|   15:07:40
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מגרון [צילום: פלאש 90]

"פינוי המאחזים המתוכנן יוביל לפירוק הקואליציה"

על-פי התחייבויות המדינה לבג"ץ, בחודשים הקרובים יפונו מבתיהן למעלה מ-150 משפחות במגרון וביישובים נוספים. חברי הכנסת רותם, אורלב ואורבך תמימי דעים: הפינויים שבדרך הם 'פצצה מתקתקת' שאם לא תנוטרל תביא להפלת הממשלה
02/10/2011  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
יוסי דגן, יועצו ויד ימינו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, קרא לפינויים המתוכננים "מיני הינתקות". פינוי קטן פי שמונה – אך עדיין בעל ממדים גדולים מאלה שהקואליציה מסוגלת לעכל מבלי שתזדעזע

"הכול תלוי בלחץ הפוליטי שיופעל על נתניהו"
הודיה כריש-חזוני
לצד העזרה שהושיטו במגרון השבוע למשפחות שבתיהן נהרסו, התושבים מתכוונים להגביר את העשייה הפוליטית במטרה למנוע את פינוי היישוב כולו. אורי אריאל: "קרו כבר מקרים שבהם עלו בטעות על קרקעות של מישהו אחר, ושילמו על כך פיצויים. זה הפתרון. זה תלוי רק בהנחיות של ראש הממשלה לנוגעים בדבר"
לרשימה המלאה

על מגרון נתניהו ייפול
אורי אליצור
בקדנציה הקודמת הימין הוא שהפיל את נתניהו, להפתעתו הגמורה. אם הוא לא יתחיל לשים לב למתרחש במשולש אהוד ברק 'שלום עכשיו' והפרקליטות, זה יקרה לו שוב. כרגע נראה שהוא עדיין לא קולט את עוצמת הזעם והעלבון, ולא נשאר לו הרבה זמן כדי להבין ולעצור את המפולת
לרשימה המלאה

יומיים לפני ראש השנה דיבר פעיל בכיר בליכוד עם השר בני בגין. אותו פעיל יזם את השיחה על-מנת להפציר בבני בגין לחפש פתרון לסוגיית המאחזים שהממשלה עתידה לפנות. תשובתו של בני בגין הייתה נחרצת. מבחינתו, כל מה שנבנה על קרקע פרטית שרשומה כקרקע פרטית, גם אם אינה מעובדת ואין לה דורש, יש להרוס. זאת עמדתו והוא אינו מסתיר אותה.

בסוף פברואר נתנה המדינה תשובה לבג"ץ ולפיה כל מה שבנוי על קרקע פרטית ייהרס, ומה שניתן להסדיר - מעמדו יוסדר. עד סוף שנת 2011 אמורה המדינה לפנות כ-50 משפחות. עד סוף מאי - עוד 80 (כולל מגרון), וכמו-כן עליה למסור את הלו"ז לפינוי עמונה (עוד 50). בסך הכול, יותר מ-180 משפחות. קרוב ל-1,000 איש.

שר בכיר בליכוד הגדיר את הפינויים שבדרך "פצצה מתקתקת" שמונחת לפתחה של הממשלה. להגדרה שותפים יו"ר ועדת חוקה דודו רותם ויו"ר סיעת הבית היהודי אורי אורבך.

יוסי דגן, יועצו ויד ימינו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, קרא לפינויים המתוכננים "מיני הינתקות". פינוי קטן פי שמונה - אך עדיין בעל ממדים גדולים מאלה שהקואליציה מסוגלת לעכל מבלי שתזדעזע.

