|   15:07:40
  אדי כהן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ידידות רצחנית

התעמולה הנאצית בארץ ישראל התבססה לרוב על "הסכנה" הצפויה לעם הערבי מהיהודים המגיעים לפלשתינה בהמוניהם כדי לגרש את הערבים, להשמיד את תרבותם ואת המקומות הקדושים שלהם. הוסבר להם כי מי שמסוגל להגן על הערבים הם הגרמנים כמובן
24/01/2014  |   אדי כהן   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
היטלר והמופתי הגדול

רבות נכתב על התעמולה של גרמניה הנאצית שהופנתה נגד בעלות הברית על רקע המתיחות ביניהן לפני מלחמת העולם השנייה, ובהמשך – בזמן המלחמה. הנאצים פתחו בתעמולה זו בתחילת שנות ה-30' של המאה ה-20, והיא נפסקה בתום מלחמת העולם השנייה, עם תבוסתה וכניעתה של גרמניה. תעמולה זו שהופנתה נגד בעלות הברית זכתה למחקרים רבים, מעמיקים ומגוונים. אך בניגוד לכך, רק מעט מאוד נכתב על התעמולה הנאצית שהופנתה לעולם הערבי, בשפה הערבית, במטרה לזכות בתמיכתם של מנהיגיהן הערביים של מדינות ערב. תחילתה של התעמולה הנאצית בארצות הערביות נעוצה במאבקים בין המעצמות על רקע שאיפותיהן להשתלט על המזרח התיכון, ביניהם המאבקים שהתפתחו בין אנגליה לבין איטליה וגרמניה, החל מאמצע שנות ה-30' של המאה שעברה. באותה עת קיבלו איטליה וגרמניה החלטה לנהל תעמולה אנטי-בריטית ואנטי-צרפתית בכל הארצות שהיו תחת שלטונן של האחרונות. מטרתה העיקרית של תעמולה זו הייתה לעורר מהומות בקרב האוכלוסייה המקומית, להקשות על הניהול הסדיר של הממשל הזר, מתוך כוונה לחדור מדינית וכלכלית למזרח התיכון.

כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית, נעשה שימוש בחומרים מודפסים, שכללו בין השאר כרוזים, קריקטורות ופרסומים בעיתונות המקומית. לעתים הדפיסו מסרים תעמולתיים על גבי שטרות מזויפים של דולר או לירה שטרלינג. שיטות נוספות להפצת התעמולה כללו חלוקה של מיליוני כרוזים בשפה הערבית, שחלקם פוזרו ממטוסים, ושהבטיחו לערבים עצמאות מהאנגלים והצרפתים. כמו כן פרסמו עיתונאים ערביים ששוחדו על ידי הנאצים מאות מאמרי תמיכה בנאצים בעיתונות המקומית. תקציבי ענק הועמדו לרשותם של סוכני תעמולה מקומיים להפצת חומרי-תעמולה, וכן לגיוסן והקמתן של התארגנויות מקומיות באמצעות שוחד. המסרים שנכללו בחומרי התעמולה יועדו למטרות שונות, ביניהן: רכישת אהדתה של האוכלוסייה הערבית לנאצים ולפיהרר; הסתה אנטי-יהודית פרועה – האשמת היהודים בגזילה של כספי הערבים ובאחריות לכל ההרס בעולם הערבי; תמיכה בשאיפותיהם הלאומיות של הערבים; הסתה נגד השלטון הבריטי או הצרפתי ונגד המערב בכלל; חיזוק רגשות לאומיים ומתן הבטחות להענקת עצמאות לכל מדינות ערב; חדירה אל תוך החברה הערבית הגבוהה. התעמולה של גרמניה ואיטליה לוותה גם בסיוע צבאי ואספקת נשק והדרכה לערבים לצורך מאבקם נגד הבריטים.



"מיין קמפ" והפרוטוקולים של זקני ציון

חאג' אמין אלחוסייני המכונה המופתי הגדול, מחוללה של התנועה הלאומית הפלסטינית, היה המנהיג הבלתי מעורער והדמות החשובה ביותר בעולם הערבי עד 1948. במשך יותר מ-50 שנה הוא ניהל מאבק עיקש נגד המנדט הבריטי ונגד היהודים – תחילה בארץ ישראל, ולאחר מכן נגד היהודים באירופה ובמדינות ערב. מאבק זה התחיל לפני עלייתו של היטלר לשלטון ולא הסתיים עם תבוסתה של גרמניה אלא נמשך עד יום מותו של המופתי ב-1974. במלחמתו נגד היהודים שיתף המופתי פעולה עם גרמניה הנאצית ועם איטליה הפאשיסטית כבר בתחילת שנות ה-30' של המאה הקודמת.

