המועצה לצרכנות פנתה לשר התקשורת בבקשה לחייב את בנק הדואר להפסיק לכפות על הצרכנים המשלמים חשבונות בכרטיס אשראי, לבצע עסקות קרדיט, ולחייבם בתשלום ריבית עבור אשראי שלא ביקשו.
למועצה לצרכנות הגיעו פניות צרכנים כנגד דואר ישראל, שבהן נטען כי כשהגיעו לסניף הדואר לשלם חשבונות ותשלומים (רישיון רכב למשרד התחבורה, הפקדת פקדון בית המשפט, או תשלומים למס הכנסה או לחברת ביטוח) באמצעות כרטיס אשראי, חויבו לבצע עסקת קרדיט בת שלושה תשלומים לפחות, (הכרוכה בריבית של למעלה מ-7% ) למרות שהעדיפו לשלם בתשלום אחד. כשיסרבו ניתנה להם אפשרות לשלם במזומן או בהמחאה בנקאית בלבד.
בעקבות ריבוי הפניות, פנה מנכ"ל המועצה לצרכנות לשר התקשורת בבקשה להורות לבנק הדואר להפסיק לחייב צרכנים המשלמים חשבונות בכרטיס אשראי, לבצע עסקות קרדיט, הנושאות ריבית גבוהה. עיקר הנפגעים הם קשישים ואוכלוסיות מוחלשות שלא מבצעים תשלומים בכרטיס אשראי באתרים במרשתת, ומגיעים לסניפי הדואר. נגד בנק הדואר וחברות סליקה הוגשו בנושא זה תובענות ייצוגיות.
בדואר טוענים כי החיוב בעסקת קרדיט לא תלוי בהם, ונעשה בשל סירוב חלק ממשרדי הממשלה (כמשרד התחבורה) לקבל תשלום בעסקת אשראי, ולכן נאלצו להתקשר עם חברות סליקה שונות, שמאפשרות תשלום באשראי רק בעסקת תשלומים נושאת ריבית, אולם עולה חשש כי חברת הדואר עצמה מרוויחה, שכן מפרסומים בתקשורת עלה שהיא גובה מהחברות הסולקות עמלת הפצה בהתאם למספר התשלומים.
מנכ"ל המועצה עו"ד עופר פיינשטיין קורא לפעול להסדרה ראויה שתאפשר לצרכנים לשלם חשבונות בכרטיס אשראי בתשלום אחד, ולמגר את הפגיעה בצרכנים מבלי לחייבם לשלם בעסקת תשלומים המעמיסות עמלות אשראי גבוהות מבלי שביקשו את הסכמתם".