|   15:07:40
  אלדד יניב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

רהב, דבר עם החברים שלך

שנים שילמו היטב לרהב ולי כדי לנשוך את מי שמעיז לבקר את יצחק תשובה, נוחי דנקנר או סמי עופר, שילמו לנו וסיפקנו את הסחורה אם הטייקונים חברים של רני רהב, הגיע הזמן שהוא יגיד להם את האמת בפנים שיתנהגו כמו בני אדם סולידריים ואכפתיים כמו ורטהימר ולאוטמן ולא כמו חזירים מנותקים
06/06/2011  |   אלדד יניב   |   מאמרים   |   תגובות
רהב. דבר איתם [צילום: פלאש 90]

יצחק תשובה ונוחי דנקנר [צילום: AP]

זה נורא מפתה לגולל את רני רהב בבוץ, בתגובה למאמרו (...) המגיב למאמרי (...). אבל מה הטעם? כאפות זה הכי קל להחטיף לרני רהב. אבל זה לא משיג הרבה. והוא גם לא ממש הכתובת. חוץ מזה, שאני מאוד אוהב את רהב, אני גם יודע שהוא לא באמת מאמין במה שהוא כתב. לא פעם ישבתי איתו אחרי שאחד הטייקונים יצא ממשרדו, בתום השימוש בשירותי שנינו. לא פעם השמענו אחד לשני באכזבה ומאחורי גבם: "למה הם כל-כך נפוחים מעצמם. למה הם לא מסוגלים להתנהג כבני אדם רגילים". אבל שנים שילמו היטב לרהב ולי כדי לנשוך את מי שמעיז לבקר את יצחק תשובה, נוחי דנקנר או סמי עופר. שילמו לנו וסיפקנו את הסחורה. כי זה מה שידענו לעשות לביתנו. החברים הכי טובים שלי אמרו לי ולא רציתי לשמוע, שאני זונה של טייקונים. מקבל שכר לשעה ומאפשר להם לטפס על גדרות מבלי להיפצע, כי תמיד ימצא איזה אלדד יניב או רני רהב שישכב בשבילם על התייל.

לצערי, רהב עוד חושב שצריך להשיל נעלים "בטרם מתקלסים באנשים הענקים האלה", תשובה ודנקנר ועופר. ובגילוי נאות הוא גם מוסיף שהוא חבר קרוב שלהם. חבל שרהב משיל נעליים בפני חבריו הטובים דנקנר, עופר ותשובה. אני דוקא חושב שעם חברים טובים מקיימים שיחות נפש ואומרים להם את האמת בפנים גם אם היא דוקרת: ישראלים לא מנהלים ציד מכשפות נגד עשירים. ישראלים לא שונאים עשירים. הם אפילו מעריצים עשירים כמו סטף ורטהימר ודב לאוטמן. כי להצליח בחיים זה לא פגם. עשירים מפרנסים הרבה בתי אב ואם בישראל, ועל זה מגיע להם מחיאות כפיים סוערות. הם גם תורמים כספים לקהילה, וזה יופי. אבל כל הדברים הטובים האלה שהם עושים, לא באים במקום החובה האזרחית להתנהג כמו בני אדם סולידריים ואכפתיים כמו ורטהימר ולאוטמן ולא כמו חזירים מנותקים כמו דנקנר, עופר ותשובה.

חופה בערב אחד או שבע משכנתאות?

אם לרהב אין אומץ לומר לחברו הקרוב תשובה את מה שהרגשנו רובנו, כשקראנו על חתונת הקרקס שארגן לבנו ב-7,000,000 שקלים (ובמילים: שבעה! מיליון שקלים), זה חבל. כי חבר קרוב היה אומר לתשובה בקול רם ובלבן של העיניים: מזל טוב מכל הלב, ומגיע לך להיות אב גאה. אבל לא צריך בשביל זה לנקר את העיניים ואת המעיים. אתה שופך שבעה מיליון שקלים ביער בן שמן על חופה אחת, והעובדים שלך שעוזרים לך להשיג את העושר הזה נאנקים תחת המשכנתה לדירה שלהם ששווה פחות ממיליון שקל. במה שבזבזת על חופה אחת, בלילה אחד, שבע משפחות של עובדיך היו משתחררות לחופשי מהכלא שנקרא משכנתה לבנק. רוב העובדים בקונצרן שלך הם מה שהיה פעם מעמד ביניים גאה והיום מעמד בינוני ששיעבד את חייו לבנקים. ולמשכנתה ולאוברדרפט האינסופי. כשהם משלמים מס הכנסה ומיסים עקיפים כשכירים בגובה של 60%, אתה משלם מס קטן בעשרות אחוזים על רווחי ההון שאתה עושה מהדיבידנדים. אז מותר לך לבזבז שבעה מיליון שקלים בלילה אחד? כן. האם זו הערבות ההדדית שדיבר עליה הרצל? לא. מדינה שבה עשירים משלמים מס מופחת בעשרות אחוזים משכירים, היא לא מדינה ציונית.

