|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מליאת הכנסת התכנסה לדיון מיוחד

פרס: החיזבאללה התגלה בכל מערומיו

"ישראל יותר מאוחדת, יותר נחושה, והיא מסוגלת להשיב מלחמה" יו"ר הכנסת: "אני קוראת לממשלה להציב לכנסת לאלתר סל פתרונות למצב ולאזרחים הנפגעים"
25/07/2006  |     |   חדשות   |   מלחמה בשתי חזיתות   |   תגובות

נגן על עצמנו בלי עזרת צבא זר
שמעון פרס
נאום המשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, במליאת הכנסת בכ"ט תמוז תשס"ו, 25.7.06
לרשימה המלאה

"זו מלחמה קשה, שונה מקודמותיה. שואלים אותנו מהם יעדי המלחמה הזאת. ישראל אינה נלחמת כיוון שיש לה יעדים בלבנון. היא נלחמת כיוון שהיא הותקפה. על כן, היעד הוא להדוף את ההתקפה ולמגר את מי שרוצה לפגוע בנו. גם במלחמה זו אין תחליף לניצחון. הניצחון נגד מחבלים הוא שונה מניצחון נגד צבא סדיר". דברים אלה אמר המשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, בדיון מיוחד במליאת הכנסת שזומנה בפגרה בשל המלחמה.

לדברי פרס, הניצחון יחשב כאשר יחול פיחות ביכולתו של החיזבאללה לפגוע, כאשר יבין שלא בעזרת מילים הוא ישתק את כוחה של ישראל. שחיזבאללה ילמד שמצבור הטילים מהווה איום גדול מידי מאשר השימוש בו. "ישראל יותר מאוחדת יותר נחושה, והיא מסוגלת להשיב מלחמה יותר מתמיד. הוא ילמד שכוחו של צה"ל לא נשבר. ביכולתו להכות גם בארגון טרור. חיזבאללה התגלה במלחמה הזאת במערומיו. התברר לכל שהוא אינו מביא כל תועלת ללבנון, שאין צורך בו. הרי אדמת לבנון פונתה על-ידי ישראל מרצוננו בלעדיו".

פרס הדגיש בנאומו, כי חיזבאללה התגלה כגוף לבנוני הפועל נגד לבנון, ששם ללעג את ממשלת לבנון. "החיזבאללה ביזה את הצבא. הוא זעזע את יציבות לבנון ועכשיו הוא הורס את חוזקה. הוא מחומש על-ידי אירן. הוא נתון למרותה - מרות שנועדה להשליט הגמוניה אירנית. בארגון כזה אין דוגמא בהיסטוריה כולה. האייטלולה באירן רוצים להרוס את ישראל, זה לא יקרה".

צה"ל ימנע מהחיזבאללה להיפרס מחדש לאורך הגבול, אמר פרס. ישראל לא תשלים עם חטיפות. רצוי שיהיה פיקוח בינלאומי על טילים הנמצאים בידיים טרוריסטיות. הרצון לפרוס כוח בינלאומי בלבנון מהווה גם הוא אזהרה. חשוב יותר לקבוע את זהותו של הכוח. רק כוח כזה יוכל למנוע מחיזבאללה לחזור מלשבת על הגבול.

פרס הוסיף, כי אין עוד מדינה כישראל שבמשך ששת עשורי קיומה היא הותקפה על-ידי צבאות שהיו עשירים ממנה ומושפעים ממנה בכוח אדם, ואף-על-פי-כן, לוחמיה הובסו על-ידה. מעולם לא פנינו לעם אחר או צבא זר כדי לבקש שהם יגנו עלינו. עשינו זאת בעצמנו. גם במלחמות ארוכות. במלחמת העצמאות ובמלחמת יום הכיפורים יצאנו כשידנו על העליונה. גם הפעם נבנה כוח הרתעה מותאם לנסיבות הקיימות.

