|   15:07:40
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

צדקנות של ארגוני נשים והתחסדות של גברים

העובדה שארגונים פמינסטיים מנסים להריץ את האג'נדה שלהם, בכל מחיר, גם אם אין קשר בין הסובב למסובב - זה דבר חמור, ובפרט כאשר הדבר עולה בתקופת בחירות לכנסת. לא פחות חמור, הינה הסכמת פוליטיקאים להתייחס לדרישות שכאלו כאילו "ברצינות" וכאילו לפנינו נושאים חשובים - היא הנותנת: מדוע רוב העם בז לפוליטיקאים ולועג לרוב ח"כ
07/02/2009  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות

מי ששותק או נוגח ביריב פוליטי - למרות שברור לכל, כי הלה לא היה אמור לעמוד לדין - ופועל כך רק עקב יריבות פוליטית, יורה לעצמו ברגל וגם ברגלי הצדק הטבעי. אתמול עשו זאת לרמון, מחר יעמידו לדין את נתניהו: כי לא פתח דלת רכבו בפני אישה שהצטרפה לנסיעה; ואת אהוד ברק בכך שבישיבת ממשלה הציץ למחשוף של מגישת התה ומבטו היה מיני ופרובוקטיבי

איני "רץ" לכנסת, איני מועמד לתפקיד כל שהוא בשלטון, ואיני מקבל שכר מגורם כל שהוא בגין כתיבת מאמריי, לכן אני חף מכל שיקול פוליטי או אינטרסנטי, בכותבי מאמר זה (וגם מאמריי האחרים).

ארגוני הנשים יצאו בקריאה לכל ראשי המפלגות לסרב לקואליציה, אם חיים רמון יכהן בה כשר.

מאחר ששלב שריפת החזיות היה מזמן, אולי הגיעה העת לשרוף את תחתוני הגברים, ובכך לאיים על מה שנמצא מאחוריהם! אני מציע כי נשים באותם ארגונים תתחלנה בשריפת תחתוניהן, כי ממילא "ערוות" ארגוניהן התגלתה ברבים, ומשום מה הן גאות בכך.

ומן המשל אל הנמשל: אי-אפשר לאחוז בחבל בשתי הקצוות; או שיש חוק - וזה חל גם על נשים, או שהחוק חל רק על גברים ולגבי נשים יש לפרשו לקולא (או תוך העדפתן).

בחוק נקבע במפורש כי אם בית משפט לא קבע כי בעבירה מסויימת יש קלון, אזי הנאשם זכאי לחזור לפעילות ציבורית ללא סייג ותנאי.

לכן, על סמך מה דורשים ארגוני הנשים לשים "רסן" פוליטי על חיים רמון? ומהי העילה שהנשים טוענות לחרם נגד רמון?; כי האחרון לא ערער על פסק הדין ומכאן שהוא נכון וצודק כמו אור בצהרי יום; נניח כי רמון היה מערער וערכאת הערעור הייתה מותירה את פסק הדין על כנו; אז הנשים היו אומרות, כי גם בית המשפט המחוזי הרשיעו (קרי - לפנינו הרשעה כפולה, ולכן ברור שיש לפסול את רמון מחזרה לחיים הציבוריים).

אם ערכאת הערעור הייתה מזכה את רמון, הנשים היו נזעקות וצועקות: קנוניה של שופטים גברים (אין ספק שהן לא היו משלימות עם הזיכוי)!

האם נשכח מהנשים כי בית משפט השלום שדן בכתב האישום, היה מורכב משתי נשים וגבר אחד (3 שופטים); וכי לא נעלם מעיניו עניין הקלון, וברור כי נתן דעתו לאספקט זה, ולמרות הכל - קבע כי אין בעבירה בגינה רמון הורשע - משום קלון!

אני מתנגד חריף לדעותיו המדיניות של רמון ומצוי בצד השני של המתרס הפוליטי, אך לי (ולרבים) אין ספק כי לא היה מקום להעמיד לדין את רמון, ומכמה סיבות (שאת כולן כתבתי בזמנו - ברבים):

א. בנסיבות שתוארו גם על-ידי התביעה, לא הייתה לפנינו עבירה (קרי - החיבוק של הקצינה עם רמון קודם לנשיקה, ואחר-כך מתן מספר הטלפון שלה, מעידים כאלף עדים על יחסה וכוונותיה כלפיו).

ב. המתלוננת לא רצתה להגיש תלונתה, ורק בעקבות לחץ של דרגים גבוהים היא עשתה כך (שני קציני משטרה נסעו לקוסטה-ריקה, כדי לשכנעה להגיש תלונה פורמלית ולהתייצב לעדות בבית המשפט).

בשום מדינה נורמלית, לא היו שולחים שני קציני משטרה ל"סוף העולם", כדי לשכנע אישה צעירה שתתלונן בגין "נשיקה"!!!

