|   15:07:40
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

איום על העורף הישראלי עם הקמת מדינה פלשתינית

בכנס הנהגת הליכוד בכפר שסבא שנערך ב-2006 הזהיר נתניהו מפני וויתורים נוספים אשר יקרבו את הטילים שבידי החמאס למרכז הארץ, תוך דגש על הקירבה לנתב"ג. לא במקרה בחר נתניהו להבליט בנאומו את איום הטילים, תוך אזכור לא רק של גוש דן, אלא של נתב"ג. ירי רקטות הקסאם מעזה אחרי ההינתקות, הוא הכישלון הגדול של הסכם אוסלו. איום זה נעשה כעת ממשי מאוד, לרגל ההכרזה על הקמת מדינה פלשתינית
04/05/2011  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
איום הטילים על גוש דן [צילום: פלאש 90]

הנהגת הליכוד קיימה ב-24/12/2006 כנס בכפר סבא. הכנס נועד להבלטת והדגשת תוכניתו המדינית של ראש ממשלת ישראל דהיום, מר בנימין נתניהו, תחת הכותרת "תוכנית ההתעצמות לישראל".

במהלך אותו הכנס, תקף מר בנימין נתניהו את התנהלותו המדינית של ראש הממשלה דאז מר אהוד אולמרט, כפי שזו באה לידי ביטוי בעיקר בנאום שדה בוקר, בו הבטיח אולמרט שיפעל להקמת מדינה פלשתינית תוך ויתור על חלומות ואתוסים יהודיים וישראלים. מר נתניהו קבע כי באמירותיו אלה הכין אולמרט את הציבור לוויתורים נוספים על שטחי אדמה עבור הפלשתינים.

בהתייחסו לויתורים אלה, הבהיר אז מר נתניהו, כי מהלך שכזה יקרב את הטילים שבידי החמאס למרכז הארץ, זאת תוך דגש על נתב"ג. "למסור שטח נוסף פירושו למסור אתרי שיגור טילים על נמל התעופה בן-גוריון ועל כפר-סבא", אמר תוך רמיזה ברורה על העיר בה קיים את הכנס.

לא במקרה בחר נתניהו להבליט בנאומו את איום הטילים, תוך אזכור לא רק של גוש דן, אלא של נתב"ג. ירי רקטות הקסאם מעזה אחרי ההינתקות, הוא הכישלון הגדול של הסכם אוסלו ובעיקר של תוכנית שרון בעיני הציבור. אך איום זה נעשה כעת ממשי מאוד, לרגל ההכרזה על הקמת מדינה פלשתינית.

נקודות התצפית בהתנחלויות בית-אריה ("המרפסת") ופדואל זכו לביקורים תכופים של בכירי ההנהגה הצבאית וההפוליטית בישראל, כדי להסביר עד כמה מסוכנת תהיה חזרתה של ישראל לגזרת המותניים הצרות. מהרכס המערבי של השומרון אפשר לאיים על תנועת המטוסים מנתב"ג ולמעשה לנתק את ישראל מהעולם. גם שותפו של נתניהו בממשלה, שר הביטחון אהוד ברק, הרבה להזכיר את איום הטילים על נתב"ג.

שר החינוך מר גדעון סער, הכריז במסיבת עיתונאים במצודת זאב בתל אביב (19/01/2006), כשלצדו הצוות האסטרטגי, כי נסיגה לקווי 67' מסכנת את ביטחון אזרחי ישראל. יישומה יהווה איום ישיר של טילים על נתב"ג. התוכנית תעמיד בסכנה את הנוסעים בכביש 443 ותכניס את החמאס לירושלים.

במחקרו 'האיום הגדל של רקטות הקסאם על ישראל' כתב ד"ר עזריאל לורבר (מומחה לטילים ולנשק רקטי) כך: "אף כי למראית עין, ה'אינתיפאדה" הפלשתינית מכוונת נגד 'הכיבוש הישראלי של טריטוריה פלשתינית', אין הפלשתינים בוחלים בתקיפת מטרות אזרחיות בתוך שטחי ישראל עצמה. למעשה, הם אפילו מבכרים סוג לחימה זה על תקיפת מטרות צבאיות ב'שטחים הכבושים'.

מסקירתו של ד"ר עזריאל לורבר גם למדנו כי התפקיד האסטרטגי שמייעדים הפלשתינים לרקטות שבידיהם דומה לזה של הרקטות של החיזבאללה בגבול ישראל-לבנון. דהיינו, כנשק הרתעה ותקיפה אסטרטגי. אין ספק שהפלשתינים רוצים לראות את הרקטות שלהם ממלאים תפקיד דומה בגבולות רצועת עזה, ובעתיד הקרוב מאוד - לאורך גבולות המדינה הפלשתינית על הקמתה הם מתכוונים להכריז תוך מספר חודשים, ושלקראת הקמתה הם חוברים יחדיו - האויבים המושבעים החמאס והפת"ח.

