההרחקות [צילום: ברין אנדרסון/AP])
+קורונה בישראל: 19,600 חולים לעומת 19,267 מחלימים
09:27 13/07/20  |  מירב ארד
לראשונה מספר החולים הפעילים עולה על מספר המחלימים: על-פי נתונים שמפרסם (יום ב') אמ"ן - מספר החולים הפעילים עומד על 19,600 לעומת 19,267 מחלימים. במהלך היממה האחרונה נדבקו 1,135 ישראלים בנגיף. 147 חולים במצב קשה, מניין הקורבנות עומד על 360.
+צמיחה - החיסון לקורונה
09:14 13/07/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
חידוש הצמיחה במשק הוא החיסון היחיד שיכול לעצור את מגיפת הקורונה הכלכלית המתרבה, אולי יותר מנגיף הקורונה המוכר לכולם
(שיעורי אבטלה גבוהים [צילום: שירות התעסוקה])
+ממשלת הג'ובים משקרת לנו בפרצוף
09:14 13/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תראו כמה שקרים ביחד: 7,500 שקל הוא הסכום המירבי; מן הסיוע יש להוריד מס הכנסה; הסכום שיינתן בפועל לא יספיק למחיה בסיסית  ▪  אולי החמור ביותר: בין שליש לשני שלישים מהסיוע נטו, יחזרו מיד למדינה כתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי
(זה טמטום, ואידיוט גרוע מפושע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיבה והתחשבות מול קשיי המציאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
כשרה"מ בנימין נתניהו מתעסק בהחזרי המס שלו, כשמאות אלפי מובטלים משוועים ללחם, זה טרלול. כשבוגי יעלון מאשים את המשטרה המבצעת אכיפה ומקיימת את החוק כמשטרת דיקטטורה, זה טרלול. כשאביגדור ליברמן מאשים את בנימין נתניהו כבוגד בביטחון ישראל בשל 'הדלפות' על הנעשה באירן, זה טרלול. כששעה לאחר האשמתו של ליברמן את נתניהו בהדלפות על הנעשה באירן ובמתקני הגרעין שלה, מתרחשות שלוש רעידות אדמה, נכון לכתיבת שורות אלה, טרם קם המטורלל שיאשים ברעידות אדמה אלה, את בנימין נתניהו.
מדינת פלורידה שבארצות הברית שברה את השיא המפוקפק של מספר נשאי הקורונה המאומתים שהתגלה בתוך יממה. ביממה החולפת התגלו שם לא פחות מ-15,299 נשאי קורונה חדשים. ביממה האחרונה מתו במדינה 45 בני אדם שחלו בקורונה.
13/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
השלכותיו הכלכליות של משבר הקורונה רחבות וחוצות סקטורים. המשבר פוקד מדיניות רבות ומשליך במישרין על הפעילות הכלכלית ברמה הגלובלית בכלל ועל המשק הישראלי בפרט. לפי הערכת ה-OECD בשנים 2021-2020 ישראל צפויה להיות בסביבת אבטלה של 7-6 אחוזים במקרה של "גל אחד" בלבד של המגיפה, לבין סביבה של 9-8 אחוזים במקרה של "גל שני". קרי, סדר גודל של 500-300 אלף מובטלים.
13/07/2020  |  יורם דורי  |   יומני בלוגרים
"האזנות סתר הן כלי חשוב במאבק בפשע המאורגן", מסביר סר האמפרי אפלבי לג'ים האקר, הזועם על כך שהיה נתון להאזנות בשבתו באופוזיציה. "הממשלה היא פשע מאורגן?!" מתפוצץ האקר, אך האמפרי נותר רגוע: "טוב, לא פשע מאורגן".
13/07/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
הצוות המייעץ למועצה לביטחון הלאומי יוצא נגד משרד הבריאות. הפרופסור אלי וקסמן, ראש צוות המומחים, תקף הערב בחריפות את המשרד, שלטענתו מסכל הקמת גוף מתכלל לניהול משבר הקורונה. במכתב ששיגר (יום א', 13.7.20) לראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף וקסמן כי "בכל יום בו דוחים את הקמת הגוף, המצב מקצין ונהיה קשה יותר".
13/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il