|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

גילה: מודאג מכוח המונופול מול קובעי המדיניות

פלוג בוועדת הכלכלה: אם לוויתן לא יפותח והמתווה לא יניב תחרות אז צריך הסדרה אחרת כולל פיקוח מחירים כבל: הזמנו לא פעם את שותפויות הגז והנציגים שהם ביקשו לשלוח מעידים על זחיחות
01/12/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גז טבעי   |   תגובות
גילה. מביע דאגה [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה (יום ג', 1.12.15) את הליך ההתייעצות בהתאם, לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, בעניין משק הגז הטבעי. בדיון היום המשיכה הוועדה לעסוק בנושא התחרות, היו"ר איתן כבל פתח את הדיון ואמר כי בישיבה ביום ראשון הקריא את נוסח המסרון שקיבל מח"כ צחי הנגבי, בשמו של שר הכלכלה, שביקש להביא בפנינו את החתימה על ההסכמים עם המצרים. "ביקשתי מהמשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד אבי ליכט, לברר האם כך הם פני הדברים. למרות שחלפו שעות רבות עדיין לא התקבלה תשובה, אלא שהחל מאתמול התקשורת הכלכלית שואלת האם מדובר בספין או בחתימת הסכם. אפנה מיד בתום הדיון שוב לליכט, כדי לקבל תשובה היכן הדברים עומדים".

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, אמרה "כי מתווה הגז שבלב הדיון כאן היום מצריך מאתנו להבין ולהכיר קודם כל את החשיבות הרבה שיש לגז הטבעי במשק האנרגיה היום בעולם, וקל וחומר בישראל, בה התגלו מרבצי גז משמעותיים. ראשית, הגז הטבעי מהווה מקור אנרגיה זול ונקי יחסית לדלקים האחרים שבשימוש היום, והדבר נכון בעיקר לתהליך הפקת חשמל. התועלת מהשימוש בגז רבה, והרחבת תשתית ההולכה הפנים ארצית תאפשר הוזלה של הוצאות האנרגיה לענפי משק נוספים באמצעות הגז ותתמוך בעידוד הפעילות ובהפחתת יוקר המחיה. בד-בבד, ניצול מושכל של הגז המצוי במים הכלכליים של ישראל יגדיל את הכנסות המדינה ויחסוך הוצאות לציבור לאורך שנים רבות". פלוג ציינה את היתרונות של המתווה, בכללן זירוז פיתוח לוויתן ומימוש חוזי יצוא עם מצרים וירדן.

לצד זאת ציינה כי "המתווה מייצר יתירות באספקה רק בשנת 2020, כאשר יפותח מאגר לוויתן, אך אינו פותר את בעיית חוסר התירות והסיכונים הכרוכים בכך ב-4 השנים הקרובות. לפיכך חשוב שהממשלה תפעל לצמצום סיכוני האספקה על-ידי בנייה מוקדמת יותר של צינור כניסה נוסף למערכת הגז. הכרזת המדינה על כוונתה לקיים סביבה רגולטורית יציבה ב-10 השנים הקרובות עלולה להקשות על הממשלה לנהל את משק הגז בתנאים משתנים. בנסיבות שנוצרו לא ניתן היה להגיע למתווה מוסכם ללא הכרזה כזו . בעתיד רצוי שהמדינה תתנהל תוך תיאום בין הרגולטורים השונים ותכלול של עמדותיהם. כך יימנע הצורך בהכרזות דומות שעלולות להפוך לתקדים ביחסי הממשלה עם גופים נוספים. בנסיבות הקיימות, ולאור הצורך להתקדם בפיתוח מאגרי הגז, בנק ישראל תומך באימוץ המתווה שאישרה הממשלה. חשוב להכיר בכך שכדרכם של הסדרים המושגים במשא-ומתן, המתווה הסופי הינו תוצאה של פשרה ועל כן איננו מביא לשני הצדדים את ההישג המרבי האפשרי מבחינתם, אך מנקודת המבט של המדינה והציבור הוא מביא לתוצאה טובה יותר מהאלטרנטיבות הקיימות מבחינת ניצול המאגרים, הקדמת השגת התירות באספקה והמחירים".

