|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מי כאן הכופר

ועידה נוצרית בינלאומית שתתקיים בבית לחם בשבוע הקרוב, תנסה להרחיק את הנוצרים האוונגליסטים מתמיכתם הוותיקה בישראל זו תוצאה של הפקרה ארוכת-טווח של הזירה הדתית העולמית
05/03/2012  |   דרור אידר   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נוצרים אוונגליסטים. תומכים בישראל [צילום: פלאש 90]

לגמרי במקרה, בשבוע שבו יחגגו יהודים פורים, תתקיים בבית לחם ועידה נוצרית בינלאומית תחת השם "Christ at the Checkpoint”. מטרת הוועידה לפי מארגניה היא להביא למודעוּת "נושאים כמו שלום, צדק ופיוס בהקשר של הריאליה בשטח בשטחים הפלשתינים". נשמע תמים לגמרי. ואכן, גם מכון ון-ליר מסייע לוועידה הזאת למרות מחאות נמרצות מצד ראשי ארגון "בני ברית" בירושלים.

אבל בדיקה קרובה יותר של הדברים מגלה דברים קשים ביחס לוועידה הזאת. די להתבונן בשם הוועידה כדי להבין את מטרותיה האמיתיות. אפשר לתרגם זאת בכותרת "ישו במחסום" בכוונם לסוגיית המחסומים ביהודה ובשומרון. הסמליל (לוגו) של הוועידה הוא גדר ההפרדה וכנסייה. כך הפכו מארגני הוועידה את הפלשתיני לישו הנצלב שוב בידי היהודים. המחסומים במשל הם כמובן דרך הייסורים (ויה דולורוזה) שהישראלים המרושעים מעבירים בה את השיות הפלשתיניות התמימות.

הסטת הציבור האוונגליסטי מתמיכתו בישראל

מה לא תשמעו בוועידה
בוועידה הזאת לא תשמעו הרבה ביקורת - אם בכלל - על הצד הערבי, לא ידברו על רדיפתם העקבית של הנוצרים בכל רחבי המזרח התיכון, לא תשמעו על ההגירה העצומה של אלפי נוצרים מדי שנה מהמזרח התיכון לאירופה ולאמריקה

לא מדובר בוועידה זוטרה. מגיעים אליה מנהיגים נוצריים בעלי שם מכל רחבי העולם. בין השאר ישתתפו בה אנשים כמו הכומר טוני קמפולו, לשעבר "יועץ רוחני" של ביל קלינטון, והכומר ג'ואל הנטר, החולש על אימפריה של עשרות אלפי מאמינים, שהיה "יועץ רוחני" של ברק אובמה וחבר בוועדות נשיאותיות בנושאי דת.

הסקרים מראים שרוב האוונגליסטים הם תומכים נלהבים של ישראל, לא רק מסיבות דתיות, אלא גם ערכיות ופרקטיות; הם מזהים את ישראל כבעלת ברית עם ארה"ב וכמדינה דמוקרטית המציעה חופש פולחן לכל הדתות, דבר שלא קיים בפועל בארצות הערביות השכנות. העובדה הזאת היא לצנינים בעיני חלקים רבים בממסד הנוצרי ה"ישן".

הוועידה הזאת מצטרפת למאמץ עצום הנעשה בחלק הזה של העולם הנוצרי, להסיט את הציבור האוונגליסטי העצום מתמיכתו בישראל. המאמץ הזה נעשה הן באמצעות טיעונים פוליטיים ומדיניים ידועים מבית מדרשו של השמאל האנטי-ישראלי (עם חיזוקים ברורים של ישראלים בתוכנו, אלא מה?) והן באמצעות תקיפת המערך התיאולוגי בן 150 שנה שביסס את האוונגליזם הפרו-יהודי והפרו-ציוני.

לא ניכנס פה לסבך הטיעונים התיאולוגיים אבל נזכיר את אחד הטיעונים הנפוצים ביותר בקרב האוונגליסטים תומכי ישראל. אחד החידושים המאפשרים להם לשנות את הדוקטרינה החדשה היא הקריאה שלהם בתנ"ך ללא המסננים הישנים: ישראל בתנ"ך הוא עם ישראל היום. הבטחת האל לאברהם [בראשית י"ב] "ואברכה מברכֶיךָ ומְקלֶלךָ אָאור", היא מבחינתם ציווי והבטחה לכל מאמין לתמוך ביהודים ובמדינתם ואזהרה לאלה שיתאנו ויילחמו בישראל בכל דרך. לתפישתם, ארה"ב היא מעצמת-על משום שהיא מתברכת בכך שהיא תומכת בישראל. צריך באמת להכיר את התיאולוגיה החדשה הזאת כדי להבין מדוע היא מאיימת על הדוקטרינה הנוצרית הישנה, עד כדי שכך שאנשי ממסד נוצריים מאשימים את התיאולוגיה החדשה ב"כפירה". לא פחות. גם בפוליטיזציה של הדת, גם בגיוסו של ישו לצד היהודי בסכסוך האזורי וכן הלאה.

