|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
רוזן. הוטעה, הולך שולל [יונתן זינדל, פלאש 90] ניצן. שיבש חקירה [צילום: איציק וולף]

חשיפת News1 / הקלטת הראיה המרכזית הודלפה

הנציב רוזן פותח מחדש תיק דנינו-ניצן <br>עקב מידע על הטעייתו ושיבוש בדיקתו

פתיחת התיק מחדש נעשית בעקבות מידע מוכמן שהועבר אל הנציב בימים אלה המידע הנפיץ מוחזק בידי גורמי חקירה בכירים, והוא כולל מידע לפיו: שי ניצן הנחה למסור מראש ליוחנן דנינו לפני חקירתו את דבר קיומה של קלטת המתעדת שיחתו עם הקצינה צ' בכך סיכל ניצן תפיסת דנינו בשקרים על-פי המידע, הבדיקה שערך הנציב ב-2019 בתלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי שובשה בעקבות מידע מטעה ואף כוזב שהוצג בפניו מצד כמה גורמים, ובהם ראש מח"ש עו"ד קרן בר מנחם, ופרקליט המדינה שי ניצן
28/07/2020  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
מנדלבליט. גונן על ניצן [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

דנינו, דרושה חקירה [צילום: טלוצ'ו, פלאש 90]

מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות נגד דנינו - למרות המידע המפליל
יואב יצחק
חשיפה בלעדית ב-News1 * המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו * ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו * התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה * החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
לרשימה המלאה

נציב תלונות ציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ') דוד רוזן, פותח מחדש את תיק הבדיקה בפרשת החשדות נגד מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, וזאת בעקבות מידע חדש שהובא לידיעתו. המידע המוכמן - הכולל תרשומות, התכתבויות וקלטת נפיצה - מתבסס על עדותם של שני גורמי חקירה בכירים. שמותיהם מצויים במערכת News1.

על-פי המידע החדש, "בכיר הבכירים", הוא פרקליט המדינה שי ניצן, "היה מצוי עמוק פנימה, בסוד העניינים, אולי אף שיבש את החקירה, יידע את מי שאסור היה ליידע, מהלך עדות, כהוראה, וגם מצוי היה, בסוד העניינים", וכל זאת כדי שבפני הנציב "לא תובא ולא תהיה התמונה המלאה, האמיתית, הקשה, החמורה, המצמררת, בפרשה". אותם גורמים בכירים מפנים אצבע מאשימה גם כלפי ראש מח"ש, עו"ד קרן בר מנחם, על-כך שלא עשתה את הנדרש ממנה כדי לסייע לרוזן להגיע לחקר האמת.

ניצן עיכב בדיקת רוזן: "אני עסוק בתיקי נתניהו"

הנציב ערך את הבדיקה המקורית בעקבות תלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי. ביום 12.05.19 חשפנו ב-News1, כי על-פי ממצאי הנציב, מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות נגד דנינו - למרות המידע המפליל לכאורה שהיה בידיהם, לפיו דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו. מסרנו עוד, כי ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק במשטרה שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו. התרענו שהחשדות לא נחקרו במח"ש לעומקם, למרות שניצבים אחרים כן טופלו, הועמדו לדין, וסולקו מהמשטרה. החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שמרח זמן וביקש שוב ושוב ארכה למתן תגובתו, בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו".

הנציב רוזן מתח ביקורת על ניצן ועל מח"ש בהחלטה שהפיץ ימים ספורים לאחר מכן (בחודש מאי 2019). עולה, כי עקב הסתרת המידע ממנו, לא עלה בידו להגיע למיצוי חקר האמת. לכן הסתפק הנציב במתיחת ביקורת אך נמנע מלהמליץ על חקירה פלילית. "בכל הזהירות הנדרשת", כתב, "ושוב, החשדות העולים במכתבים כלפי מר דנינו לא נבדקו – משהוחלט כי יש מקום לערוך בירור משמעתי ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים החריגה בין נ' לגב' צ' וכלל השפעתם המעשית על שהתרחש בחטיבת המודיעין, הרי שלא מצאתי כל הסבר מניח את הדעת לכך שלא נערך, הלכה למעשה נחסם, בירור דומה ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים ה'מיוחדת' בין גב' צ' למר דנינו – מדובר בתוצאה בלתי קבילה".

