|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ערבים מפגינים על מצוקת הדיור והריסת הבתים בכיכר רבין, 28.4.15 [צילום: Tomer Neuberg/Flash90]

מחאה על הריסת בתים? לא בדיוק

מצוידים בדגלי פלשתין, הפגינו אתמול ערביי ישראל ב...ת"א. המטרה האמיתית של ועדת המעקב מארגנת ההפגנה, היא להגביר את ההתערבות הבינ"ל בנעשה בתוך ישראל, בטענה של קיפוח הערבים כ"מיעוט לאומי". מה שיזרז את תהליך הדה-לגיטימציה שלה. המחאה של וושינגטון על דברי נתניהו הייתה סנונית ראשונה
29/04/2015  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
תופעה טבעית
לגישה הסלקטיבית בהצגת מרואיינים, שלא לדבר על בחירת המרואיינים בתוכנית "לונדון את קירשנבאום", התרגלנו. אלא שהפעם היה גם ממד נוסף, סמלי למדי. במהלך הראיון הוקרנו על המסך תמונות מן ההפגנה האמורה בכיכר רבין. שוב ושוב ראו הצופים את דגלי פלשתין מתנופפים מעל ראשי המפגינים. איש לא שאל את מקבולה נסאר, מה בדיוק עושים הדגלים הללו דווקא בהפגנה שכל תכליתה הוא (כאילו) למחות נגד אפלייתם של אזרחיה הערבים של מדינת ישראל. אצל לונדון וקירשנבאום מדובר כנראה בתופעה טבעית שאינה דורשת הבהרות

מדינת תל אביב אירחה אתמול (28.4.15) הפגנה שאירגנה ועדת המעקב של ערביי ישראל, במחאה על "מצוקת הדיור והריסת בתים של האזרחים הערבים". המשתתפים (2,000 לפי אתר ynet; "אלפים" - לפי הדיווח בביטאון הפלשתיני בשפה העברית הארץ) חגגו את האירוע במיקום הלא שיגרתי, בהנפת דגלי פלשתין.

תוכנית הטלוויזיה של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום הקדישה לאירוע מקום נכבד, וכצפוי מפרגן. כצפוי, גם בתוכנית אקטואליה שסדר היום שלה מוכתב בדרך כלל על-ידי הנושאים בעמוד הפובליציסטיקה בהארץ, התארחה רק העיתונאית הערבייה מקבולה נסאר, שדרנית "רדיו א-שמס" - שדיברה בהרחבה על מצוקתם ואפלייתם של ערביי ישראל.

כמקובל אצל הצמד לונדון וקירשנבאום, הדיון נערך במעמד צד אחד בלבד. איש לא ייצג את העמדה שכנגד, וספק אם הוזמן. שני המראיינים הוותיקים - שלזכותם ייאמר כי מעולם לא הסתירו את השקפותיהם השמאלניות - גם לא טרחו ליידע את הצופים, למשל, כי "רדיו א-שמס" נקנס בשנת 2006 על-ידי הרשות השנייה "בגין תשדירי המרדה נגד המדינה", פרט זניח לכל הדעות.

באותה החלטה של הרשות השנייה נאמר, כי הרשות רואה בחומרה את לשון התשדיר שהינו "תשדיר תעמולה רווי אלמנטים של הסתה ושטנה שאין להם כלל מקום בתחנת רדיו ישראלית". אגב, התשדיר שבו מדובר נמסר לרדיו על ידי...ניחשתם: ועדת המעקב של ערביי ישראל.

לונדון וקירשנבאום גם לא טרחו ליידע את הצופים בגילוי נאום נוסף: שהמרואיינת מקבולה נסאר איננה בדיוק "טאבולה ראזה" ("לוח חלק") מבחינה פוליטית. בראיון שערך איתה "עכבר העיר" ב-2008, אמרה הגברת: "הפתרון לסכסוך יושג באמצעות מדינה חילונית דמוקרטית אחת, ומימוש זכות השיבה. כמו שישראל קלטה מיליון עולים בתוך 10 שנים היא יכולה לקלוט את הפליטים הפלשתינים".

איש לא שאל על דגלי פלשתין

אבל לגישה הסלקטיבית בהצגת מרואיינים, שלא לדבר על בחירת המרואיינים בתוכנית "לונדון את קירשנבאום", התרגלנו. אלא שהפעם היה גם ממד נוסף, סמלי למדי. במהלך הראיון הוקרנו על המסך תמונות מן ההפגנה האמורה בכיכר רבין. שוב ושוב ראו הצופים את דגלי פלשתין מתנופפים מעל ראשי המפגינים. איש לא שאל את מקבולה נסאר, מה בדיוק עושים הדגלים הללו דווקא בהפגנה שכל תכליתה הוא (כאילו) למחות נגד אפלייתם של אזרחיה הערבים של מדינת ישראל. אצל לונדון וקירשנבאום מדובר כנראה בתופעה טבעית שאינה דורשת הבהרות.