עוד ציינה פלוג כי "אם לוויתן לא יפותח והמתווה לא יניב את התחרות שיניב אז צריך להגיע להסדרה אחרת, כולל פיקוח על מחירים. אם לא יעמדו באבני הדרך המתווה יתבטל". ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שאלה אם במקרה כזה אין סכנה של בוררות בינלאומית, ופלוג השיבה: "זה לא אומר שהחברות לא יוכלו לתבוע אבל זה מציב את הממשלה במקום הרבה יותר טוב". ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הוסיפה כי "לאמירה שאם אבני הדרך לא ייושמו המתווה בטל אין אזכור במתווה, ואנחנו חשופים לסכנה של שיטת הסלמי כמו שפעלנו בה עד היום".

הנגידה פלוג התייחסה לתקבולי המיסוי והעריכה כי יעמדו על כ-70 מיליארד דולר וחלקה של הממשלה ברווחים יעמוד על 54-47 אחוזים. ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) שאל לגבי המימון, ופלוג התייחסה לכך ואמרה כי חוזי יצוא מגבירים סיכוי למימון הנדרש לפיתוח לוויתן. "אם המימון לא יהיה זמין הממשלה תצטרך להיות מעורבת באמצעות ערבויות או כלים אחרים", אמרה. ח"כ יואב קיש (הליכוד) שאל האם היה ניתן לייצר איזשהו הסכם ללא סעיף היציבות הרגולטורית, ופלוג השיבה: "לגבי הדרישה ליציבות רגולטורית, זה מחיר שאנחנו משלמים על ההתנהלות שהובילה אותנו עד היום. החזרה מהצו המוסכם הייתה בעייתית, לכן באופן לא בלתי סביר שהן דורשות יציבות. להערכתי לאור התנהלות זו הן דרשו את היציבות הרגולטורית, וזה מה שאתה משלם על התנהלות בעייתית". ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) התייחסה לדברי הנגידה בעניין הצינור השני ואמרה: כי היא "לא מצליחה להבין איך הצינור השני נשאר מחוץ למתווה".

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר: "הבסיס לעקיפה לפי סעיף 52 זה ההסכמים עם מצרים וירדן, אם לא יהיו הסכמים השימוש בסעיף יפוג ולכן הוועדה לא צריכה להיכנס לזה. נכון שיש בעיה עם הצינור ועם לוויתן, שלא כתוב במפורש מה קורה אם הם מפרים, אבל זה מה שאפשר היה להשיג. היו"ר כבל ציין כי פלוג אמרה בעבר שהמתווה לא משיג תוצאות אידיאליות ושאל למה התכוונה ומה חסר במתווה כדי להגיע לתוצאה האידיאלית. פלוג השיבה: "כשמנהלים מו"מ אף צד לא משיג את מה שהוא רוצה. מהי תוצאה אידיאלית זה תרגיל תאורתי מעניין, אבל לא רלוונטי. בעיני מה שחשוב הוא שהמתווה הנוכחי מביא לתוצאה יותר טובה מהאלטרנטיבות הרלוונטיות. הוא מביא לסיכוי גבוה לפיתוח מאגרים, נותן מענה למחירים סבירים וליתירות ולכן זה המתווה הנכון בעת הזו".

פרופ' דיויד גילה, לשעבר הממונה על רשות ההגבלים, אמר: "לקחתי ברצינות את האיום של המונופול, שאם אני אלך לבית הדין מולו אז הוא לא יפתח מאגרים, לכן עשיתי מאמצים גדולים להגיע לפתרון מוסכם. לא חשבתי רק על תחרות, אלא גם על תחרות אבל היה לי קו אדום. יש גבול כמה אפשר להקריב. המתווה עבר את הקו האדום כי הוא לא שם מספיק משקל על רווחת צרכן ועל התחרות. במתווה הזה לא תהיה תחרות וגם אין הסדר של פיקוח שיגן על הצרכן. מהרגע שהבנתי שאי-אפשר לגשר בין עמדתי לעמדת שאר משרדי ממשלה, שלא נוכל לפעול יחד, הבנתי שאין לי סיכוי לפעול לבד בבית הדין. הבהירו לי שאו שהממשלה תעקוף אותי או שמשרדי הממשלה המרכזיים יפעלו נגדי בבית הדין. בנושא עם חשיבות כה גדולה זה ראוי שכל משרדי הממשלה ישתפו פעולה למצוא פתרון לבעיית המונופול. לא נתנו במתווה מספיק משקל לתחרות ולרווחת הצרכן, זו הסיבה שלא הסכמתי לחתום, זו הסיבה שפרשתי ואני מתנגד למתווה. המונופול אמר: תבחרו או גז או תחרות, ואני חושב שהצרכן מגיע לו גם גז וגם מחיר תחרותי. אני מודאג מהכוח שיש למונופול מול קובעי המדיניות, זה דוגמה מובהקת לכוח מהסוג הזה. מודאג איפה זה שם את המדינה בפעם הבאה שיהיה ויכוח בין מדינה למונופול". ח"כ יואב קיש (הליכוד) מתח ביקורת על גילה ואמר: "הוא בזבז שנתיים. זה היה בידיים שלו שנתיים והוא לא עשה כלום".

