|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

יח"צ גורר יחס

על חשיבותם של יחסי הציבור בשיווק נכון של חברה לצרכנים
19/11/2008  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות
לדעת להגיע לקהל המטרה. יחסי ציבור

עידן התקשורת מביא איתו שינויים בכל תחומי החיים. העולם נהיה קטן, הגבולות היטשטשו, ערוצי תקשורת אינסופיים באוויר בים וביבשה.

הפרסומות מקיפות את הצרכן בחיי היום יום ובחיי הלילה מכל כיוון אפשרי וגם אם ינסה להתעלם מהן, לזפזפ או לדפדף - תמיד תבצבץ לה עוד פרסומת מעבר לפינה, ומיד אחריה עוד אחת. חלק מהציבור כבר מזמן לא מבדיל בין החברות השונות והמותגים האין סופיים.

השאלה שחברות שואלות את עצמן היא "כיצד ידע הצרכן במי לבחור?", "איך אני אדע היכן נמצא קהל היעד?" ואילו שאלת השאלות שהצרכן שואל את עצמו היא "למי אני מאמין, ומי עובד עלי בעיניים?".

כאן נכנס לתמונה אחד המקצועות שמהפכת התקשורת משפיעה עליו בצורה מכרעת - ענף יחסי הצבור. תפקידו של ענף יחסי הצבור הוא להעביר מעשים טובים לידיעת הרבים; הוא לא מחליף את ענף הפרסום אלא נותן לתאגיד, לחברה או לאדם את כל הנתונים הרלוונטיים ולמצב אותו בשוק ביעילות ובחיסכון.

מטרת העל של חברות יחסי הציבור, בסופו של יום, לספק את הצורך העז, ההולך ומתעצם בקרב הציבור במידע מהימן, אמין ורהוט של התוכן הפרסומי המקיף אותו יומם וליל, כך שיוכל הציבור להבדיל בין סילוף ודיוק, לזהות תמורה הולמת ומרמה, לדעת מה נחוץ ומה מיותר, מה זניח ומה מיוחד.

סקירה היסטורית קצרה: עד לפני עשור וקצת אמצעי התקשורת היו מוגבלים. בישראל היה ערוץ טלוויזיה אחד, לא היו כבלים, לא היו ערוצים מסחריים ובודאי לא אינטרנט. תמצית קשרי המדיה של המקצוע היה קשר עם עורך התוכניות וזהו - אתה בפנים. בינתיים כולם כבר הבינו שיחסי ציבור זה לא רק מדיה, שיחסי צבור מטרתם ליצור הסכמה בקהל היעד, שהמוצר שלך, או המסר, או המתמודד הם הטובים ביותר, ואז התעוררה השאלה איך עושים זאת? איך מגיעים אל הצבור שלך ומשכנעים אותו "לקנות" דווקא אותך???

כולם מסכימים שיחסי ציבור באים לפני מרקטינג אבל איך לבלוט ולהגיע אל קהלי המטרה? איך להיות ראשון ושונה שלא בדרך של קניית מדיה?

זה היה עידן משרדי הפרסום. משרדי הפרסום חגגו והעמיקו את התפיסה השגויה והאנכרוניסטית שיצירתיות ובניית תדמית למוצר נמצאת בידיהם, שיחסי ציבור זאת ההודעה לעיתונות שמספרת בעיקר על הקמפיין היצירתי הקרב ובא של משרד הפרסום, ובזה פחות או יותר הסתיים תפקידם של יחסי הציבור. היו אלה זמנים קשים למקצוע; בתקופות הללו משרדי יחסי צבור היו בעלי משמעות זניחה בתמהיל השיווק, אנשי יחסי הצבור נתפסו אז רק כמי שאם יש להם קשר טוב עם עורך כזה או אחר, לא נדרשו אז כמעט שום כישורים מקצועיים והמחיר היה בהתאם.

העידן המונופוליסטי של חברות הפרסום הסתיים וכעת זהו עידן יחסי הציבור. במשך השנים האחרונות אימצו חברות יחסי הציבור
מקצוענים בתחום השיווק והפלנינג ויחד עם יועצי התקשורת מציעות חברות יחסי הציבור ליווי צמוד החל מביצוע מחקר מקיף אודותיו ואודות קהלי היעד שלו, בניית אסטרטגיה, ותוכניות עבודה מותאמות ללקוח.

המקצוע שעד לא מזמן היה בעל תדמית בעייתית ונתפס כמין ילד חורג של עולם השיווק, תופס יותר ויותר את מקומו הטבעי בראש הפירמידה השיווקית. אנשי יחסי ציבור היום הם אסטרטגים תדמיתיים, מומחים בתקשורת בינאישית ובמדיה לסוגיה, מיומנים בכתיבה עיתונאית, מפיקים אירועי תקשורת יצירתיים, יודעים לערוך מחקר ולעשות סקרים.

איך מודדים הצלחה של קמפיין יחסי צבור?

יחסי ציבור היום לוקחים אחריות על הלקוח; כלומר, לשאלה האלמותית 'איך מודדים הצלחה של קמפיין יחסי צבור' יש תשובה ברורה אחת: לפי ההצלחה של הלקוח, כלומר הצלחת הלקוח ושגשוגו משמעותה שיחסי הציבור שלו היו מוצלחים.

הכותבת הינה מנכ"ל לוטן תדמיות.
תאריך:  19/11/2008   |   עודכן:  19/11/2008
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יח"צ גורר יחס
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ליטל מי
20/11/08 09:34
2
קמוטת עור
20/11/08 11:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע שעבר, בהרצאה בבית כנסת רפורמי בטורונטו [קישור], קבע הסופר הישראלי עמוס עוז כי מרבית הישראלים והפלשתינים "עייפים מהמלחמות" ומוכנים לפשרה בדמות חלוקת הארץ, הקמת מדינה פלשתינית שאליה ישובו "הפליטים", וחלוקת ירושלים לשתי בירות - אחת של ישראל ואחת של פלשתין.
19/11/2008  |  שרית ילוב  |   מאמרים
עקרב
19/11/2008  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
באחד מסיוריי ברחבי הארץ (עבודה, לא טיולים) - ביקרתי ביישוב יהודי בשומרון.
19/11/2008  |  דר' אברהם בן עזרא  |   מאמרים
לב לבייב יושב בשקט, אינו מתראיין ואינו משחרר הודעות אופטימיות לעיתונות. אבל מביתו בלונדון הוא פועל בנחישות כדי להזרים סכומי כסף גדולים במזומן לחברה-האם אפריקה-ישראל השקעות. הבוקר (יום ד', 19.11.08) התברר, כי תוך שבוע משך או חתם על עסקות שיכניסו לחברתו 1.33 מיליארד שקל במזומן. הסכום עוד יגדל בקרוב, כפי שיובהר בהמשך.
19/11/2008  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
רצח אלפרון גרם להפניית חצי ביקורת רבים אל המשטרה. קשה להבין מדוע ומה התחדש הפעם. האם קיים מי שבאמת מצפה ממשטרת ישראל לפענח רציחות מקצועיות המתבצעות על-ידי ארגוני פשע? האזרחים מן השורה כבר אמרו נואש ואינם מקווים שהמשטרה תתמודד אפילו עם עבריינות יומיומית המתבצעת על-ידי עבריינים שאינם סלבריטאים.
19/11/2008  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il