|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מצברים מוברחים לשטחים, ומשם לנחלים

גלעד אך, ישראל ירוקה: יש עשרות דוגמאות מתועדות מחצי השנה האחרונה של מצברים משומשים שמוברחים ליו"ש, מפורקים באתרים פרטיים תוך זיהום הקרקע והמים, חוזרים לישראל ומכאן לייצוא המשרד להגנת הסביבה: לא נותנים אישור ייצוא למדינות מתפתחות
26/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: FREEPIK]

"העברת פסולת מסוכנת שמקורה במדינה מתועשת/מפותחת למדינות מתפתחות ולמזרח אירופה שם הפסולת הזאת הוטמנה ללא כל טיפול הולם, היא תופעה שהחלה במחצית השנייה של שנות ה-80. ישראל חתומה מאז שנת 1994 על אמנת באזל שגובשה לאור תופעה זו", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון על הטיפול במצברים וסוללות, "האמנה עוסקת בפסולת חומרים מסוכנים הידועים כבעלי השפעה שלילית ומסוכנת על איכות המים והאדמה. מה קורה בפועל בישראל?"

גלעד אך, מנכ"ל ישראל ירוקה: "המשק מייצר 35,000 טון מצברים בשנה. 30% מהם מגיעים לאתרים פרטיים ביהודה ושומרון, שם מפרקים אותם בידיים חשופות ומשחררים את החומצה לרצפה. זה גורם נזק ביו"ש ובקצה לאן שזב מגיע. יש לנו עשרות דוגמאות מחצי השנה האחרונה בה התחלנו לתעד. יש בישראל חוק אחריות יצרן, אבל כרגע הוא לא חל על יצרני ויבואני מצברים. המצברים המפורקים מוחזרים לארץ ומיוצאים דרך נמל אשדוד".

מירון בדין, בעלים של מפעל קורנס, היחיד בארץ למחזור מצברים: "אנו ממחזרים בסטנדרטים הכי גבוהים. מחמירים יותר מאירופה. חלקי המצבר מופרדים. הפלסטיק נמכר. העופרת מותכת ומסופקת לתעשיית תחמושת. החומצה מועברת לרמת חובב. המפעל קיבל עידוד מהמדינה בהבנה שצריך להשקיע כדי לעמוד בסטנדרטים של פליטות מחומרים יותר מאשר באירופה".

רומי אבן דנן, אגף חומרי מסוכנים במשרד להגנת הסביבה: "כשיש מפעל מיחזור אחד והמחירים שלו נמוכים, אז לא כדאי לאסוף את החומרים, או כשיש הברחות לא חוקיות. המדיניות שלנו לא חדשה. היא מ2014, לאורך השנים. מדי שנה מאשרים כ-50 היתרי יצוא. חלק כי אין טיפול בארץ. יש מקרים שנתנו היתר יצוא כשיש מפעל מחזור בארץ. האמנה שישראל חתומה עליה מאפשרת יצוא ויבוא. אין מגבלה.

"לא נתנו אישור יצוא למדינות מתפתחות. ביקשו אישור יצוא להודו. סירבנו. ניתנו לאחרונה אישורים ליצוא לקוריאה הדרומית ולאוסטריה. גם אנגליה, ארה"ב ושווייץ מייצאות. בודקים אם זה מיועד למחזור ושהמדינה המקבלת מאשרת קבלה".

נועה שפיצר, המשרד להגנת הסביבה: "השרה הנחתה לקדם חקיקה. אנו בבדיקות ראשונות". יו"ר הוועדה חיימוביץ': "מה כרגע על-פי חוק אמור לקרות עם מצברים?" שפיצר: "מצברים שמקורם לא בכלי רכב כן נכללים בחוק פסולת אלקטרונית. חלק מהסוללות עוברות ליצוא. אין מגבלת יצוא בחוק. אנו פועלים לפתח מדיניות לקבל דיווחים ממפעלי מחזור - איך הפסולת יוצאת ולאן".

חיימוביץ': "מה ההבדל בין חוק הצמיגים, שיש אחריות יצרן לסוללות? למה זה לא באותה קטגוריה?" שפיצר: "זה שחור ולבן. צמיגים - אסור לייצא פסולת בכלל, אלא אם כן נועדו לשימוש חוזר".

שגיא עזרני, המשטרה הירוקה: "אנו קבוצה של 35 מפקחים על לא מעט חוקים. המשטרה הירוקה מעורבת בהרבה פעילויות חקירה, גם בעקבות סרטונים שהועברו לנו". יו"ר הוועדה: "מה עשיתם?" עזרני: "אנו בשלב טיפול בחומר. בודקים היבטים נוספים. דברים קונקרטיים טופלו עד תום". יו"ר הוועדה חיימוביץ': "נשמח לקבל נתונים - כמה מבצעים, כמה מעצרים, כמה כתבי אישום".

