|   15:07:40
  אהוד פרלסמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נרי אבנרי, זה בשבילך

אתה כותב לנו שאין לרחם על "אנסי קצב", וגם ש"המוסר מחייב הפצת עוינות כלפי אנסים שהורשעו באונס". אז על "הורשעו באונס" אי-אפשר לחלוק, אבל על "אנסים" אפשר גם אפשר. והרי ההוכחות לפניך
11/12/2011  |   אהוד פרלסמן   |   מאמרים   |   פרשת קצב   |   תגובות
קצב. המציאות עוותה על-מנת להרשיעו [צילום: פלאש 90]

שאלות לנרי:
האם אתה מודע לעובדה שהיו עובדות שהעידו שא' אסרה עליהן להיכנס לחדרו של קצב כשהיא נמצאת שם, ושלפני שהייתה נכנסת לחדר היא הייתה פותחת כפתורים בחולצה ומתאפרת? האם אתה מודע לעובדה שאחד העדים לא התבייש לומר בבית המשפט שהוא כל-כך לא סבל אותה, עד שלא יכול היה להסתכל על הפרצוף שלה?

ההומור השחור של הגורל
נרי אבנרי
לחברים הקרובים של קצב, הבטוחים שהוא חף מפשע, אני אומר: אין בעולם, אפילו בנאדם אחד, שמכיר את זולתו בענייני מין. אפילו לא אשתו, אפילו לא אחיו
לרשימה המלאה

בטורך האחרון, "ההומור השחור של הגורל", קראת לנו שלא לרחם על "אנסי קצב", כיוון שעלינו לחשוב על הקורבנות. אז קודם כל יש לי חדשות בשבילך: אין "קורבנות", יש רק "קורבן" אחד, א' ממשרד התיירות, שטענה שקצב אנס אותה. לגבי שתי הבחורות האחרות, הן סיפרו שקצב חיבק אותן, וממש לא רצו להגיע למשפט. איכשהו המשטרה הצליחה להכריח אותן להעיד, וקצב הורשע בזה שחיבק אותן. אז קשה לקרוא להן ממש "קורבנות".

חוץ מזה, לא בגלל רחמים על קצב אני משתדל להוכיח את חפותו. הבעיה שלי היא לא קצב, אלא מערכת המשפט. מאז שקראתי את פסק הדין הראשון, וראיתי כיצד הם מעוותים את המציאות כדי שיוכלו להרשיע אותו, קשה לי לעבור על כך לסדר היום. הבעיה שלי היא לא רק שהוא לא אנס, אלא הביטחון המוחלט שלי שגם השופטים הבינו את זה, ובכל זאת החליטו להרשיע אותו.

אז נכון, קצב הוא לא דרייפוס, כי דרייפוס היה פשוט שעיר לעזאזל, ואילו קצב כרה לעצמו את הבור במו ידיו. אבל אני משוכנע ששניהם נשלחו לכלא כעונש על פשע שלא ביצעו, ואני משוכנע ששניהם נשלחו לכלא בגלל מוצאם, וקצב גם בגלל מעמדו.

אז השאלה הראשונה שאשאל אותך היא: האם אתה באמת מאמין שלו קראו לקצב הרצוג, והוא לא היה מגיע ממעברה אלא מטירה, הוא גם היה נשלח לשבע שנים לכלא?

ושאלה שנייה: האם שמעת מימיך על מנהל שהורשע באונס מזכירתו שבמשך עשר שנים לא סיפרה לאף אחד על אונס, ושכמובן לא יכלה להביא שום ראיה לביצועם של מעשי האונס?

ושאלה שלישית: האם אתה מודע לעובדה שבמהלך המשפט הופיעו עובדות מהמשרד שסיפרו כיצד א', שהייתה ראש הלשכה, התעללה בהן והשפילה אותן? האם אתה מודע לעובדה שהיו עובדות שהעידו שהיא אסרה עליהן להיכנס לחדרו של קצב כשהיא נמצאת שם, ושלפני שהייתה נכנסת לחדר היא הייתה פותחת כפתורים בחולצה ומתאפרת? האם אתה מודע לעובדה שאחד העדים לא התבייש לומר בבית המשפט שהוא כל-כך לא סבל אותה, עד שלא יכול היה להסתכל על הפרצוף שלה? האם אתה מודע לעובדה שהיו עובדות שסיפרו ששמעו שכשהיא פוטרה היא אמרה שעוד ישמעו ממנה, ושהיא עוד תתנקם? אז אתה בטוח שאתה מרחם על האדם הנכון?

ה"אונס" השני: א' שיקרה
א'. אמרה שישמעו ממנה...

אתה כותב לנו ש"המוסר מחייב הפצת עוינות כלפי אנסים שהורשעו באונס". אז על "הורשעו באונס" אי-אפשר לחלוק, אבל על "אנסים" אפשר גם אפשר. כדי להוכיח לך שקצב לא אנס, אני זקוק לעוד כמה עשרות שורות, ואני מקווה שתוכל להקדיש לקריאה עוד חמש דקות.