"מוכנים למו"מ עם לבנון כשהיא תשתחרר מהחיזבאללה"

פרס הודיע, בשם הממשלה, כי אנו מוכנים למו"מ עם ממשלת לבנון החוקית כשהיא תשתחרר משלטון החיזבאללה, וגם עם הרשות הפלשתינית - כאשר היא תשתחרר משליטת החמאס. אנו מעריכים מאוד את עמדתם של שמונה המדינות המתועשות. לראשונה הן נקטו עמדה ברורה והתייצבו לימין ישראל. אך כדי שתמיכתם תהיה אפקטיבית, עלינו לפעול נגד אירן-סוריה, חמאס-חיזבאללה. ישראל תוסיף לעמוד נגד החמאס והחיזבאללה גם אם נהיה לבד. אבל הקהילה הבינלאומית צריכה להתמודד עם אירן וסוריה, המהוות סכנה לעולם כולו. אירן משתוללת כי אין מי שיעצור אותה. אירן מתפרעת לא בגלל חוזקה אלא בגלל חולשת העולם העומד מולה. קואליציה בינלאומית אפקטיבית תחזיר את אירן לשפיות אפילו בלי מלחמה. גם סוריה מגלה דו-פרצופיות ומארחת משלחות טרור.

פרס הפנה אצבע מאשימה כלפי החמאס, ואמר כי הוא יורה קסאמים ומביא הרס לעזה. הוא המונע את הקמתה של המדינה הפלשתינית לצידה של ישראל. הוא מונע שחרור של אסירים הפלשתינים כפי שהציע ראש ממשלת ישראל וראש הרשות הפלשתינית. את אשר היה ניתן להשיג ברצון טוב הוא מנסה להשיג בכוח.

ישראל מזמינה את כל הצדדים לשולחן המשא-ומתן על-מנת להגיע להסכמה. אני מאוכזב אבל לא מיואש. לא התייאשנו משלום עם מצרים, לא התייאשנו משלום עם ירדן. משהושג שלום, נתנו לאנשים צעירים ולא צעירים הזדמנות לנשום לרווחה. באתי לבטא את אמונתי הנלהבת בחיים צודקים. באתי לומר שגם את הדרך תיארך, היא תוביל אותנו ליעד הרצוי. באתי לומר שגם אם תיארך הדרך נגיע לאן שצריך. יש לנו שלושה יעדים מקבלים שנפעל למענם: להכות באויב כפי שצריך, לנהל מו"מ לשלום, לבנות שלום קרקעי לאורך הגבול המזרחי של ישראל, להישאר מפורדים פוליטית.

פרס פנה, מעל בימת הכנסת, אל אזרחי לבנון, וביקשם לפעול נגד החיזבאללה. "כבר שנות דור שחייכם אינם חיים", אמר. "עשרות מטרים ומאות קילומטרים מפרידים בינינו, אך אין במרחק הזה להסתיר מעיננו את המראות הקשים בלבנון. אתם, שרואים את בתיכם נחרבים פעם אחר פעם, רעב וחידלון. ארצכם הופכת לכתם שריפה שחור ועיי חורבות. והכל בגלל ארגון מרושע ששוכן בתוך ארצכם. המרחק בינינו לא הפך אותנו הישראלים לכהי חושים ולאויבי לבנון. המלחמה זורעת הרס במדינה היפה שלכם, אבל אין לנו ברירה. זה אנחנו או החיזבאללה. אבל גם לכם אין ברירה. זה אתם או החיזבאללה.

החיזבאללה לא נשמע לממשלתכם או לגוף אחר. המלחמה היום היא טרגדיה לבנונית בגלל אמביציה אירנית. הוכחתם שיכולתם לסלק את הסורים מארצכם. אתם יכולים לפרק את הנשק מארצכם. אזרחי לבנון: זו יכולה להיות שעתכם הגדולה. לרשותכם צבא עם 80 אלף חיילים. היכן הם? שילחו אותם להשתחרר מעול הארגון הפנאטי.

אין בין מדינת ישראל ללבנון, שום מחלוקת, ואם יש בנינו עניין לברור, הרי בישיבה אחת אפשר לפתור זאת. ארצכם תחזור להיות מה שהיתה תמיד: עלם חן במזרח התיכון. אל תחמיצו את השעה. ככל שישראל תופגז מארצכם, נגן על ארצנו. אנחנו לא נהסס ולא ניסוג.

