|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
[צילום: יח"צ]

אחוות כזבנים

שורה של עיתונאים ובהם אילנה דיין ובן כספית התגייסו כדי לסייע לאמנון אברמוביץ' להחלץ ממפלתו בפרשת המסמך המפוברק חוקרי המשטרה גילו במהירות מי זייף אך נותרו שאלות פתוחות
04/09/2010  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת הרפז   |   תגובות
פרסום מופקר ופוגעני
יואב יצחק
אמנון אברמוביץ הפריח במהדורת ערוץ 2 תוכנו של "מסמך" בלי שבדק קודם לכן את אמיתותו * לו היה טורח לבדוק קודם לפרסום היה יכול בקלות להבין כי מדובר במסמך מפוברק מתחילתו ועד סופו * כלי התקשורת נופלים בפח כשהם מפמפמים את אותו מסמך ודורשים עכשיו חקירה, במקום להעמיד את אברמוביץ במקומו
לרשימה המלאה

המשטרה סיימה את חקירתה בפרשת המסמך המפוברק. לאחר טלטלה של שלושה שבועות, הצביעו החוקרים המצוינים על זהות האיש הרשע בכל הסיפור ההזוי: סא"ל (מיל.) בועז הרפז. על-פי הודעת המשטרה, הרפז הוא האיש שזייף את המסמך והוא אף הודה בכך.

המשטרה סיימה את חלקה בפרשה. בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין התמקדה החקירה בשאלה מי זייף את המסמך בהדביקו "לוגו" של ארד תקשורת. מטרה זו הושגה. חומר החקירה הועבר לפרקליטות לשם הגשת כתב אישום. לכאורה, בכך הסתיים החלק הסנסציוני בפרשה, אך לא - אנו נותרנו עם כמה קושיות ו/או תובנות. נפרטן להלן.

עיתונות מופקרת ופוגענית
ברק, גלנט. לא מעורבים [עמוס בן גרשום/לע"מ]

ערוץ 2 כשל בפרסום מופקר ופוגעני: המסמך הוצג כמסמך אמיתי, משל מדובר בתוכנית פעולה מושכלת ומסודרת מצד השר אהוד ברק ואלוף יואב גלנט. התרענו על-כך שעות ספורות לאחר השידור. קבענו ב-News1 שמדובר במסמך מפוברק ובפרסום מופקר.

רק בחלוף יממה החלו העיתונאים הרשלנים – אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל לשנות את גירסתם. לא, הם לא התנצלו בפני ברק ו/או גלנט; לא, הם לא חזרו בהם ולא העמידו דברים במקומם, אלא המשיכו להציג את תוכנו של המסמך ככזה שמשקף תוכנית פעולה שהגה גורם שמריץ את גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, ואף הוסיפו כי מדובר בתוכנית פעולה בין שמדובר במסמך אמיתי ובין שמדובר במסמך מפוברק.

ברוב חוצפתם הם דרשו שוב ושוב חקירה משטרתית, וכיוונו את האש שוב ושוב כלפי לשכת שר הביטחון ואנשיה. גם לאחר שנמצא על-ידי המשטרה כי המסמך המפוברק "נשתל" על-ידי הרפז במטה הכללי, תוך שימוש בסא"ל ארז וינר, עוזרו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, וגם לאחר שהוכח כי ידו של השר אהוד ברק לא הייתה בדבר, המשיכו אברמוביץ' ודניאל לגונן על אשכנזי ולהפנות אצבע מאשימה כלפי ברק.

הפרסום הכוזב לא תוקן
סיבוני. מחוץ לסצנה?

עורכי ערוך 2 לא טרחו לתקן את הפרסום הכוזב והפוגעני, גם לאחר שבניגוד לדבריו של אברמוביץ' - הוכח שלמקורותיו היה עניין אישי ו/או מקצועי לפגוע בברק ובגלנט:

  • גבי סיבוני - אברמוביץ' אמר בשידור חי בעת החשיפה הראשונית: "אני ערב למקור. המקור הוא סולידי, אמין ומחוץ לסצנה. ונטול אינטרס בעניין הזה..."; אלא שעם הודאתו של סא"ל (במיל.) גבי סיבוני כי הוא המקור הוכח, כי הוא נמנה עם מקורביו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, כי הוא חברו הקרוב של אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט (שהתמודד על תפקיד רמטכ"ל), וכי הוא פעל למנוע משר הביטחון את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל [ראו גם: גבי סיבוני: "אני המקור של חדשות 2"];

  • אבי גוט - ממנהלי חברת קונקורד תקשורת שנשלטת על-ידי אדלר חומסקי ושות'. גוט פעל כיועץ תקשורת. הוא שימש כבלדר. גוט קיבל את המסמך מידי סיבוני כדי שיעבירו לאברמוביץ', וכך עשה. נזכור נא: משרד אדלר חומסקי בכלל וראובן אדלר בפרט שימשו כיועצים של מפלגת קדימה במסע הבחירות בשנת 2009. במסגרת זו הם פעלו, ואגב עודם פועלים, כדי לעשות דה-לגיטימציה למפלגת העבודה בכלל ולאהוד ברק בפרט [ראו גם: אבי גוט - הוא האיש שהעביר את המסמך].