אתחיל דווקא עם ה"אונס" השני, שם המצב ברור כשמש בצהרי יום. א' סיפרה שהיא הזמינה עבור קצב חדר במלון, כי הוא היה עייף ורצה לנוח, והוא ביקש ממנה לבוא ללובי כדי שיוכלו לעבור ביחד על הדואר. לדבריה, כשהגיעה למלון היא קיבלה שיחת טלפון קצרה, בה אמר לה קצב שהוא טרם הספיק להתארגן, ביקש ממנה שתעלה בינתיים לחדרו, ואמר לה את מספר החדר: 1817. ואכן, התגלה שהיא קיבלה שיחת טלפון קצרה בת שש שניות מהמלון. אז אני כותב לך כאן דוגמה לשיחת טלפון כזאת:

א': כן?

קצב: א', אני טרם הספקתי להתארגן, אז תעלי אלי בבקשה בינתיים לחדר. אני בחדר 1817.

א': בסדר, אני מיד מגיעה.

אם תטרח לנסות לנהל את השיחה הזאת מול שעון המורה על שניות, תגלה בקלות שגם אם הוא דיבר כנשוך נחש, השיחה נמשכה מינימום עשר שניות ולא שש. אם אתה יכול להמציא נוסח אחר של שיחה, שנמשכת שש שניות, ומעבירה את כל מה שנאמר לדבריה, אני ארים את ידי. אבל אם תסכים שזה בלתי אפשרי לנהל שיחה כזו בשש שניות, אתה חייב להסכים שא' שיקרה, ושהסיפור הכי הגיוני זה שהיא הזמינה בשבילו חדר, הוא הגיע למלון וקיבל את המפתח ואת מספר החדר, והם סיכמו מראש שהוא יתקשר אליה להגיד לה את מספר החדר, כדי שלא יראו אותם עולים ביחד לחדר במלון.

אין כמובן שום הוכחה שקצב היה זה שהתקשר מהמלון, וייתכן שהוא דובר אמת כשהוא טוען שהוא היה בכלל בפגישות במשרד, אבל מה שבטוח זה שא' פשוט שיקרה. אם אכן קצב היה זה שהתקשר, ואם היא עלתה אליו לחדר, היא עשתה זאת כיוון שהם סיכמו מראש שהיא תעלה אליו לחדר.

יש לציין שאין שום אזכור של הבעיה הזאת בפסקי הדין, וייתכן שעורכי הדין של קצב לא חשבו על זה. ולכן, אין טעם לחזור על הסיפור ששישה שופטים פסקו. העובדות מונחות מול עיניך: המלך הוא ערום, וגם שישה שופטים המספרים לנו על תפארת מלבושיו, אינם אמורים לעוור את עינינו.

ה"אונס" הראשון: אליבי שהופרך
השופטת נאור. משפט מנוגד [פלאש 90]

לגבי ה"אונס" הראשון, ההוכחה לכך שלא יכול היה להתבצע היא ארוכה יותר, וחבל לי לבזבז את זמנך. אם תרצה, תוכל לקרוא על כך במאמרים קודמים שפרסמתי באתר זה (הרשימה בסוף). אסתפק רק בציון העובדה שלדבריה של א' קצב אנס אותה בבית הטקסטיל, לאחר אירוע שהתקיים בפארק הלאומי ברמת גן. הראיה לחפותו של קצב הייתה דוח של השב"כ שעל פיו עזב את האירוע בשעה חמש אחר-הצהריים, ועדות של איש שב"כ שהעיד כי אבטחתו של קצב הסתיימה כאשר החל לנסוע במכוניתו אל מחוץ לפארק.

לגבי אירוע זה כתבה השופטת מרים נאור: "נוכח דברי המערער עצמו, לפיהם נשאר למעשה בפארק הלאומי זמן מה אחרי שנפרד מאנשי השב"כ" (סעיף 223 לפסק הדין). משפט זה שכתבה נאור מנוגד לחלוטין לעדותו של קצב שאמר שהאבטחה הסתיימה כשהחל לנסוע במכוניתו אל מחוץ לפארק: "הרכב נוסע, הרכב בתנועה, ואז לפי מיטב ידיעתי, מיטב זיכרוני, השב"כ לא מלווה אותי" (סעיף 215 לפסק הדין).

נוכח דברים אלה אשאל אותך: האם שמעת מימיך על מקרה בו שופטת בבית המשפט העליון, העתידה להיות נשיאתו, כתבה בפסק דין משפט המנוגד לעדויות שהיא עצמה ציטטה?

ושאלה נוספת: איזו סיבה הייתה לנאור לכתוב משפט כזה, אם לא כדי להפריך אליבי שאינו ניתן להפרכה בשום צורה הגיונית?

והשאלה האחרונה: האם הדברים שכתבתי עד כאן אינם משכנעים אותך לא רק שקצב לא אנס, אלא גם שהשופטים הרשיעו אותו למרות שהראיות שעמדו לפניהם הוכיחו חד-משמעית שהוא לא אנס?