לפני שבועיים כינס זבולון אורלב את הוועדה לזכויות הילד לדיון בפינוי הילדים במגרון. העדויות שהושמעו בישיבה היו קודרות. אפילו מקפיאות דם. באחת בלילה נשמעו דפיקות חזקות בדלת. ילדים שהתעוררו לפתע מהשינה מצאו את עצמם בסרט אימים. אנשים לבושי מדים כהים מאוד מילאו את הבתים ודחקו בכולם לצאת. כשהם לבושים פיג'מות, הילדים צפו בדחפורים שתוך מספר דקות הפילו את ביתם על חפציהם וצעצועיהם האהובים. למחרת חיפשו בין ההריסות את הדובי שנדרס. ליולדת טרייה נפסק החלב והתינוקת ניזונה מאז מתחליף חלב. ילדים בני 7-8 מסרבים להיפרד מאבא ומאימא וללכת לבית הספר. חלקם מתקשים לשמור על הצרכים.

ההורים במגרון לא השאירו את הילדים בבית לקראת הפינוי על-מנת להרשים את הציבור באמצעות תמונות וסיפורים מעוררי צמרמורת. בפגישה עם אלוף הפיקוד ביקשו ההורים ליידע אותם מראש על-מנת שיעבירו את ילדיהם לבתיהם של בני משפחה אחרים. אבל במשטרה העדיפו להפתיע כדי להבטיח את הצלחת המבצע.

במגרון נהרסו שלושה בתים. כעת נכפיל את התמונה ב-60. זו התוכנית המסתמנת.

שרי הממשלה מיעטו עד כה להתייחס לפינויים העתידיים, אם בכלל. השבוע שחלף היה שבוע מדיני. נתניהו חזר מוושינגטון לאחר עוד נאום מוצלח, כשעל שמו רשומה חסימת דרכם של הפלשתינים למועצת הביטחון של האו"ם. הצונאמי שממנו הזהיר ברק התגלה כסערה - אומנם מתוקשרת מאוד - בכוס מים. ושלשום הגיעה תורה של ועדת טרכטנברג. בין ההצגה המדינית הגרנדיוזית שבוושינגטון להצגה הכלכלית-חברתית שבירושלים, מי מהשרים ייתן את הדעת על מה שנראה לחלקם כהריסה של עוד ארבעה בתים אי שם בסוף העולם שמאלה, במקומות שבהם לא דרכה רגלם.

חלקם טרם מודעים לעובדה שלא מדובר בשלוש משפחות אלא באלף איש. הצונאמי המדיני שהבטיחו לא פגע ולו במפתן ביתה של הממשלה. הפינויים המתוכננים לעומת זאת מהווים סדרה של רעידות אדמה שבסופו של יום עתידות להרוס את קירות הבית, להפיל את הגג ולהקדים את הבחירות.

אחרי החגים

נתניהו כינס התייעצות בניסיון להתחיל לחפש פתרון. אם לא יצליח, הממשלה תמצא את עצמה במצב של סכנה פוליטית קיומית. לא בגלל שלא עמדה בלחצים מחוץ, אלא משום שלא הצליחה לפתור בעיה שלטונית ולמנוע משבר שכופים עליה בג"ץ והיועצים המשפטיים. נתניהו הפגין פעמים מספר יכולת לעמוד מול אובמה. לא מול ביניש

רותם, אורלב ויו"ר סיעת הבית היהודי אורי אורבך שותפים להגדרה שלפיה הפינויים העתידיים הם פצצה מתקתקת שעלולה לזעזע את הממשלה. עם זאת, לא ישראל ביתנו, לא הבית היהודי ולא שס מזהירות כי בכוונתן לפרוש במקרה שיתבצע פינוי.

רותם אומר שהסיעה אינה מתכנסת כעת. היא תתכנס אחרי הפגרה ותקבל החלטות. נכון, יש לה קווים אדומים, אבל היא לא מכריזה עליהם ולא מאיימת. היא פועלת אם הממשלה חוצה אותם. העמדה המסורתית של ישראל ביתנו היא נוחה מבחינה טקטית - ניתן להודיע לראש הממשלה לאחר מעשה כי הוא עבר קו אדום כאשר יו"ר המפלגה מגיע למסקנה שנכון עתה לפרוש מהממשלה.