אם לרהב אין אומץ לומר לחברו הקרוב דנקנר את מה שהרגשנו רובנו כשקראנו שבנק האדונים, שפעם קראו לו בנק הפועלים, מחק לו חוב של 64,000,000 שקלים (ובמילים: שישים וארבע מיליון שקלים), כשהוא רצה לקנות עיתון, זה חבל. כי חבר קרוב היה אומר לדנקנר בפנים: לעובדים שעוזרים לך להשיג את העושר הזה, לא מוחקים חוב של שקל בבנק כשהם נאנקים תחת המשכנתאות והאוברדרפט. וכשמוחקים לך חוב, הבנק מממן את הטובה שעשה לך מכספי העובדים שלך, מהחסכונות והפיקדונות שלהם. אז זה חוקי שהבנק מחק לך חוב? כן. אבל זה לא סולידרי.

אם לרהב אין אומץ לומר לחברו הקרוב עופר את מה שהרגשנו רובנו כשקראנו שלמרות שעשה עושר גדול מים המלח ואגב כך ייבש אותו, הוא איננו מוכן להכניס יד נדיבה לכיס ולתקן את ים המלח של כולנו, זה חבל. כי חבר קרוב היה שם יד על הכתף של עופר ואומר לו, זה הזמן שלך, חביבי, להחזיר לים המלח של כולנו, שעשה אותך כל-כך עשיר.

חלאס עם החזירות והעמדת הפנים

אם לרהב אין אומץ לומר לחבריו הקרובים תשובה ודנקנר ועופר את האמת, זה חבל: מדינת ישראל היא מדינה קסומה ומיוחדת אבל גם קשה ומסובכת. גם בעוד שלושה דורות נגדל ילדים ונחלום לחתן אותם בגאווה גדולה, אבל תמיד לא נישן היטב בלילה מהחשש שתשמע דפיקה בדלת. ומשום שהילדים והנכדים של כולנו ישרתו בצבא, לפעמים באותה יחידה, נדרשת מכ-ו-ל-ם ערבות הדדית עמוקה. במעשים ולא במילים. בדוגמה ולא בספין. בצניעות ולא בראוותנות. מה שיכול טייקון אמריקני לעשות בלי חשבון, לא יכולים לעשות תשובה ודנקנר ועופר. אז בוא, רני, ונשלב ידיים ונהיה באמת חברים קרובים של תשובה ודנקנר ועופר ונדבר איתם באמת כמו שמדברים עם חברים קרובים. בגובה העיניים: חבר'ה, מספיק ודי. חלאס עם החזירות והעמדת הפנים. זה לא ישראל שצריכה לומר לכם תודה על נדיבותכם, זה אתם שצריכים כל יום להודות לאל על האושר הגדול שהחברה הישראלית המופלאה אפשרה לכם לייצר. אתם לא משלמים מס בגובה שאנשים רגילים משלמים. ולכם מוחקים חובות בבנקים ולנו לא. ולכם נותנים הלוואות עתק לקנות עסקים ולנו מעניקים הלוואות עם ריבית רצחנית כדי לקנות דירה.

זה יפה מאד שרהב מיחצ"ן שחבריו הקרובים תשובה, דנקנר ועופר תורמים לקהילה. למשל, בשיקום הצפון אחרי המלחמה או בבניית מגרשי טניס לנוער העכואי, כדי ש"לא יסתובב ברחובות". אבל התרומות האלה, המוכרות במס, מהחברות הציבוריות של חבריו הקרובים, מגיעות בעצם מהכיס של כולנו. באמצעות החסכונות והפיקדונות שלנו מעלים הבנקים את ערך המנייה שלהם בבורסה ועוזרים להם להתעשר. אחריות חברתית אמיתית וציונות היא לא לתרום כספים כגבירים אלא לשלם מיסים ככל בני האדם. כשהקליניקה לאחריות חברתית של תאגידים במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת-גן קובעת ש"כימיקלים לישראל" של עופר, חברו הקרוב של רהב, חסכה 2,045 מיליארד שקלים מס הכנסה בשנים 2006-2009 כתוצאה מ"תכנון מס", אז תרומה של 47 מיליון שקלים זה להחזיר לחברה פחות מ-2.3% ממה שמגיע לנו מהם. לא רק שזה לא אומר שחבריו הקרובים של רהב נדיבים, זה בעיקר אומר שאנחנו הישראלים יצאנו פראיירים.

זה נוגע ללב שרהב מתלונן ש"ציד המכשפות" נגד חברו הקרוב דנקנר מפחיד שרים להפגש עימו ביחידות ולייצר עוד "מקומות עבודה, ובוואקום הזה נכנסים המאעכרים לפעולה". רק שהתלונה של רהב היא ספין. שרים נמנעים ובצדק לפגוש ביחידות את דנקנר, חברו הקרוב של רהב, כי הם קוראים בעיתונים שהמאעכר של דנקנר, קובי בן-גור, שהורשע בפלילים כי נתן שוחד למנהל לשעבר של רשות המיסים, ג'קי מצא, שגר היום בכלא חרמון, הוקלט בהאזנת סתר אומר כך: "אני עשיתי את עסקת סלקום (עסקה של דנקנר - א.י.). בא אלי נוחי (דנקנר - א.י.), שהיה צריך להחליט אם לעשות את העסקה או לא...ואני אמרתי לנוחי - אני מביא לך את מה שאתה צריך...ועל המילה שלי נוחי סגר עסקה של מיליארד ורבע דולר...הוא סמך עלי...אם אני לא מביא את הסחורה...הייתי מכניס את נוחי לחשיפה של מאות מליוני דולר מס".