כפי שיובהר מיד, הדרישות שהביעה מקבולה נסאר - דרישות שמימושן, פירושו המעשי, בשפה פחות מכובסת, הוא קיצה של מדינת ישראל - אינן בגדר דעה פרטית שלה. הן מתמצתות בדיוק רב את דרישותיה של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שנוסחו בדצמבר 2006 בפירוט רב, במסמך שכותרתו "מסמך החזון העתידי לערבים הפלשתינים בישראל".

הדרישה העיקרית של המסמך הזה קוראת לביטול יהדותה של המדינה תוך הפיכתה ל"דמוקרטיה הסכמית". במבוא של המסמך נאמר כך: "מלחמת 1948 הביאה להקמת מדינת ישראל על 78% משטח פלשתין ההיסטורית. אנו שנותרנו במולדתנו (כ-160,000 נפשות) מצאנו עצמנו בתוך גבולות המדינה היהודית מנותקים משאר בני עמנו הפלשתיני ומהעולם הערבי, נאלצנו לשאת אזרחות ישראלית והפכנו למיעוט במולדתנו ההיסטורית".

אם תרצו, קיבלתם בפיסקה אחת את כל הלוז של תעשיית השקרים הערבית - שכמובן יש לה משת"פים יהודים, בשמאל האנטי-ציוני, ולא רק בו - וכל תכליתה הוא להביא לדה-לגיטימציה של מדינת ישראל.

  • מסמך החזון מספר סיפור רמייה על מדינת ישראל שהוקמה על 78% משטחה של "פלשתין ההיסטורית". מחברי המסמך מעולם לא שמעו כיצד בריטניה חילקה את השטח שחבר הלאומים הועיד להקמת מדינה יהודית, כדי לאפשר את הקמת "ירדן". עובדות היסטוריות לא מעניינות אותם. הם גם לא מספרים מתי בדיוק הוקמה "פלשתין ההיסטורית".

  • מסמך החזון מדבר רק על "המולדת ההיסטורית" של הפלשתינים. אין בו שום זכר למדינה יהודית.

  • כפי שאין גם שום איזכור לדחייה הערבית את תוכנית החלוקה שאישרה עצרת האו"ם. איזכור כזה עלול להרוס את הקמפיין הערבי (בתמיכת השמאל הישראלי) אודות ה"נכבה" שהמיטו היהודים על ערביי פלשתין.

  • ואסור, מעבר לכל מה שנאמר עד עכשיו, להתעלם ממשפט המפתח הכלול ב"מסמך החזון": "...נאלצנו לשאת אזרחות ישראלית".

עכשיו תבינו מדוע ועדת המעקב של ערביי ישראל לא רק שמתנגדת נחרצות לשירות צבאי של הערבים בצה"ל, אלא שגם שירות לאומי בכוח עזר רפואי - פסול בעיניה. הסיבה פשוטה: יש בכך הכרה מאולצת במדינת ישראל, שהקמתה בעיניהם נעשתה בחטא!

המטרה האמיתית של ההפגנה בכיכר

עכשיו עשויים אולי להבין, (בספק רב) כל המיתממים והמכורים לחזון התעתועים של השלום, מדוע שום ויתור טריטוריאלי מצד ישראל, לא ישביע את הצד הפלשתיני. הרי לשיטתו הוא כבר נותר רק עם 22% ממולדתו ההיסטורית, ועכשיו רוצה ישראל הקולוניאליסטית ליטול ממנו גם את כבשת הרש הזו...

להערכתי, קיום ההפגנה אתמול דווקא במרכז תל אביב, לא נועד כפי שהכריזו מארגניה, להעביר מסר לציבור היהודי. המטרה האמיתית של ההפגנה - הלא מרשימה במספר משתתפיה - היא דעת הקהל הבינלאומית.

זהו עוד מהלך מחושב של ועדת המעקב העליונה, במסגרת אסטרטגיה רחוקת-טווח, שתכליתה לגרום לקהילה הבינלאומית להתערב שוב ושוב בנעשה בתוך ישראל, באמתלה של "קיפוח המיעוט הערבי". הסנונית הראשונה הייתה מיד לאחר הבחירות, כאשר ארה"ב הביעה מורת רוח מדבריו של ראש הממשלה נתניהו, ביחס ל"המוני המצביעים הערבים הנוהרים לקלפי".

