|   15:07:40
דלג
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מדינת ת"א נ' א. ליברמן

בעקבות מתקפה ארטילרית מצד עיתוני מדינת ת"א נגד שר החוץ, להלן תגובתי ותשובתי לאחד ממשתתפי ההתקפה: יוסי שריד
05/03/2010  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   פרשת ליברמן   |   תגובות
ליברמן. חצאי אמיתות מתגלים בעניינו [AP]

פתיח: איני חסיד של אביגדור ליברמן ולא של אף פוליטיקאי (בהווה ובעבר), מאידך-גיסא, אני נלחם מרות נגד עיוות אמת, אי-צדק ואיפה-ואיפה; וזה מה שמתרחש בעניין ליברמן. עיתונאי מדינת ת"א, לא יוצאים לגילוי רק האמת, אלא רק נגד ראשו של ליברמן עקב דעותיו בנושאי עם ישראל וא"י.

דוגמה להתנהלות עיתוני ת"א הינה גם ביחס אליי: בעניינים חברתיים-כלכליים אני בצד השמאלי של "המפה", אך בנושאי העם היהודי וא"י - אני בחלק הימני; לכן עבורם - אני פנאט, הזוי, ואסור ליתן פומבי לאף פעולה שאני עושה למען כל העם (כמו: בג"צ 10040/09 בעניין איסור גבייה-מינהלית אצל הרשויות המקומיות).

אצל עיתונאי ת"א (וגם בקרב מרצים רבים במוסדות אקדמיים) רק הכרה ב-"רב-תרבותיות", הינה תנאי לנאורות, ליברליות והערצה; לכן, צריך להבין ולכבד ערכי העולם האיסלאמי ולשתף פעולה עם ראשיו, למרות שכאן: אין אף מדינה דמוקרטית; בחירות אמת הינן בדיחה, ראשי העם נקראים נשיאים ומנהיגים למרות שהם על כיסאם מכוח כידונים; נשים הינן בגדר חפץ וכדומה.

אקורד נוסף מהתנהלות השמאל

לסיום - בהיות שריד שר החינוך, הורה ללמד בתיכונים, שירה של משוררים פלשתינים; אך כעת כאשר גדעון סהר הורה על לימוד ערכים ציוניים, יולי תמיר (שרת החינוך לפניו) זעקה: רק למועצה הפדגוגית של המשרד, הסמכות לקבוע תכני לימוד.

ואני שואל: האם בזמנו של שריד, התכנסה המועצה הפדגוגית כדי לקבוע בעניין שירים פלשתינים? האם מישהו במועצה להשכלה גבוהה, אישר למרצים ליזום ולהשתתף בחרם על ישראל?

על כך נאמר: טול קורה מבין עיניך ומי שחמאה על ראשו, אל ינוע בשמש.

טיעוני יוסי שריד
יוסי שריד [צילום: פלאש 90]

כיצד הפתיח הנ"ל קשור לליברמן - משום שכל מתקיפיו, מתנהלים בדיוק כמו ראשי מדינות ערב; קרי - אין קשר בין העובדות ובין המתקפה; דמגוגיה לשמה, קישור בין "משפט" ופוליטיקה וחצאי אמיתות (שכידוע גרועים משקר).

דוגמה להתנהלות שכזו הינה כתבה מאת יוסי שריד בעיתון הארץ, מיום 4.3.10; לכן אנתח כל טיעון שלו, ותיווכחו עד כמה - הינו מוטה וחד-צדדי:

  • א) אין צורך להגיש כתב אישום, ולהמתין לפס"ד, אלא חובת "ההוכחה הציבורית" חלה על ליברמן.

דהיינו, אליבא דשריד, אין צורך בבית המשפט, חקירת עדים והצגת ראיות, אלא די ב"משפט הכיכר", ומה שההמון ברחוב יכריע - זה מה שיקבע! (כמובן שהכוונה להמון בכיכר מול הסינמטק בת"א, הידוע באובייקטיביות שלו).

