|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הגולן שוב למסירה

הרוב המוחץ של העם, החש רגש של בעלות על ארץ הגולן - לא כ"ערובה ביטחונית" ולא כקלף מיקוח, כ"א כאדמה מתחת לרגליים שבלעדיה אין שמיים מעל הראש, הרוב הגדול הזה חסר מנהיגות היום, יתום
05/09/2006  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות

גולן 1

יאן ווילם ון דר הובן, חסיד אומות העולם, הקים בשעתו את "השגרירות הנוצרית" בירושלים, לאחר שכל העולם הדיפלומטי הכריז עליה חרם. כיום הוא עומד בראש "המרכז הנוצרי הציוני הבינלאומי" ונלחם כארי למען תפיסת א"י השלמה וההתישבות היהודית ביש"ע.

"המרכז", בחתימת ון דר הובן, פרסם בימים אלה הודעה תחת הכותרת הפרובוקטיבית "גרוע מפרוצות", וזה לשונה:

"לפרוצה יש לכל הפחות מספיק כבוד עצמי לדרוש מחיר תמורת השימוש בגופה. לעומת זאת, יש אנשים בישראל הדומים לאשה מוכה, שאך זה עתה ספגה מכות ולמרות זאת פורשת כפיה בפני הדיקטטור המרושע אסד, ומציעה לו למרות הכול את רמת הגולן - שפותחה לתפארת ע"י ישראל - אם רק יואיל רוצח נבזי זה, להואיל ולנשק לה נשיקה קרה ונלעגת של 'שלום'. אזי - ישראל תהיה מוכנה לתת לו, אחרי כל המתים שקברה והפצועים שבבתי החולים - את כל הגולן.

איוולת שאין להעלותה על הדעת!"

גולן 2

תוכנית "פוליטיקה" בערוץ הראשון. הנושא: הגולן. רוב המשתתפים - שכמו תמיד נבחרים בקפדנות עפ"י עמדתם הפוליטית - צידדו במסירת הגולן לסורים. עודד שחר, בעל התוכנית, בשאלותיו ובשיסועים המגמתיים של הדוברים מימין, חשף גם מצידו הטייה פוליטית דומה. ואין צריך לומר, שמהגולן לא הוזמן אף אחד. לו זה היה הכל, לא היינו מטריחים את הקוראים בדברים האלה, שאין בהם כל חידוש. להיפך - אלו בדיון ממין זה ההרכב היה מאוזן - זו היתה חדשה מרעישה שהיה שווה לדווח עליה.

לא היינו מתעכבים גם על העובדה, שההרכב הזה - רוב לנוטשי-הגולן - אינו משקף את דעת הקהל, שעפ"י הסקרים האחרונים מתנגדת ברוב מוחץ (למעלה מ- 60%) לויתור על הגולן, גם תמורת ההושענה החבוטה ששמה "שלום". (אגב: בכל סקר יש לנכות את הקול הערבי, המונח באופן אוטומטי בכיסם של כל אויבי ישראל, כ- 10%).

וכך, סוף סוף, הגענו לעיקר. את תושבי הגולן צריכות לעניין ולהזעיק דווקא דעותיהם של אנשי הימין המעטים שהוזמנו לדיון, ד"ר עוזי לנדאו והדר. עוזי ארד, שהתנגדו למו"מ עם הסורים - עכשיו. לא נצטט כאן אף אחד מנימוקיהם שהיו הגיוניים ומנוסחים היטב, ובכ"ז אינם שווים את הנייר: מפני שלא עלה אף על קצה לשונם לומר בפשטות, שהגולן אינו למכירה ולמו"מ, הוא שלנו, וכך יישאר.

הוא שלנו, מפני שהוא ארץ ישראל, נחלת בני גד, ראובן וחצי שבט המנשה.

הוא שלנו, מפני שלא סורים נלחמו ונפלו בגמלא ולפני שמסרו שם את נפשם טבעו מטבע "לגאולת ירושלים הקדושה".

הוא שלנו, בגלל הציוויליזציה היהודית הבלעדית, בת מאות השנים, שפרחה בו בימי המשנה והתלמוד, ועדים לה שרידי בתי הכנסת, האוצרות הקדמונים היחידים הטמונים באדמה הזאת.