מכל מקום, בוועידה הזאת לא תשמעו הרבה ביקורת - אם בכלל - על הצד הערבי, לא ידברו על רדיפתם העקבית של הנוצרים בכל רחבי המזרח התיכון, לא תשמעו על ההגירה העצומה של אלפי נוצרים מדי שנה מהמזרח התיכון לאירופה ולאמריקה. אפשר בקלות להשוות מספרים כדי לראות שלמשל בית לחם - המארחת את הוועידה - כמעט שאינה נוצרית יותר.

בין דוברי הכינוס: אקטיביסט רדיקלי

אחד הדוברים, שותף גם לארגון הכינוס, הוא איש הדת האנגלי סטפאן סייזר. מדובר באקטיביסט רדיקלי שמכסה את שנאת ישראל שלו במסווה של ביקורת אנטי-ישראלית. סייזר תומך בארגונים הקוראים לחרם על ישראל ומאשים דרך קבע את ישראל בדיכוי גזעני ובמדיניות אפרטהייד. להוכחת טיעוניו הוא מביא, בין השאר, דוחות "בצלם" (כמובן) וגם "אנשי אקדמיה יהודים כנֹעם חומסקי", "שערכו השוואות דומות בין האפרטהייד בדרום אפריקה לזה שבישראל". הוא עודד חרם על חברות מסחריות בטענה, שהן "מפנות את רווחיהן למטרות ציוניות". למותר לציין שסייזר דוחה לחלוטין את נצחיות ההבטחות התנ"כיות לעם היהודי ומאשים את הנוצרים הציוניים ב"כפירה".

סייזר כינה את צה"ל "חיילי הורדוס הפועלים כיום בבית לחם" ברומזו למסופר בברית החדשה [מתי, ב'] על אודות המלך הורדוס שבחששו מפני מתחרה, ציווה להרוג "את כל הילדים אשר בבית לחם ובכל גבוליה מבן שנתיים ומטה". הקישור הוא כמובן לפרעה שציווה להרוג את ילדי ישראל, גם כאן לפי המדרש הוא שמע מפי חכמיו על מושיעם של העברים שאמור להיוולד. יהיה זה הורדוס או פרעה, הנמשל אצל סייזר וחבר מרעיו הוא צה"ל, כלומר הממונה עליו, כלומר מדינת היהודים. ושוב, בתפקיד הנצלבים והמשיחים הם הפלשתינים.

הפקרת הזירה הדתית העולמית לאויבי ישראל

ישו החדש - עם נשק
במישור הסמלי, אפשר לומר שישו ירד מן הצלב באירופה, לבש את טליתו וחזר להיות יהודי גלילי. אה, עם שינוי קטן - הפעם הוא גם אוחז בנשק ואינו מתכוון יותר לתת לאיש לצלוב אותו שוב

משחר קיומה, עמדה בפני הכנסייה הנוצרית שאלת קיומו של העם היהודי לא כשאלה חברתית או מדינית אלא כסוגייה תיאולוגית: אם היהודים לא קיבלו את משיחיותו ו/או אלוהותו של ישו, כיצד יש להבין את מקומם בעולם מבחינה דתית? על הסוגייה הזאת נשברו אלפי קולמוסים ובמשך ההיסטוריה הארוכה היא התפתחה, לבשה והחליפה צורה.

בשורש העניין מדובר בתיאולוגיית ההחלפה, לפיה מכיוון שהיהודים דחו את ישו הם הפרו בכך את הברית עם אלוהי ישראל. בתגובה, ביטל האל את הברית איתם ובחר בכנסייה תחתם. מעתה, הכנסייה היא "ישראל שברוח" בעוד היהודים היו רק ל"ישראל שבבשר" כלומר צאצאיו הביולוגיים של עם ישראל התנ"כי.

על בסיס העיקרון התיאולוגי הזה נבנתה שנאת ישראל ואנטישמיות נוראה שעלתה לנו בדמים מרובים. מצד אחד נדרשו הנוצרים להמשך קיומו של העם היהודי, שכן קיומו השפל "הוכיח" את צדקת הנצרות בעיני מאמיניה; מצד שני, הקיום המתמיד של היהודי איים תמיד להחזיר לחיים את תקוות ישראל ושיבת ציון באופן ממשי והיסטורי.