היו"ר כבל וח"כ יחימוביץ' ביקשו להתמקד בשאלה מתי עלו השיקולים המדיניים והביטחוניים על השולחן. גילה השיב: "לא שמעתי על בעיה ביטחונית, כן שמעתי על יחסי חוץ מהתחלה. זה היה על השולחן מכיוון משרד רה"מ, משרד חוץ והמל"ל, שיש עניין של יחסי חוץ עם ארה"ב, ירדן, מצרים והרשות הפלשתינית. הפעם ראשונה ששמעתי שהחליטו ללכת על הפעלת סעיף 52 הייתה בפגישה שאחרי פסח, ביני לבין משרדי ממשלה אחרים, אז אמרו לי הפקידים שבכוונתם להמליץ לשרים שיכנסו לתפקידם שהם ממליצים להפעיל את סעיף 52". ח"כ ביטן אמר כי המתווה טוב יותר מהצו המוסכם והזכיר גם הוא כי הממונה ניהל במשך שנתיים משא-ומתן עם השותפות. גילה התייחס לכך ואמר: "פיצוץ מוקדם של המו"מ היה פוגע במשק וסיום מוקדם של המו"מ היה מוביל לפגיעה בצרכן וויתור על התחרות. היינו זהירים לא רצינו לפוצץ מוקדם מדי ולא לוותר מוקדם מדי. ואז נוסחה הטיוטה של הצו המוסכם. חשבנו שיש סיכוי להביא תחרות באמצעות כריש ותנין ומכר בנפרד מלוויתן ב-2020. חשבנו שיש סיכוי שזה יביא לתחרות, זה היה כפוף לשימוע ציבורי ויש סיכוי שאחריו ואחרי נתונים עדכניים יש לנו זכות וחובה לרדת מהטיוטה אם זה לא יביא תחרות - וזה מה שקרה. הערות הציבור היו טובות והראו לנו שכריש ותנין לא יוריד מחירים. כאשר ירדנו מטיוטת הצו המוסכם כל משרדי הממשלה חברו למצוא פתרון וזה דבר מאוד ראוי".

בתגובה לשאלת ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) התייחס גילה לדברי שר האנרגיה, יובל שטייניץ, שאמר כי גילה הוא זה שנתן לו את הרעיון להפעיל את סעיף 52. "לגבי מה ששטייניץ ייחס לי, הדברים לא נאמרו על ידי. השר זימן אותי לפגישה על-רקע ההתנגדות למתווה, אמרתי שאני לא מוכן לחתום והשר ציין שאם המתווה לא יקוים יגרם נזק למשק, ליחסי חוץ ולביטחון המדינה. אמרתי לו שבסמכותי לשקול רק שיקולי תחרות ושסעיף 52 כבר על השולחן ויש סמכות לעקוף את הממונה אם יש שיקולים. שהשר שאל אם אני רוצה שיעקפו אמרתי שאני מאוד לא שמח, אבל שזה אפשרי אם זה מה שרוצים מאשר שאתמוך במתווה שאני לא מאמין בו, וזו הסיבה שפרשתי מתפקידי", אמר.