לא זכור לי ששריד דרש "משפט הכיכר" גם נגד אהוד ברק (בנוגע לכספים שזרמו ל"עמותות" בבחירות הכלליות בשנת 1999), ולא בעניין בוז'י הרצוג אשר שימש "כאחראי" על העמותות במטה ברק; ולא נגד אריאל שרון בנוגע לכספי "האי-היווני" (בנוגע לשרון, שריד עתר לבג"צ נ' היועמ"ש לממשלה, ולאחר שעתירתו נדחתה, הוא דמם!).

  • ב) שריד דורש כי ליברמן יסביר לעם (לא לביהמ"ש), הכיצד בחשבון הבנק של בתו מיכל הצטברו מיליוני שקלים.

אכן שאלה נכונה ובמקומה; אולם, מדוע שריד לא שואל את אהרן ברק הכיצד בתו - אישה צעירה ללא ניסיון משפטי - מקימה עסק של גישור ("גומא") וחצי העולם העסקי נוהר לכאן? האם חמי פרס, בנו של הנשיא, היה מצליח להקים קרן סיכון כה גדולה, אלמלא היותו בנו-של...?

  • ג) ליברמן משבש חקירתו ולא מאפשר חשיפת האמת!

כנראה ששריד לא חשב פעמיים טרם שכתב זאת, שכן: אדם אחד - חזק פוליטית ככל שיהא - לא מסוגל לעמוד נגד המשטרה ופרקליטות המדינה! מה עוד ששריד החליט "לשכוח" כי ליברמן הוא זה שצועק שנים כלפי המשטרה והפרקליטות - תחליטו בענייני או שתסגרו תיקים.

לא ייתכן כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית, תתנהל חקירה נגד פלוני במשך 11 שנה! (ומה אומר פרקליט המדינה: כעת זו חקירה רק משנת 2005; אז מדוע החקירה משנת 1999 עדיין "פתוחה"?!).

נשכח משריד, כי עיתוני ת"א ניזונים מהדלפות, שכן אף ידיעה בעניין החקירה, לא הייתה אמורה להגיע לידיעת עיתונאי; וברור כשמש כי לליברמן אין אינטרס כי תוכן החקירה יתפרסם, ואז נשאלת השאלה הרטורית: למי האינטרס היותר גדול לפגוע בליברמן?! רק לשמאל הרואה בו אויב פוליטי מר ומאיים.

  • ד) שריד לא מסתפק בטיעונים פסבדו משפטיים או ציבוריים, והוא עובר גם למתקפה פוליטית; קרי: ליברמן לא עשה דבר למען הציבור במשך כל השנים שהינו בפוליטיקה!

אין בכוונתי לעשות "מסדר מעשים מול דיבורים", אלא אסתפק בשאלה רטורית: מה עשה פואד במשך כל שנות "שירותו"?, אלו הישגי ענק היו לאהוד ברק? איזה חותם אדיר הותירה ציפי לבני?!

  • ה) לאחר המתקפה הפוליטית, שריד נאחז בקרנות "מזבח אוכפי החוק"; קרי - ליברמן איים ומאיים על חוקרי המשטרה ופרקליטי המדינה ובכך עיכב חקירתו.

זו בדיחה, אך לא מצחיקה; דרישותיו של ליברמן למנוע הדלפות מחקירתו, ולהכריע בנושאי חקירותיו הינן "איום" על החוקרים והפרקליטים.

תחילה על שריד להחליט: האם הוא דבק במערכת המשפט, ואז - אין מקום ל"משפט הכיכר", ואם די בלינץ' ציבורי, אין צורך בחוקרים ובפרקליטי המדינה.

אני מניח כי שריד יתעשת ויבין כי רצויה הכרעת בית המשפט (אם בכלל יש מקום לכתב אישום), ולא חבר מושבעים בכיכר העיר ת"א; ואז יישאל כך: האם פרקליטות המדינה לא הגזימה באורך החקירה? האם אין לפנינו שימוש כוחני בחרב החוק? שריד שכח כי רק "שלשום", הוא תקף קשות את המשטרה ופרקליטות המדינה, עקב מעצר מפגיני השמאל בשייח' ג'ראח והעמדתם לדין; דהיינו, לאנשי השמאל מותר (זה דמוקרטי) לעשות את אשר נמנע בכוח ממפגינים שמחו נגד תוכנית ההינתקות מעזה!