במאמרו "יהודה ושומרון - כורח קיומי בעידן הנשק החכם" קובע פרופסור אדוארד סער: "אם לא יהיה במזרח התיכון פירוק חימוש הדדי, שהוא הערובה האוניברסלית לכוונות שלום, חייבת ישראל - אם חפצת חיים היא - להחזיק באזור ההררי, הלא הוא יהודה ושומרון".

בסקירתו של הפרופסור אדוארד סער הוא מסיק, כי על-פי התבוננות על סוגי הנשק הנרכשים בכמויות ניכרות מאוד, ועל-פי סוגי האימונים והתרגילים עליהם מושם דגש הן בקרב הפלשתינים והן בקרב החיזבאללה ומדינות אויב נוספות, סביר להניח כי המלחמה הבאה תיפתח בהתקפת פתע בעזרת כמויות גדולות של טילים בליסטיים וטילים מונחים שישוגרו ממקומות מרוחקים ומוגנים היטב באירן, סוריה, לבנון, ירדן, מערב עירק, ובצפון ערב הסעודית, וכעת - גם ממצרים.

כאשר לפחות מחצית מאוכלוסייתה של ישראל מתגוררת במרחק שאינו עולה על 30 ק"מ מתל אביב, יש להניח שטילים בליסטיים בעלי שגיאה מעגלית מסתברת גדולה, יכוונו לעבר עיר זו. גם אין להוציא מכלל חשבון, ראשי נפץ הנושאים חמרים כימיים או ביולוגיים. מרכזי גיוס, צמתי תקשורת, נמל התעופה ונקודות דומות, המצויים בטווח ראייה משולי הגבעות של יהודה ושומרון עשויים להיות מותקפים על-ידי טילים מונחי לייזר ממסמני מטרות שימוקמו שם בחשאי על-ידי הפלשתינים.

זאת ועוד, כבר עם הקמתה של מדינה פלשתינית, בשטחי יהודה ושומרון, תתאפשר הרתעה ומתקפה ישירה של טילים נישאים קטנים וזולים על נמל התעופה בן-גוריון, מה שיגרום לסגירתו, במוקדם או במאוחר. מסלולי ההמראה והנחיתה של נמל התעופה הבינלאומי היחיד של ישראל מצויים רק 10 ק"מ מגבולות המדינה הפלשתינית המובטחת. סגירתו של נמל תעופה בן-גוריון או כל איום שהוא עליו, משמעותו סגירת עסקיהם ואבדן פרנסתם של אזרחים רבים ושל רבים מבעלי ההון ואנשי העסקים של מדינת ישראל.

שיפולי הגבעות של יהודה ושומרון, המתנשאים מעל לשפלת החוף, מהווים "חלומו של קצין תצפית ארטילרי". מגבעות יהודה ושומרון ניתן לראות בבהירות חלק מן הבסיסים והמתקנים הצבאיים של ישראל ואת רוב מרכזי האוכלוסיה, צירי התנועה, מסילות הברזל, מאגרי הדלק ותחנות הכוח של ישראל. ללא מאחזים מבוצרים היטב בכל חלקי השטח הגבוה של יהודה ושומרון, המגובים ביישובים היהודיים של יהודה ושומרון, יהיה תפקיד הבלימה של מתקפת אויב שיוטל על הצבא הסדיר עד בוא המילואים, מעשה קשה מנשוא, ואולי אף בלתי אפשרי מבחינה צבאית.

גם את בואו של צבא המילואים יוכל הצבא הפלשתיני לעכב ו/או אף למנוע, באמצעות כיבוש וחסימת צירי התנועה בתוך יהודה ושומרון, וצירי התנועה הנצפים והנמצאים בטווח הטילים וכוחות הקרקע שמחזיק הצבא הפלשתיני. ההרים ביהודה ושומרון מסתירים חלק ניכר משטח המדינה מפני סריקת מכ"ם ממטוסי AWACS של מדינות האויב. כמו-כן הרי יהודה ושומרון הינן תנאי מבצעי כשטח אתראה, ליירוט טילי אויב באמצעות המערכת הרב-שכבתית המתוכננת להגנה מטילים בטווחים שונים - מערכת שטרם פותחה במלואה.

באזורי יהודה ושומרון שיישלטו על-ידי הפלשתינים, יוכלו הם לפרוס מתקנים אלקטרו אופטיים שונים כדי לעקוב אחר הפעילות הצבאית של ישראל. בתנאים אלה יישללו מישראל מרכיבי ההפתעה וההטעיה, החיוניים כל כך להצלחתן של פעולות רבות. האימונים של ישראל, טכניקות הלחימה באוויר, תמרוני ההטעיה של טנקים והשימוש בדמיים יימצאו תחת השגחה ויילמדו על-ידי האויב. כמו-כן, יתאפשר הריגול אחר ישראל המתמקד באיסוף "מודיעין אותות" ((SIGNIT על-ידי הפלשתינים ויריביה של ישראל.