תקרית הכותל ומאורעות הדמים של תרפ"ט הגבירו את המתח בין הערבים והיהודים, מה גם שהעלייה היהודית הנמשכת לארץ ישראל ומכירת אדמות ל"ציונים" בתחילת שנות ה-30' הטרידה מאוד את המופתי. בהיותו מבוקש על ידי הבריטים בשל אחריותו לרצח יהודים רבים, חיפש המופתי הגדול בעל ברית שיכולה לסייע לו לגרש את הבריטים מארץ ישראל ולמנוע את הקמתו של בית יהודי בארץ ישראל. למטרה זו עמדה בפניו ברירה בין פנייה לאיטליה או לגרמניה – שתי המעצמות דאז. ואולם כשהתברר לו שלאיטליה הפאשיסטית יש שאיפות קולוניאליסטיות במזרח התיכון, הוא פנה לגרמניה הנאצית. למעשה, כבר במארס 1933, רק חודשים אחרי עלייתו של היטלר לשלטון, נפגש המופתי עם הנרייך וולף, הקונסול הכללי הגרמני החדש בירושלים, במטרה לבקש סיוע של גרמניה לערבים. המברק ששלח וולף לממונים עליו במשרד החוץ הגרמני הוא המסמך הראשון המעיד על הקשר הטוב שנוצר בין המופתי לבין גרמניה הנאצית. במברקו הודיע הקונסול שהמוסלמים מברכים את השלטון החדש בגרמניה ומקווים כי שיטת הממשל הפאשיסטית והאנטי-דמוקרטית תתפשט גם לארצות אחרות.

הפגישה בין המופתי לבין הקונסול הגרמני סללה את הדרך לתחילתו של שיתוף פעולה בין הנאצים לבין המופתי שיימשך 12 שנה עד תבוסתה של גרמניה במלחמת העולם השנייה. שיתוף הפעולה הזה התקבל בברכה על ידי מיניסטריון התעמולה בראשותו של גבלס שהקדיש לו סכומי כסף נכבדים. התעמולה הנאצית בקרב האוכלוסיה הערבית בפלשתינה התנהלה לפי הקווים הבאים:

  • הסתה אנטי-יהודית פרועה בפלשתינה המנדטורית.
  • תמיכה בשאיפותיהם הלאומיות של הערבים.
  • הסתה ותעמולה נגד הבריטים.

הנאצים לא הסתפקו רק בתעמולה אלא גם הזרימו כספים, נשק ומדריכים לכנופיות הערביות.

התעמולה הנאצית בארץ ישראל התבססה לרוב על "הסכנה" הצפויה לעם הערבי מהיהודים המגיעים לפלשתינה בהמוניהם כדי לגרש את הערבים, להשמיד את תרבותם ואת מקומותיהם הקדושים. מי שמסוגל להגן על הערבים הם הגרמנים כמובן. הוכחות חותכות לסכנה מצד היהודים הובאו מ"מיין קמפ" ומהפרוטוקולים של זקני ציון, שהמזרחן הגרמני ד"ר פריץ גרובה, מי שהיה שגריר גרמניה בבגדד, שקד על תרגומם לערבית והפצתם בעיתונות הערבית כבר מ-1932.

בספרו "צלב קרס בארץ ישראל" (1946) מביא חביב כנען את ספרם של תועמלנים נאציים שהכירו היטב את רוח הערבים וידעו כי קל לרכוש אותה על ידי הבטחות של גזל וזכייה בשלל. כנען ציין כי "התעמלנים הגרמנים הכינו תוכנית מפורטת לחלוקת רכוש היהודים בארץ ישראל בין התושבים הערבים לאחר 'הניצחון'. לפי תוכנית זו היה על הכפרים הערבים לקבל לידיהם את שדותיהם ובתיהם של בני המושבות העבריות השכנות להם, ואילו הוועד הערבי העליון 'יירש' את הרכוש היהודי בערים. כדי להגדיל את התלהבותם של חמומי-המוח בין הערבים נרמז להם כי גם הנשים היהודיות היפות תמסרנה לידי 'המנצחים'. לא פעם התפארו ערבים בימי המאורעות כי הרכוש היהודי עומד 'לעבור' לידיהם ורבים היו מבקרים בשכונות היהודיות כדי 'לבחור' להם בית".

להלן דוגמה לתעמולה נאצית של אמצע שנות ה-30':

בפרוטה שהיהודי מרוויח ממך הוא קונה את אדמתך

בד בבד המשיך המופתי את מלחמתו נגד היהודים, ובתחילת 1935 הוציא פסק הלכה (פתווה) שאוסר על מכירת אדמות לציונים. כל מי שמוכר מקרקעין או אף מתווך לעסקת מקרקעין עם הציונים ייחשב בוגד וינודה מהחברה. עם זאת, במספר רב של נאומים הוא ערך את ההשוואה הבאה: מי שמוכר אדמה ליהודי כאילו מכר פיסה ממסגד אל-אקצה.

פסק הלכה – פתווה

[מאת]

כבוד המופתי הגדול

אדון אמין אלחוסייני

בנושא מכירת אדמות בפלשתין לציוניים



'מכירת טפח כלשהו מפלשתין לציונים היא בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים'.

