|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

המשך חקירתו הנגדית של ש"ד

המדינה לא איתרה את הצ'קים ליוסי אולמרט

ש"ד שב וטוען שהעביר ליוסי אולמרט עשרה צ'קים בסכום כולל של 500,000 שקל - לבקשתו של אהוד אולמרט מאשר שבסופו של דבר מימן מכיסו את כל התשלום לו הוא טוען
04/11/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
יוסי אולמרט. שתי פגישות [צילום: מן הטלוויזיה]

"אין לך שום מסמך"
אדרת: "אתה מוציא הרבה כסף מכיסך ואומר שהלל הבטיח להחזיר לך. אתה לא מחתים אותו על איזשהו מסמך?". ש"ד: "לא". אדרת: "אתה לא משאיר לך אסמכתה להוכיח ששילמת את הסכום הזה? מחתים את יוסי אולמרט, רושם מספרי צ'קים, שומר ספחים של צ'קים? כלום?". ש"ד: "גם במקרים אחרים לא שמרתי". אדרת: "אין לך שום אסמכתה, אין לך שום מסמך". ש"ד: "את הכסף הזה לא קיבלתי". אדרת: "זאת אומרת, גם לפי גירסתך - מלוא המימון היה מכיסך". ש"ד: "נכון"

"תשאל את יאח"ה"
אדרת: "אני לא מבין. זה לב-ליבו של תיק החקירה, ואת זה לא אפשרו לך לבדוק ולהראות לחוקרים?!". ש"ד: "לא ניתנה לי אפשרות לראות את כל הצ'קים. תשאל את יאח"ה והפרקליטות, לא אותי. אני לא מנהל ולא ניהלתי את החקירה". אדרת: "אבל צ'קים [אחרים] מ-2003 הראו לך". ש"ד: "נכון. אמרו לי שחלק מהצ'קים לא קיבלו מהבנקים. אני ודאי כן הייתי שמח למצוא את הצ'קים. אני מניח שאם יש העדות של יוסי אולמרט, הסניגור יקריא לי את ההכחשה שלו"

אהוד אולמרט ביקש ב-3.10.02 מש"ד לסייע לאחיו, ד"ר יוסי אולמרט, דבר שגרם לש"ד הלם. בצאתו מן הפגישה סיפר ש"ד לשולה זקן על הבקשה, והיא הגיבה בכעס באומרה שמוטב היה שאולמרט יבקש סיוע בחובותיו שלו. משם נסע ש"ד לפגישה עם הלל צ'רני, בה דיווח לו על בקשתו של אולמרט, ולאחר מכן כתב מסמך ובו תיעד את שתי הפגישות. כך העיד (יום א', 4.11.12) ש"ד עם חידוש החקירה הנגדית במשפט הולילנד.

סניגורו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, שאל היכן המסמך המקורי ומדוע החתימה בתחתיתו קטועה, וש"ד אמר שאינו יודע. במסמך נאמר, כי אהוד אולמרט ביקש להעניק 500,000 שקל לאחיו במקום עזרה לו-עצמו, צ'רני התרעם על כך וש"ד שכנע אותו להיענות לבקשה. "לבסוף הוסכם כי ש' יעביר ליוסי אולמרט 500,000 שקל בשמונה-עשרה צ'קים וכי הוא [ש"ד] ישתתף בהוצאה בסך של 150,000 שקל", נכתב בו. ש"ד הסביר בעדותו, כי הסכים להשתתף בשוחד משום שראה בו חשיבות קריטית להצלחת הפרויקט, ובמיוחד לצורך שינוי הייעוד ממלונאות לדיור.

אדרת: "היה לך אינטרס בתשלום אותו שוחד שאתה טוען לו, אם היה דבר כזה". ש"ד: "כן". אדרת: "אתה לוקח על עצמך גם לממן את חלקו של צ'רני ב-350,000 השקל הנותרים". ש"ד: "כן". אדרת: "בשלב זה אתה מממן מכיסך הפרטי את כל אותם 500,000 שקל. מצבך היה כל-כך טוב באותה עת?". ש"ד: "מצבי אִפשר לי לעשות את זה". אדרת: "מצבך היה טוב יותר משל הלל צ'רני?". ש"ד: "אני לא נכנס לכיסו. ידעתי שהוא יחזיר לי אחר-כך". אדרת: "הוא החזיר?". ש"ד: "לא".

אין חתימה ואין אסמכתה

אדרת הזכיר, כי באוקטובר 2002 ביקש ש"ד מחברת פולאר הלוואה של 150,000 דולר, וכמו-כן ביקש להקדים תשלום שאמור היה לקבל מן היזמים ובקשתו נענתה. אדרת טען, כי באוקטובר-דצמבר 2002 הסתכמו התקבולים מהפרויקט ביותר מ-16 מיליון שקל. ש"ד השיב, כי באותה תקופה גם היו לצ'רני תשלומים של מיליוני שקלים, כגון למס שבח. אדרת הציג רישומים של תשלומי המיסים בפרויקט, אשר הצביעו על תשלומים של מאות אלפי שקלים בחודש, תוך ירידה החל בדצמבר 2002. "רק בתקופה הזו שאתה מדבר עליה, יש לו לשלם 3 מיליון שקל", הגיב ש"ד. "הוא היה צריך להביא כסף מהבית". אדרת שב ואמר, כי התקבולים היו 16 מיליון שקל.