הוא שלנו, מכוח עשרות אלפי דונם אדמות הברון ומכוח היישובים היהודים שהוקמו, ואח"כ נגזלו ונחמסו ונחרבו בידי השלטונות הערביים.

הוא שלנו, מפני שכבשנו אותו במלחמת התגוננות נגד תוקפנות, שאיפשרה לנו לתקן את מה שעיוותו המעצמות האימפריליסטיות, אשר בשלהי מלחה"ע הראשונה סימנו את גבולות המזרח התיכון בשרירות לב.

הוא שלנו, מפני שהוא ביתם של עשרים אלף יהודים שהפכו אותו בזיעת אפם, בחריצותם, בחוכמת המעש שלהם ובכספי משלם המסים הישראלי - שגם הם אינם הפקר - לארץ חמדה פורחת.

שמץ מטיעון כזה לא זכינו לשמוע מפיהם של מתווכחי "פוליטיקה" אצל עודד שחר. תארו לכם בעל, שמבקשים לקחת ממנו את אשתו, וכל מה שיש לו לומר הוא - "לא עכשיו"... וזה אכן שורש כל רע: היהודי, גם אם הוא מתהדר בנוצות של "ישראלי", עדיין חסר תחושת בעלות על הארץ הזאת. עמוק, עמוק בנשמתו הוא עדיין דמות של שאגאל, הפורחת באוויר עם מקל נדודים בידה.

תזכורת: גם ראש הליכוד, נתניהו, היה מוכן למסור את הגולן (הוא התנחם בזכות השתתפות עלובה של איש צבא ישראלי בלבוש אזרחי בתחנת בקורת בינלאומית על החרמון). המפלגה היחידה שארץ ישראל כערך מחלט עדיין חרוטה על דגלה היא "האיחוד הלאומי-מפד"ל". ברם, האם מישהו שמע עליה לאחרונה? חוץ מתמיכה עיוורת, תמיכת חסיד-שוטה, במהלכי אולמרט מתחילת המלחמה - היא נאלמה ונעלמה. או שמא היא מגששת את דרכה להתכנס אל תוך הקואליציה?...

וכך יוצא, שהרוב המוחץ של העם, החש רגש של בעלות על ארץ הגולן - לא כ"ערובה ביטחונית" ולא כקלף מיקוח, כ"א כאדמה מתחת לרגליים שבלעדיה אין שמיים מעל הראש, הרוב הגדול הזה חסר מנהיגות היום, יתום.

גולן 3

האיים הקורילים מצויים בין חצי-האי קמצ'טקה והאי הוקאידו (יפן). שטחם הכולל למעלה ממחצית א"י המערבית. מלבד אצות ים וכמה עצים אין עליהם כלום, ותושביהם, כ- 20,000, חיים מדייג.

ב- 1855 סיפחה יפן את הקורילים הדרומיים, ועשרים שנה לאחר מכן גם את הקורילים הצפוניים.

ב"פסגת ילטה", בסוף מלחמת העולם השנייה, תבעה רוסיה את האיים לעצמה. יפן, כידוע, שמרה על נייטרליות כלפי ברית המועצות וחסכה לה מלחמה בשתי חזיתות, שלא כבריטים וכאמריקנים שנאלצו להלחם גם נגד הנאצים וגם נגד יפן האימפריאלית. ובכ"ז הסכימו בנות בריתה של בריה"מ, שזו תיקח לה את האיים הקורילים כשלל מלחמה.

ימים ספורים לפני סוף המלחמה הכריז סטלין מלחמה על יפן ללא כל עילה, בין היתר כדי לתפוס את האיים הקורילים. התושבים היפנים גורשו ליפן, ובמקומם הובאו רוסים.

מאז ועד היום מבקשת יפן בנימוס, וגם מציעה לשלם מיליארדים כבדים, אם יחזירו לה לפחות כמה איים קטנים מתוך שרשרת האיים הזאת, המשתרעת על 1,200 ק"מ, את אלה הסמוכים לאי הוקאידו ונחשבים אדמה יפנית מסורתית.