לסיכום: שליטה ישראלית בשטח האסטרטגי של יהודה ושומרון היא המינימום הדרוש להגנתה. כותב פרופסור יואב גלבר במאמרו 'מדינה פלשתינית ותפיסת הביטחון של ישראל': "הוויתורים לצורך הסדר שלום עשויים לדחות את מימוש האיומים לזמן בלתי ידוע, אך לא יבטלו אותם, ואולי אף להפך - עלולים להחמירם.
ראיית השלום של הישראלים ושל הערבים, ובייחוד של הפלשתינים, אינה סימטרית. רוב הישראלים מבקשים דו קיום עם סביבתם, מבינים שלצורך זה יידרשו פשרות וויתורים, ומתווכחים בינינהם על עומק הפשרה והיקף הוויתורים, אך לא על העיקרון. הצד השני אינו מדבר במונחים של פשרה וויתור אלא במונחים של צדק.

מבחינתו צריך "התהליך" לתקן את העוול שהוא טוען כי נגרם לו על-ידי הציונות. צדק, כידוע, הוא אבסולוטי ואינו מכיר פשרות. בעיני הפלשתינים ותומכיהם נתפסים הוויתורים הישראלים כמשהו שמגיע להם בצדק ובזכות, ולכן אינו מחייב הדדיות. כל עוד ממשיכה ישראל לוותר לפלשתינים ולקדם את "הצדק" שלהם, יתאפקו ויקבלו את הוויתורים שאף פעם לא יספקו אותם. כאשר ייעצרו הוויתורים בנקודה כלשהי, יתחדש המאברק למען הצדק וכל האיומים יצופו מחדש".

לפיכך, אני שואל:

האם הקמת מדינה פלשתינית ביהודה ושומרון, איננה איום אסטרטגי על קיומו של עם ישראל במדינת ישראל?, האם הקמת מדינה פלשתינית איננה אלא השלכת מתיישבי יהודה ושומרון ויישובי יהודה ושומרון לידי החמאס והפתח החוברים כעת?, האם מתיישבי ויישובי יהודה ושומרון יהפכו לשטחי האימונים של הצבא הפלשתיני ולמטרות תרגול לקראת כיבוש מדינת ישראל כולה בתמיכת ובעזרת מדינות אויב?

האם מתקפה מתואמת היטב של כוחות פלשתינים על יישוב יהודי מבודד, או על קבוצת יישובים, בתוך יהודה ושומרון, או בסמוך, אין בה בכדי להוות תרחיש אפשרי חמור של טבח איתמר מוכפל ומשולש ואף יותר? האם לא תהיה בכך מכה מוראלית קשה על עם ישראל בכל נקודת זמן שתהיה?

האם אנו צועדים צעד נוסף לקראת הגשמת חזון הנקמה של הפלשתינים לנקום את "הנכבה", המתחיל במתיישביה היהודים של יהודה ושומרון, אך מטרתו האמיתית והעיקרית הינה תושביה היהודים הכובשים של רמלה, לוד, יפו, ושאר השטחים הכבושים בתל אביב וסביבותיה?, האם אנו שוב כצאן המובל לטבח? האם עינינו טחו מראות? האם נמשיך לשחק לידי הפלשתינים בחתירתם להקמת מדינה פלשתינית שלימה על חורבותיהם של יישובי ישראל?.

או שמא הגיעה העת לנקוט עמדה, לגייס את כל הכוחות הבריאים והנחושים במדינת ישראל ולהתאחד אל מול האיום המתגבש לנגד עינינו. זו העת למועצת יש"ע לנקוט עמדה ממלכתית ולצאת למלחמת מגן על עם ישראל כולו הנמצא כעת בסכנת חיים ממשית. על יהודה ושומרון תהיה מלחמה. על יהודה ושומרון תהיה מלחמה כי זו חגורת הביטחון הרוחנית, חינוכית, יהודית, צבאית ומדינית - המגנה על העם היושב בציון, על העשירים שבו, על העניים שבו, על הפרולטריון ועל הבורגנות, דתיים ושאינם דתיים כאחד, ספרדים ואשכנזים, חרדים ושאינם חרדים, שמאל וימין.

לא יקום ולא יהיה!! שטחי יהודה ושומרון הם הקו בו תיעצר התוכנית להשמדת מדינת ישראל. לא תיכון כאן שואה נוספת. אנו בוטחים בצור ישראל וגואלו, ואנו בוטחים בעם ישראל היושב בציון, שעינינו תיפקחנה, וליבותינו יתאחדו, ואל מול פני הסכנה, נקום כולנו יחד ונכריז: לא עוד !!!. עם ישראל חי. הקץ למזימה ולתרמית הפלשתינית הקטלנית. עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע.

