אנשים רבים מתקשים לגשת ישירות לאנשים אחרים, חדשים, ולפתוח בשיחה. בחיים הרגילים זה עלול לחסום את חיי החברה, אבל בעסקים הדבר חוסם את פיתוח העסק ויתרה מכך - את ההכנסה.
בעוד שהסביבה האינטרנטית מאפשרת לאנשים רבים לעקוף את המחסום הזה בעזרת תקשורת כתובה, ואפילו אחרי שראו תמונה של האדם השני והרגישו מעט יותר אומץ, המחסום "המסורתי" הזה של פנים אל פנים עדיין קיים. תקשורת חזיתית עדיין מהווה גורם קריטי בהשגת לקוחות חדשים ובשימור שלהם, לפיכך צריך למצוא דרך להתגבר על המחסום.
מפגשי הנטוורקינג (רישות), הצוברים פופולריות הולכת וגדלה בקרב אנשי עסקים, יכולים להיות מוגבלים ולו רק בגלל המחסום הזה, ערכם הרב מתפספס בגלל הקושי הבסיסי לתקשר. הרעיון של מפגשי נטוורקינג הוא יעיל ביותר - המפגשים מאפשרים לפגוש אנשים חדשים מתחומים שונים, כאשר המכנה המשותף הוא צימאון להזדמנויות עסקיות ולדרכים חדשות להתרחב ולפרוץ.
מה יכול להיות מסובך בלהציג את עצמך ולמסור כרטיס ביקור? על פניו נראה פשוט מאוד.
במפגשים מהסוג הזה אפשר למצוא אנשים המחכים שמישהו יציג אותם או פשוט לא ניגשים לאיש לאורך כל המפגש - כך מתפספסת כל מטרת הנטוורקינג.
העובדה היא שעל פניו זה נראה פשוט, אך בפועל יש מקום לתרגול ואומץ. בסופו של דבר, אנשי עסקים צריכים להיות מסוגלים לחלק את כרטיסי הביקור שלהם בכל מקום ובכל הנסיבות: באירועים משפחתיים, באירועים חברתיים וכמובן באירועים עסקיים.
כמה דרישות מפתח:
1. צריך ליזום;
2. להגיע תמיד עם כרטיסי ביקור;
3. לדעת כיצד לפתוח בשיחה;
4. לדעת כיצד להציג את עצמך וכיצד להיערך נכון לתקשורת שאחרי.
טיפים לנטוורקינג
במקומות בהם אין זמן לתקשורות ממושכות (כמו למשל בתור בבנק):
1. תגובה. מרבית האנשים יגיבו יפה מאוד לפנייתכם. יש לקחת בחשבון שיהיו בודדים אשר יגיבו בצורה שלילית וגם אז, קרוב לוודאי שזה נובע מחששות אישיים שלהם ממגע אישי. אל תתנו לזה להרתיע אתכם, תתמידו.
2. נוסח דיבור. אל תהפכו את זה לנאום מייגע. נטוורקינג הוא פעולה של 25 שניות בערך, בה אומרים משהו פשוט כמו "אפשר לתת לך את כרטיס הביקור שלי? (כשהכרטיס כבר בחצי הדרך ליד שלו) אני מתעסק ב-(תיאור תמציתי בשורה אחת בלבד) ואולי זה יכול לעניין אותך". עיצרו והמתינו לתגובה.
3. בעיה. אם פניתם לאדם וביניכם גוש גדול של קרח, שאלו אותו אם יש לו גם כרטיס ביקור ותאמרו שתשמחו אם יהיה לכם אותו - כך מעודדים את האדם לפעולה ושוברים את הקרח.
4. מילה. אם אמרתם לאדם מולכם שהדבר בו הוא עוסק מעניין אתכם ושתרצו לשמוע עוד, ודאו שאתם מצלצלים או שולחים מייל כפי שהבטחתם - עמידה במילה יוצרת רושם חיובי.
5. עתיד. היפכו את החלפת כרטיסי הביקור למשהו שיש לו עתיד. מאמצים רבים מושקעים בקידום ובשיווק כדי לפחות לקבל פרטי התקשרות, נצלו את המפגש ואת הכרטיס גם אם המפגש בין שניכם לא היה רלוונטי, אולי הוא מכיר מישהו שעבורו זה יהיה רלוונטי ואולי זה יהיה רלוונטי בעתיד.
6. לשמור על קשר. יש דרכים רבות לשמור על הגחלת אשר נוצרה בהיכרות הראשונית עם מישהו, תמיד ישנו סיכוי לאיזה שיתוף פעולה פורה או הפניה מועילה. דיוורים חודשיים או טלפוניים תקופתיים יעשו את העבודה.