אני מצפה לתשובותיך.

  • מאמריי הקודמים בנושא:


תאריך:  11/12/2011   |   עודכן:  12/12/2011
אהוד פרלסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 זכות השמיעה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נרי אבנרי, זה בשבילך
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טענו שהיה רומן
12/12/11 16:18
 
צופה1
12/12/11 17:15
 
אהוד פרלסמן
12/12/11 17:32
2
השכל הישר
12/12/11 16:20
 
משפט רקוב ומאוס
12/12/11 17:56
3
ישמעאל
12/12/11 16:22
 
אהוד פרלסמן
12/12/11 17:38
 
ישמעאל
12/12/11 18:29
 
אהוד פרלסמן
13/12/11 01:42
 
לא מכיר את קצב
13/12/11 05:00
4
קורןנאוה טבריה
12/12/11 16:32
 
אהרון שחר
12/12/11 22:30
5
בן הארץ
12/12/11 17:01
6
הפקרות במשפט
13/12/11 00:29
7
חבושה
13/12/11 08:37
 
אהוד פרלסמן
13/12/11 11:50
 
חבושה
13/12/11 14:03
8
ההיגיון השפוי
13/12/11 09:39
9
אבי123
13/12/11 13:06
 
אהוד פרלסמן
13/12/11 13:46
10
איש יהודי
18/12/11 12:10
 
אבי123
19/12/11 17:41
11
נחום שחף
17/08/13 23:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המייסד והמממן של "פורום סבן" הוא המיליארדר - איל המדיה, הישראלי אמריקני, חיים סבן, שהקים אותו לפני שמונה שנים. בהגדרה הרשמית: פורום לחילופי דעות ורעיונות, ולחיזוק הקשרים בין ארה"ב לישראל. בפועל, מדובר במועדון חברתי-פוליטי של חבריו ומכריו האישיים של חיים סבן. מועדון שהוא קובע את רשימת המוזמנים המשתתפים במפגשים השנתיים.
11/12/2011  |  מתי דוד  |   מאמרים
המשימות הווירטואליות של מערכת כיפת ברזל ממשיכות. תחילה הבטיחו מנהיגינו שמערכת כיפת ברזל תגן על שדרות ועל ישובי עוטף עזה. טענו מראש שזו משימה בלתי אפשרית בגלל מגבלת טווח המינימום, אולם הושבנו ריקם. השר וילנאי סתם את הגולל על משימה זו באומרו במהלך פגישה בנושא הגנת היישובים בדרום שנערכה בלשכת יו"ר הכנסת, כי "כל היישובים במרחק של עד 15 ק"מ מרצועת עזה ימוגנו באופן מלא". עד היום הממשלה אישרה למגן באופן דומה רק ישובים שהיו במרחק של עד 7 ק"מ מהרצועה (הארץ, 7.11.11).
11/12/2011  |  ד"ר עודד עמיחי  |   מאמרים
גילוי נאות: לכאורה, טבעי ולגיטימי – ודאי אנושי – למצוא אותי מצדד ותומך תמיכה מלאה וגורפת בחוק לשון הרע. לא אחת הושמצתי, נואצתי והוכפשתי, ועד היום צרוב בלבי חץ משוח רעל שנעץ בו דן בן אמוץ בעיתון "דבר" – מנוחת שניהם עדן. אילו תבעתי את חורצי לשון הרע הרעילה שלהם כלפיי, יכולתי להיות אורח קרוא בלשכת מנהל הבנק שלי (כיום אני רק מזדמן אקראי בה – לתת ולקבל ברכת שלום). ובכל זאת – אני חש וחושב שאם וכאשר יחוקקו חוק לשון הרע, נכון לסייג אותו ולהידרש במסגרתו גם למי שמכונים "הצד השני". תובעי הדיבה.
11/12/2011  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בתאריך 7.12.11 התקיימה בתל אביב עצרת שנועדה להביא להסגרתם מצרפת לישראל של החשודים בדריסתה של לי זיתוני ז"ל. לי הייתה בת 25 כאשר נדרסה למוות ב"פגע וברח" בתל אביב, בתאריך 16.9.11, לא רחוק מהמקום בו התקיימה העצרת. לי הייתה בדרכה לעבודתה כמדריכת פילאטיס. החשודים בדריסתה נמלטו עוד באותו היום לצרפת. טחנות הצדק טוחנות לאט, והחשודים עדיין מסתובבים חופשי.
11/12/2011  |  אבי דוידוביץ  |   מאמרים
אין ספק שהאכסניה הזו, הנקראת News1, היא אמצעי התקשורת הכי דמוקרטי שקיים כיום במדינה. כל אחד, וכל רעיון, מועלים באתר זה ללא הרבה עיכובים ובעיות - אלא שמי שקורא את המאמרים שואל את עצמו לא פעם אם מוטב היה שיד עורך תיכנס לעובי הקורה ותסנן את המאמרים, או לפחות תנסה להעמיד אותם בקריטריונים ברורים לטובת הקורא.
11/12/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il