|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אורלי לוי: "אני מונית מאספת"

ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: השימוש באוטובוסים בפריפריה נמוך כי משרד התחבורה אינו פתוח, אינו מתכנן קווים כראוי, מאפשר תעריפים יקרים ומפלים ומונע קישוריות לתחנות הרכבת האם מוניות השירות יכולות להוות תחליף?
13/11/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
לוי-אבקסיס. שבויים בפריפריה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

"כיום לגור בפריפריה זו הקרבה. אם הבנות שלי יפספסו את ההסעה לבית הספר אין להן פתרון שלא כרוך באובדן ימי עבודה שלנו, ההורים". כך אומרת חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, תושבת המועצה האזורית עמק בית שאן, בדיון שקיימה (8.11.16) ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של משרד הכלכלה, במצב התחבורה הציבורית בפריפריה.

"בבית שאן אני מונית מאספת", המשיכה לוי-אבקסיס. "אני רואה בתחנות נוסעים ממתינים עם סלי הקניות, כי האוטובוס לא מגיע. כולם מזהים אותך ולא נעים לא לעצור. אתה לא מספיק להוריד נוסע וכבר צריך לאסוף נוסע אחר.

"אני מלקה עצמי אם היה נכון לחזור לפריפריה והאם זו טובת ילדיי. אל תהפכו אותנו לשבויים שלא מרצון, ואל תכריחו אותנו להיות מהגרים מהפריפריה למרכז. הגיע הזמן שהמדינה תספק את הטוב ביותר לכל אזרחיה ולא רק לתושבי המרכז המועדפים. כשבאוצר ניסו לעצור את רישות הפריפריה ברכבות, כי זה לא כלכלי ניהלנו מאבק, ועצם זה שכל הזמן הפריפריה נמדדת בכדאיות כלכלית זו רשעות לשמה. בדימונה יש חוסר תכנון משווע. הקימו תחנת רכבת שלא נגישה לציבור ולכן אין לה נוסעים. זו רשלנות ומשחק בכספי ציבור. אז בא האוצר ואומר אתם רואים למה לא כדאי לשים רכבת בפריפריה. לאחרונה היה יום בו הוקרנו סרטים בקולנוע ב-10 שקלים. חבורות של בני נוער נסעו לחיפה ברכבת העמק חינם מבית שאן. כל הבילוי הזה הוא צמצום פערים חברתי. אין בית קולנוע באזור שלנו. המדינה שוחקת את האנשים בפריפריה 4 שנים פחות בתוחלת החיים, ואנחנו משלמים יותר על בריאות, חינוך והשכלה. כשאתה מתחיל לעבוד ולגור במרכז אתה יוצר את הבסיס שממנו תמשיך אחר כך, ומי שעזב לא יחזור לפריפריה", דברי לוי-אבקסיס.

אין נסיעות המשך בפריפריה

מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, איתי חיים, אמר שכדי לספק תחבורה ציבורית טובה לפריפריה ובכלל, לא מספר האוטובוסים קובע - דרושים נהגי אוטובוס, ובענף חסרים היום כ-4,000 נהגים, שבלעדיהם אף מפעיל לא יוכל לתת שירות שירשת את הפריפריה בקווים מהירם יותר. הוא שאל מה עושה משרד התחבורה בנושא, ודרש להכיר בעיסוק הנהג כמקצוע מוכר. נציג האוצר הודה כי קיימת בעיה, אך טען כי המשרד ממתין לראות כיצד יושפע השוק מהעלאת שכר הנהגים. חיים תבע גם את המשך רפורמת התעריפים הבין-עירונית, וציין עיוותי מחירים בהם בין יעדים זהים של נסיעה קיים פער של שקלים אחדים. כמו-כן דרש להחיל את הסדר נסיעת ההמשך ב-90 דקות לא רק במטרופולינים הגדולות אלא גם בבאר שבע ובשאר אשכולות התחבורה הציבורית.

מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, ביקש לתת פתרונות של קווים מהירים ישירים לאזורי תעסוקה שבלעדיהם מתרחבת האבטלה בפריפריה. הוא עמד על זמן הנסיעה מאופקים לאשדוד - שעתיים וחצי בתחבורה ציבורית לעומת שעה ברכב פרטי. גם הוא דרש לשלב בתקציב את התוכנית הלא מתוקצבת לרפורמת התעריפים הבין-עירונית.

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, אמר כי הגליל המערבי הוא הפריפריה הכי מסודרת בנסיעות למרכז הארץ ברכבות, אך כדי להגיע מישוב לישוב בתוך המועצה הוא נאלץ לנסוע ברכב ארבע על ארבע דרך השדות. ישראלי קבל על כך שאין מקום להחנות את כלי הרכב, ואמר כי אם היו התושבים משוכנעים שיש תחבורה ציבורית טובה היו משאירים את כלי הרכב ומשתמשים בה. הוא עמד על הצורך להתאים את זמני הקווים מהיישובים לרכבת בנהריה וקרא לפתוח מחדש את המסילה לראש הנקרה משום שבכל בוקר נמשכת הנסיעה לנהריה מראש הנקרה ומצומת לימן כמעט שעה.

יפעת סובל, תושבת נחושה שבחבל עדולם אמרה שכדי להגיע לרכבת בקריית גת היא חייבת להשתמש ברכב פרטי. "האוטובוס הראשון לנחושה מגיע ב-14:00. לבית שמש ברכב זה 15 דקות ובאוטובוס בין שעה לשעה וחצי והאוטובוסים יוצאים ריקים. מה שמשרד התחבורה מציע זה כניסה ליישובים לפי קריאה. ואז אם אני צריכה לסמוך על האוטובוס אני לא יודעת כמה יקראו לו לאורך הציר ומתי אגיע לעבודה. אנחנו רוצים קו מחבר בין קריית גת לבית שמש שלא נכנס ליישובים בכלל. אין בעיה לצאת לכביש הראשי. לכן מבקשים קו על הכביש הראשי שייתן מענה אחת לחצי שעה".

הרפורמה הבין-עירונית תקועה

יושב-ראש הוועדה, ח"כ דב חנין, דרש שתהיה תחבורה ציבורית טובה לירושלים גם מקרית שמונה ומבאר שבע, ובמחיר סביר. הוא קבל על כך שיש נסיעות באגד שעולות פי שניים מאשר נסיעות בסופרבוס. חנין דרש ממשרדי האוצר והתחבורה להגיש לוועדה בתוך חודש נייר מסודר על התייחסותם באשר לרפורמת תעריפים בין-עירונית. לבקשת תחבורה בדרך שלנו, הוסיף חנין למסקנות את הדרישה לכרטיס משולב, שיכלול נסיעות המשך עירוניות בנסיעות בין-עירוניות והסדר נסיעה רציפה בנסיעה בודדת.

היו"ר שאל מדוע אין צירי העדפה בפריפריה לתחבורה ציבורית. נציגת משרד התחבורה נעה אבירם השיבה שלתחנות רכבת יש תשתית או שירות קווים נוחים ואמינים, וציינה כי נעשית עבודה בתחום העירוני והבין-עירוני.

