|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
זירת הפיגוע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90] זירת הפיגוע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
זירת הפיגוע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90] זירת הפיגוע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

11 הרוגים בשבוע אחד

חמישה נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק

בבני ברק ירה מחבל בעוברי אורח בכמה זירות המחבל, פלשתיני מאזור ג'נין, וידא הריגה בקורבנותיו הוא חוסל בידי שוטרים בין נרצחי הפיגוע: רס"ם אמיר ח'ורי מנוף הגליל ויעקב שלום מב"ב רה"מ בנט: "כמו בגלים הקודמים גם הפעם אנחנו ננצח"
29/03/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   דאעש   |   תגובות
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]

בבני ברק התרחש הערב (יום ג', 29.3.22) פיגוע ירי, שבו נרצחו חמישה ישראלים. האירוע החל סמוך לשעה שמונה בערב ברחוב הרצל פינת ז'בוטינסקי. מחבל מהשומרון ירה ופצע אנושות אדם ברכב. לאחר מכן בירי לעבר חנות ברחוב השניים נפגעו שני בני אדם, ואדם נוסף נורה ברחוב. משם כפי הנראה המשיך היורה לרמת גן ופצע קשה שוטר. היורה נורה ונהרג בידי שוטרים.


לא ברור האם המחבל הגיע רכוב על אופנוע או השתלט על אופנוע של שוטר שהיה באחת הזירות.

פצוע נוסף במצב אנוש פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה וסמוך לשעה 21:30 נקבע מותו. בהרוגים אברך תושב העיר ושני עובדים זרים.

זאבי פישמן חובש איחוד הצלה מסר: "הענקנו סיוע לנפגע מירי שפונה לבית החולים במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו-כן יחידת חוסן - היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]


תאריך:  29/03/2022   |   עודכן:  30/03/2022
עידן יוסף
+המפכ"ל שוחח עם אביו של השוטר שנהרג ועם השוטר שלחם לצידו במחבל
01:13 30/03/22  |  עידן יוסף
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שוחח עם רס"מ ע', השוטר שהגיע לזירה עם רס"מ אמיר חורי שנהרג בפיגוע: "שניכם גיבורים, הפגנתם גבורה בקרב יריות מול מחבל שהתכוון לבצע טבח".

הוא התקשר גם לג'ריס חורי, אביו של השוטר אמיר חורי ז"ל הי"ד, שסיפר לו כי הם משפחה של שוטרים וכי הוא גמלאי של משטרת מחוז תל אביב. האב הוסיף שהשיחה האחרונה בינו לבין בנו הייתה בשש בערב, ובה סיפר לו בנו שהוא ביצע מטווחים היום במסגרת אימון ירי.
רס''מ ע' מצוות האופנועים של תחנת משטרת בני ברק במרחב דן של מחוז ת''א מתאר את רגעי ההתקלות עם המחבל וחיסולו [צילום: דוברות המשטרה]
+אושר לפרסום: הרב אבישי יחזקאל נרצח בפיגוע
00:59 30/03/22  |  עידן יוסף
נרצח נוסף בפיגוע בבני ברק הוא הרב אבישי יחזקאל ז"ל הי"ד. בן 29 היה במותו. יחזקאל למד בישיבת "משכנות התורה", לימד בתלמוד תורה "אור דוד". השאיר אחריו אלמנה בחודש שמיני ופעוט יתום בן שנתיים, שאיתו יצא לטייל בזמן הפיגוע כדי להרדים אותו.
+בנט: בכל כמה שנים מדינת ישראל מתמודדת עם גל טרור
00:53 30/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, הוציא הצהרה מצולמת שאותה קרא מן הכתב. ההצהרה צולמה ע"י מצלמה שהונחה על חצובה, ללא נוכחות צלם בחדר, מאחר שבנט נמצא בבידוד קורונה. הוא תלה את שורש הפורענות בפיגועים בממשלה הקודמת:

"בכל כמה שנים מדינת ישראל מתמודדת עם גל טרור. אחרי תקופה של שקט ישנה התפרצות אלימה של אלה המנסים לכלותנו, אלה שרוצים לפגוע בנו בכל מחיר, שהשנאה שלהם ליהודים, למדינת ישראל, מעבירה אותם על דעתם. אלה שמוכנים למות - ובלבד שאנחנו לא נחיה בשלווה.

"בימים אלה אנחנו מתמודדים עם גל טרור חדש. מה שראינו לפני פחות משנה, בשומר החומות - הטרור והאלימות, מתוך ישראל ובתוך ישראל, היה סנונית ראשונה.