ומה עם הבית היהודי? "אני לא אוהב לדבר בסגנון של איומים", אומר אורבך, "אבל יתחיל לחץ פוליטי ונצטרך להתכנס ולהחליט מה עושים. בינתיים חייבים לחפש פתרונות". את עמדתו של אורבך קל לנחש גם אם אינו מבטא אותה. אם בזמנו צידד בפרישה במקרה שתוארך הקפאת הבנייה ביו"ש, אזי פינוי של כאלף איש הוא בגדר קל וחומר. אבל יש לו בעיה פוליטית - אין החלטת סיעה, והשר לא יהיה שותף ככל הנראה לאיום לפרוש, אז מה הטעם לדבר ופעם נוספת לחשוף כי מדובר בסיעה מסוכסכת מבפנים?

נעבור לשס. אלי ישי חוזר ומדגיש שחייבים למצוא פתרון לאנשי מגרון, ורק פתרון שמקובל עליהם. הוא אף מציין כי התנגד לפינוי הבתים ביישוב. ישי, שמתייחס במיוחד למגרון - שחלק מתושביה נתנו לו את קולותיהם בבחירות האחרונות על-פי הנחייתו של הרב צבי טאו - מבהיר כי הוא מתנגד גם לפינוי שאר היישובים שברשימה. אבל הוא לא ישכב על בריקדות ולא יאיים בפרישה מהממשלה. בכל מקרה, לא יהיה הראשון. לא מדובר באג'נדה העיקרית של שס והיא לא תפרוש אלא אם יתארגנו כו-לם, וישראל ביתנו והבית היהודי ירימו את נס המרד.

האם משמעות הדבר היא שלא מסתמנת סכנה לקואליציה? מסתמנת גם מסתמנת, גם אם מדובר ברעידת אדמה שתגיע רק אחרי החגים. איש מהפוליטיקאים לא ממהר להצהיר הצהרות, אבל בליכוד, בישראל ביתנו, בבית היהודי ובשס מאשרים: הממשלה לא תוכל לשרוד פינוי אחרי פינוי. תרצה או לא תרצה, זה מנוגד לקוד הגנטי שלה. היא תאבד את התמיכה הציבורית ואובדן התמיכה יתורגם במוקדם או במאוחר - יותר במוקדם מאשר במאוחר - לפירוק הקואליציה.

ביום שלישי כינס נתניהו התייעצות בניסיון להתחיל לחפש פתרון. אם לא יצליח, הממשלה תמצא את עצמה במצב של סכנה פוליטית קיומית. לא בגלל שלא עמדה בלחצים מחוץ וקיבלה החלטה אסטרטגית לוותר לאובמה, אלא משום שלא הצליחה לפתור בעיה שלטונית ולמנוע משבר שכופים עליה בג"ץ והיועצים המשפטיים. נתניהו הפגין כמה פעמים יכולת לעמוד מול אובמה. לא מול ביניש. בעימות בין הרשות השופטת לרשות המבצעת הוא מתקשה יותר לצאת כשידו על העליונה.

הצוות שהפך מתרופה למכה

סיפור העתירות לבג"ץ סביב היישובים שמוגדרים כמאחזים בגלל דוח טליה ששון הוא סיפור של צביעות. לרוב, לא התגלו בעלי הקרקעות שעליהן נבנו הבתים. 'שלום עכשיו', 'יש דין' וגופי שמאל נוספים גילו רשומות ישנות במִנהל והזדרזו להגיש עתירות על-מנת להביא להריסת היישובים. אם נשתמש במושגים מההיסטוריה - אף ילד נוצרי לא נרצח, אבל יהודי העיירה מואשמים בהריגתו. בני בגין הקצין הפעם והחליט להיות קדוש יותר מהאפיפיור. מבחינתו לא צריך לחפש את בעלי הקרקע בנרות, כפי שמתאמצים לעשות ב'שלום עכשיו'. מספיק שהקרקע רשומה כפרטית. גם אם אין לה דורש - היישוב שנבנה עליה דינו להריסה.