פרס פנה גם אל חברי הכנסת – מכל חלקי הבית, וביקש את בירכתם לפעולת צה"ל בלבנון ובשטחים. "חברי הכנסת: גם בשעה זאת מטפסים חיילי צה"ל בהרי דרום לבנון ועיניהם תרות אחרי חיזבאללה, על-מנת להביא עליהם את קיצם. גם ברגע זה טסים טייסי חיל האוויר בשמי ביירות. גם בשעה זו פועלים חיילי צה"ל כדי לפגוע בארגוני המחבלים ושולחיהם בעזה. מהדוכן הזה, מהבית הזה, אנו קורא לכולם לשלוח ברכה לחיילי ישראל ולשוטרי ישראל - שישובו הביתה בשלום. אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחות הנופלים והחלמה מהירה לפצועים. לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את השבויים הביתה. ישראל היא כיום לא רק חזית אחת ישראל היא משפחה.

במלחמה נגד האזרחים בצפון נהרגו עד כה 17 אזרחים, נפצעו 372, ועד עתה נורו לעבר ישראל למעלה מ-2000 טילים ורקטות. זו פרופורציה שמקובלת על העולם?, להרוג ללא סיבה?. ממשלת ישראל ומדינת ישראל כולה אנו שולחים היום יד אחים למשפחות השכולות ויחד עם זה נבקש מרפא לפצועים.

ח"כ נתניהו: זהו צלצול השכמה לעולם
ח"כ נתניהו, מזהיר את העולם

ח"כ נתניהו פתח את נאום בכנסת בבקשה להיות מאוחדים, ופנה ביחוד לח"כים הערבים שישבו באולם. "כאשר אנו נלחמים אנו שומרים על האחדות. אנו מותקפים ולכן כולנו חייבים להתאחד. האיום הוא על כולנו".

"אף אחד לא יחוס עליכם"

"בהתקפת החיבאללה הטילים פגעו גם בנצרת. איך אתם מגיבים לזה, חברי הכנסת הלא יהודים?. אתם צריכים להבין שאף אחד לא יחוס עליכם. אירן לא תחוס עליך. זה לא מעניין אותם. אתם מקבלים לזה המחשה עכשיו. אתם צריכים להתייצב לימין הממשלה ולשים בצד כל שיקול אחר. זה שאתה ערבי זה לא שייך, אנחנו במלחמה. כולנו צריכים לתת את התמיכה".

העולם צריך להתעורר

ח"כ נתניהו הדגיש בנאומו כי הלחימה בצפון היא בעצם איתות לעולם כולו על העתיד לבוא: "יש כאן צלצול השכמה לעולם. העולם ישן והוא צריך להתעורר. אירן הפעילה את החמאס בירי קסאמים ואח"כ את חיזבאללה בירי רקטות וטילים לעבר ישראל. היא בודקת את התגובה המערבית.

תוקפים את ישראל על מה? על מדתיות התגובה?. האחריות לכך רובצת על כתפי החיזבאללה,... מיישמים סטנדרטים גבוהים על ישראל שמנסה לפגוע במשגרי הטילים שמסתתרים בבתים?. מי בודק את זה סוריה. סוריה שהשמידה 15 אלף מאזרחיה באחר-הצהריים אחד. כשמדינה סופגת רקטות על הערים שלה? התגובה יכולה להיות קשה מאוד. כאשר שר בריטי אמר שתגובתה של ישראל לא מידתית, בריטניה שכחה שהיא שיטחה ערים שלמות.

איך אתם מתייחסים ככה לישראל?, שישראל לא מפעילה אחוז מכוחה. המלחמה נמשכת כי ישראל לא מפעילה את כל כוחה.

העולם צריך להתעורר כי זה רק ה"סיפתח". המוקד השיעי המטורף הזה, שחימש את המדינה שלו, והוא יוכל לחמש את הטילים בנשק אטומי ואז העולם יהיה על הכוונת. שמעון פרס צודק שהוא קורא לעולם לפעול עכשיו. האיום הוא לא רק עלינו, האיום הוא עליכם. עזרו לנו כרגע כדי לשבור את שליחי אירן מכאן. זאת התגובה הנכונה וזה מה שישראל מצפה.