  • ו) שריד לא מסתפק בהתקפה פוליטית, ונע לכיוון הפן האזרחי: ליברמן הינו מחרחר ריב ומדון בין מגזרים שונים במדינה;

דהיינו, לליברמן אסור להביע דעותיו ואפילו לא לחשוב אותן, שכן בכך הוא מסכסך בין יהודים וערבים וגם מטעה את ציבור העולים מרוסיה.

לא זכור לי ששריד יצא נגד מרצים בכירים באקדמיה הישראלית, אשר קראו להחרים את ישראל בכל העולם, ולא נגד "מיטב הנוער התל אביבי" אשר מחרף נפשו כל יום ו', מול הגדר ב-ק"ק נעלין!

  • ז) אליבא דשריד, ליברמן לא ראוי לכהן כשר החוץ, שכן כל מנהיגי העולם סולדים ממנו, והוא מתרועע רק עם נבל כמו לוקשנקו.

מעניין, הכיצד לא שמתי לב כי אסד הבן, אחמדינג'אד וגם מובארק הינם נאורים וליברלים אמיתיים; הכיצד לא הבחנתי כי אבו-מאזן הינו ידיד העם היהודי, למרות שעבודת הדוקטורט שלו הייתה: הכחשת השואה היהודית בגרמניה; הכיצד איני מבחין כי ראשי החמאס רוצים ב"שלום" עם ישראל, ולכן רצחו בדם קר את ראשי ארגון הפת"ח ברצועה.

איך שכחתי כי לובשי החליפות במשרד החוץ באירופה ובארה"ב, הינם צדיקים גדולים, למרות שהם עושים עסקים עם כל מי שמוכן לרוקן ארנקו! (אירן, סין ניגריה וכדומה).

בניגוד לשריד אני לא שוכח כי במלחמת העולם השנייה - כולם סגרו דלתות בפני העולם היהודי (פיזית ופוליטית) ועצמו עיניים למרות מחנות ההשמדה; אני לא שוכח כי כל מדינות אירופה נכנעו למדינות אופ"ק בשנת 1974, וחתמו על הסכמים מבישים (כמובן חסויים), לפיהם הותר לארגוני טרור ערביים להקים תשתית באירופה ובלבד שלא יפגעו באזרחים אירופיים; לא שכחתי שתיקת אירופה נגד רצח העם ברואנדה ובזימבבואה, ולא הבלגתם נגד סדאם חוסיין כאשר רצח בני עמו באמצעות גז ועינויים, ולא העמדת פנים כאשר חאפז אסד מחה את כל העיר אל-חמה, עקב היותה כיס התנגדות למשטרו!

