|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

נציגי חברות טכנולוגיות בטיחות בוועדת הכלכלה:

"משרד התחבורה אינו עומד בקצב הטכנולוגיות"

הדברים נאמרו בדיון שיזמו חברי הכנסת טופורובסקי, קאבלה ועמאר על השימוש בטכנולוגיות מצילות חיים בכבישים טופורובסקי: סוף השבוע האחרון רק מדגיש את הצורך להגביר שימוש בטכנולוגיה - שהייתה יכולה להציל חיים ולשנות גורל של משפחות שלמות משרד התחבורה: צריך ראייה כוללנית - יש טכנולוגיות שאפשר לקדם גם בלי המאסדר
14/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
טופורובסקי. טכנולוגיות נגד הסחת דעת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 14.12.20) בהטמעת טכנולוגיות מצילות חיים בכבישים ובחינת התקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בישראל. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ בועז טופורובסקי, שניהל את הדיון, ולבקשת ח"כ עינב קאבלה וח"כ חמד עמאר, שהסבירו כי הטמעת אמצעים טכנולוגיים ושימוש ברכב אוטונומי יכולים להציל חיי אדם. טופורובסקי אף אמר כי הקטל בדרכים בסוף השבוע מדגיש את הצורך בהטמעת השימוש בטכנולוגיה, שיכולה הייתה להוביל לתוצאות פחות קשות בתאונות האחרונות ולשנות גורלן של משפחות שלמות.

ח"כ עמאר הוסיף כי גם בשבוע שעבר נהרגו שני תינוקות בתאונות חצר, ששימוש בטכנולוגיה פשוטה של מצלמה יכול היה למנוע. ח"כ קאבלה אמרה כי לאסדרה יש קצב משלה וחוסר ההלימה בינה לבין ההתקדמות הטכנולוגית מייצר פערים, ובתחום כמו בטיחות בדרכים המשמעות היא חיי אדם. היא קראה למנהלי ציי רכבים שלא לחסוך בבטיחות ולרכוש רכבים בטיחותיים גם אם הם יקרים יותר. ח"כ אימאן ח'טיב יאסין ציינה כי מדובר בנושא שגובה חיי אדם יותר מכל מלחמה אחרת, והמדינה שמתגאה בהיותה סטארט אפ ניישן, לא נותנת את המשקל הראוי לשימוש בטכנולוגיה.

בדיון השתתפו נציגים של חברות טכנולוגיה רבות, בהן מובילאיי, סייברוואן, יאנדקס ועוד שאמרו כי דרוש שינוי בחקיקה כדי להטמיע טכנולוגיות חדשות, ובירכו על תזכיר חוק שהפיץ משרד התחבורה באוגוסט האחרון. נציגת חברת יאנדקס, יבגניה מוגילבסקי אמרה כי ישראל מאבדת את מקומה כסטארט אפ ניישן, שמאפשרת ניסויים מתקדמים ברכבים האוטונומיים, וביקשה לקדם את החקיקה בעניין.

מנכ"ל סייברוואן, אורי גלבוע, אמר כי החברה בקשר עם משרד התחבורה והוא פועל, אך הקצב לא מתאים למהירות שבה הדברים קורים והטכנולוגיות משתנות. סמנכ"ל חברת א.ד.י מערכות, מוטי קוסובסקי, אמר כי בתאונות האחרונות היו מעורבים רכבים ישנים יחסית, שיכול להיות שאם היו מותקנות בהן מערכות התראה על התנגשות או סטייה מנתיב הן היו יכולות למנוע את התאונות. לדבריו, ניתן להנגיש מערכות כאלה כבר מחר בבוקר אם האסדרה תאפשר, וזה יכול לחסוך בחיי אדם.

מנהלת תחום שירותי המיפוי במובילאיי, אלכס קגנוב, אמרה כי צריך לשדרג משמעותית את תשתיות, בעיקר בתוך הערים, כדי לאפשר לנצל טוב יותר את מערכות הבטיחות שכבר קיימות היום ברכבים. סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי העתיד כבר הגיע לעיר, בה כבר יש שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 4 ומקודם שימוש ברכב אוטונומי מדרגה 5. לדבריה, השימוש ברכב אוטונומי צריך להיות קודם כל לתחבורה ציבורית.

ראש תחום רגולציה וממשל ברשות החדשנות, מאיה עזריה, סיפרה כי בארה"ב מתים כל שבוע מספר אנשים כמו בטיסה מסחרית אחת, ואם זה היה קורה בתעופה אז לא היו טיסות. היא הסבירה כי האסדרה לא יכולה להקדים את הטכנולוגיה, אבל הרשות יכולה לסייע למאסדר להחליף דיסקט. עם זאת, עזריה ציינה כי אף חברה בעולם עדיין לא הוציאה את הנהג מהמכונית, והטכנולוגיה עדיין לא בשלה לכך.

סמנכ"ל חדשנות בנתיבי ישראל, הילה חדד, אמרה כי צריך להתאים את הכבישים לנהיגה אוטונומית, אך תקציב אחזקת הכבישים נשחק משמעותית. "בסוף בשביל להטמיע טכנולוגיה צריך תשתית סלחנית ובשביל זה צריך תקציב, אחרת יהיו טכנולוגיות מצוינות אבל כשרכב ייכנס לבור הוא יאבד שליטה ותקרה תאונה", אמרה. היא ציינה כי החברה מחליפה את התאורה ב-100 אלף עמודים, על-מנת לאפשר תקשורת בדור הרביעי והחמישי ולהטמיע טכנולוגיות ניטור כביש חדשות. נציג האוצר, אריאל הבר, התייחס לטענה התקציבית ואמר: "הגענו לסיכום עם משרד התחבורה על תקציבי תחזוקה והם ניתנו במלואם".