לייחוס, בליכוד מעדיפים שלא להגיב לדבריו של בני בגין ולעמדתו. שלא לייחוס, שרים וח"כים בסיעה מודים שהצוות לענייני ההתיישבות, שלהקמתו הייתה שותפה בתחילת הקדנציה השרה לימור לבנת מתוך הנחה שיקדים תרופה למכה, הפך הוא עצמו למכה. הצוות שחברים בו השרים בני בגין, משה (בוגי) יעלון, אהוד ברק ומזכיר הממשלה צביקה האוזר, משמש במקרים רבים חותמת כשרות של הפרקליטות שמעוניינת לקדם את הריסת הבתים ביו"ש. עמדתו של ברק ברורה, אומרים בסיעה. האוזר עקרונית לא מעוניין בפינוי אבל לא רוצה התנגשויות. בוגי רוצה לעזור אבל לא יודע להתנהל מול הפרקליטות, ואילו בני "הוא טמבל שחי את המושגים של פעם", מבלי לשים לב שהעולם השתנה.

בני, אומרים בליכוד, משמש פקק. פקק אידיאלי. מחד-גיסא, אין לו אינטרסים פוליטיים: האיש הודיע לא אחת כי לא יתמודד לכנסת הבאה. מדוע אם כן אתם פונים אליו, שאלתי את הפעיל הבכיר מהליכוד ששמע השבוע מבגין את האמירה הנחרצת. כי הוא בכיר בצוות, הסביר האיש. אי-אפשר לעקוף אותו. הוא משמיע את עמדותיו ומשפיע על קבלת ההחלטות. איך אמרנו? הפקק.

מאידך-גיסא, יש לו תדמית של איש ימין. כי הוא הבן של. כי הוא פרש מהליכוד ב-1996 ושבר ימינה. הוא בעל יוקרה ומקובל על נתניהו, והוא גם משמש לנתניהו חותמת כשרות. אם בני בגין תמך בהקפאה, סימן שלא הייתה ברירה. אם הוא מצדד בהריסת יישובים, אז כנראה אין אופציה אחרת. הפקק.

גלעד ארדן מעדיף שלא להתייחס לדבריו של עמיתו לממשלה אבל חולק על גישתו בבירור. "ראשית", הוא אומר, "אני לא חושב שיש עיקרון כזה, להרוס בכל מקרה שהקרקע רשומה כפרטית גם אם אין מישהו שתובע בעלות לגביה. הרישום מהתקופה הירדנית, שלא לדבר על הטורקית, במקרים רבים אינו מדויק. ובכלל, יש אפוטרופוס לנכסי נפקדים. אם אין בעלים לקרקע, המדינה מפקיעה אותה.

"שנית, אם המדינה אישרה את הבנייה בתום לב, סללה כבישים, הקימה תשתיות, ואין לקרקע ייחודיות - גם אם התגלו הבעלים אפשר לתת להם קרקע חלופית או לשלם פיצוי". ויש גם שיקולים של טובת הציבור, הוא אומר. בעפרה, למשל, יזם ארדן הקמת מתקן לטיהור שפכים. ארגוני שמאל עתרו לבג"ץ בטענה שהקרקע שעליה הוקם המפעל הנה פרטית, וביקשו להוציא צו שיאסור את הפעלתו. ארדן טען שישנו אינטרס סביבתי של יהודים וערבים כאחד, והמתקן הופעל.

לימור לבנת לא מתייחסת לצוות. לדבריה, היא מתנגדת להריסת בתים אלא אם כן "יש בעיה משפטית אמיתית וקונקרטית בנוגע לקרקע הפרטית". הכוונה, היא מבהירה, היא לא לרישום הקרקע כפרטית אלא להיעדר פתרון משפטי.

שר נוסף מסר שהוא לומד את הנושא ויחפש פתרונות. לא כרגע. אחרי טרכטנברג.