כפי שאכן אירע במאה האחרונה. ממצב של מת חי, המתקיים בכף הקלע של ההיסטוריה, חזר היהודי אל ההיסטוריה, ולא זאת בלבד אלא הוא הצליח לשקם את לאומיותו במולדתו ההיסטורית, היא ארץ הקודש. במילים אחרות, במישור הסמלי, אפשר לומר שישו ירד מן הצלב באירופה, לבש את טליתו וחזר להיות יהודי גלילי. אה, עם שינוי קטן - הפעם הוא גם אוחז בנשק ואינו מתכוון יותר לתת לאיש לצלוב אותו שוב.

מסתבר שהשינוי הזה מכניס לתזזית את אויבינו, גם בזירה הדתית ומעורר מרבצן רוחות חדשות של אנטישמיות. אכן, לא רק מכון ון ליר צריך להיות מושא הביקורת, אלא מדינת ישראל עצמה שבמשך שנות דור הפקירה את הזירה הדתית העולמית לאויבי ישראל לעשות בה כרצונם.

תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי כאן הכופר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראלי ישראלי
5/03/12 14:44
2
אורה הכפולה
6/03/12 02:58
3
קורןנאוה טבריה
6/03/12 16:31
4
עוד סתם אזרח
6/03/12 23:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחרי שנים של דריכה במקום, שוב יש עדנה לרשת המסעדות האיטלקית של "נובה ג'ויה" בארץ. הכל בזכותו של שף הצמרת, תומסו רוג'יירו, שהגיע אליה בסוף השבוע, היישר מקלבריה, כדי לבשל בה במו-ידיו וכדי שיוכל לתת לה את זריקת המרץ שהיא ראויה לה. בדיעבד מסתבר שרשת "ג'ויה" אכן זקוקה לזריקה כזאת נואשות, מאז שהשף האיטלקי הקודם, דינו סרטייאני, נטש אותה וחזר לארצו, מבלי שהצליח, למרבה הצער, להעמיד בה אחריו תלמידים ברמתו.
04/03/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
כך אומר ח"כ ד"ר נחמן שי שהעלה לאחרונה להצבעת מליאת הכנסת הצעת חוק בנושא שנדחתה כבר פעמיים טוען: ההתנגדות של משרד המשפטים רשות ני"ע נובעת מחוסר רצונם לקחת אחריות בנושא. מעדיפים לפעול תחת כובע המבקר והמפקח
04/03/2012  |  חובב לויטס  |   כתבות
מחזהו של דיוויד אלדרידג'(האנגלי יליד 1973) עלה לראשונה במרס 2011 על בימת תיאטרון אלמיידה שבלונדון, ועולה כעת בהופעת בכורה בישראל. הבימאית אתי רזניק בחרה קאסט מאד אמין ומשכנע למחזה, שחקנים בעלי רקורד עשיר בתיאטרון, בקולנע ובטלוויזיה. בראשם - לירית מאש-בטיש, שהקסימה אותנו בסדרה "זינזאנה" ועוד ברבות. כאן היא מגלמת את לוסי, שחקנית-כוכבת סידרת טלוויזיה לילדים, שהתדרדרה הודות לחבר טוב שלה שדאג לספק לה סמים, החלה ב"קלים" (מריחואנה) ועברה לכבדים - הרואין.
04/03/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
כן, זה יהיה שבוע גורלי ודרמטי. כשעם ישראל יתכנס בבתי הכנסת לקרוא על צורר היהודים הפרסי, ינחת כאן נתניהו כשברור לו יותר מהי דרך הטיפול המועדפת בצוררים הפרסים של היום. יועצי ראש הממשלה המטופלים בילדים רצו לחוג את הפורים בחיק המשפחה. גם הוא עצמו. כך נוצר סד זמנים של ביקור בן 60 שעות בבירת ארה"ב אשר יכריע לאן פניה של ישראל: מלחמה ישירה עם אירן או חזרה למדרון אחורי תוך הישענות על הקהילייה הבינלאומית.
03/03/2012  |  אריאל כהנא  |   כתבות
מוסקבה אינה מקום נעים בימים אלה. הטמפרטורות שרק לפי יומיים צנחו לעשרים עד שלושים מתחת לאפס, שבו וטיפסו אל על והתושבים מוצאים את עצמם מבוססים בבוץ שחור ומכוער שנוצר מהפשרת השלג שנערם בדרכים. זה, פחות או יותר, גם מצב הרוח הרוסי בימים אלה, ימים של בחירות בצל חשדות לזיופים ולשחיתות. המהומות שבאו בעקבות הבחירות לפרלמנט לפני חודשיים נרגעו מעט אך עתה מתנהל מאבק על הנשיאות. החוצות מלאות שלטי תעמולה ובולט מכולם זה הנושא את תמונתו של ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, המבקש לחזור לכיסא הרם. האווירה מזכירה ימים עברו, ימים שרוסיה מבקשת לשכוח.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il