ג. גם משפטנים ידועים כמו שולמית אלוני, ופרופ' אמנון רובינשטיין אמרו כי לא היה מקום להגיש כתב אישום נגד רמון (והם לא היו המשפטנים היחידים).

גם אם רמון היה מורשע בצדק, אזי רק במדינה נאורה וחסודה כמו ישראל, מעלים מן האוב עניין כה מטופש וזניח, כמו "הרשעת שר בגין נשיקה", ודורשים מראשי המפלגות הגדולות התחייבות שלא לכלול שר זה, בקואליציה עתידית.

לא שמעתי מארגוני הנשים אף זעקת מרד, כאשר אוצר המדינה סירב להכיר בהוצאות בגין מטפלת לעוללים, למרות שבית המשפט המחוזי פסק במפורש, כי יש לנכות הוצאות שכאלו. קרי - בית המשפט קובע במפורש כי יש לנכות הוצאות אלו מהכנסת אישה, אך השלטון מסרב לקיים פסק הדין, בנימוק כי יגיש ערעור על כך, ועד להכרעה בערעור, לא ישלם!

הרי - על-פי החוק, לא מעכבים ביצוע של פסק דין, אלא אם בית משפט הורה על עיכוב; למיטב ידיעתי, המדינה לא הגישה בקשת עיכוב, אך בפועל - היא מעכבת!

אף ארגון של נשים, לא יצא לרחוב, כדי למחות על כך שנשים העובדות בחנויות לממכר ביגוד, נעליים ודברי פארמה, נדרשות לעמוד על רגליהן, במשך כל שעות משמרת, ורק ההסתדרות הכללית יצאה למאבק משפטי בגין כך - וזכתה (אולם, גם כעת מעבידים נמנעים מלקיים את פסק הדין כלשונו)!

לא ראיתי אף ארגון פמיניסטי, שהפגין מול משרד ראש הממשלה, בגין אוזלת יד של השלטון, בעקבות הפגזת הדרום במשך 8 שנים, כאשר נפגעי החרדה העיקריים היו: ילדים ונשים!

לא זכור לי, כי אי-פעם, פוליטיקאית או אשת ציבור בכירה, יצאה ברבים כנגד אי השוויון המחריד בין משכורת של קצינה בצבא קבע ובין משכורת של מורה בבית ספר!; ומדוע קצינות ו/או נגדיות בצבא קבע יוצאות לגמלאות, כבר בגיל 40 ומקבלות גמלת ענק, למרות שאין כל סיבה, שאם היא רופאה או אחות או קצינת ניהול, לא תמשיך בעבודתה לאחר גיל 40. מדוע מורה במשרד החינוך אמורה לפרוש בגיל 65 (לאחר שנים של עבודה מפרכת), אך אישה בצבא קבע בגין 40, ובכיסה גמלה פי שתיים או יותר מזו של המורה?

"מילא" שארגונים פמיניסטים יוצאים בשאגות קרב נגד רמון, אך מדוע הפוליטיקאים (גברים וגם נשים) מגלגלים עיניים לשמים, ואומרים כי אכן רמון לא ראוי, אך את הדרישה יש להפנות לציפי לבני, כי היא יו"ר מפלגת קדימה, ועליה החובה לפסול את רמון.

אם רמון כה פסול, מדוע מפלגת העבודה לא פרשה מממשלת אולמרט, כאשר רמון חזר לממשלה כסגן ראש הממשלה, ולאחר הרשעתו?

האם שלי יחימוביץ', "שכחה" כי במפלגתה שלה, יש שרים אשר נחקרו במשטרה, אך הודיעו כי הם שומרים על זכות השתיקה! אהוד ברק ויצחק הרצוג, כאשר נחקרו בפרשת כספי עמותות, שזרמו ארצה (מיליוני דולרים), בעת מערכת הבחירות בשנת 1999!

מאידך, אני זוכר היטב, כיצד ראשי מפלגת העבודה, זעקו מכל בימה, כנגד אריה דרעי, כאשר הלה נמנע בתחילת חקירתו, למסור גירסתו ("לשר אסור לשתוק"; "אם שר שותק חייב מייד להתפטר"; "סירוב למסור גירסה מעיד על החשד" וכד').

גם הליכוד מתחסד בעניין רמון (ראה תגובת נתניהו); ואילו "הימין" קופץ על העגלה, כדי לנגח שנוא נפשו הפוליטי.

זו טיפשות בהתגלמותה; מי ששותק או נוגח ביריב פוליטי - למרות שברור לכל, כי הלה לא היה אמור לעמוד לדין - ופועל כך רק עקב יריבות פוליטית, יורה לעצמו ברגל וגם ברגלי הצדק הטבעי.

אתמול עשו זאת לרמון, מחר יעמידו לדין את נתניהו: כי לא פתח דלת רכבו בפני אישה שהצטרפה לנסיעה; ואת אהוד ברק בכך שבישיבת ממשלה הציץ למחשוף של מגישת התה ומבטו היה מיני ופרובוקטיבי.