כבל התייחס להזמנת נציגי חברות הגז ואמר: "הנהלת הוועדה, פעם אחר פעם, פנתה לנציגי חברות הגז לבוא ולהשמיע את הצד שלהן. כאן הופיעו האנשים המרכזיים הן מנציגי הממשלה והן מכל המערכות הציבוריות השונות. האנשים ששותפויות הגז מבקשים לשלוח מראה על זחיחות. אני אומר בצורה ברורה, הם הוזמנו גם להיום ולכן מנקודת המבט שלי, אם לא יגיעו המנכ"לים של החברות אני לא אאפשר לנציגים אחרים לדבר. אנחנו מבקשים שיופיעו בפנינו הדרגים הבכירים וזה יכול להיות יצחק תשובה בעצמו או מנכ"לי החברות דלק או נובל".

מיכאל שראל, לשעבר הכלכלן הראשי באוצר, אמר כי הוא "חושב שנעשתה שגיאה חמורה ביותר באשר ליצוא - בהחלטת הממשלה מ-2013 והמלצות ועדת צמח ב-2012, וזה לא נכנס למתווה. עם זאת, יכול להיות שבמתווה אפשר היה לשנות לגבי היקף היצוא ויכול להיות שאפשר עדיין להכניס שינויים. בגז עלויות השינוע מאוד גבוהות, ואם מייצאים את הגז ומאוחר יותר צריך לייבוא אז הייבוא הרבה יותר יקר משמירת עתודות ושימוש בהם". עוד ציין שראל כי הייצוא יגרום להפסד של עשרות מיליארדי שקלים בעתיד, אם נצטרך לעשות שימוש בדלקים יקרים יותר או ביבוא גז טבעי.

"יש טענה מעניינת שאומרת שללא יצוא לא יהיה פיתוח של הגז כי צריך מימון, הטענה הזו לדעתי לא בטוח שהיא נכונה כי יכול להיות שאם בודקים מה דרישות המימון יצוא של 200 או 100 BCM מספיקים, ולא בטוח שצריך ייצוא של 400 BCM. גם אם נכון שאי-אפשר לקבל מימון אם אין יצוא - במצב כזה צריך לבדוק חלופות אחרות על-ידי התערבות ממשלתית ישירה, הנחות במס, ערבויות ממשלתיות או פתרונות אחרים ולא נבדקו אלטרנטיבות", אמר שראל.

פרופ' אבי בן-בסט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, התייחס לסוגיות הבעלות והתחרות הנגזרת ממנה והמחירים. "בכל שלושת המאגרים כרגע נמצאים אותם בעלים. כך שגם היום וגם בעתיד אם זה יישאר המבנה במתווה דיברו על שני אמצעים, דילול אחזקות דלק תמכור בעוד 6 שנים נובל תפחית ל25% וכריש ותנין ימכרו לבעלים חדשים - זה לא יכול לייצר תחרות, בטח לא ב-6 שנים קרובות לכן יש מונופול וגם בעתיד לא תיווצר תחרות. עסקתי באירועים מאוד דומים שנעשה גם נעשה הוצאה של גורמים - בשם התחרות כפו מכירה של נכסים. כאשר רצו ליצור תחרות בבנקאות היו מכירות כפויות: בשנת 96 כפתה הכנסת על הבנקים למכור את כור, כלל, דלק ועוד. פגעו בזכויות קניין למען מטרה ראויה. פיצול קופות הגמל - בשם התחרות כפו עליהם את המכירה. אז אפשר גם במקרה הזה לכפות מכירה שתשאיר זכיין אחד בכל מאגר. אין גזלת רכוש רק מכירה והמחיר שיקבל הבעלים הוא הערכת הרווח. אז למה הוא מתנגד? כי הוא לא יקבל מחיר של נכס מונופוליסטי אלא מחיר לפי ערך של תחרות". בן בסט הוסיף כי "המתווה מציע מחיר תקרה שהוא יחסית מאוד גבוה ביחס למדינות מפיקות. צמוד למדד בארה"ב פלוס אחוז". הוא הוסיף כי הוא לא מבין את המנגנון, שאין לו שום קשר למחיר האנרגיה.