אילנה דיין מתגייסת
כספית. כזבן [איל יצהר, באדיבות גלובס]

אברמוביץ' המשיך להוליך שולל את הציבור גם לאחר שהמשטרה קבעה שמדובר במסמך מזויף. מי שהתגייסה לעזרתו היא העיתונאית אילנה דיין. מדובר באותה דיין שפרסמה כזבים נגד הקצין רס"ן ר' שאותו האשימה בהריגת ילדה תוך רשלנות חמורה. דיין הוקעה כזכור בפסק דין חמור שניתן על-ידי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, נעם סולברג. אך במקום להתנצל, היא בחרה להטיל דופי בשופט ואף פעלה לגייס שורה של עיתונאים מידידיה הטובים כדי שיסייעו בחילוצה מהמפלה. עכשיו היא התגייסה כאמור לטובת אברמוביץ'.

בראיון מלוקק ומתחנף (יום שבת, 28.08.10) הוצג אברמוביץ' על-ידי דיין כעיתונאי ישר-דרך וכאיש מקצועי ואמין. בראיון הנרחב נעשה שימוש בפציעתו במלחמה ובתהליך השיקום שעבר, משל יש מקום להבינו גם כשהוא מפרסם שקרים, פוצע אחרים ופוגע בשמם הטוב.

אילנה דיין איפשרה לאברמוביץ' שוב ושוב להתחמק ממתן תשובות ברורות לטענות נגדו, למרות הפאשלות הרבות והמביכות בהן לקה בשנים האחרונות. כמה מהן:

  • אברמוביץ' פרסם בערוץ 2 כי הושג הסכם עקרוני ואף גובשה טיוטת הסכם שלום עם סוריה, שאמורה להתפרסם בתוך ימים ספורים (דבר שלא היה לו יסוד);

  • אברמוביץ' נמנע מפרסומים מסוימים על אריאל שרון, כשזה כיהן כראש הממשלה (זיכרו את משל: האתרוג). אברמוביץ' הסביר את הימנעותו המכוונת במטרה לבצר את שלטונו של אריאל שרון, כדי שזה יוכל להשלים את מהלך ההינתקות;

  • אברמוביץ' האשים באופן זדוני ומרושע שורה של אילי-הון ובראשם המיליארדר שלדון אדלסון במימון מכון שלם ודרכו כמה ממקורבי בנימין נתניהו (אברמוביץ' נאלץ להתנצל, לאחר שחשש מתביעה);

  • אברמוביץ' פרסם באופן זדוני ומרושע שורה של כזבים נגד עו"ד פנחס (פיני) פישלר, מי שהיה מנהל לשכת ראש הממשלה (על-כך הוא נאלץ להתנצל גם ברדיו וגם בטלוויזיה, לאחר שהוגשה נגדו קובלנה פלילית פרטית; בפרשה זו נאלצו להתנצל עיתונאים רבים נוספים ששפכו את דמו של עו"ד פישלר, ובהם: בן כספית, שמעון שיפר, עוזי בנזימן);

  • אברמוביץ' פרסם באופן זדוני ופוגעני שורה של כזבים נגד עו"ד דן אבי יצחק (גם על-כך הוא נאלץ להתנצל, מחשש לתביעה);

  • אברמוביץ' נמנה עם העיתונאים שגוננו על ראש הממשלה אהוד אולמרט מפני מיצוי הדין עמו בשל פשעיו. מכוח אג'נדה זו הוא חזר שוב ושוב והשמיץ את מבקר המדינה ואת הח"מ וגם את החשב דאז ירון זליכה, שפעלו לחשיפת מעשיו של אולמרט (בשורה של חקירות נמצא כי אולמרט קיבל שוחד וביצע שורה של עבירות פליליות).

מיותר כמעט לציין: למרות כל הפאשלות הגדולות, אברמוביץ' לא הודח. נהפוך הוא: הוא קודם בערוצי הטלוויזיה (בתחילה בערוץ 1 ולאחר מכן בערוץ 2) וגם כיום הוא נחשב, אוי לבושה, לנכס עיתונאי גדול.


