פרקליט המדינה,
משה לדור, תוקף בחריפות את הרעיון להקים גוף ביקורת חיצוני, אשר יבקר על עבודת הפרקליטות. לדור, שדיבר הבוקר (ה', 29.12.11) בכינוס החורף השנתי 2011 של לשכת מבקרי הפנים בישראל, שמתקיים בתל אביב, אמר כי שיקולי רוב היוזמים והתומכים בהצעה זו - מקורם במניעים זרים והם נועדו לזרוע פחד בפרקליטות ובפרקליטים ושיתוק של המערכת.
לדברי לדור, אין בשום מדינה בעולם גוף ביקורת חיצוני, הדומה לגוף המוצע עתה בישראל. לדבריו, הרעיון נועד להגן על אישים חזקים, בעיקר אישי ציבור, אשר נחקרים ולא על האזרח הקטן, ובכוונת היוזמים לאפשר הליך שבו הביקורת תהיה לא על תהליכים, אלא על עצם פתיחת חקירה או הגשת כתב אישום נגד מפורסמים.
"שיטה של הפיכת הפרקליט התובע לנאשם"
עוד אמר פרקליט המדינה כי הפרקליטים העובדים בשירות המדינה מבוקרים יום ולילה על-ידי גופים וגורמים שונים. הוא מנה את אולמות בתי המשפט, השופטים, ביקורת פנימית של משרד המשפטים,
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה וועדות האתיקה של לשכת עורכי הדין.
"את הביקורת המושמעת עתה מובילים אנשים וכלי תקשורת מסויימים, אשר רוצים לשחוק את אמון הציבור במערכת המשפטית בכלל ובפרקליטות בפרט", אמר לדור. "הם נוקטים בשיטה של הפיכת הפרקליט התובע לנאשם, ובדרך כלל ערב הדיון בבית המשפט, מוציאות את עצמן ידיעות אל התקשורת בקמפיין מתוכנן, שפוגעות בפרקליט המופיע בתיק. גם בימים האחרונים נמצא בתקשורת יותר שיח על עוולות וכשלים כנגד התביעה, ולא דיווח על הנושאים האמיתיים הנידונים בבתי המשפט בתיקים נגד אנשים חזקים".
לדור הגדיר את המתקפה בנושא כ"צונאמי שנועד לפגוע בעצמאות המערכת המשפטית". הוא אמר כי הפרקליטות אינה מתנגדת לשיפור הליכי הבקרה והביקורת הפנימית, אולם הוא התריע מפני הקמת גוף שיפגע בעצמאות מערכת התביעה.
בפרקליטות משרתים כ-9,000 פרקליטים בכל רחבי הארץ, כמחצית מהתיקים בטיפולם הם בתחום הפלילי, ופעילות הפרקליטות בבתי המשפט תופסת בין 6%-7% בלבד.
"הקמת גוף חדש, כפי שמוצע, זו בדיחה"
נשיא הכבוד של לשכת המבקרים הפנימיים בישראל, שלמה קלדרון, אמר כי הלשכה מתנגדת להקמת גוף ביקורת חיצוני שיבקר את פרקליטות המדינה. לדבריו, יש ליישם את חוק הביקורת הפנימית שחוקק ב-1992, ואם יש צורך - לעבות את צוות העובדים של הביקורת הפנימית במשרד המשפטים, אשר אמון על ביקורת גם בפרקליטות. "הקמת גוף חדש, כפי שמוצע, זו בדיחה כאשר קיים היום גוף שפועל על-פי חוק ואשר מבקר תהליכים. בשביל מה יש צורך בגוף חיצוני? זה מיותר, זה ביזבוז כסף ולא משרת את המטרה".
קלדרון אמר כי המוסדות הקיימים של הביקורת החל ממבקר המדינה, נציב תלונות הציבור והמערכות האחרות, הם ההוכחה שאין צורך בגוף נוסף.