אדרת: "אתה מוציא הרבה כסף מכיסך ואומר שהלל הבטיח להחזיר לך. אתה לא מחתים אותו על איזשהו מסמך?". ש"ד: "לא". אדרת: "אתה לא משאיר לך אסמכתה להוכיח ששילמת את הסכום הזה? מחתים את יוסי אולמרט, רושם מספרי צ'קים, שומר ספחים של צ'קים? כלום?". ש"ד: "גם במקרים אחרים לא שמרתי". אדרת: "אין לך שום אסמכתה, אין לך שום מסמך". ש"ד: "את הכסף הזה לא קיבלתי". אדרת: "זאת אומרת, גם לפי גירסתך - מלוא המימון היה מכיסך". ש"ד: "נכון". לדברי ש"ד, התשלום ליוסי אולמרט היה הראשון שמימן מכיסו, ובהמשך הדרך מימן תשלומי שוחד נוספים עבור צ'רני.

לדברי ש"ד, הוא נפגש פעמיים עם יוסי אולמרט: תחילה נפגשו במשרדו של ש"ד ושם סוכמה ההעברה וניתנו לו צ'ק או שניים, וכעבור יום-יומיים נפגשו בקפה אפרופו בהיכל התרבות ושם קיבל יוסי את יתר הצ'קים. אדרת תהה מדוע הפגישה השנייה התקיימה בפומבי, וש"ד השיב שידע שבית הקפה כמעט ריק באותה שעה. "לא רציתי עוד פעם במשרד שלי", אמר. הוא אישר, כי כתב את הצ'קים במהלך אותה פגישה. "לך זה לא נראה סביר; לי כן", הוסיף.

"אני לא מנהל את החקירה"

לדברי ש"ד, כל צ'ק היה בסך 50,000 שקל ובסך-הכל נתן ליוסי עשרה צ'קים פתוחים, שניים לפרעון כמעט מיידי ועוד שמונה בפריסה על פני מספר חודשים בשנים 2002 ו-2003, אם כי אינו זוכר מה בדיוק הייתה הפריסה. לעומת זאת, בחקירתו במשטרה אמר ש"ד שהצ'קים היו לפקודתו של יוסי; בעדותו אמר שכנראה טעה בנקודה זו וכך גם אמר בעבר. ואולם, בישיבה הקודמת אמר ש"ד שהצ'קים היו לפקודתו של יוסי. הוא אישר, כי לא זיהה בחקירתו את הצ'קים הללו, שכן הבנקים הודיעו שאין צ'קים עד סוף 2002.

רוזן: "מה קורה עם 2003?". ש"ד: "ניתנה לי הזדמנות לעבור על חלק מהצ'קים, לא על כולם". אדרת: "אני לא מבין. זה לב-ליבו של תיק החקירה, ואת זה לא אפשרו לך לבדוק ולהראות לחוקרים?!". ש"ד: "לא ניתנה לי אפשרות לראות את כל הצ'קים. תשאל את יאח"ה והפרקליטות, לא אותי. אני לא מנהל ולא ניהלתי את החקירה". אדרת: "אבל צ'קים [אחרים] מ-2003 הראו לך". ש"ד: "נכון. אמרו לי שחלק מהצ'קים לא קיבלו מהבנקים. אני ודאי כן הייתי שמח למצוא את הצ'קים. אני מניח שאם יש העדות של יוסי אולמרט, הסניגור יקריא לי את ההכחשה שלו". יצוין, כי יוסי אולמרט אישר במשטרה את קבלת הכספים והוא אמור להעיד במשפט מטעם התביעה.

ש"ד אמר שאינו זוכר מאיזה חשבון ניתנו הצ'קים, אך בחקירתו במשטרה מסר את פרטי החשבון. ש"ד השיב, כי אינו בטוח אם דבריו בחקירה היו נכונים. "הלוואי והייתי יודע והייתי מוצא, והמשפט היה נגמר מאוד מהר", הוסיף. אדרת: "לא באותו חשבון ולא בשום חשבון אחר לא מצאו את הצ'קים. לא היו ולא נבראו, נמוגו". ש"ד: "הצ'קים היו. יוסי אולמרט לקח אותם ופדה אותם". אדרת: "אבל לך אין שום אסמכתה לזה". ש"ד: "יכול להיות שאם הייתי חלק מהחקירה הייתי מוצא הרבה מסמכים נוספים. אני לא יודע מה בדקו ומה לא בדקו. לא הראו לי שום חומר חוץ ממה שאני הבאתי. אני לא יודע מה המשטרה כן התעניינה או לא התעניינה. תקריא לי אם יש עדות של יוסי אולמרט, נראה מה הוא אומר". התובע, עו"ד יונתן תדמור, אישר: "לא זיהינו את הצ'קים". אדרת: "לא מצאנו בשום חשבון שלך את הצ'קים עם המאפיינים שאתה נותן". ש"ד: "הוא קיבל עשרה צ'קים על 500,000 שקל".