חנין אמר לה כי הניסיון קיים בשטח אך לא אצל מקבלי ההחלטות, ומשרד התחבורה צריך להיות פתוח לרעיונות, שלפעמים פחות יקרים ופחות מורכבים. הוא דרש לקבל תשובה בכתב בה יימסר פתרון שיצמצם את הפער שבין משך הנסיעה באוטובוסים לזה של הרכב הפרטי. ואם אין כזה - להשיב מה ניתן לעשות כדי שלא יסעו ברכב פרטי. כמו-כן, ביקש לקבל לוחות זמנים וצפי להמשך ההתקדמות ואף לקיים סקר צרכים בפריפריה. הוא גם הציע שכדי לעודד את הנסיעה בפריפריה יאפשר משרד התחבורה חודש חינם לנסיעה בתחבורה הציבורית. הוועדה דורשת לקבל לידיה פירוט קישוריות, באשר לאופן בו משרתות תחנות רכבת גם את הישובים סביבן.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי קיימים שני סוגי אוכלוסייה - האחת, בני המקום שנוסעים בעיקר לאזורי תעסוקה והשנייה זוגות צעירים שהוריהם גרים במרכז הארץ ויכולתם לבנות בית היא רק בפריפריה. לדבריו, הקישור בין הפריפריה למרכז קריטי עבום, בפרט בסופי-שבוע בהם נוסעים להורים. אשר: "אוטובוס ראשון מבני ברק לצפת יוצא רק ב-08:30 ומגיע לצפת בצהריים. דרוש סקר, לא של בקשות אלא של צרכים. צריך גם לשקול הטלה של האחריות על שאטלים מהרכבת ואליה". הוא גם מחה על כך שאין קו ישיר בין צפת לנצרת עילית, בה נמצאים משרדי הממשלה.

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו) קראה אף היא לעשות סקר שוק, שיברר את השאלה עד כמה יש נכונות להשתמש בתחבורה הציבורית לו הייתה ברמה אופטימלית: "אני מנסה לחשוב אם זה סינדרום הביצה והתרנגולת. אולי נצטרך תהליך חינוכי שבו המדינה סופגת עלויות לעידוד התחבורה. כבר עשו קווים לסטודנטים וזה לא צלח. מי שנפגע מהרפורמה בתחבורה הציבורית הם אנשי חינוך ואם מחשבים להם לפי הרפורמה יוצאות להם פרוטות ואין להם שום סיכוי להגיע לגן או לבית ספר ולחזור בתחבורה ציבורית. לכן אנחנו חייבים לאותת למשרד החינוך שלפחות בפריפריה ימשיכו לחשב החזרים לפי העולם הישן ולא לפי הרפורמה שלא רלוונטית להם". יובל אביגדור מהתאחדות הסטודנטים אמר בדיון כי משרד התחבורה מוביל סקר ממומן למיפוי ביקוש בחמישה מוסדות בפריפריה, ויש כוונה להרחיב את הסקר לכלל המוסדות.

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הביע את מורת רוחו מכך שבניגוד לעמיתיהם המתגוררים בערים, גמלאים בפריפריה כמעט שאינם יכולים לממש את זכאותם ל-50% הנחה בתחבורה הציבורית משום שזו אינה סדירה ובהיקף מלא. היו"ר חנין הוסיף שכאשר במקום אוטובוס מגיע מיניבוס או מוניות שירות, שיגיעו 15 פעמים ביום, ואז אנשים ידעו שיש פתרון תחצ ביום.

אבירם ממשרד התחבורה הודתה שאין כיום תכנון מסודר של קווים, אך ציינה שאיש אינו חושב שהידע והשכל נמצא בירושלים. לדבריה, במסגרת הרפורמה בענף המוניות, יתבצע איתור במקומות בהם למוניות שירות יש יתרון על פני תחבורה ציבורית. קטע אותה יו"ר ארגון מוניות השירות יהודה בר-אור ששאל "מדוע איננו שותפים?". עמיתו פריד אברהם אמר: "קווי שירות שפעלו חלקם עדיין פועלים צולעים והם הנגישות במקום אוטובוס ריק שמסובסד ולא מגיע בזמן - מונית קומפקטית של 10 מקומות - רק דבר אחד חסר שאולי מישהו במודע לא מאפשר: הם לא רוצים לשלב אותנו ברב-קו כי הוא גם סובסידיה. האוצר משלם אותו תשלום". חנין: "עדיין לא הצלחתי לקבל תשובה למה לא משלבים. אמרו לי שהסיבה היא הסטטוס-קוו בשבת [סבסוד מוניות שירות בשבת מהווה הפרה של הסטטוס-קוו, ע.י.]. פריד: "אין לי בעיה שלא לקבל סובסידיה בשבת. אנחנו מוכנים עם כל המערכות. אם בסוף השנה לא יהיה פתרון אחר - לא יהיו בכלל מוניות שירות, כי לא תהיה הארכה של הרשיונות. אנחנו מבחינתנו מוכנים כבר עם 2,300 מוניות שרק מחכות להשתלב במאגר פתרונות התחבורה הציבורית לפריפריה".

מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי, אמרה שצריך לתת שירות גם היכן שלא משתלם למפעילים. לדבריה, "בתחנות דרום ת"א אין קווי שירות. אני מצטרפת לקריאה לשלב את מוניות השירות ברב-קו בימי חול. עוד נקודה, גם לתל אביב יש תחנת רכבת כמו ההגנה וסבידור. מסתבר שאלה שמתגוררים בדרום יגיעו לשלום וסבידור ולא להגנה כי אין קישוריות. אף אחת מהתחנות בדרום לא מחוברת לשכונות הדרום. אין אוטובוס".

דן לנדאו, סמנכ"ל רגולציה ברכבת ישראל: "מספרי הנוסעים מדברים בעד עצמם ברכת העמק. אלפי אנשים ביום נוסעים ברכבת הרבה יותר מהתחזיות. זה חינם למי שעולה בתחנות לאורך קו העמק. הרכבת לירושלים היא גם סוג של רכבת לפריפריה כי הנסיעה מירושלים לתל אביב זה סיוט ואפילו בחזרה לירושלים זה כבר לא אלטרנטיבה. אנשים מבלים 3 שעות על הכביש והרכבת הזו תיצור שינוי עמוק שיחד עם הרפורמה של משרד התחבורה בתעריפים יצרה שינוי עצום. אנחנו בגידול של 13% לעומת שנה שעברה של לפני הרפורמה וקצב גידול הקווים לא עומד בגידול. יש קו לא מאוד מושקע מבית שמש לתל אביב זה קו שמבחינת מדינת ישראל הוא אסטרטגי. בעיית החניה בבית שמש הופכת את השימוש ברכבת לקשה מאוד. בנגישות לתחנות רכבת יש דילמה שאי-אפשר להכריע באופן מוחלט לגבי שאטלים בין אינטל קריית גת לתחנה לבין שימוש באוטובוסים". חנין: "אסטרטגית, חייבים לעבוד על קישוריות של תחבורה ציבורית עם הרכבת". לנדאו: "או אופניים, אבל זה הופך לבעיה קשה בתוך הרכבת עצמה. ברור שהנגישות לא תוכל להסתמך על רכב פרטי. עד לאחרונה הרכבת הייתה יקרה יותר וההנחה שהאוכלוסייה המיועדת היא בעלי רכב פרטי ותוותר עליו משיקולי נוחות ומהירות. מאז הרפורמה יש שינוי בתמהיל הנוסעים ברכבת, כי יותר נוסעים הורגלו לנסוע בתחבורה ציבורית ובאוטובוסים, וזה לא נורא שאין חניה ליד הרכבת".

