|   15:07:40
  מיכאל שרון  
פסיכולוג ניסויי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הולכים עם עזה לעזאזל

01/05/2004  |   מיכאל שרון   |   מאמרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות


כיצד ממלכדים קוף

במיטב מסעדות ניירובי מגישים בשר קוף. איך הוא מגיע נוטף רוטב לצלחת? בני השבטים שמסביב לעיר יודעים היטב כיצד למלכד חיה נבונה זאת: באיזורי להקות הקופים בגזע עץ עבות חוצבים ניקבה וממלאים אותה אגוזים. עד מהרה מגיע הקוף, מוקסם על-ידי ריחו המשכר של הקניין ממלא הבטן והרוח (סביב מה הגיגי קוף?) העומד כולו לרשותו ותוחב ידו פנימה, לאוצר האגוזים. היד חופנת את האגוזים, אך אבוי, פתח הגומחה צר - זו טיבה של מלכודת קופים - והיד שששמנה בינתיים מעוצם האגוזים, תקועה בפנים. הקוף מנסה להוציא את היד הקמוצה בעווית ההופכת תזזיתית מכשלון לכשלון, שכן אינו רוצה לוותר על שללו. כל שעליו לעשות, אם אינו רוצה לאבד את כל הקניין רב הערך לתזונתו וקיומו, הינו לשחרר בשלווה אגוז או שניים. הדבר לא עולה כלל בדעתו, שכן הקוף חש משום מה שההינתקות היא טוטלית: פתיחת כף היד לרווחה והחזרת הקניין כולו. הכל או לא כלום. רק שבינתיים מכתרים חרש את הקוף ציידי הקופים, והקוף, מתובל כדבעי, יהיה עד מהרה על הצלחת. בתיאבון!

ברצות מי שמעוניין (מי באמת?) אפילו עזה, עירו של האל דגון, הופכת צור קדשי ישראל, בדרגה אחת עם ערינו העתיקות, חברון, בית לחם, שכם, ירושלים, בית-אל, ענתות - אלו שמיליונים רבים של קוראי תנ"ך ברחבי העולם נשאו את שמם העברי דורות כה רבים.

עזה, מושבם של מיליון וחצי פלשתינים, המקום הצפוף ביותר בעולם, ואחד המקומות העניים ביותר בעולם.

עזה, שאפילו שמשון נזיר אלוהים רב הכוח, אינו נשאר שם באיזור לאחר מעשה גבורתו: וַיֶּאֱחֹז בְּדַלְתוֹת שַׁעַר הָעִיר וּבִשְׁתֵּי הַמְּזוּזוֹת וַיִּסָּעֵם עִם הַבְּרִיחַ וַיָּשֶׂם עַל כְּתֵפָיו וַיַּעֲלֵם אֶל רֹאשׁ הָהָר אֲשֶׁר עַל פְּנֵי חֶבְרוֹן (שופטים ט"ז , ג'). אותה עזה, שמסמאת ומנקרת את עיני נזיר האלוהים שמשון, לאחר שסרניה טמנו לו בתחבולותיהם פיתוי מתוק והפילוהו בפח יקוש.

מה היתה עזה? לשמשון בתקופת אלוהותו האיזורית של דגון, הפיתוי היה בתחילה זונה עזתית, ואחר דלילה (דלילה: מן-הלילה, הטומנת פח יקוש לשמשון, ששמו נגזר מ"שמש"), אשה מסביבות עזה שהתאהב בה עד כלות, תרתי משמע.

ומה היא עזה כיום?

דברי איש הטבע והארץ עמית מנדלסון:
www.haayal.co.il/reply.php3?id=900&rep=58362&LastView=2003-02-21%2010%3A25%3A48


דווח ה-CIA (סוכנות הביון המרכזית האמריקנית) אודות כלכלת הסמים המצרית האדירה; עזה משמשת נקודת צומת חשובה לסמים המגיעים ממצרים הן בדרך הים, והן יבשתית. מעזה מועברים הסמים בכמויות ענק לישראל:

Egypt
transit point for Southwest Asian and Southeast Asian heroin and opium moving to Europe, Africa, and the US; transit stop for Nigerian couriers; concern as money-laundering site due to lax banking regulations

עזה משמשת גם צומת למעבר היבול האדיר של שדות האופיום והחשיש שבסיני לתוך שטחי ישראל, למטרות צריכה מקומית ובעיקר יצוא לאירופה וארה"ב. כפי שאומרת הכתבה ב"ידיעות אחרונות" בקישור שלפנינו "חצי האי המשמש מפלט לרבבות ישראלים, הפך לאחד ממרכזי הסמים המשגשגים במזרח התיכון":
www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2905377,00.html


האם מכה בנו גורל מדינת הצלבנים, שנירקבה והלכה והסתאבה עד להשמדתה בהשפעת סמי המזרח ורוח הסאוב והעריצות המזרחית שהרסה את חוסנה?