"ידעתי שהוא פנטזיונר"


ש"ד אומר שלא ביטל את הצ'קים שנתן ליוסי אולמרט, למרות מעברו של אהוד אולמרט מעיריית ירושלים למשרד התמ"ת, משום שחש חובה לעמוד בהתחייבותו. "לא ידעתי אם אצטרך או לא אצטרך אותו בעתיד", הסביר. ש"ד אישר, כי זעם על כך שאהוד אולמרט לא סיפר לו מראש על מעברו למשרד התמ"ת, אך למרות זאת לא הגיב בדמות ביטול הצ'קים העתידיים שנתן לאחיו.

לדברי ש"ד, נציב שירות המדינה לשעבר, אברהם נתן, ראה את יוסי אולמרט יוצא ממשרדו. הוא סיפר לנתן על התשלומים שנתן ליוסי, והלה הגיב במילים "אתה מטורף". עוד טען ש"ד, כי נתן אמר לו שאהוד אולמרט ושולה זקן מושחתים ועליו להיזהר מהם. ואולם, נתן עצמו אמר במשטרה: "לא זכור לי דבר כזה". ש"ד השיב: "אין לי תגובה. זכותו לומר מה שהוא רוצה".

לעומת זאת אמר נתן במשטרה, כי ש"ד סיפר לו שסייע לאולמרט בכיסוי הוצאות הגנתו במשפט החשבוניות בליכוד, אך הוא לא התייחס לכך ברצינות. "אני יודע שהוא פנטזיונר לא קטן, לא פעם תפסתי אותו בשקר, הוא סיפר לי שהוא נוסע לכל מיני מקומות, היה מספר לי שיש לו מאהבת", העיד נתן. בעדותו כעת אמר ש"ד, כי לא מימן לאולמרט את הגנתו באותו משפט, למרות שהדברים נכללו גם בטיוטת התביעה ששלח להלל צ'רני ("כתב הסחיטה" בלשונו של אדרת).

פרוטוקול, 4.11.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
פרוטוקול משפט הולילנד, 4.11.12. המשך חקירתו של ש"ד בידי עו"ד גיורא אדרת: גירסתו בדבר התשלום ליוסי אולמרט והשוחד לשולה זקן. מערכת News1 מחקה פרטים האסורים בפרסום.

תאריך:  04/11/2012   |   עודכן:  04/11/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה לא איתרה את הצ'קים ליוסי אולמרט
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידןסובול
4/11/12 11:59
2
שיק שוחד 250 ש"ח
4/11/12 12:32
3
אחד שמבין
4/11/12 13:52
4
מתיתיהו
4/11/12 14:47
5
א.א.
4/11/12 15:28
 
עידןסובול
4/11/12 16:48
6
א.א.
4/11/12 16:58
7
בבון זה קוף
4/11/12 19:20
8
אליפז+גימלאי צהל.
5/11/12 00:26
9
נאוה מטבריה
5/11/12 10:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
27 צוערים באקדמיה של חיל האוויר האמריקני נפצעו בקטטה, שפרצה בשבוע שעבר לאחר טקס מסורתי, שעורכים הצוערים - השלכת סַמלי צוערים לשלג.
04/11/2012  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
חוות דעת שהגיש היועץ המשפטי לממשלה לשר הפנים קובעת כי ניתן לפעול כנגד מסתננים שהינם בעלי עסקים.
04/11/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
אחרי כארבעים שנות שירות מבצעי, החליט חיל האוויר האמריקני לשדרג את מטוס הקרב אף-15, למרות הצטיידותו המתוכננת במטוס הקרב אף-35.
04/11/2012  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
בטרם שככו הגלים עקב אונס אשה יפנית באי אוקינאווה בידי שני מלחים אמריקניים, והפיקוד האמריקני ביפן עומד בפני גל חדש של מחאות עקב תקיפת נער יפני בידי אוויראי אמריקני.
04/11/2012  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
יש מקרים בהם אתם קוראים פסק דין ואומרים לעצמכם: מה חשב התובע/הנתבע הזה, שכולם טמבלים? זהו הרושם העולה מקריאת פסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אחמד טובי, אשר ביטל העברת זכויות במקרקעין שהתבססה על ייפוי כוח שהיה מזויף בצורה זועקת לשמיים.
04/11/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
ש"ד יחזור להעיד ביום ראשון  /  איתמר לוין
הדיווח של ynet על הולילנד הועתק מ-News1  /  איתמר לוין
סתירות בגירסתו של ש"ד בנושא השוחד לאולמרט  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
שחור-לבן  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il