החלטת הנציב נותרה על הנייר. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שנחלץ עוד קודם לכן להגביל את בדיקת הנציב, בחר כדרכו לגונן על מח"ש ועל ניצן, ובפועל לא נעשה דבר כדי לחקור פרשה זו לעומקה בכלים הנדרשים: על-ידי צוות חקירה משטרתי ו/או צוות חקירה מיוחד.

הקלטת הודלפה כדי לסייע לדנינו


עתה, כאמור, אנו חושפים לראשונה, כי הנציב רוזן בחר לפתוח מחדש פרשה זו, בעקבות מידע מוכמן שהובא לידיעתו, לפיו בכירים במח"ש ושי ניצן שיקרו לו לגבי ה"חקירה" שהתנהלה במח"ש ובמוקדה ניצבו רוני ריטמן כחשוד ודנינו כעד; וכי בפועל - מאוחר יותר - אפילו את בדיקתו של הנציב באשר לאותה "חקירה" הם שיבשו. אחד הגורמים הבכירים ביותר שחושף עתה את המידע מסר, כי אותם בכירים "העלימו בזדון מידיעת הנציב, 'מרחו' את הנציב, טייחו, סובבו בכחש".

שיבוש בדיקת הנציב בפרשת דנינו-ניצן נעשה בדרך של מסירת חצאי אמיתות ו/או הסתרת מידע. על-פי המידע המוכמן כאמור, הוסתר מרוזן מידע נפיץ ביותר, שאותו אנו חושפים כאן לראשונה. עיקרו: שי ניצן, שניסה לגונן על דנינו נוכח יחסיו האישיים עמו, הנחה בכיר במח"ש לגלות לדנינו, כבר בתחילת חקירתו/עדותו, את דבר קיומה של קלטת שתיעדה את פגישתו של דנינו עם הקצינה צ', בביתה. הקצינה, עימה קיים דנינו יחסים אישיים מיוחדים, היא שהקליטה את השיחה, שבה דנינו נשמע כמי שמתנצל על החלטתו למנות את רוני ריטמן, יריבה של צ', לתפקיד מפקד להב 433, וזאת למרות שהקצינה התריעה בפניו, מבעוד מועד, כי ריטמן הטריד אותה מינית. ההנחיה שנתן ניצן לחוקרי דנינו מנעה מדנינו הסתבכות בשקרים בעיצומה של עדותו בפני חוקרי מח"ש (בשיחות פנימיות קודם לכן התכחש דנינו לגרסת צ', לפיה היא מסרה לו מבעוד מועד על דבר ההטרדה המינית), דבר שהקשה על חוקרי מח"ש לתפוס אותו בגרסה שיקרית ולמצות עמו את הדין.

מידע בעייתי גם בנושאים רגישים נוספים

ל-News1 נודע, כי המידע דלעיל, וכן מידע נוסף בנושאים רגישים אחרים במח"ש, הובא בפני הנציב רוזן, וזה כבר החל בתהליך של בדיקה. הנציב יבדוק עתה לא רק את המידע הבעייתי לפיו הוא הולך שולל בפרשת דנינו-ניצן, אלא גם מידע לפיו חקירת דנינו במח"ש שובשה על-ידי שי ניצן באופן חמור ביותר, ומשיקולים זרים, במיוחד נוכח קשריו האישיים והחברתיים עם דנינו.

הערה (י.י.): עתה יש להמתין כדי שניווכח כולנו: האם יפעל הנציב דוד רוזן בעוצמה הדרושה, עד הסוף, כדי להגיע לחקר האמת; והאם שוב יתערב היועמ"ש מנדלבליט כדי לעצור ו/או להגביל ו/או לסכל את הבדיקה נגד שי ניצן. פרשה זו טעונה חקירה מקיפה וממצה על-ידי צוות חקירה מיוחד הן כדי לבער את השחיתות מהפרקליטות וממח"ש, והן כדי שניתן יהא להביא את כל העובדות והממצאים לאשורם בפני הציבור הרחב.

אנחנו ב-News1 נעקוב ונדווח בהתאם.