האם גם כיום, לנוכח מפלתו הצפוייה של אריק שרון במשאל וירידתו הצפויה של הקברניט המופלא, רב-התעצומות והגאוני הזה מבמת הציונות, ששים הפלשתינים, בדומה לפלישתים דאז, בזו הלשון:
(כד) וַיְהַלְלוּ אֶת אֱלֹהֵיהֶם כִּי אָמְרוּ נָתַן אֱלֹהֵינוּ בְיָדֵנוּ אֶת אוֹיְבֵנוּ וְאֵת מַחֲרִיב אַרְצֵנוּ וַאֲשֶׁר הִרְבָּה אֶת חֲלָלֵינוּ.


יש להבין כי ההינתקות מעזה ובניית החומה הינם מערכת אחת, של הינתקות מהערבים הנצמדים ונטפלים אלינו בעוית רצחנית, דרך חכמה שאין כמותה למזעור הסכסוך במישור האיזורי והבינלאומי והתפנות לפיתוח במישורי קיומינו הכלכליים, הטכנולוגיים, המוסדיים והחברתיים שסבלו מקריסה רבתי. המלה "הינתקות" אינה כאן תרגיל לשוני בנוסח השמאל ("קרבנות השלום", "אופק מדיני", "חלון הזדמנויות" ודומיהם). לא אצל אריק. זו היא מהות הדבר שהוא בגורל המשכיות מפעלנו ההיסטורי כאן. והמשך הישיבה בערינו העתיקות, כפי שהנשיא בוש, לראשונה בהיסטוריה של הציונות, נתן לה לאחרונה לגיטימצייה, בהצהרתו - שהערבים השוו את חשיבותה מבחינת אסונם, להצהרת בלפור. לאחר אלפיים שנות גלות ואיוולות הרות אסון לא מעטות בתולדות עמנו, הרי חלילה לנו שתתחיל תזוזת הקריסה בכיוונה של גלות נוספת.

הנשמה מפה-לפה לאנטישמיות

האם נהפוך במו ידינו את בוש מאוהב הציונות לשונא ורועץ, אדם שידבר עד סוף ימיו על קנאותם חסרת הפשרות של היהודים? כיום הולכת האנטישמיות והאנטי ציונות ומציפה את אירופה באופן המתעצם ממש מחודש לחודש:
www.nfc.co.il/archive/001-D-44814-00.html?tag=21-08-39


כך איפוא, במיטב מסורת האנטישמיות הארסית, מוכרת דמותו הדוחה של שיילוק, היהודי שלא ויתר על גרם אחד מליטרת הבשר שהיתה קניינו, לגישתו, וסופו שאיבד בעיקשותו הקנאית הכל עד הפרור האחרון, ונחלץ מהגרדום בעור שיניו, עקב רחמנות נוצרית על האדם חסר התקנה הזה (על-פי ספרו של וויליאם שייקספיר). האם בכוונת המתנגדים להתנתקות לעשות הנשמה מפה-לפה לאנטישמיות הארסית ביותר שניתן להעלות על הדעת, להפוך עצמנו לשנואים בעולם כולו עקב סכסוך רצחני הנמשך בעצימות רבה - סכסוך בו שני הצדדים אחוזים בעווית סימביוטית זה בזה ללא היפרדות? ולוותר על תמיכת בת בריתנו היחידה שתיוותר?

הקריסה והאיוולת

והרעב, והעוני, הפשע הגואה, קריסת הכלכלה, והרס החינוך וזאת אחר שלרגע הכלכלה החלה שוב להנץ. האם הנטע הרך הזה יקרוס שוב ללא מוצא?

"גרוש יהודים מבתיהם...".

אבל ינתנו לאנשים יקרים ואהובים אלה בתים חדשים בישובים מעטירים. והרי מתעלמים באמירה מיתממת זאת מכך שכל העת מגורשים יהודים מבתיהם, באשר אינם יכולים, בפרץ העוני המחריף, לשלם עוד את שכר הדירה. ומאות אלפי היהודים שיעקרו ממדינתם, חלילה, לארצות נכר, לאחר שהמדינה הקורסת והמבודדת בעולם, שהתרוקנה גם מתיירים, שפיגועי תופת ניחתים עליה למלוא האופק ללא מנוס ומיזעור, תהפוך לסיר לחץ חסר מוצא עד כלות.

