בית משפט השלום באשקלון הרשיע (יום ד', 29.2.12) במסגרת הסדר טיעון את חברת
רכבת ישראל בעבירה של גרימת מוות ב
רשלנות, עקב תאונה קטלנית אשר אירעה במפגש רבדים ביוני 2005 ותאונה שאירעה כשבועיים לאחר מכן במפגש אחוזם. מדובר בהרשעה תקדימית של הרכבת בעבירה מסוג זה.
שופט בכיר בבית משפט השלום באשקלון,
חיים נחמיאס, כיבד את הסדר הטיעון והטיל על הרכבת קנס של 527,100 שקל. המשמעות היא קנס של 75,300 שקל בגין כל הרוג, אם כי כעת יוכלו בני המשפחות לנהל הליך אזרחי לקבלת פיצויים מהרכבת לאחר שאשמתה הוכחה.
התאונה ברבדים התרחשה כאשר נהג משאית לא ציית לתמרור "עצור", ועלה על המסילה כשהרכבת נמצאת במרחק קצר ממנו. בתאונה זו נהרגו שבעה בני אדם: הנוסעים אולגה אוקמייב, עדי אמנו, דוד אריכא, יוסף דרמר ונינו סרוסי, נהג הרכבת ליאוניד טורוק ונהג המשאית ליאוניד גלינסקי. 248 נוסעים נפצעו, מתוכם 46 קשה. בתאונה באחוזם נפצע קשה נהג הקטר ועוד 63 נוסעים נפצעו בדרגות חומרה שונות.
בנסיבות אלה הוחלט על הגשת כתב אישום נגד רכבת ישראל עצמה ובכירים בה, בגין כשלים ומחדלים שלהם הייתה אחראית הרכבת עוד בטרם התרחשות התאונה, כגון אי-הצבת משגיח במפגש בין הרכבות, אי-הקמת מחסום אוטומטי ועוד.
לדברי משרד המשפטים, כבר בתחילת הדרך הייתה מודעת הפרקליטות לקיומן של סוגיות משפטיות תקדימיות שיעלו עקב ניהול התיק. החלטתה להגיש את כתב האישום הייתה בשל הנסיבות הקשות של האירוע והצורך לקבוע סטנדרטים ברורים של אחריות הרכבת ובכיריה. לאחר מו"מ ארוך, הסכימה הרכבת ליטול על עצמה האחריות למותם של הקורבנות באירוע, ולדעת הפרקליטות - בכך בא האינטרס הציבורי על סיפוקו ולכן נמחקו מכתב האישום שניים משלושת בכירי הרכבת שנכללו בו.
סורין שיוביץ הורשע בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות והוטל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור. על-פי הסדר הטיעון, לשיוביץ אין אחריות ישירה לגרימת התאונה, אלא הוא נושא באחריות לגבי חלקו בנוגע לאירועים שקדמו לתאונה, והוסכם שהוא ירצה עונש של עבודות לשירות הציבור. איליה וולקוב והראל אבן נמחקו מכתב האישום.