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
עידן יוסף
+בקרוב: שעת בונוס לאשת המילואימניק
00:06 14/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה תומכת בהצעת חוק לפיה כדי להקל על בת הזוג - היא תורשה להיעדר שעה ביום, בכל אחד מימי המילואים של בעלה
([צילום: AP])
+קטינים נפגעי עבירה ישותפו בהסרת החיסיון
23:20 13/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת השרים אישרה תיקון לחוק פקודת ראיות (חוק החיסיון)  ▪  ביהמ"ש יחויב לשמוע את טיעוניו של נפגע העבירה ובכך לאפשר לו להגן על עצמו ועל פרטיותו
([צילום: איתמר לוין])
+חוק המואזין אושר לחקיקה
22:41 13/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו: נגביל את עוצמת הרעש כמו באירופה  ▪  זחאלקה: כאן זה לא אירופה. קורא למואזינים להגביר את עוצמת הקול
(חופש הדת מול איכות החיים [צילום: ענג'ון נוויד/AP])
+תוגבר תקציב האבטחה בהר הזיתים
20:02 13/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה את העברת הסכום שיאפשר לאנשים לעלות לקברי קרוביהם הטמונים בהר הזיתים
(אילוסטרציה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיטל להבי / Meital Lehavi   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אורלי לוי: "אני מונית מאספת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
פרוטוקול היסטורי מדיון אותו יזם בוועדת הפנים חבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי, מגלה כי הוועדה החליטה להתנגד לתפילות מעורבות שביקשו רפורמים (ארגון יהדות מתקדמת) לקיים בכותל המערבי, כשנה אחרי שנכבש במלחמת ששת הימים. בין היתר אמרה הוועדה כי הדבר גורם לריבוי מחלוקת, ויש לשמור על מסורת ההפרדה הנהוגה [הנוסח המלא בתחתית הידיעה].
10/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
לקראת רפורמה משמעותית בבורסת תל אביב. בתום דיון ארוך (יום ה', 10.11.16) ולאחר סדרת דיונים בהצעת החוק לשינוי מבנה הבורסה, סיימה ועדת הכספים, את הקראת כל סעיפי ההצעה ואת הדיון בהם. יו"ר הישיבה, ח"כ מיקי זוהר, קרא לכל הגורמים הנוגעים בדבר, נציגי רשות ניירות ערך, משרד המשפטים, משרד האוצר, נציגי הבנקים, הבורסה, עובדי הבורסה והתנועה לאיכות השלטון, להגיע להסכמות על שאלות שנותרו פתוחות עד לדיון הבא, שבו לאחר גיבוש סופי של ההסכמות צפויה להתקיים ההצבעה על הצעת החוק לקראת אישורה הסופי בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. זוהר מונה ע"י יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) להוביל את הדיונים בחוק זה.
10/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה (יום ג', 8.11.16) דיון נוסף לבקשת חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני), על הצעת החוק שיזמה לביטול הפקודה. לבקשת הוועדה בדיון הקודם, הוקם צוות בין-משרדי במטרה לגבש המלצות כלליות ביחס לגופים הפועלים מכוח הפקודה ולבחון את הפסקת השימוש בפקודה. הצוות התבקש לבחון בנוסף את הטענות ביחס לעיקולי חשבונות בנק ועיכוב בשחרור חשבונות בנק מעוקלים לאחר שכבר שולם החוב.
09/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
דרישות אסדרה מופחתות ודרישות הון עצמי נמוך שיקלו מאוד על הקמת בנק חברתי-אגודות אשראי. כך עולה מהצעת חוק שנדונה (יום ד', 9.11.16) בוועדת הרפורמות.
09/11/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, הציגה (יום ד', 9.11.16) בפני ועדת הכספים את תקציבי השנים 2018-2017: "תקציב פיתוח התחבורה ב-2017 יעמוד על 12.6 מיליארד ש"ח, מתוכם 5.88 מיליארד ש"ח לפיתוח כבישים ולהרחבתם (1.24 מיליארד ש"ח כבישים עירוניים ו-4.63 מיליארד ש"ח לכבישים בינעירוניים) ו-6.75 מיליארד ש"ח לפיתוח התחבורה הציבורית - 3.75 מיליארד ש"ח להסעת המונים במטרופולינים ו- 2.99 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות. ב-2018: סך התקציב לפיתוח התחבורה: 12.9 מיליארד ש"ח ומתוכו 6.25 מיליארד ש"ח לכבישים (1.33 מיליארד ש"ח עירוניים ו- 4.92 מיליארד ש"ח לבינעירוניים), 6.65 מיליארד ש"ח לתחבורה ציבורית, מתוכם 4 מיליארד ש"ח להסעת המונים ו- 2.63 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות".
09/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il