תאריך:  05/03/2010   |   עודכן:  07/03/2010
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדינת ת"א נ' א. ליברמן
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
5/03/10 12:48
2
גדעון אמיר
5/03/10 12:50
3
י.ש
5/03/10 13:02
4
פנחס ספיר
5/03/10 13:53
5
אמיר ש
5/03/10 15:30
6
sdf
6/03/10 18:18
7
ישע
7/03/10 13:00
8
אבי תל אביבי
8/03/10 15:16
9
dodel
8/03/10 15:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאז 'פיצוץ פרשת הרב אלון' אני מהלך כסהרורי. ככל שאני מנסה להתחמק מלדבר ומלכתוב על האסון שזעזע את אמות הסיפין בציונות הדתית - איני יכול. היד ממאנת מלהתייחס אך הלב אומר אי-אפשר. הכליות יועצות "שתיקותיך יפה מדיבוריך" [גיטין מ"ו, ב'] אך הראש הסחרחר מחליט שאין מנוס מאמירה.
05/03/2010  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
לפי פרסומים בעיתונות1 אמר שר החוץ הסורי וואליד מועלם בפגישה שנערכה לפני כמה שבועות עם קבוצה בריטית, כי "בשביל שיהיה שלום, ישראל צריכה להכיר בכך שסוריה זכאית לכל סנטימטר בגולן. אנו רוצים לדבר, אבל אדמתנו היא קדושה וזה עניין של כבוד". בהמשך הוא התייחס למתווה של נסיגה מרמת הגולן במקביל לשלבים של נורמליזציה עם ישראל ואמר: "ניתן לבצע את המהלך בשלבים, תוך נקיטת צעדים לנורמליזציה במקביל - הכרזה על סיום מצב המלחמה בתום נסיגה ממחצית השטח, פתיחת משרד אינטרסים ישראלי בשגרירות האמריקנית בדמשק עם פינוי שלושה רבעים משטח הגולן ופתיחת שגרירויות הדדית עם השלמת הנסיגה". על יחסי ארצו עם אירן וחיזבאללה והסיוע לחמאס ולחיזבאללה הוא אמר: "אותן סוגיות מפתח יסוכמו רק בתום הנסיגה".
05/03/2010  |  שלמה ברום  |   מאמרים
בשבוע שעבר קראנו את פרשת תְּצַוֶּה, שבה לא מוזכר שמו של משה אפילו פעם אחת, והסברנו כי באי-הזכרת שמו, בהתייחסות אליו בלשון נוכח וְאַתָּה תְּצַוֶּה, אתה בעצמך - טמון מסר נצחי; שבכל דור יש יהודי הממלא את תפקידו של משה בייצוג הבורא יתברך כלפי הנבראים. ובהקשר של חג הפורים שחל למחרת אותה שבת, הזכרנו כי גם אם בדור מסוים נדמה שמשה לא קיים, אם מפני שלא מזהים אותו ואם משום שלא מודים בקיומו - הרי בשעת מבחן הוא מופיע פתאום, ומורה לעם ישראל את הדרך חזרה לנתיב הקיום, באמצעות חידוש הקשר החיובי עם הקב"ה. ועוד רעיון יסודי הזכרנו שם, שהיעדר הגילויים עשוי ללמד על קשר יותר עצמי, יותר פנימי. כמו למשל ביחסי הורים-ילדים - יש שעות של חסד, אהבה בגילוי, ויש של הזעפת פנים וקריאה לסדר. האם הריחוק שבזעף מלמד על רפיון בקשר חלילה? אדרבה, והראיה - כלפי ילדים זרים אין זעף, וזה מפני שאין קשר עצמי.
05/03/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
מי פנה לרשויות בעניין דני דנקנר ומתי? מה ההבדל בין איזי כהן ובועז צ'צ'יק לבין וורן באפט? מה מחפש זקי רכיב במעריב? ומדוע העסקת העובדים הזרים הבלתי חוקיים תימשך?
05/03/2010  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אין זאת כי אם בגנים של בני העם היהודי טבוע, די עמוק, יצר הנדודים. באורח יחסי הם נוהגים לנדוד, לטייל ולתייר יותר מבני כל עם אחר. לכן אין תמה שטרמפ על יצר הנדודים הזה תפס, זה מכבר, משרד התיירות הבריטי, כשהחליט לארגן מסלולי-תיור מיוחדים ליהודים, לא רק לצרכי תיור, אלא גם כדי לסייע להם בחיפוש אחר שורשיהם. ניכר על המשרד הזה שהוא משקיע מאמצים רבים כדי למשוך תיירים לשכונות היהודיות לשעבר של לונדון, כמו ספיטאלפילדס או ווייטצ'פל.
05/03/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת ליברמן  /  מי ומי  
ליברמן: עורבא פרח, אני אסיים את הקדנציה  /  איציק וולף
בן-אריה: "אין לי ממה להתבייש"  /  עידן יוסף
"איני מעודכן בחקירת ליברמן"  /  איציק וולף
מלחמת בני אור בבני חושך - עאלק!  /  ספי סגל
במדינה מתוקנת מזוז היה מפוטר  /  עו"ד משה גולדבלט
לקס אביגדור ליברמן  /  עו"ד יראון פסטינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il