"זה אתגר גדול לצה"ל, לשב"כ ולמשטרת ישראל. אתגר מורכב שמחייב את מערכות הביטחון להיות יצירתיות ולהתאים את עצמנו לאיום החדש. לקרוא סימנים מעידים אצל אנשים בודדים, לפעמים אפילו בלי שיוך ארגוני, ולשלוט היטב בשטח כדי לסכל את הטרור עוד לפני שהוא קורה. כוחות הביטחון של מדינת ישראל הם הטובים בעולם, הם ערוכים להתמודד עם המשימה, וכמו בגלים הקודמים גם הפעם אנחנו ננצח".
+אחד ההרוגים - שוטר שניסה לפגוע במחבל
22:53 29/03/22  |  עידן יוסף
רס"מ אמיר חורי מנוף הגליל, שוטר שהיה רכוב על אופנוע שהגיע לזירת הפיגוע וניהל קרב יריות עם המחבל, נפגע מן האש ומותו נקבע בבית החולים בילינסון. בן 32 היה במותו. הודעה נמסרה למשפחתו.
+הסתיימה ההתייעצות הביטחונית שכינס ראש הממשלה
22:51 29/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים התייעצות ביטחונית קצרה. בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע. כמו-כן, נידון המשך הצעדים המבצעיים המיידים שיינקטו ע"י כוחות הביטחון.

מחר (ד׳) יכנס ראש הממשלה את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) בשעות אחר-הצהריים. בדיון השתתפו שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ וגורמים נוספים.
+הרב הראשי לאו: לקרוע את שערי השמיים בתפילות לה׳
22:42 29/03/22  |  עידן יוסף
הרב הראשי לישראל קורא לעם ישראל לשאת תפילה. לדברי הרב דוד לאו: "עם ישראל נתון בימים האחרונים במתקפת טרור פרועה ורצחנית, זהו הזמן בו עלינו לקחת את אומנות אבותינו בידינו. ולקרוע את שערי השמיים בתפילות לה׳ שיאמר די לצרותינו. אני קורא לכלל הציבור להוסיף אחרי כל תפילה את פרק קכ"א ולאחריו תפילת אחינו כל בית ישראל. נתפלל ונייחל לקב"ה שיאמר די לצרותינו ולא נראה יותר את המראות הקשים הללו".
+הקבינט יתכנס מחר; בנט: מתפלל לשלום הפצועים
22:10 29/03/22  |  עידן יוסף
הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס מחר. ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב כשעתיים לאחר הפיגוע: "ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני. ליבי עם המשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן, ואני מתפלל לשלום הפצועים. כוחות הביטחון פועלים. נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל. הם לא יזיזו אותנו מכאן. אנחנו ננצח".

שר הביטחון, בני גנץ, מסר: "‏ערב קשה מאוד. משתתף בצער המשפחות. עברנו תקופות קשות כעם וכמדינה אל מול גלי טרור- ותמיד ניצחנו בנחישות ובעוצמה וכך יהיה גם הפעם. מערכת הביטחון כולה - צה"ל, השב"כ והמשטרה - תפעל בכל האמצעים כדי להחזיר את הביטחון לרחובות ישראל ואת תחושת הביטחון לאזרחים".
+יו"ר הכנסת החליט לקצר את ביקורו בארה"ב "בעקבות המצב"
22:06 29/03/22  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי החליט לסיים את ביקורו בארה״ב ולחזור לארץ, לדבריו "בעברות המצב". לוי יקיים הערב מספר פגישות אישיות חשובות עם יושבת-ראש בית הנבחרים פלוסי, מנהיג הרוב הדמוקרטי ומנהיג המיעוט הרפובליקני ויחזור מחר בצהריים במקום בשני. הוא היה אמור לשהות בזמן שנותר בחופשה משפחתית.

לוי: ״אני עוקב בדאגה ובכאב אחר הדיווחים מישראל. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. אין ספק שאנחנו נמצאים בימים קשים ורגישים המצריכים להעלות את רמת הכוננות ודורשים ערנות יתרה מכולנו. כולי תקווה ותפילה שנדע ימים שקטים״.
+השר בר לב הגיע לזירת הפיגוע והתקבל בקריאות מחאה
21:53 29/03/22  |  עידן יוסף
השר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיע לזירת הפיגוע והתקבל בקריאות מחאה "תתפטר", "תעזוב", "לאן הגענו" ועוד.
+המון זועם הפך את המכונית שבה לפי החשד הגיע המחבל
21:51 29/03/22  |  עידן יוסף
המון זועם הפך בבני ברק את המכונית שבה לפי החשד הגיע המחבל. בודדים קוראים קריאות "מוות לערבים". שוטרי יס"ם שהגיעו למקום פועלים להשלטת סדר.
+עלה לחמישה מספר ההרוגים בפיגוע
21:45 29/03/22  |  עידן יוסף
מספר הרוגי הפיגוע עלה לחמישה, לאחר שבבית החולים בילינסון נקבע מותו של אחד הפצועים.
+המחבל הוא שב"ח מכפר יעבד
21:16 29/03/22  |  עידן יוסף
המחבל שביצע את הפיגוע הוא דיא חמארשה (יליד 1995). מדובר בתושב כפר יעבד ליד ג'נין ששהה בארץ שלא כחוק. ב-2003 היה כלוא בישראל למשך חצי שנה.
דיא חמארשה
+ראש הממשלה מכנס התייעצות ביטחונית
21:02 29/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים בשעה 22:00 התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וגורמים נוספים.