אז מה דעתך, רני, שאקבע קפה משותף ביום ראשון על הבוקר עם חבריך הקרובים תשובה, דנקנר ועופר, ונאמר להם, לשם שינוי את האמת בפנים?

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
עו"ד אלדד יניב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רהב, דבר עם החברים שלך
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במדינה של רוני
6/06/11 19:52
2
מיקמיק
6/06/11 19:56
3
בני בנקר
6/06/11 19:57
4
אליהו חיים
6/06/11 20:41
 
צנחן
7/06/11 04:26
5
להקיא. להקיא!
6/06/11 20:47
6
לורשן
6/06/11 20:52
7
אורי פ
6/06/11 20:56
8
חרבונה זכור לטוב
6/06/11 21:18
9
דודי29
6/06/11 21:48
10
רונן גולדשטיין
6/06/11 21:57
11
לובניצה
6/06/11 22:31
12
ישראל ישראלי
6/06/11 22:44
13
קורןנאוה טבריה
7/06/11 06:37
14
קורןנאוה טבריה
7/06/11 07:06
15
פועה
7/06/11 10:19
16
אבישי בן חיים
7/06/11 10:42
 
בעל נסיון
7/06/11 11:41
17
מאן דאמר
7/06/11 12:05
18
וייענש על כך
8/06/11 00:28
19
קורןנאוה טבריה
9/06/11 06:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתוך סבך ההתרחשויות המדיניות במזרח התיכון ובוושינגטון, הגיעו לפני כשבוע שני מסרים מכיוון טורקיה שכמעט לא זכו להתייחסות ראויה בכלי התקשורת הישראלים, למרות שהם אוצרים בתוכם מסרים חשובים ליחסים בין המדינות.
06/06/2011  |  אריק סגל  |   מאמרים
על הגשת תוכנית החדשות המרכזית בטלוויזיה המסחרית בארה"ב
06/06/2011  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
שמונה שנים שירת אלוף ב(מיל.) מאיר דגן כראש המוסד. הוא עשה זאת תחת שלושה ראשי ממשלה: אריאל שרון, שמינה אותו, אהוד אולמרט, שהעריך אותו, ובנימין נתניהו, שכנראה חשש ממנו. אבל לא רק חשש, אלא גם סבר כי דגן הוא "אוכל ערבים לארוחת בוקר", כלומר, ימני על גבול הקיצוניות. נתניהו, לכו תדעו, אולי ייעד לדגן את המקום השני ברשימת הליכוד, כחלק מפררוגטיבה שהיה מבקש ממרכז הליכוד או כל גוף אחר מחליט במצודת זאב.
06/06/2011  |  עמוס שריג  |   מאמרים
אז כמה אנשים היו בהפגנת השמאל בכיכר מלכי ישראל? אני מוכן להתפשר על כמה אלפים. מי הם אותם אלפים? סביר להניח שהיו אלה מארגני ההפגנה, בני משפחותיהם ועוד כמה חברים שגרים בסביבה. זה כל היבול שהצליחו לקושש מן הגורן ומן היקב בעלות של מיליונים במימון מבקשי נפשנו. אפשר היה לגחך ולעבור לסדר היום אילמלא הנזק האדיר של הפגנות כאלו שהדמוקרטיה שלנו עוד מרשה. צילום טלוויזיוני מעוּוָת של כמה אלפים, מזווית עקומה ובקריינות שקרית, יתקבל בעולם כדעת קהל כללית של העם היהודי. ואם היהודים עצמם רוצים במדינה ערבית נוספת בתוכם, מדוע שיתנגדו משנאיהם?
06/06/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
השבוע נראה כי חיידק התקשורת לא נמנע גם מלהתדפק על דלתות ביתו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. זה החל באמירותיו לזכות משפחת עופר, על כך שכולנו עושים למשפחה כה יקרה וחפה מכל פשע לינץ' תקשורתי, והכל בגלל שלכאורה אונייה השייכת באחד מגלגוליה למשפחה, העזה להתקרב לאירן יותר מן המותר. אך הנ"ל עוד המשיך באמירתו על כך שמדינת-ישראל פוסעת בנתיב הלא-נכון בכל הנוגע לעימות עם אירן ועם הגרעין של אירן. בפועל, מאיר דגן לא חשף דבר שלא ידענו לפני כן. עם זאת, גם כשאתה נותן דרור לפיך, עליך לזכור מאיזה מעמד אתה מגיע.
06/06/2011  |  מיקי פרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il