הצעת חוק: פיצוי במקום הריסה

ח"כ דודו רותם: "יש פה פתרון. צריך רק שיהיה רצון פוליטי ומשפטי להגיע לנקודה. אם הממשלה תחליט שלא יהיה פינוי, לא יהיה. גם זה חלק מצדק חברתי. הבעיה היא שבמקום שהממשלה תנהל את המדינה, מנהלים אותה היועצים המשפטיים. תפקידם לייעץ ולא לנהל ולקבוע מדיניות"

חבר הכנסת זאב אלקין, שמשלב כידוע את כובע יו"ר הקואליציה עם זה של יו"ר השדולה הפרלמנטרית למען ארץ ישראל, מעריך שהבעיה תתפרץ עם פתיחת מושב החורף. הצבא בינתיים לוחץ על הממשלה כדי שזו תמסור לו"ז לפינוי או שתקבל החלטה חלופית. שלא תפיל את כל המשימות על הצבא בבת אחת ב-31 בדצמבר על-מנת לעמוד בהתחייבויותיה לבג"ץ.

הפינוי אינו האפשרות המשפטית היחידה, אומר גם אלקין. "לא חסרים מקרים שבהם בנו על קרקע פרטית ופיצו את בעלי הקרקע. יש לי תחושה שהפרקליטות ומשרד הביטחון מנסים לנצל את הצד השני של המטבע משיקולים פוליטיים". אם הממשלה לא תמצא פתרונות, הוא אומר, הכנסת תקדם חקיקה. נכון, הזמן עד סוף השנה מוגבל. אבל לעתים חקיקה נעשית למטרה טקטית, לשמש אות אזהרה.

ב-31 באוקטובר, יום פתיחת מושב החורף, מתכוון זבולון אורלב להניח על שולחן הכנסת הצעת חוק. על-פי ההצעה, אם בנו מתיישבים את ביתם בתום לב על קרקע פרטית ובמשך שלוש שנים לא נשמעה טענה של בעל הקרקע, ולאחר מכן התברר שיש מי שטוען לזכויות - לא יהרסו את הבנייה אלא יפצו את בעל הקרקע או שייתנו לו חלופה. למשל, מגרון נמצאת על גבעת טרשים חשופה. לא היו בה מטעים, שדות או דבר מה אחר. כלום. אפשר לתת לבעלים של הקרקע גבעה דומה ונגמר העניין.

אתה בטוח שזה הפתרון, שאלתי. הרי ביו"ש לא חל החוק הישראלי.

"בטוח", עונה אורלב. "החוק הישראלי חל מכוח פקודת אלוף פיקוד. אחרת איך אזרחים ישראלים ביו"ש משלמים מסים, מוציאים תעודות בגרות, נענשים על עברות?"

לא, הוא לא חושב שברק ינחה את אלוף הפיקוד לא להחיל דווקא את החוק הזה. תקום מהומה רבתי.

שאלתי את דודו רותם האם בתור יו"ר ועדת חוקה ומי ששימש היועץ המשפטי של מועצת יש"ע הוא חושב שיש פתרון משפטי.

"לדעתי כן. אני מכין נייר שאגיש לממשלה. אם היא סללה כביש כפי שסללה למגרון למשל, והקימה תשתיות, אז היא אמרה לי: אתה יכול לשבת שם. אם אמרה לי כך, משמעות הדבר שבניתי בתום לב ועל המדינה להגן על החזקה שלי.

"הבעיה הגדולה היא שאין לנו את משרד המשפטים שיכול ורוצה לפתור את הבעיות". רותם מקפיד לומר "משרד המשפטים" ולא "שר המשפטים", אבל עמיתיו של יעקב נאמן לממשלה מציינים לא פעם ולא פעמיים שהאיש אינו דופק על השולחן. מעדיף שקט תעשייתי.