קודם לכן כינס גנץ הערכת מצב עם הרמטכ"ל וראש השב"כ.

מחר חל יום האדמה, והסלמה כבר כעת בטרם התחיל חודש רמדאן בשבוע הבא, אינה מבשרת טובות.


+תיעוד הפיגוע כפי שצולם מחלון אחד הבתים הסמוכים
20:53 29/03/22  |  עידן יוסף
תיעוד קשה לצפייה של כמה רגעים מהפיגוע. בתיעוד נשמע מחבל הדובר עברית ברמה טובה מאוד. המחבל נראה צועק בעברית לעוברים ושבים ״עמוד״ ויורה פעם אחר פעם. חלק מצליחים להימלט (בחור ישיבה לתוך בניין מגורים ורוכב אופניים חשמליים מצליח לחמוק בנס מהירי מטרים בודדים מהמחבל). כמו-כן, נשמעות צעקות של הנוכחים באזור הזירה: ״משוגע. הוא עם רובה. כנס הביתה״.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חמישה נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  דאעש
הפיגוע בחדרה. ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה (יום ב', 28.3.22) על שימוש בצווי הגבלה ומעצרים מנהליים כלפי פעילי טרור. הדבר יתאפשר במקרים שבהם ניתן יהיה להציג תשתית משפטית מתאימה. עוד הנחה בנט על ביצוע ניטור ברשתות החברתיות לזיהוי גורמים מסיתים ומחבלים פוטנציאליים. הדבר יתבצע בין היתר ע"י יחידת הסייבר של המשטרה.
28/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שני הפיגועים בחדרה ובבאר שבע מסמלים את כניסתה של מערכת הביטחון בישראל לתקופה קשה של כמה שבועות להתמודדות עם הטרור. בינתיים הצליח הטרור הדאעשי להרוג בתוך שבוע ימים 6 אזרחים ישראלים בשני פיגועים במרכז ישראל, נראה כי ארגון דאעש, שהצליח להפתיע פעמיים את ישראל, מנסה להחזיר את הטרור לערי ישראל, הארגון לקח רשמית את האחריות לפיגוע בחדרה למרות שעדיין לא ברור אם המחבלים שעשו את הפיגועים עשו אותם מיוזמתם לאחר שאימצו את האידיאולוגיה של הארגון או על-פי הנחייה מפורשת של מפקדת הארגון.
בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט חוששים מביקורת ציבורית על ההקלות הגדולות שמתוכננות לפלשתינים לקראת חודש רמדאן. בדף מסרים לשרי הממשלה נכתב (יום א', 27.3.22) כי במענה לשאלות, יש לקיים בידול מעזה ומחמאס בהודעות שתצאנה, ובוודאי שלא לקשור את המקרה של הפיגוע להקלות אפשריות ברמדאן.
28/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שני ההרוגים בפיגוע הירי שאירע אתמול (יום א', 27.3.22) ברחוב הרברט סמואל בחדרה הם לוחמי משמר הגבול רב שוטר יזן פלאח ורב שוטר שיראל אבוקרט. רש"ט יזן פלאח, תושב כסרא סמיע, היה בן 19 במותו והוא השאיר אחריו הורים, אח ואחות. רש"ט שיראל אבוקרט, תושבת נתניה, הייתה גם היא בת 19. היא התגייסה לפני חצי שנה למשמר הגבול ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב יו"ש. היא השאירה אחריה הורים ואח.
כחודש וחצי לאחר מותו של מנהיג ארגון דאעש אבו-אברהים אלקורשי, הידוע גם בשם עבדאללה קרדאש, לאחר שפוצץ את עצמו כשכוח אמריקני מובחר נחת במקום מסתורו בעיירה אטמה שבצפון מערב סוריה כדי לעצור אותו, הודיעה זרוע ההסברה של הארגון "אל-פורקאן" באופן רשמי על מותו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il