תאריך:  28/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנציב רוזן פותח מחדש תיק דנינו-ניצן עקב מידע על הטעייתו ושיבוש בדיקתו
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
28/07/20 10:07
2
קורןנאוה טבריה
28/07/20 11:17
3
סניל
28/07/20 11:57
4
דין צדק
28/07/20 12:35
 
בקשר לצדיק
28/07/20 22:48
5
יאקי
28/07/20 13:38
6
המזימה
28/07/20 15:23
7
קיבוצניק
28/07/20 17:11
8
אזרחית
28/07/20 21:34
9
אקטואלי
28/07/20 22:58
10
אקטואלי
29/07/20 10:07
11
אזרח
29/07/20 22:37
12
אקטואלי
31/07/20 00:55
13
עוד סתם אחד
1/08/20 15:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, מאיר תורג'מן, ואיש העסקים משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי, זומנו לשימוע בחשד לעבירות שוחד. כך הודיעה (יום ג', 21.7.20) פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). זימונים לשימוע נשלחו גם לדוד בוזגלו, דוד קליינר, לורנט לוי ויצחק תורג'מן, בנו של מאיר תורג'מן.
21/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבקש מבג"ץ (יום ד', 8.7.20) לבטל את החלטת ועדת הכנסת ומליאת הכנסת להעניק חסינות לשר לשעבר חיים כץ, אשר הואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים. ההחלטות התקבלן בחודש פברואר, בניגוד לעמדתו של מנדלבליט, ובפני בג"ץ תלויות ועומדות שלוש עתירות נגדן.
09/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
דמיאן גלפרין, לשעבר מפקח במחלקת שירות המזון במחוז תל אביב של משרד הבריאות, זומן לשימוע בחשד לעבירות שוחד, מרמה ומס - הודיעה (יום ג', 7.7.20) פרקליטות מחוז תל אביב.
07/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ארקדי שכוביצקי, שהיה קצין בינוי בשירות בתי הסוהר, מואשם בקבלת שוחד בסך 420,000 שקל מקבלנים שהעסיק השב"כ - מסר (יום ב', 6.7.20) משרד המשפטים. בדיקת News1 העלתה, כי כתב האישום טרם הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז; בנוסח שהפיץ דובר משרד המשפטים, חסרים - כתמיד - פרטים מרכזיים ובראשם רשימת עדי התביעה.
06/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ליאור סלומון, עובד לשעבר ברשות האוכלוסין וההגירה, מואשם בקבלת שוחד מיני מנשים בנות העדה האתיופית. כתב האישום נגדו הוגש (יום ב', 29.6.20) לבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר הפרקליטות מבקשת לאסור את פרסומו למעט הפרפראזה שהיא עצמה הכינה.
29/06/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
גופים ישראלים ייתבעו בארה"ב על מיידוף  /  איתמר לוין
המדינה: מאסר לאלון חסן  /  איתמר לוין
3 ראשי מועצה מהצפון נעצרו בחשד לשוחד  /  מירב ארד
מסיכה רפואית תמורת 40 דולר  /  איתמר לוין
אשכנזי הטעה משקיעים בחברת שמן  /  אלי ציפורי
נשתה לחיים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
איתמר לוין
איתמר לוין
אנושיות, יעילות, בקיאות ותקיפות - כל אלו נמהלים במינון הנכון אצל שופטת העבודה חנה טרכטינגוט, במיוחד כאשר מתייצבים בפניה תובעים נגד הביטוח הלאומי שאינם מיוצגים
דן מרגלית
דן מרגלית
מי משרי הליכוד שאינו מצטרף לשר הביטחון יואב גלנט במאבקו החיוני נגד בנימין נתניהו הופך שותף פעיל לחטאיו של ראש הממשלה
אוהד להב
אוהד להב
העלייה לתיכון היא בעצם מהפעמים הראשונות בחייכם שתצטרכו לקבל החלטה משמעותית שתשפיע על העתיד שלכם    מדובר בתהליך שדורש מעט אומץ כדי לצאת ממקום שפחות טוב בעבורך, ופחות מתאים לך - אל ד...
ההקלה בעייתית [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
גדי חיטמן
מה יעשו כל אותם מילאומניקים שייסיימו תארים עם הכשרה חלקית ולא יתקבלו למקומות עבודה, כי החברים שלהם לספסל הלימודים הוכשרו "מלא מלא"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il