משרד התחבורה מפר חוק המידע בתחנות
|
עידן יוסף
|
המשרד וחברות התחבורה הציבורית אינם ממלאים אחר הוראות המחוקק באשר למתן מידע בתחנות על התחבורה הציבורית * מרכז המחקר והמידע של הכנסת מציע: להעביר את האחריות מהמפעילים לבעלי התחנות ולמשרד התחבורה
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
|
|
מסתמן פתרון שיאפשר את יישום התיקון לחוק המידע בתחבורה הציבורית. ל-News1 נודע כי שלטים ראשונים לפי התקן הנדרש העומדים בדרישות החוק הותקנו בימים האחרונים בכמה תחנות בבית שמש.
חוק המידע בתחבורה הציבורית התקבל ב-2010, נכנס לתוקף ב-2012, אך עד היום לא יושם כנדרש. שילוט סטטי, כפי הפורמט שקבע
משרד התחבורה, לא הוצב עדיין ברוב התחנות, ובחלק מן התחנות הוצב שילוט סטטי עם מידע חסר.
כמעט שנתיים וחצי אחרי כניסת החוק לתוקף, משרד התחבורה החליט כי הצבת השילוט הסטטי בתחנות תהיה באחריות המפעילים, ותחולק לפי אזורים גאוגרפיים. מפעיל תחבורה ציבורית אחד יהיה אחראי בכל אזור שייקבע לפי אשכול ההפעלה בו זכה, ועליו יהיה להתקין בכל תחנת אוטובוס בתחומו שלט שיכלול את מספרי הקווים של כל מפעילי התחבורה הציבורית.
את המידע לגבי כל תחנה יקבל באמצעות תוכנה מיוחדת של משרד התחבורה, שתתן לו מידע לגבי כל תחנה ותעדכן אותו בשינויים.
תחילת היישום באשכולות התחבורה הציבורית שיצאו למכרז בשנת 2014 - העמקים ואשדוד-תל אביב. האשכולות שייצאו במהלך השנה הם: פתח תקוה, בקעת אונו, באר שבע עירוני וצפון הנגב, וכן בכביש 443.
מסמך שהוכן לפני כשנה על-ידי שד"ר
יניב רונן ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, מצא כי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית בישראל עברו על שורה של סעיפים בחוק ועל תקנות.