בן כספית, הזכור מפרשת אוחנה


אילנה דיין, שאגב גם היא גוננה על אולמרט, אינה לבדה. גם העיתונאי-הכזבן בן כספית (מעריב) גונן שוב ושוב על אברמוביץ' ושיבחו על חלקו בפרשת המסמך, למרות שכאמור מדובר בפרסום מופקר ופוגעני של מסמך מפוברק ובכישלון עיתונאי מחפיר שנוגס באמינות המוגבלת של ערוץ 2. בן כספית זכור לרע עוד מפרסום המסמכים המפוברקים ("פרשת אוחנה"). בן כספית האשים בזמנו את שופט בית המשפט העליון, תאודור אור, במתן פסק דין כוזב ומוזמן תמורת שוחד מיני. לא פחות. אותן טענות נמצאו כוזבות בבדיקה משטרתית פשוטה, לאחר שבבדיקה פשוטה התברר שהמסמכים פוברקו. מיותר כמעט לציין: בן כספית לא פוטר ממעריב והוא לא התנצל עד היום.


נחום ברנע, הזכור מהעלילה נגד איציק מרדכי


על העיתונאי נחום ברנע כתבנו כאן רבות. במערכה הנוגעת לפרשת המסמך המפוברק הוא התגייס ליתן גיבוי לאברמוביץ'. דבר זה בא לידי ביטוי במתן ביטוי נרחב לפרשת המסמך, משל מדובר במסמך המשקף תוכנית פעולה סדורה, ומכאן - כאילו היה מקום לפרסום, כפי שזה נעשה על-ידי אברמוביץ'. ברנע עצמו זכור לרע משירותי החיפוי שנתן לעבריין אהוד אולמרט, וגם מפרשת קו 300 שקדמה לכך. באותה פרשה הוא העליל על אלוף (במיל.) יצחק מרדכי, כאילו זה הורה להרוג את שני המחבלים שנתפסו חיים. ברנע פרסם את כזביו באופן נרחב ופוגעני, ולמרות שמרדכי טוהר בחקירה והתגלו האחראים להריגה, ברנע לא התנצל על-כך.

המסמך כסוס טרויאני
אשכנזי. מה בין טוב לרע [צילום: מן הטלוויזיה]

פרשת המסמך המפוברק מלמדת, למרבה הצער, על המחדל הגדול במטה הכללי. עיקרו: בועז הרפז הצליח בקלות להחדיר מסמך מפוברק. וזה – משל מדובר בסוס טרויאני - גרר התנהלות היסטרית ומביכה מצד שורה של קצינים בכירים, ובראשם הרמטכ"ל גבי אשכנזי.

התנהלות שלומיאלית ורשלנית שכזו מצד מיטב כוחותינו הנחשבים עתירי ניסיון וכמי שבידם ידע ביטחוני עצום ויכולת להזיז כוחות מחזית לחזית, מטרידה ומדאיגה. שכן, מי לידנו יתקע שהרמטכ"ל, ועימו אלופי צה"ל, ידעו ביום פקודה להבדיל בין מסמך מפוברק שיושתל על-ידי מי מאויבי ישראל, לבין מידע מודיעיני ו/או מסמך מקורי שיתריעו מפני מלחמה קרובה.

פרשת המסמך המפוברק מעידה כי יש בהחלט מקום לדאגה, וכי אין לסמוך עד הסוף על שיקול דעתם של האישים המעורבים בפרשה.

שיקוף אירועים שהתרחשו ולא תוכנית פעולה
הרפז. זייף [צילום: מן הטלוויזיה]

כמה מאלופי צה"ל ולא מעט עיתונאים-פרשנים טוענים, כי המסמך המפוברק מוכיח שאכן כצעקתה; וכי האירועים שהתרחשו - כולל הפגיעה ברמטכ"ל אשכנזי מצד אנשי ברק, ולרבות החלטת ברק להכריז על מינוי גלנט לרמטכ"ל כחצי שנה קודם למועד פרישתו של אשכנזי מתפקיד זה, מוכיחים כי מלכתחילה הייתה 'תוכנית פעולה' סדורה וכתובה - היא-היא המסמך על תוכנו, שאכן יושמה בדיוק כפי שמתואר במסמך.

אותם אלופים ועיתונאים מתעלמים, אולי לא בטעות, מהממצאים שעלו בחקירת המשטרה. עיקרם: אין מדובר בנוסח אחד של המסמך, שהסתובב בין כמה גורמים ונשתל במטה הכללי, אלא בטיוטות של מסמך ששודרג ושוכתב במשך חודשים.