וכי אין המתנגדים להינתקות רואים שעיקשותם הקטלנית היא-היא עקירת הנטוע רבתי? בבחינת, הכל או לא כלום, יבוא איפוא הלא-כלום (ואחריו השד, או - המשיח, לאחר גדישת מלוא מנת היסורים, בבחינת "חבלי משיח"...)

"בדומה לבריחה מלבנון...".

אבל כאן מדובר בהיפוכה הגמור. לא מנוסת עכברים חפוזה (כפי שקורא לכך ביאליק), תוך נטישת בעלי בריתנו, אלא יציאה ברעם הסער, תוך חיסול שני מנהיגי הטרור הקשים ביותר, שייח' יאסין ורנטיסי, ובמהלך איטי ומתוכנן וקצוב, תוך שליטת מנצחים במתרחש. והרי מנהיגות זאת תדע גם לחזור לשם, אם ידרש הדבר.

"במילא לא יעזור, הטרור רק יגבר, רוח גבית--"....

אז מתאבדים? והרי יותר סביר דווקא שבנסיבות היחודיות הללו, הדבר כן יעזור, והטרור ישאר ממוזער והמצב - בר-שליטה ובקרה. והרי די לבחון את עמדות הערבים הספונטניות כלפי ההינתקות שהיו נבוכות ללא מוצא ומתנגדות בחרדת-אימים להינתקות ולחומה. וזאת תוך הבעת ערגה רצחנית להמשך ההצמדות הלופתת והזרמת הסם המפורר וממית הרוח (ג'יהאד הסמים) לאויבם השנוא. רק בהמשך, החלו באותה מבוכה עצמה, לאחר שניתפסו "על חם" לאמר ש"אין הם בעצם מתנגדים לנסיגת היהוד משטח כלשהו, זעיר ככל שיהיה, של פילסתין"...

לא, ההינתקות אינה אוסלו, ולא היה אצל הערבים משוש אוסלו. אבל עכשו שוב נעורה תוחלת עמלק...

והרי לא חסרו איוולות במימדי ענק בתולדות עמנו. רחבעם בן-שלמה שלא ויתר על פרור אחד ("אבי ייסר אתכם בשוטים. ואני - אייסר אתכם בעקרבים") והביא בעיקשותו השיטיונית לכך שהעם נחצה לשני ממלכות, ובטווח ארוך יותר, ישראל הוגלה ואבד לנצח. ויהודה המוחלשת נאבקה במאבקים מרים, נואשים והולכים, כנגד אויבים נחושים שחמדו את אוצרותיה והעזו פנים נוכח חולשתה. אי ויתורו של רחבעם היה איפוא ראשית הסוף, שאמנם התארך ליסורים ממושכים.

ולהבדיל באלפי הבדלות, ידועה עיקשותו של הצורר היטלר במערכת סטלינגרד בדצמבר 1942, כשהורה לחיילי הוורמאכט "לא לוותר על אף שעל אדמה", שהרי "המוותר על קומץ, סופו שמוותר על הכל", לגישתו. סופו שאיבד שם אבדות ענק באנשים וציוד, והצבא הגרמני הבלתי מנוצח עד אז הלך מאז ונסוג, הלך והתקפל עד ברלין, שם התאבד הצורר. בנות הברית, וכמובן, אנו היהודים, בירכו על ישועה זאת, עקב עקשנות הצורר לא להתנתק מסטלינגרד - עיקשות שהמיטה על האויב הקשה בתולדותינו את חורבנו. האם הפוך על הפוך, למרבית האירונייה והטרגיות ההיסטורית, מייחלים כיום צוררינו בני הדור הזה, הפלשתינים ושונאי ישראל, לאותה עיקשות שתתקענו לסבך ללא מוצא, לאחר שלרגע הסתמנו ההחלצות והמוצא המבורכים?

בוא הגואל

לא ברור אם המשיח יבוא לאחר שכוס היסורים תגמא עד כלות, אך נפוליאונים ומושיעי שווא לא חסרו בקרב עמנו. והנה, לאחר גבור האנרכייה וחוסר המוצא יגיח לו אחד שכבר עטה פוזה נפוליאונית, הוא אהוד ברק מושיע האומה שססמתו בבחירות 1999 היתה "האיש שיחזיר את התקווה למדינה". בניגוד לשרון, הרי היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין, שמט עבורו את נושא העמותות העלומות שהקים, ועכשו, ללא רבב, יכול האיש שוב לגהץ את גלימת נפוליאון ולהמתין בשקט בשקט לשיבה רבתי, לאחר שמתפקדי הליכוד יעשו עבורו ועבור אויבינו את העבודה.