צלצול השכמה נפרד לישראל

"יש כאן צלצול השכמה נפרד ומיוחד לנו. התגלה כאן משהוו נוסף. הם מדברים על הכיבוש? הרי התפננו מדרום לבנון ומעזה. אכל גם אם נפנה את הכל זה לא ייפתר. הרי נסאללה אמר שלשום: "אנחנו נמשיך לשגר את הרקטות אל ההתנחלויות הכבושות של האויב". הוא שולח את הרקטות אל "טבריה הכבושה", אל "חיפה הכבושה" אל "עכו הכבושה". הסכסוך הזה נמשך משום שיש בעולם המוסלמי כוחות שרוצים להיפתר מישראל וזה מה שמניע את הסכסוך", אמר ח"כ נתניהו.

יו"ר הכנסת: שליש מהתושבים - תחת מיתקפת טילים
איציק. "המלחמה שנערכת היום היא צודקת"

יו"ר הכנסת, דליה איציק, שפתחה את הדיון, אמרה כי שליש משיטחה של ישראל - הן בדרום והן בצפון, חשוף למיתקפת טילים אלימה, שמטרתה זריעת הרג והרס. מאות אלפים מסתגרים בחדרי ביטחון וחיים מאזעקה לאזעקה. רבים נוספים עזבו את בתיהם. כפי שהתחייבתי, כנסת ישראל ממשיכה בפעילותה, חברי הכנסת מסיירים בישובים שנפגעו.

איציק אמרה, כי מתפתחת מצוקה כלכלית וסוציאלית מצד תושבי הצפון, והם מודאגים ששכרם לא ישולם להם ושהם יאבדו כליל את מקום עבודתם. הממשלה נמנעה מלהכריז על מצב חירום. "אני קוראת לממשלה להציב לכנסת לאלתר סל פתרונות למצב ולאזרחים הנפגעים".

יו"ר הכנסת אמרה: "עימנו כאן היום עשרות חיילים, אנשי מד"א, אנשי מכבי האש: הכנסת מצדיעה לכם היום. בזכות פועלכם כולנו יודעים שבזמן הקרוב בסוף החיים ישובו לשיגרה המבורכת. לישיבת המליאה באו גם עשרות עולים חדשים שביקשו להביע את הזדהותם, וגם היום אחה"צ יגיעו עוד 600 עולים חדשים מצרפת. איש לא ביטל הגשתם החלום לעלות לארץ. אתם השלם שעולה על-סך חלקיו, אתם מבטאים את חוסננו".

"המלחמה שנערכת היום היא צודקת, והיא נועדה להסיר מעלינו את האיום של איש פונדמנטליסטי. אנו כואבים את נפילת חיילנו ואזרחינו - יהודים ערבים ודרוזים. ביום הזה אנחנו עם בני המשפחות. חברי הכנסת: החודש חל חודש חורבן הבית. נישא כולנו תפילה שהחודש הזה יהפוך מחודש של אבל לשימחה. נצח ישראל לא ישקר".

ח"כ ליברמן: האיום הבא סוריה


לבנוניזציה בעזה

ח"כ ליברמן פתח את נאומו לגבי הנעשה בימים אלה ברצועת עזה. ליברמן התריע בפני זרימה חופשית של נשק לרצועה וכלשונה של מצרים במניעת חדירת הנשק: "מה שקורה עכשיו בעזה זה לבנוניזציה. ואם לא נעצור את האירועים היום זה יקרה בעוד חצי שנה ויהפוך ללבנון השנייה. אני לא מבין איך כוחות הביטחון לא מתריעים ותובעים מהחלק המדיני לפעול שם בצורה אחרת לגמרי. לכן הקריאה שלי לפעול מיד ולגרום לצה"ל לתפוס את האחריות על ציר פילדפי.

האיום הבא: מסוריה

"ובצפון הארץ: צריך להבין שלמבצע 4 יעדים: להחזיר את החיילים הביתה, להפסיק את הירי של הקטיושות והטילים על הצפון, פירוק חיזבאללה מהנשק ופריסת כוחות צה"ל מנהר הליטני לגבול הצפון. אם נפסיק את המבצע ונגיע להפסקת אש זה יהיה ניצחון של החיזבאללה. עצם העובדה שהיום חיזבאללה ממשיך לתפקד ומגלה עמידות תחת מתקפה של צה"ל, יש לכך משמעות מרחיקת לכת. מי שעוקב אחר הרטוריקה הסורית חייב להיות מוטרד. בימים הראשונים של המלחמה הסורים שתקו. אבל הרטוריקה הסורית השתנתה, הביטחון העצמי חזר אליהם ואני צופה דברים רעים מהכיוון של סוריה.