מדובר, ככל הידוע, בלפחות שש-שבע גרסאות שנתפסו על-ידי חוקרי המשטרה. כל אחת מהגרסאות כוללת אירועים נוספים שהתרחשו על-ציר הזמן. משמעות הדבר: בועז הרפז, וגורמים שפעלו יחד עמו, יצרו מסמך ועידכנו אותו מזמן לזמן באירועים שהתרחשו. אמור מעתה: אין מדובר במסמך המשקף תוכנית לפעולה עתידית, אלא במסמך המתעד אירועים שהתרחשו ומבטא מסקנות מאותם אירועים.

תאריך:  04/09/2010   |   עודכן:  04/09/2010
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחוות כזבנים
תגובות  [ 82 ] מוצגות   [ 82 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דקל
4/09/10 00:48
 
משרתיהם של אדונים
4/09/10 12:46
 
מ.משה
4/09/10 19:19
2
אמיר2008
4/09/10 00:51
 
אראל
4/09/10 12:07
3
גוף אימפוטנטי
4/09/10 02:38
 
רונן גולדשטיין
4/09/10 10:21
 
דליה דורנר איה?
5/09/10 22:36
4
אםרת שדר
4/09/10 04:29
 
רונן גולדשטיין
4/09/10 10:34
5
השיטה לא הדרך
4/09/10 05:20
6
ברנזה
4/09/10 06:04
 
רונן גולדשטיין
4/09/10 10:29
7
א מ רול
4/09/10 06:52
 
אלו ששלחו אותו
5/09/10 15:09
8
לייבוביץ
4/09/10 08:01
9
הוא בדאי ולא פרשן
4/09/10 08:22
10
בוץ'
4/09/10 08:44
11
rehvot
4/09/10 08:47
12
ניניו
4/09/10 08:50
13
יהוידע
4/09/10 09:12
14
נתנאל
4/09/10 09:13
15
אלפי
4/09/10 09:33
16
מ.משה
4/09/10 09:33
17
אזרחי המדינה
4/09/10 09:35
18
הם שקרנים
4/09/10 09:49
19
מועצת העיתונות???
4/09/10 09:54
20
אני זוכר
4/09/10 10:12
 
הרואה את הזמן
4/09/10 21:09
 
רואה את הזמן
5/09/10 12:27
21
יואב יצחק
4/09/10 10:12
22
רונן גולדשטיין
4/09/10 10:15
23
אלון ה
4/09/10 10:18
24
האזרח הקטנטן
4/09/10 10:20
 
רונן גולדשטיין
4/09/10 10:56
 
הרואה את הזמן
5/09/10 12:37
25
רונן גולדשטיין
4/09/10 10:39
 
רשומון
4/09/10 11:18
 
רונן גולדשטיין
4/09/10 12:16
 
רשומון
4/09/10 14:39
26
אבי דוידוביץ
4/09/10 10:40
 
לקלק
4/09/10 21:13
27
רונן גולדשטיין
4/09/10 10:50
28
מוטי1
4/09/10 11:08
29
רונן גולדשטיין
4/09/10 12:05
30
אבנר ס
4/09/10 12:05
 
רונן גולדשטיין
4/09/10 12:10
31
אוי לנו
4/09/10 12:38
32
יוסף הצדיק
4/09/10 12:55
33
ה_שגריר
4/09/10 13:03
34
שמעון אמסלם
4/09/10 13:13
 
נבו
4/09/10 16:22
 
תמשיך לשפוך רעל
4/09/10 16:45
 
ד"ר דוליטל
4/09/10 17:01
35
MK
4/09/10 13:16
36
רונן גולדשטיין
4/09/10 15:09
37
מייקל
4/09/10 15:32
38
אביתמר
4/09/10 17:06
 
רונן גולדשטיין
4/09/10 19:08
39
dodel
4/09/10 17:34
40
isadora
4/09/10 17:39
41
תודה יואב
4/09/10 19:10
42
רונן גולדשטיין
4/09/10 19:13
43
דרור מרמת גן
4/09/10 20:41
44
דרור מרמת גן
4/09/10 20:47
45
עומרי
4/09/10 20:54
46
הרואה את הזמן
4/09/10 21:03
47
אזרחים מודאגים
4/09/10 21:29
48
ישע
4/09/10 21:29
49
אזרחים מודאגים
4/09/10 21:35
50
דודו ביתן
4/09/10 21:36
51
היכן דליה דורנר?
4/09/10 21:52
 