יו"ר הוועדה פנתה לנציגת המשרד להגנת הסביבה: "איך המשרד נתן רישיון ייצוא למי שמסובך בהברחות ושימוש לא נאות בחומרים?" רומי אבן דנן: "החברה שקיבלה אישור יצוא, יש לה היתר רעלים ואין רישום פלילי. נערכו פיקוחים". חיימוביץ': "זה לא אותו אדם שהוזכר בכתבה של יפעת גליק?" אבן דנן: "אם זה הוא, לאדם אין הרשעה". גלעד אך: "יש כתב אישום מ2015 על מכולה נוזלת. הורשע". אבן דנן: "לא הורשע. הרבה פעמים יש הפרות סביבתיות". יו"ר הוועדה: "לא שופטים אותו פה".

חיימביץ' סיכמה את הדיון: "הצטיירה לפנינו תמונת מצב די מדאיגה. הוועדה מבקשת מהמשטרה הירוקה להעביר בכתב נתונים מדויקים שכוללים את: מספר החקירות שבוצעו בחמש השנים האחרונות בתחום הברחת המצברים המשומשים, כמות החקירות שהבשילו לכדי כתבי אישום, כמות הקנסות שהוטלו על עבריינים בשוק זה, מספר ההרשעות שבוצעו כנגד עבריינים המבריחים מצברים משומשים.

הוועדה מבקשת מהמנהל האזרחי, לאור הנתונים שהוצגו בדיון, לבחון מה המיקום של המתחם הלא חוקי לטיפול במצברים שהוזכר בדיון - האם הוא נמצא בשטח B או בשטח C כפי שנטען ולעדכן את הוועדה בתוצאות הבדיקה ופעולות האכיפה שעושה המנהל האזרחי למול אותו מתחם.

תאריך:  26/10/2020   |   עודכן:  26/10/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איסמעיל הנייה   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון לוי / Gideon Levi   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צבי יחזקאלי   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצברים מוברחים לשטחים, ומשם לנחלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
למלך אחד היו שני יועצים, האחד פרופסור לפילוסופיה: נעים הליכות, משכיל, חכם, הגיוני ורהוט. השני: גס רוח, מבולבל, דבריו לא מנומקים ונראים תלושים מהמציאות. בכול פעם שהתלבט בבעיה היה שואל המלך לעצת שניהם, בכול פעם דבריו של הפילוסוף נשמעו הגיוניים והוא שמע לעצתו ובכול פעם היועץ השני נתן עצה הפוכה וצדק. יום אחד נדרש המלך להחלטה גורלית. שוב שני היועצים היו חלוקים. האחד הסביר באריכות את הנימוקים מאחורי ההחלטה ונשמע הגיוני, השני אמר את ההפך הגמור בלי לנמק. למי צריך המלך להקשיב?
25/10/2020  |  ד"ר דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
אשפוזו של ד"ר סאאב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף וראש צוות המו"מ עם ישראל, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, מעורר מחלוקות רבות בשטחים וגם כעס בירדן. זאת לאחר שעריקאת דחה את הצעתו של עבדאללה מלך ירדן לשלוח מסוק ליריחו כדי שיעביר אותו לטיפול בבית חולים בקריה הרפואית ברבת עמון.
אזעקת צבע אדום הופעלה (יום ה'ף 21.10.20) באשקלון, בחבל לכיש ובעוטף עזה בעקבות שיגור רקטי מרצועת עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות, ושנייה נחתה בשטח פתוח, וגרמה לשריפת קוצים. גורמי ההצלה דיווחו כי לא היו קריאות מצד נפגעים כלשהם.
22/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההסכמים בין ישראל לאמירויות ולבחריין מתחילים לנוע, לא עוצרים. נורמליזציה מתחילה להתרקם בשורה של צעדים. הסכמים נחתמים; אזרחי ישראל ינצלו לבטח את שפע הטיסות השבועיות של חברת "אל איתיחאד" בקו בן-גוריון לאבו דאבי; ולאזרחים דוברי ערבית נפתחו הזדמנויות כלכליות. בעולם הערבי הסוני אין קול ואין מצפצף. ברקע זה כמה הערות:
22/10/2020  |  עמוס גלבוע  |   יומני בלוגרים
חשיפת המנהרה החודרת לישראל בדרום רצועת עזה היא הצלחה חשובה של צה"ל בכל הקשור למלחמה בטרור החמאסי, אבל היא מלמדת כי כל הידיעות שהופצו באופן מתוחכם בשנה האחרונה כאילו ארגון חמאס הפסיק את פרויקט המנהרות החודרות, בגלל פיתוח יכולות החשיפה הטכנולוגיות החדשות של צה"ל, והעביר את תקציבו לפרויקטים אחרים של פיתוח אמצעי לחימה, הינן חלק ממסע מתוחכם של לוחמה פסיכולוגית, חמאס פשוט ניסה "להרדים" את ישראל.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il