הסוגייה, אומר רותם, היא יותר שלטונית מאשר משפטית. "יש פה פתרון. צריך רק שיהיה רצון פוליטי ומשפטי להגיע לנקודה. אם הממשלה תחליט שלא יהיה פינוי, לא יהיה. גם זה חלק מצדק חברתי. הבעיה היא שבמקום שהממשלה תנהל את המדינה, מנהלים אותה היועצים המשפטיים. תפקידם לייעץ ולא לנהל ולקבוע מדיניות. אם הממשלה מנחה את היועץ המשפטי שהיא מעוניינת לפעול כך וכך, עליו למצוא דרך לאפשר לה לבצע".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  02/10/2011   |   עודכן:  02/10/2011
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פינוי המאחזים המתוכנן יוביל לפירוק הקואליציה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נתניהו הסמרטוט
3/10/11 04:08
 
רונן גולדשטיין
3/10/11 15:47
 
נתניהו הסמרטוט
3/10/11 23:05
2
yoni207
3/10/11 10:43
3
יבא
3/10/11 23:11
4
יש לובי מספיק חזק
4/10/11 05:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה נשמעו דיווחים על רומן לכאורה בין אשת העסקים עפרה שטראוס לשליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר. טור זה ככלל אינו נוהג לעסוק ברכילות (למעט מקרים נדירים שבהם אינו יכול להתאפק), אלא שבמקרה דנן מאחורי וילון הסיפור הרכילותי מסתתרים אינטרסים מדיניים וכלכליים כבדים של צמרת הרשות הפלשתינית, ולא רק שלה.
02/10/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
על חורבותיה של מסעדת "ויה מאריס", שבכיכר קדומים 6 ביפו העתיקה, קמה לפני חודשיים, יש מאיין, בעבודת נמלים, מסעדת "אבראג'" החדשה. בגאווה רבה היא נושאת את שמו הערבי של גשר המזלות, הצמוד לה, ונושקת למזרקת - מים סמוכה, שלקרקעיתה נוהגים מחפשי המזל להטיל את המעות שלהם.
02/10/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
מחלות כלי דם ולב נחשבות כגורם תמותה ראשוני בעולם המודרני. כיום, בעקבות התפתחות המדע, הרפואה הקונבנציונלית והטבעית, ישנם אבחונים וטיפולים רבים העוזרים להפחית את הסיכון ללקות במחלות כלי דם ולב לטפל במידת הצורך ולשפר את איכות חייהם של החולים.
02/10/2011  |  עינת בודנשטיין  |   כתבות
במגזין סוף השבוע ששודר לפני "שלוש", הופיעה כתבה על חנויות ומקצועות שנעלמים מהעולם. בקצב המסחרר שבו גיל הנישואין במדינת ישראל הולך ועולה ואחוז המתחתנים הולך ויורד, בקרוב יצטרפו לבעלי המקצוע הנכחדים גם צלמי החתונות. אולי כדאי להם לנסות להקדים תרופה למכה ולעשות הסבה מקצועית לצלמי בליינד דייטים. מדובר בקרקע בתולה לחלוטין שעדיין לא נכבשה על-ידי אף אחד. ובאין ציפור שיר, גם זרזיר הוא זמיר. ההורים הלא מרוצים מהרווקות המאוחרת של ילדיהם לפחות יוכלו להתנחם בסרטון שבו אפשר לראות מישהו שואל את הילד שלהם "אז מה, איפה היית בצבא?". לפחות ככה הם יוכלו להגשים חלום ולהראות כמו בטלוויזיה, שמנסה לשכנע אותנו שלא רק שבליינד דייט איננו אחד האירועים האיומים והמגונים ביותר שיכול אדם לעבור, אלא שיש גם לתעד אותו.
02/10/2011  |  זיו יצחקי  |   כתבות
הימים המתקצרים בעונת הסתיו, המעבר לשעון חורף שמקצץ באבחה אחת שעת אור אחר-הצהריים ומזג האוויר המתקרר, גורמים לרבים תחושת דכדוך ברמות שונות ואף לדיכאון. תופעת הדיכאון העונתי מוכרת מאוד במדינות הצפון ובעיקר בסקנדינביה, ששם חילופי העונות הם דרמטיים, אך גם בארץ התופעה נפוצה.
02/10/2011  |  איתמר פסקל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il