לא פלא כי אביגדור ליברמן צובר קולות על חשבון הליכוד וקדימה; הוא אינו מגיב על שטויות שכאלה ולא מתחסד בפני המצביעות; אך נתניהו וברק כה נואשים מהירידה בסקרים, לכן מוכנים לרדת נמוך - רק כדי לזכות באהדה של יותר נשים, ולא עקב היותן נשים, אלא היותן מצביעות בבחירות לכנסת.

ראוי להגיד מילה טובה על ציפי לבני; למרות היותה אישה, ולמרות רצונה העז לזכות בכל קולות הנשים (שאז ברור כי תהא ראש הממשלה), היא סירבה להענות לדרישת ארגוני הנשים! לבני יכלה לזרוק את חיים רמון "לכלבים", שכן לכאורה הוא נטל על צווארה, אך בחרה להיות הגונה וקורקטית.

אם נשים שכאלה, תצבענה עבור הליכוד או העבודה, רק על-סמך יחסן של אלו אל חיים רמון, אזי ראוי לשלול מהן את זכות ההצבעה, ולהחזיר את המצב לתחילת המאה ה-20, שבו לנשים לא הייתה זכות הצבעה לבית המחוקקים במדינתן (רק חבל שכל הנשים תפגענה, רק עקב היותן נשים).

תאריך:  07/02/2009   |   עודכן:  07/02/2009
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צדקנות של ארגוני נשים והתחסדות של גברים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי
8/02/09 02:47
2
גיל רונן
8/02/09 08:47
3
הדר ליפשיץ
8/02/09 09:52
 
איתן
8/02/09 16:03
4
גיל רונן
8/02/09 10:54
5
הדר ליפשיץ
8/02/09 12:59
6
מויה
8/02/09 17:41
7
ל. גבירצמן
9/02/09 06:46
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה הופיעו בתקשורת ניתוחים המנבאים את סיכויי ההצלחה של פעולה ישראלית צבאית נגד אירן, ונבואות לגבי תגובות-נגד אפשריות. פסיכולוגים שנוהגים לצייר פרופילים של מנהיגים לפי קורות חייהם נדרשו לסוגייה והתבקשו לחזות בין השאר את תגובותיו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, לתרחישים שונים. מקור אחר של ידע ונתונים לספקולציות, מספק המודיעין העכשווי. אך ניתן לנסות לחזות את סיומם של התרחישים על סמך הקשה מההיסטוריה כשהיא מגובה בתורת המשחקים, שמציעה שני תרחישים עיקריים לדילמות שמציבה אירן בפני המערב.
07/02/2009  |  ד"ר דן אופיר  |   מאמרים
תופעה מעניינת בבחירות הממשמשות ובאות - מפלגות משנות מצבי צבירה ומתזזות על הצירים של מדדי המותג הקבועים שלהן: הדבר בולט בשתי המפלגות - קדימה וישראל ביתנו.
07/02/2009  |  ד"ר דויד שוורץ  |   מאמרים
כוח ההשפעה העצום של אמצעי התקשורת על ציבור ההמונים נתפס פעמים רבות ככוח הניתן לגיוס לשם קידום מטרות ציבוריות ולשם איחוד אנשים תחת לאומיות, בשם פטריוטיזם ולמען ה'רוח הלאומית' והמורל הלאומי בימי חירום ומשבר. אולם, מעולם לא הוגדר מינון הגיוס ולאלו מטרות בדיוק גיוס זה מיועד. במילים אחרות: מתי, אם בכלל, אחד מתפקידיה הלגיטימיים של התקשורת הוא לשתף פעולה עם מטרה ציבורית מסויימת? עלינו לתהות על נכונותה של התקשורת להתנהל באופן מגויס עבור מטרות כמו מלחמה, בחירות, וכיו"ב - כמטרות מוצדקות או שאינן מוצדקות, ועל אופייה של התגייסות זו. האם כל מטרה היא כזו ששווה להתגייס עבורה כאיש אחד, או שישנן מטרות שאינן מצדיקות התגייסות מאסיבית? ואולי ישנן מטרות אשר אכן מצריכות התגייסות מאסיבית, אך לא מקבלות תמיכה אלא התייחסות תקשורתית רפה בלבד, במקרה הטוב?
07/02/2009  |  דורית שמואלי  |   מאמרים
למרות דעתי בנושא מלחמת לבנון, אשר נוהלה באופן כושל בעיקר על-ידי דן חלוץ, באישורו של אהוד אולמרט, נראה לי כי אהוד אולמרט, היה ראש ממשלה טוב, והרבה יותר טוב מן התקופה בה כיהן כראש עיר, למשל.
07/02/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
להטיל ספק בציוניותה של מפלגת העבודה משום ש"יוסי ביילין ואברהם בורג הם מיוצאיה" (בוגי יעלון), היא לא רק השמצה, אלא מעידה על חוסר תבונה פוליטית אשר נתניהו למשל, לא היה מועד בה.
07/02/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il