זו הייתה התערבות גסה ותקדימית של מדינה זרה - ועוד כזו המוגדרת כידידת ישראל הגדולה - בענייניה הפנימיים של ישראל, וכמובן איתות ברור לאיחוד האירופי, שממילא הגביר לאחרונה את התערבותו בנעשה ביו"ש, שמותר גם לו לשמש כמשגיח כשרות במזרח התיכון, אבל רק בישראל.

בצורה כזו מקווה הגוף המייצג את הנהגת ערביי ישראל, להשיג שתי מטרות-על: לקדם את הרעיון שכבר מתפשט באירופה, שליהודים אין זכות להגדרה עצמית, ובוודאי שישראל אינה יכולה להיות "מדינה יהודית"; שלערביי ישראל מגיע מעמד של "מיעוט לאומי", עם כל הזכויות שהמשפט הבינלאומי יקנה לו עקב כך.

מדיניות הריסת הבתים במגזר הערבי, מעניינת את ועדת המעקב הרבה פחות.

תאריך:  29/04/2015   |   עודכן:  29/04/2015
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחאה על הריסת בתים? לא בדיוק
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
29/04/15 12:14
2
באום
29/04/15 20:59
3
מגיב ותיק
30/04/15 09:41
4
רבקה שפק ליסק
30/04/15 10:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
המתח בגבול הצפוני גבוה למדי. יש לזכור שזהו גבול מאוד בעייתי מכל הבחינות וכל צעד בלתי אחראי יכול להביא להתלקחות. לכאורה לא ישראל ולא הגורמים הפרו-סוריים או הפרו-אירניים רוצים בפרוץ מלחמה. הערכות של גורמים ביטחוניים בכירים קובעות שאין אינטרס לאף צד להגיע למלחמה כוללת. עם זאת, יש לזכור היטב שמלחמות פורצות גם כשהשחקנים אינם מעוניינים בכך. פסיכוזה של מלחמה, התחממות בלתי מבוקרת, חשדנות יתר וניסיונות להקדים את הצד השני ולהפתיעו - כל אלה עלולים לדרדר את האזור למלחמה. הדוגמה המובהקת האחרונה היא מלחמת לבנון השנייה. חטיפה של חיילים תוך הערכה שגויה של חיזבאללה שמא ישראל לא תצא למלחמה, ומאידך-גיסא חובתה של ישראל להגיב תוך הערכה שמבצע של שלושה ימים יספיק, כל אלה התבררו כבלתי נכונות. מלחמת לבנון השנייה לא הייתה קלה והישגיה בתחום ההרתעה היו טובים למדי אלא שאנו מדברים על עצם פרוץ המלחמה.
29/04/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
ברמת הגולן התפוצצו (יום ג', 28.4.15) שתי פצצות מרגמה שנורו משטח סוריה. הן נפלו בשטחים פתוחים באזור עין זיוון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל מעריך שמדובר בזליגה של האש מן הקרבות בסוריה.
28/04/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
חיל-האוויר של ישראל תקף הלילה (יום ב', 27.4.15) בשטח סוריה, בפעם השלישית בתוך שבוע. כך מדווחים ערוץ אל ג'זירה, ערוץ אל ערבייה וגורמי אופוזיציה בסוריה. הם הוסיפו כי בתקיפה זו ישנם הרוגים ופצועים, לא נמסר כמה.
27/04/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
כלי טיס של חיל-האוויר חיסל (יום א', 26.4.15) חוליית מחבלים שביקשה להניח מטען על גדר המערכת באזור מג'דל שמס. הנחת המטען הייתה התוך השטח הכחול השייך לישראל אך נמצא מעבר לגדר. דווח כי ארבעה מחבלים נהרגו באירוע. הכוננות בגבול סוריה ובגבול לבנון הועלתה מחשש להתחממות הגזרה.
26/04/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הצהרתה של שדרית הטלוויזיה הערבייה לוסי אהריש בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בערב יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל בה אמרה את המילים "לתפארת מדינת ישראל" איננה משקפת כלל וכלל את מה שחושבת המנהיגות של ערביי ישראל על מדינת ישראל.
23/04/2015  |  יוני בן-מנחם  |   כתבות
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
דיווח: ישראל ביצעה תקיפה בסוריה  /  עידן יוסף
תושב הגולן מואשם בריגול חמור עבור סוריה  /  עידן יוסף
פיגוע דריסה בירושלים: פצועים קל ובינוני  /  איציק וולף
דיון נוסף בעניין מוסטפא דיראני  /  קרן אבירם, יורם שוייצר
ערביי ישראל - חופש ביטוי או הסתה?  /  יוני בן-מנחם
ערביי ישראל - האם הם גשר לשלום?  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il