הכותב הינו רס"ן (במיל.)
תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איום על העורף הישראלי עם הקמת מדינה פלשתינית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון זכאי
5/05/11 13:40
 
משה חסדאי
8/05/11 17:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיסולו הדרמטי של מנהיג ארגון אל-קאעידה אוסאמה בן-לאדן בעיר אבוטאבאד בפקיסטן, הממוקמת כ-50 קילומטר מן הבירה הפקיסטנית אסלאמבאד, היווה הוכחה נוספת להיותה של פקיסטן, מקום בלתי יציב ומסוכן. בשנת 2008 יצא לגלות שליטה הבלתי מעורער של המדינה מאז שנת 1999, הגנרל פרבז מושארף, כשהוא משאיר אחריו מדינה שסועה ואנארכית, הנתונה לפיגועי התאבדות תכופים מצד גורמים אסלמיים סוניים קיצוניים הפועלים באזורי הספר הצפון-מערביים של המדינה. את הגורמים הללו מובילה תנועת ה"טאליבן" הפקיסטנית המורכבת בעיקר מפשטונים שלא מכירים בריבונות השלטון הפקיסטני באזורים הצפון-מערביים בהן היא פועלת.
04/05/2011  |  רואי בר שדה  |   מאמרים
בניי התאומים יצאו במשלחות בתי-הספר לסיור בפולין. הם ידעו שאני מסויג ושפרסמתי את דעתי. טענתי שיש האדרה של השואה והפיכתה לאירוע המכונן של האתוס הציוני. מדינת ישראל קמה למרות השואה, ללא הרזרבות שנשמדו באירופה. אין לראות בשואה צידוק לקיומנו כאן. קיומנו ניתן לנו בתוקף זכות היסטורית, ובזכות כוחנו ומוסדותינו שהתגבשו כאן לפני השואה. התלמידים צריכים להתחבר קודם לנופים ולהיסטוריה של הארץ הזו, ולאתוס הציוני של ההתיישבות ומלחמת הקוממיות.
04/05/2011  |  גלעד (גילי) חסקין  |   מאמרים
דמיינו את ישראל ב-1947, רגע לפני הכרזת העצמאות. דמיינו את ישראל אז, שסועה ומחולקת בינה לבין עצמה, במיוחד לגבי קבלת הפשרה שהוצעה בתוכנית החלוקה. אמנם היו אז מחלוקות אדירות, אך בסופו של דבר הצליח בן-גוריון ללכד את העם. אלמלא היה עושה זאת, אולי הייתה ישראל דוחה את תוכנית החלוקה, והיינו נותרים מפוצלים כיום - כפי שהפלסטינים היו עד לשבוע שעבר. כיצד היינו מתפקדים עם שתי ממשלות השולטות בחלקים שונים של הארץ, האחת מתונה והשנייה קיצונית? אצל הפלסטינים הפיצול נמשך מאז ההתנגשות האלימה ב-2006, בין פתח המתון לבין חמאס הקיצוני. ההתנגשות הזאת הביאה למצב בלתי-נסבל שבו פעלו שתי ממשלות פלסטיניות במקביל, האחת בגדה והשנייה בעזה.
04/05/2011  |  טל הריס  |   מאמרים
אני התחלתי את לימודי במערכת חינוך של ישראל הענייה בטרם קום המדינה. זכיתי לקבל יום לימודים ארוך וארוחה בבית הספר. שהייתי בבית הספר "ילדי עובדים ע"ש משה הס" במקום מגורי עד שעות אחר-הצהריים. אינני זוכר כיתות עמוסות של ארבעים תלמיד בכיתה. זו התמונה של בית ספרי בימיה של ישראל הענייה גם בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל.
04/05/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בשנים האחרונות ישנה עלייה משמעותית במקרי האלימות בארץ, כאשר קיים עיסוק גדול בקשר בין תופעת האלימות, לבין צריכת האלכוהול הגוברת של הצעירים ובני הנוער. המשטרה וגורמי האכיפה מצביעים על הקשר המסוכן הזה, כאשר הם טוענים כי רוב מקרי האלימות מבוצעים על-ידי צעירים בגילופין.
04/05/2011  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
חאלד משעל נאם אך לא ישב ליד אבו מאזן  /  איציק וולף
חמאס מדגיש: לעולם לא נכיר בישראל  /  איציק וולף
חברי הכנסת הערבים ייפגשו עם החמאס  /  איציק וולף
מסמלים את המאבק לשלום  /  יריב מוהר
תשובה לסמנתה פאואר  /  אברהם בן-עזרא
קיר הברזל של הערבים  /  אליקים העצני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il