לא בא בחשבון, ענו כל ממשלות ברית המועצות ואח"כ רוסיה: זו אדמה רוסית, ורוסיה על אדמה אינה מוותרת!

על כן, מי שיבוא לתבוע מאתכם את הגולן "הסורי" - שילחו אותו... לקורילים!

גולן 4

בקיץ 2005, זמן קצר אחר הגירוש, בילינו, זוגתי ואני, חופשה בחד-נס שבגולן. כדרכם של ישראלים, התפתחו שיחות-נפש עם בעלת ה"צימר" ונתברר שהבת, חיילת, השתתפה בגירוש. השיחה היתה נעימה, ואף זכינו בה לאותה אהדה פושרת ומרוחקת כמו אצל כל ישראלי ממוצע שאינו שייך למיעוט השמאלני המשיחי.

הפנינו את תשומת ליבה של הגברת, שסימן שאלה מרחף גם מעל לגולן, כולל היישוב הנחמד חד-נס, וכי בנס ממש ניצל הגולן מגורלו של גוש קטיף, וגם עכשיו רק גיהוק אחד של אסד חסר, וציבור אדיש יתייחס אל גירוש צפוי שלה ושל משפחתה, חלילה, באותה קרירות מרוחקת.

אך אל נא תבואו אליה בטענות. למדנו בגירוש האחרון, ולמדנו במלחמת הלבנון השנייה, שהכל תלוי בהנהגה. הנהגות גוש קטיף ומועצת יש"ע, בתגובותיהן העלובות, תרמו לסופם המר של 25 יישובים, כמו שההנהגה הפוליטית והצבאית של המדינה היא שקבעה את התוצאות הקשות של מלחמת לבנון השנייה.

גם לגולן יש הנהגה, ולכל יישוב בגולן יש הנהגה מקומית. איפה הם? איך יתכן, ששמאלנים קיצונים עיוורים בשתי עיניהם, "מומחים" בחצי גרוש ופרשנים אופנתיים מוטים פוליטית - ימלאו את כל השיח הציבורי בדרישה לקרוע מן המדינה את הגולן, להרוס את רכושם ועמל כפיהם של תושביו ולהופכם לפליטים - והם שותקים?

גם אם לא נשאל, היכן לפחות "הלוקאל-פטריוטיזם" (אהבת סביבתם המקומית) שלהם, עדיין יש לתמוה, היכן יצר הקיום שלהם, אותו אינסטינקט הישרדות טבעי וקמאי המגן על כל בעל חיים?

האם התלישות הנפשית מנחלה ובית היא אכן, כפי שטוענים, פגם גנטי הטבוע באופיים של היהודים?

גולן 5

בקדמת המירוץ להפקרת הגולן רצים שניים, צוואר ליד צוואר: שר הביטחון, איש שלום-עכשיו, עמיר פרץ ושרת החוץ, בתו של קצין המבצעים באצ"ל וחברת ליכוד לשעבר, ציפורה לבני, המתחרה בשמאלנותה בקיצוני הקיצונים. היא זאת, שעמדה כצוק סלע מאחורי תוכנית "ההינתקות" של שרון ופעלה בכל מאודה לראותה מתגשמת, היא גיבתה בכל כוחה את המשך האסון הקרוי "התכנסות", ואף שנים רבות לפני כן, בעודה חברה בליכוד, חשפה בהופעותיה בתקשורת להיטות מוזרה, פרובוקטיבית, לעמדות שמאלניות מובהקות.

ועכשיו היא חלוצת חורבן הגולן היהודי. עקיבא אלדר (הארץ) מדווח, שכבר בימים הראשונים של המלחמה היא מינתה "פרויקטור" מיוחד "למו"מ לשלום" עם סוריה, כלומר לוויתור על הגולן - את יעקוב דיין, לשעבר ראש המטה המדיני בלשכת שר החוץ. ובעוד טילים סוריים מכים בישראל, ונשק סורי קוטל נפשות חיילינו, כבר נפגש "הפרויקטור" עם שני מחריבי גולן בעלי מוניטין, הפרופ' איתמר רבינוביץ' והאלוף (מיל.) אורי שגיא. עצתם ידועה ומפורסמת זה שנים, ומי שפנה אליהם ידע מראש איזו עצה יקבל.

