|
הדמיית הגשר שתקים דניה [צילום: ד.א.ל. הנדסה]
|
|
|
|
|
חברת דניה [דניה סיבוס עד לתחילת השבוע, א.ו.] זכתה (יום ג', 3.11.20) במכרז להקמת הגשר הארוך ביותר במדינת ישראל המיועד לשאת את רכבת ישראל.
מדובר במכרז תחנת מעויין שורק-תחנת ראשונים הכולל עבודות תשתית וגישור יוצאות דופן במורכבותן, בהיקף כספי של כ-300 מיליון שקל בתוספת מע"מ. במסגרת הפרויקט, תקים דניה את הגשר הארוך ביותר במדינת ישראל, שאורכו המצטבר 1.8 ק"מ, ומורכב מחיבורם של חמישה גשרים הצמודים אחד לשני ומיועד למעבר רכבת חשמלית של רכבת ישראל. המורכבות והייחודיות הינה שהגשר יבנה ברצועה במקביל לכביש 431, המיועדת לרכבת ונמצאת בין הנתיבים של כביש 431. הגשר חולף מעל מספר מחלפים וכבישים שחוצים את כביש 431 מצפון לדרום וגובהו מפני הקרקע מגיע עד לכ-20 מטר. כידוע, הגשר הארוך ביותר בישראל כיום, המכונה "גשר 6", נבנה בשנת 2008 מעל עמק אילון באורך 1.2 ק"מ בלבד.
זכיית דניה במכרז של רכבת ישראל מצטרפת לזכיותיה האחרונות בפרויקטי תשתית חשובים ומורכבים כגון במכרז תכנון-ביצוע לעבודות קבלניות במסגרת פרויקט הנתיבים המהירים (מקטע מס' 4א), של נתיבי איילון בהיקף של מעל 218 מש"ח וביצוע עבודות בהיקפים ניכרים מאוד בפרויקט הנתיבים המהירים לגוש-דן, בו זכתה חברת האם של דניה, לפידות קפיטל, יחד עם אלקטרה, נהור (דן), ואפיקים.
מנכ"ל דניה, רונן גינזבורג, ציין כי החברה מבצעת בימים אלו עוד מספר פרויקטים חשובים עבור הרכבת ולטובתה, ביניהם תחנת רכבת ובניין משרדים וחניה בעיר לוד בהיקף שמעל 200 מיליון שקל, פרויקט שנמצא בימים אלו בשלבי סיום, ופרויקט נוסף של תשתיות לרכבת ישראל מסילה מזרחית קטע B, שהינו מגה פרויקט בשיטת תכנון וביצוע בהיקף של כ-700 מיליון שקל. "אני בטוח שגם בפרויקט קטע 8 דניה תעשה את מה שהיא יודעת הכי טוב, ותקים את הפרויקט באופן בטיחותי, איכותי, בלוחות הזמנים הנדרשים ועל-פי התקציב", אמר.