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל טבת ויזל, אמרה כי צריך לעשות תהליך סדור של כל אחת מהטכנולוגיות, ולאפשר שימוש בהן. לדבריה, הורדת מהירות באזורים העירוניים היא קריטית להורדת מספר הנפגעים.

מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, התייחסה לכל הדברים ואמרה כי לא מדובר באסדרה רגילה, אלא בצורך לראייה כוללנית ברמה לאומית, ואפילו בינלאומית. לדבריה, המשרד הקים ועדת היגוי בראשות המנכ"ל, עופר מלכה, אליו שותפים צוותי עבודה לנושאי הרגולציה, תקציב, משפט, נסיעות שיתופיות, מטענים ונסיעות בשכר וסייבר. סגל אף אמרה כי יש טכנולוגיות שאפשר לקדם בלי המאסדר, וציינה כי המשרד כבר מתמרץ שימוש במערכות בטיחות חדשות.

נציגת משרד המשפטים, תמרה לב, הוסיפה כי אין אסדר שעוצרת את הטכנולוגיה. מצד שני, אמרה, "צריך לבדוק שהרכב האוטונומי בטוס מספיק, לוודא מי אחראי בכמה פלילית, מה קורה עם המידע שהוא אוסף והאם הוא חשוף למתקפות סייבר. לכן הצענו להתחיל קודם בחקיקה שתאפשר ניסוי".

ח"כ טופורובסקי סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה דורשת, עד סוף החודש, עידכון על קידום החקיקה להטמעת הרכב האוטונומי ועידכון מחברת נתיבי ישראל על הניסויים. כמו-כן הוא ביקש ממשרד התחבורה לבחון את הרגולציה באירופה, ולהתאים את הרגולציה בישראל להתפתחויות, ומרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון לבחון, עם חברות הביטוח, כיצד לתמרץ נהגים להתקין מערכות בטיחות ברכבם.

עוד ביקש היו"ר ממשרד התחבורה, לקדם קורות קוראים לשימוש בטכנולוגיות המונעות היסח דעת, שכחת ילדים והתראה על רכבים בשטחים מתים. בנוסף התבקש המשרד, יחד עם הרלב"ד, לבחון קמפיין לעידוד התקנת אמצעים טכנולוגיים, ולבחון חיוב התקנת מערכות בטיחות ברכבים ומתן תמריצים נוספים לשם כך. לסיום ביקש טופורובסקי מהממשלה לקבוע יעד לשימוש תחבורה אוטונומית שיתופית ונגישה.

תאריך:  14/12/2020   |   עודכן:  14/12/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות אירועים / מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לי זיתוני   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרק פטריק   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שחר גרינשפן   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שרן השכל / Sharren Haskel 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"משרד התחבורה אינו עומד בקצב הטכנולוגיות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
שני ילדים, בני 6 ו-7, נהרגו בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית במחלף שער הגיא בכביש מספר 1. מלבדם יש שני נפגעים נוספים - אחד מהם בן 12 - במצב קשה ובינוני. ההרוגים הם ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס מבית אל.
11/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
13 שנים לאחר שבית המשפט העליון העיר על סעיף ישן בחוק הגורם לבזבוז זמן ומשאבים, סעיף זה עודנו בתוקפו - על הבזבוז שהוא גורם. כך מציין (יום א', 22.11.20) השופט נעם סולברג. החלטתו של סולברג גם מגלה, כי נהג משאית שלחובתו למעלה מ-100 עבירות תעבורה ממשיך לנהוג.
23/11/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
השבוע מציינים בארץ ובמערכת החינוך בפרט, את שבוע הזהירות בדרכים. תלמידי ישראל עוברים שיעורים והדרכות, וביי לקחה עימה בקופסת האוכל גמבה בשלושה צבעי הרמזור (של הכביש לא הקורונה). ובמה להתחיל? יש מי שציין שהגיע הזמן שהמשטרה תטפל ברכבי היוקרה שמסתובבים בכבישי הארץ. אין בעיה עם זה שאנשים מרוויחים יפה, ואין בעיה שאנשים יקנו לעצמם רכבי יוקרה בחצי מיליון שקל ומעלה.
16/11/2020  |  יוסף קנדלקר  |   יומני בלוגרים
"בובקט" - מחפרון זעיר המשמש לעבודות עפר ולהעברות למרחק קצר באתרי עבודה - אינו כלי רכב מנועי לעניין חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כך קובעת (יום ב', 9.11.20) שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר.
10/11/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים עסקה (יום ב', 9.11.20) בהיעדר תוכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים. בפתח הדיון הזכיר היו"ר בועז טופורובסקי כי הישיבה מתקיימת במסגרת ציון שבוע הבטיחות בדרכים, ואמר כי חלק גדול מהבעיה נובע מכך שיש גורמים רבים שאחראים על נושאים רבים, אך אין מי שמתכלל את הטיפול בבטיחות בדרכים. "נתנו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אחריות, אבל בלי סמכות וכשנוח מקשיבים לרשות וכשלא נוח אז לא מקשיבים לה", אמר.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il