ביטן התייחס לדברי בן בסט ואמר כי "זה דיון תיאורטי נחמד, לא רלוונטי למה שהוועדה דנה עכשיו". בן בסט הגיב: "אין רפורמה שהייתי מעורב בה שלא שמעתי שזה אקדמי, תיאורטי, לא יעבוד. הרפורמה של השיחות הבינ"ל הורידה מחירים אבל כל 3 חברי הוועדה שהייתי חבר בה היו תיאורטיקנים. אותו דבר לגבי הטענה שאיש לא יקנה, כמו פיצול התאגידים הריאליים מהבנקים. תמיד איימו שכל המשקיעים יברחו. זה נמכר, נמכר מהר מאוד ולא במחיר מגוחך. ההבדל היחיד שהפעם אינני שותף. אחת הדרכים להילחם ברפורמטורים זה להגיד שהם תיאורטיקנים, זה מתועד בספרות הכלכלית. הרעיון שאני מציע זה להצמיד את המחיר למספר שווקים בינ"ל. זה מעשי מאוד נעשה בדלק אפשר לעשות את זה בתחומים אחרים, צריך רק לרצות את זה. אני לא מפחד מאיומים לא להפיק גז או ללכת לבית משפט. אני לא מכיר יזם שחותך לעצמו את האף האוזן והצוואר, אם אציע לו משהו שיש בו רווח גם הוא ישקול אם ללכת לבית משפט ל-10 שנים".

תאריך:  01/12/2015   |   עודכן:  01/12/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ליכט   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק תשובה   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   קרנית פלוג   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גילה: מודאג מכוח המונופול מול קובעי המדיניות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורח
1/12/15 16:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גז טבעי
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה (יום א', 29.11.15) את הליך ההתייעצות באשר למשק הגז הטבעי. לאחר שבבוקר סיימה לשמוע את נציגי הציבור, בערב החלה הוועדה לעסוק בהיבטי התחרות. היו"ר איתן כבל הקריא בפתח הדיון את המסרון ששלח אליו ח"כ צחי הנגבי בעניין הסכם יצוא הגז מלוויתן למצרים, ושאל את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, האם אכן נחתם הסכם כזה. ליכט השיב כי אין בידיו מידע ואמר: "נברר פרטים ונציג לכם תשובה מסודרת".
29/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום את הליך ההתייעצות, בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, באשר למשק הגז הטבעי. בפתח הישיבה היום הזכיר היו"ר, ח"כ איתן כבל, כי הוועדה תמשיך לשמוע את נציגי הארגונים החברתיים ונציגי הציבור, ומאוחר יותר היום תחל לעסוק בהיבטי התחרות.
29/11/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת נתג"ז השלימה (יום ה', 26.11.15) גיוס חוב בשווי 400 מיליון ש"ח בריבית של 2.49%. הגיוס נועד להמשך מימון תוכנית הפיתוח של חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל, במסגרתה תושלם הרחבת מערכת ההולכה הארצית ע"י סיום הקמת הקו המזרחי באורך של 90 ק"מ, השלמת קו הגז לירושלים וכן הנחת קו חדש לרמת גבריאל.
26/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הנושא החשוב ביותר בו אני עוסק במשרד להגנת הסביבה הוא צמצום זיהום האוויר והוא קשור באופן ישיר להגברת השימושים בגז שמזהם הרבה פחות מדלקים כמו מזוט". כך אמר (יום ה', 26.11.15) השר להגנת הסביבה אבי גבאי, שדיבר בוועידת התעשיה באילת.
26/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הערות מקדימות: כותב מאמר זה אינו מתייחס להסכם בעניין הגז ואינו מתכוון להביע דעה בנושא. כמו-כן, הכותב אינו רואה ב"ארגונים החברתיים" גוף שמייצג את הרצון של כלל אזרחי ישראל, אלא רק את דעותיהם של העסקנים הפעילים בארגונים אלה, ואין יודעים לפי שעה מי עומד מאחוריהם פרט לעדר התקשורת, אשר כרגיל מביע דעה אחידה וצפויה מראש.
26/11/2015  |  רון בריימן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   גז טבעי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
לנגוצקי: לוויתן צריך להיות ימ"ח הגז הלאומי  /  מחלקה ראשונה
"מנסים להאכיל את הציבור "במגש של שקרים"  /  מירב ארד
חשש: יעוכב חיבור מפעלים לגז טבעי  /  עידן יוסף
מלחמת הסרק במתווה הגז  /  רפי לאופרט
משטרת ישראל בשירות ההון?   /  איתן קלינסקי
חיים כץ לכלכלה?‏  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il