400 מקרי אלימות עם פגיעה בגוף אירעו בשנת 2015 בתחנות דלק. כך דיווח (יום ג', 8.3.16) לוועדת הפנים רפ"ק טל בורמן, קצין מדור חקירות במשטרה בדיון על אלימות כלפי מתדלקים ביוזמת ח"כ
אלי כהן. נציג המשטרה לא ידע לומר כמה מאירועי אלימות אלה היו כלפי מתדלקים, שכן הם כוללים תגרות בין לקוחות. "לבוא לכאן בלי נתונים, זה חוסר רצינות וחוסר אחריות", אמרה על כך מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ
רויטל סויד, ודרשה מהמשטרה להעביר לוועדה נתונים מפולחים בתוך שבוע.
ח"כ אלי כהן (כולנו), יוזם הדיון: "הכנסת מטפלת לעיתים מזומנות בזכויות עובדים. ביטחון העובדים זו זכות בסיסית. חייבים לחזק את האכיפה וגם לחברות הדלק יש אחריות כלפי עובדיהן".
סויד: "מאז קיימה ועדת הפנים דיון באותו נושא חלפו 8 שנים, במהלכן חלה עלייה חדה בכמות מקרי האלימות בתחנות דלק, מעשרות מקרים למאות בשנה. זהו תמרור אזהרה גדול. חברות הדלק לא עושות מספיק להעניק לעובדיהן תחושת ביטחון וזו מעין הפקרת העובדים. אסור שעובד יהיה לבד בלילה בתחנה. יש לצייד אותם באמצעי מיגון. תשובות המשטרה אינן מספקות. המשטרה צריכה לשנות גישה".
מירב גרני, סמנכ"ל תפעול בסונול, דיווחה לוועדה: "שני שלישים מהתחנות שלנו סגורות בלילה באמצעות סורגים המגנים על העובדים". ישראל גורנלר, קב"ט סונול: "העובדים עוברים תדריכים. לכל עובד יש לחצן מצוקה, שלחיצה עליו מביאה למקום סייר משטרה. המשטרה מגיעה הרבה מאוד לתחנות. השוטרים גם קונים אוכל בחנויות הנוחות וזו נוכחות. את נושא גז הפלפל טרם בחנו לעומק. צריך לבחון".
יו"ר הישיבה שאלה: "ועד שמגיעה המשטרה, מה עושים כדי שעובד יוכל להגן על עצמו?" צבי קורמן, ארגון בעלי תחנות הדלק: "ההנחיה היא שאם בא מישהו לשדוד - תן לו את הכסף. גם למי שהולך ברחוב ואיזה פושט רוצה לתקוף אותו אין אמצעי מיגון".
בועז ארד, בעל תחנת דלק ונכה צה"ל: "בשבוע שעבר המתדלק ניגש לנהג שחסם מסלול, כי הוא רצה לקנות משהו, ופשוט חנה תוך חסימת המעבר. הוא ביקש ממנו לא לחנות שם. הלקוח קילל. יצאתי וביקשתי בנימוס להזיז את הרכב. חטפתי מכות. אדם נוסף שהיה ברכב ראה שאני נכה ועצר את המכה. לחצן מצוקה לא עוזר כי עד שתגיע המשטרה זה מאוחר מדי. הבעיה היא שאין ענישה. במקרים שפנינו למשטרה תיקים נסגרו מחוסר עניין לציבור".