אם נגיע להפסקת אש ללא השגת יעדים אנו צפויים לעוד שלוש חזיתות נוספות גם מכיוון סוריה גם מכיוון יו"ש וגם מערביי ישראל.

ערביי ישראל: גיס חמישי

"ולגבי ערביי ישראל. מי שראה את האבא מנצרת ששני ילדיו נרצחו והוא דיבר בהערכה על נסראללה והאשים את ממשלת ישראל בהרג והרצח, ומי ששמע את דבריהם של חברי הכנסת שיושבים כאן הם דברים ברורים. חברי הכנסת האלה הם בעד החיזבאללה. זה שבית המחוקקים לא מסוגל להתמודד עם אנשים שבזמן המלחמה הם מזדהים עם חיזבאללה זה מחדל של בית המשפט ובית המחוקקים. ולא שיגידו שלא היה מודיעין.

סוריה ואירן היא בעיה של כל העולם, אבל העולם לא יעשה כלום. העולם יגנה, יכנס וועידה, בסופו של דבר שלא יהיו אשליות פעולה ממשית העולם לא מתכוון לעשות כלום, ובסופו של דבר אנחנו נהיה אחד על אחד עם האיום הזה. אנחנו ראינו שלא קו בר לב ולא חומת ברלין עמדו במבחן ההיסטוריה ומי שחושב שניתן להציל את המצב על-די הקמת גדר הפרדה זה לא פתרון. כל ההודעות ששמעתי אתמול על ההתכנסות והבטונדות זו הודעה על כישלון.

תאריך:  25/07/2006   |   עודכן:  25/07/2006
מירב לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב חייב את אופטיקה הלפרין לפצות לקוח שהוטעה על-ידי פרסום מבצע של החברה. הלקוח הסתמך על מבצע שהבטיח 50% הנחה על כל מוצרי הרשת, כאשר באותיות הקטנות נכתב כי המבצע אינו חל על העדשות מהסוג שרכש. השופטת מתחה ביקורת על התנהלות אופטיקה הלפרין וקבעה כי מסע הפרסום היה מטעה.
25/07/2006  |  מתן פריידין  |   חדשות
הסכמי המימון לפרויקט סלילת כביש 431 נחתמו אמש (ב', 24.7.06). ההסכמים נחתמו לאחר מו"מ פיננסי שנמשך שנה, הישג חסר תקדים בזירת הפרויקטים בישראל, במיוחד לאור מורכבות אסטרטגיית המימון שבחר הזכיין והכוללת התחייבות הגורמים המוסדיים מראש למימון החוב לטווח ארוך בתום ההקמה, והיקף החוב לטווח ארוך - 1.2 מיליארד ש"ח.
25/07/2006  |  עומר שיקלר  |   חדשות
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, פנה היום (ג', 25.7.06) למפקח על הבנקים, יואב להמן, בדרישה לפטור את תושבי הצפון מתשלום עמלות משיכה ממכשירים אוטומטיים, שאינם מוצבים בסניפי הבנקים או בסמוך אליהם.
25/07/2006  |  עומר שיקלר  |   חדשות
התבטאות נדירה של שופט (בדימ.) נגד הנשיאה המיועדת של בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש. ההתבטאות באה בעקבות ההתפתחויות של הימים האחרונים ובהםן ההתפטרות המתוקשרת של מנהל בתי המשפט, השופט בועז אוקון, זאת עקב המתח הגלוי שבינו ובין ביניש בסוגית מינוי הפרופ' נילי כהן לבית המשפט העליון, מינוי שביניש מתנגדת לו בצורה נחרצת.
25/07/2006  |  מתן פריידין  |   חדשות
בין אם זה צחוק רם והיסטרי שתופס אותנו כשאנו נזכרים בקטעים מסרט של מונטי פייטון ובין אם זהו רק גיחוך מהומור אינטלקטואלי של קריקטוריסט, מחקרים הראו כי הצחוק עושה לנו רק טוב. הצחוק מסייע להתמודד עם סוגים שונים של חוליים, כולל הלחץ של חיי היום יום.
25/07/2006  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il