שאלה טובה !
5/09/10 08:07
52
ישע
4/09/10 22:12
53
דורנר
4/09/10 22:18
54
אמג'ד
4/09/10 22:20
55
פלא יועץ
5/09/10 00:45
56
ירון זכאי
5/09/10 02:43
57
מיכה100
5/09/10 04:57
58
ב.פובליצסט
5/09/10 08:17
59
הגיון מנצח
5/09/10 10:15
60
היכן דליה דורנר??
5/09/10 20:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסרט המגולל את נפילתו של דודו טופז מזכיר לי דודה אחת שלי - שניהם רואים רק את הצד השלילי של המטבע (מבט מעורטל מחסד), צדקניים (צדקנות היא מפלטו הראשון של צר-האופקים) ולא אומרים שום דבר חדש. גירדתי בפדחת שכלי, אך לא נשר ממנה שום קַשקַש רעיון מדוע הופק
03/09/2010  |  חגית כהן  |   כתבות
"אם אצטרך לנקוב בשני שמות המבטאים, על-פי הבנתי, את הגרמניוּת במאה שלנו, אומר בלי היסוס: גרמניה בעיניי היא אדולף היטלר ותומאס מאן". את ההצהרה הלא שגרתית הזו כלל מרסל רייך-רניצקי - הסמכות הספרותית העליונה בגרמניה - בספרו האוטוביוגרפי "החיים והספרות". "כאז כן עתה מסמלים שני השמות את שני הצדדים, את שתי האפשרויות של הגרמניוּת. והתוצאות עלולות להיות קטלניות אם תחליט גרמניה לשכוח או להדחיק ולו אחת משתי האפשרויות האלה".
03/09/2010  |  גל אורן  |   כתבות
בהונגריה נערך בקיץ האחרון כינוס בינ"ל שני, והמשורר מנחם מ' פאלק השתתף בו כנציג ישראל הכינוס כלל מפגשים ספרותיים וגם סיורים בבודפשט בתוך המפגש העסיקה את כולם חידת החתול מאו. מדוע? מתברר שהספרות והעניינים ברומו של עולם לא יכלו להשכיח את דמותו הכריזמטית של החתול מאו שלקח חלק בכינוס הראשון. וגם אם הכינוס היה רב-משמעות לכולם, לא פחות משמעותית הייתה היעדרותו ההפגנתית של החתול בכינוס השני...
03/09/2010  |  מנחם מ' פאלק  |   כתבות
היום, 3.9.10, תלמדו מחדש את חוקי מרפי, לכן נסו להימנע מעבודה הדורשת דיוק בפרטים. החל בתאריך 4.9 תוכלו להרגיש ביטחון במערכות היחסים הקרובות לכם, לצד יותר היענות מהסביבה, תחושו שיש מקום לדבר על תחושותיכם ורגשותיכם העמוקים ביותר, ההרגשה תהיה שקל יותר לדבר על הדרך בה חוויתם את ההתרחשויות האחרונות בחייכם, וייתכן שיתבהר לכם שלא דייקתם בדרך ההתבוננות שלכם על התמונה הכוללת, ואולי זו הסיבה שהובילה אתכם להחלטות שגויות. יש מקום לבחון את עצמכם עוד כמה פעמים, זה תמיד נכון כשכוכב מרקורי נמצא בנסיגה.
03/09/2010  |  טובה ספרא  |   כתבות
ראש השנה מצליח לתפקד, למרות השתלטות האינטרנט על התעשיה, כאחד ממועדי המכירות החזקים בחנויות התקליטים. אמנים רבים בוחרים בראש השנה כיעד קלנדרי לשיגור האלבומים החדשים שלהם למדפים. גם השנה, ללא יוצא דופן, מתמלאים המדפים באלבומים חדשים ובמארזים חגיגיים שישמשו בעיקר כמתנות לחג. אם החלטתם להגיע השנה לארוחת החג עם מתנה מוזיקלית, הנה כמה אופציות שיכולות לעניין אתכם.
02/09/2010  |  סער גמזו  |   כתבות
רשימות נוספות   /   פרשת הרפז  /  מי ומי  
להדיח את עוזר הרמטכ"ל  /  איציק וולף
ברק מאשים: ניסיון פוטש של דרג צבאי  /  איציק וולף
המפכ"ל: החוקרים הוכיחו מיומנות בחקירה זהירה ב"שדה נפיץ"  /  איציק וולף
אז כן היה ניסיון פוטש!  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
קצת אור שמש, בבקשה!  /  אביתר בן-צדף
ניסיון טאטוא - חטא על פשע  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il