אפילוג

בשנת 2015, בעיר קפואה בקנדה, נעור אליכין האילני משינה טרופה עתירת סיוטים, כשהוא מכוסה זיעה קרה, ושלח יד מגששת ולחה בחשכת החורף הארקטי לעבר הכיפה הסרוגה על הכר הרטוב. וכל זאת... החורבן... בגלל... אותה עזה... עירו של דגון... - מילמל מיוסר וללא קול.

מיכאל שרון: הגולשת ושדות פלשת - ווריאציות הופכיות על "אשת חיל"
www.literatura.co.il/show_creations.asp?id=4946

תאריך:  01/05/2004   |   עודכן:  02/05/2004
מיכאל שרון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מה היה המחיר שתבע בוגד האטום מרדכי ואנונו מה"סאנדיי טיימס" הלונדוני כאשר חשף בפני תחקירני העיתון את הסודות הכמוסים של הכור הגרעיני בדימונה ואת התצלומים שצילם בחשאי והבריח אל מחוץ לגבולות ישראל? התעריף האמיתי של הבגידה נחשף לפני שנים אחדות כאשר פורסמו הפרוטוקולים של משפט ואנונו בישראל ובהם הופיעה עדותם של שני חוקרי שירות הביטחון הכללי שכונו בשמות הסתר "אלון" ו"יהודה". מסתבר כי המחיר שסוכם כתמורה לסחורה החמה של סודות הקריה למחקר גרעיני בדימונה וצפונותיה עמד על 100,000 דולר. למרבה צערו של ואנונו גבר עליו ייצרו והוא התפתה לנסוע לבילוי באיטליה עם צעירה בלונדינית העונה לשם "סינדי" שאותה פגש "בדרך מקרה" בלונדון. צעירה זו שהפילה את ואנונו בפח תשוקתו, לא הייתה אלא סוכנת "המוסד" והיא הייתה הגורם הישיר לכך שואנונו לא הצליח לממש את עיסקת הבגידה ולהיפגש עם חבילת המזומנים הנאה שהעמיד לרשותו העיתון.
01/05/2004  |  עמי דור-און  |   מאמרים
ביום 2.5.04 הולכים מתפקדי הליכוד למשאל, שבו יקבלו למעשה החלטה גורלית עבור כלל אזרחי מדינת ישראל. מתפקדי הליכוד מונים, כידוע, כ-200 אלף איש. ואלה יקבלו, למעשה, החלטה הסטורית, לטוב או לרע, שתחייב, למרבה הפרדוכס, את מדינת ישראל כולה.
01/05/2004  |  יואב יצחק  |   מאמרים
יש פרק נוסף בספר הספרים, פרק שלא סופר עד היום, הוא עבר מאב לבן במשפחתנו, ואתמול, במקרה, כאשר חיפשתי בקבוק יין עתיק במרתף, נפל לידי ספרון, כתוב במצרית אשורית עתיקה - ספרון סנסציוני המטיל אור על מה שקרה בגן עדן מיד לאחר שהסופר המקראי הלך לישון.
01/05/2004  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
המשמעות הפוליטית המסתמנת בעקבות ההינתקות היא הקמת ממשלה במתכונת אש"פ: אחדות-שרון-פרס. ככל הנראה, זהו הנשק הסודי והחלוד של ישראל 2004 לבעיות הניצבות בפניה לאחר 3 שנים וחצי של מלחמה שנכפתה עליה על-ידי אש"פ, ארגון שחרור פלשתין בגלגוליו השונים, ובמיוחד זה הקרוי רש"פ - רשות (הטרור) הפלשתינית - וזה המקיז את דמנו, אש"פ/חמאס. ככל הנראה, זו נוסחת הקסם לקראת השנה ה-57 לעצמאותה, עצמאות שאף היא עצמה בעירבון מוגבל לנוכח הנטייה לתאם עם וושינגטון כל צעד קטן או גדול של ממשלת ישראל. להינתקות יש היבטים שונים:
30/04/2004  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
כאשר עלה רעיון המשאל, יצא קצפנו על רה"מ אריאל שרון, מה פתאום הוא שואל רק את הליכוד, מה אנחנו לא בני אדם?, האם אנו לא אזרחים?, אפילו אם טעינו בעבר והצבענו לשמאל, האם זה כבר פוסל אותנו מלהביע דעתנו בנושאים כל כך חשובים?.
30/04/2004  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il