ימים ספורים אחרי מינוי "הפרויקטור" נשא אסד נאום עויין ומאיים שהפך את צעדה (המתוקשר) של הגב' לבני למגוחך, וגם חשף ליקוי חמור בשיקול דעתה.

לכך מתווספת ביקורת קשה ב- Y.NET מבין כותלי משרד החוץ גופו, מפי שגריר ישראל לשעבר במצרים ובשוודיה, צבי מזאל. מזאל מאשים את לבני באחריות לתבוסה (זה לשונו) ההסברתית הישראלית במאבק על תודעת העולם, ושואל: "האם שכחת, כי שרת החוץ את, הפנים והפה של ישראל? היכן היית כאשר לרשותך עמדו כל ערוצי הטלוויזיה בעולם? התחבאת במשרדך... את הזנחת הן את התקשורת והן את הדיפלומטיה... את, התקווה הגדולה לשינוי, איכזבת, גרמת נזק רב לישראל. חזרי נא למשרד המשפטים!"

אלא, שגם במשרד המפשטים לא התפעלו מביצועיה.

צבי מזאל לא ידע כנראה, במה היתה לבני עסוקה באמת בשיבתה ספונה במשרדה: בהחזרת הגולן לסוריה!

לולא בא לבכות, אפשר היה לצחוק.

תאריך:  05/09/2006   |   עודכן:  05/09/2006
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגולן שוב למסירה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הספקן
5/09/06 10:49
2
כיף להיות ערבי!
5/09/06 11:57
3
שמאלני
5/09/06 12:50
4
ד"ר שלום פליסר
5/09/06 13:22
5
ע.ג1
5/09/06 15:22
 
"מחרחר מלחמה"
5/09/06 19:20
 
הניה
5/09/06 22:26
 
אדולף
5/09/06 22:32
6
עזרא הסופר
5/09/06 18:04
7
הניה
5/09/06 22:24
8
האליל
10/09/06 21:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במאמרי הקודם "דיאגנוזה על דמוקרטיה מונשמת" מניתי ליקויים על קצה המזלג, ברשות המחוקקת, והרשות המבצעת. המסר הראשי: נורמה של התנהלות עקומה, מושחתת, ואינטרסנטית של פוליטיקאים, שהדבר האחרון שמעניין אותם, זהו האינטרס הציבורי. התוצאה: עננים פליליים, מעל נבחרנו.
05/09/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בתום כחודש של לחימה בצפון, כאילו לא מרחפת הסכנה הקיומית של הפונדמנטליזם האיסלאמי מצפון, כאילו לא חלחלה ההכרה באליטות בצורך באחדות אמיתית ובערבות הדדית אל נוכח הסכנות הקיומיות המרחפות כעננה כבדה מעל ראשינו, שוב חוזר לו, כמדי שנה, הריטואל של פרסום דוח העוני בצד פרסום הגזרות שתנחתנה על עם ישראל בשנה הבאה שלא לטובה.
05/09/2006  |  דניאל (דני) כהן  |   מאמרים
אין חדש תחת השמש
05/09/2006  |  יואב לוין  |   מאמרים
צהריים טובים לכולם,
05/09/2006  |  משה טרי  |   מאמרים
הוויכוח הניטש על חידושו של היכל התרבות בתל אביב מעיר מרבצם את כל דובי התרבות של העיר העברית הראשונה. אחד אחד הם מתיצבים לפני כל מיקרופון וזועמים על כוונותיהם של חורשי רעה לפגוע ולו באצבע במניפה, באקוסטיקה, במורשת התרבותית של תואר "העיר הלבנה" שאונסקו העניק לתל אביב ומבכים נכסי תרבות שלא יסולאו בפז אך סולאו במפלצות ארכיטקטוניות, כמו כיכר צינה דיזנגוף וגימנסיה הרצליה. מדני קראוואן ועד הפרופסור קציר כולם מהללים את הקיים ומאררים את כוחות האופל המניעים את ההתחדשות.
04/09/2006  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il