דפוס בית היתומים האיסלאמי – ירושלים





"הו המאמינים:

"מתן בעלות על אדמה בפלשתין לציונים, שכוונותיהם המפחידות כבר התגלו, ומטרותיהם המסוכנות התבהרו – יוביל באופן בלתי נמנע למחיקת סימני האיסלאם, ולכיבוי האור של האיסלאם והערבים בארץ המקודשת הזו, ואתם רואים עכשיו בעיניכם וחשים בידיכם את האמת הזו, ברורה וגלויה. רבים מבין אחיכם שאדמותיהם עברו לציונים, נשארו ללא מחסה ומקור פרנסה, ולא נותרה להם ברירה אלא לגלות מארץ זו, כשהם משאירים בעצב וביגון את זכרונות העבר המפואר מאחור, עוזבים את אדמתם ואת בתיהם למקום שבו ימותו ברעב, כשהם מפוזרים בארבע כנפות הארץ.

"הוי המאמינים:

"הארץ הקדושה הזו, שבה כיוון התפילה הראשון [באיסלאם – 'קיבלה'] והמסגד השלישי [מסגד אל-אקצה, הנחשב לשלישי לאחר המסגדים במכה ומדינה], ואליה היה מסע הלילה, וממנה הייתה העלייה לשמים של נביאכם מוחמד, ברכת אללה ושלומו עליו, ואשר עפרה נטבל בדם לוחמי הג'יהאד הטהורים המוסלמים, ואדמתה הייתה מלאה בנביאים רבים, ובאנשי אמת ובשהידים וצדיקים, ושבכל שעל בה יש סימן מסימניהם הטובים, ורושם ממעשיהם הנצחיים, שלנצח נשארים בעלי אופי איסלאמי, כשהם מעידים כי 'אין אלוה מבלעדי אללה, ומוחמד שליח אללה'. הארץ הקדושה הזו, המלאה בכל זה [כלומר, מלאה בסימניהם של הנביאים והצדיקים, וברשמיהם הנצחיים בעלי האופי האיסלאמי], היא פיקדון מאללה ושליחו, על צווארם של כל המוסלמים. [כלומר: באחריותם] במכירת כל טפח מאדמתה לציונים יש בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים כולם, וכיבוי אור-האיסלאם בארץ הקדושה, וסיוע להוצאת המוסלמים מבתיהם.

"הוי המאמינים:

"אללה ישתבח ויתעלה הבהיר לכם כי רכושכם וילדיכם הם ניסיון בשבילכם, ו[הזהיר] כי אהבתכם לרכוש לא תניע אתכם ולא תפתה אתכם לבגוד באללה ובשליחו, ובנאמנותכם ובעצמכם. בכך [כלומר, ברצון להגדיל את הרכוש ולהיטיב עם הילדים על חשבון הנאמנות לדת ולאללה] יש גרימת הפסד גדול לעצמכם ולילדיכם ולארצכם, וזה יהיה לרעתכם בעולם הזה ובעולם הבא. דעו כי חטא מכירת-אדמה בפלשתין הוא עצום, מפני שזו נהייתה, עבור כל פלשתיני, כמכירה הנעשית על-ידי אדם המודע לתוצאתה, והוא שבע רצון מכך – ובכך הוא מחייב את עצמו בכפירה, בעזיבת דתו של אללה ובנטישת המחסה של אללה, כפי שהוא החשיב בקוראן: 'הו המאמינים, היענו לאללה ולשליחו בקוראו לכם לדבוק בכל אשר ייתן לכם חיים, ודעו כי אללה מבחין בין האדם לליבו, וכי אליו תיאספו [באחרית הימים]. והישמרו פן לא רק בני העוולה שבכם יועמדו בניסיון קשה, ודעו כי אללה עונש קשות'. [סורה 8, פס' 24, תרגום רובין]

"הו המוסלמים:

"אללה ישתבח ויתעלה, השווה את אלה שמוציאים את המוסלמים מבתיהם, ואת אלה שמסייעים להוצאתם, עם אלה שנלחמים נגד המוסלמים על דתם. הוא יתעלה אמר: 'אין אללה אוסר עליכם לכבד ולעשות צדק עם אלה אשר לא יילחמו בכם בשל הדת, ולא יגרשוכם ממושבותיכם. אללה אוהב את העושים צדק. אללה אוסר עליכם לקחת לכם למגינים את אלה אשר לחמו בכם בשל הדת וגירשו אתכם ממושבותיכם וסייעו לגרש אתכם. הלוקחים אותם למגינים הם בני העוולה'. [סורה 60, פס' 8-9. תרגום אורי רובין] ולא נסתרת המשמעות של הפסוק היקר הזה, שהיא הוקעת אלה שפועלים לשם הוצאת המוסלמים או לסיוע בהוצאתם מבתיהם, על-ידי השוואתם עם אלה שנלחמים לשם מחיקת דתו של אללה ולהרחקת האנשים ממנה.

"ופלשתין היא ארץ המוסלמים והערבים, וכל מי שמוכר אפילו טפח אדמה מפלשתין לציונים, וכל מתווך ומספסר למכירתה – הריהו מגרש את המוסלמים ומסייע בהוצאתם ממנה. אללה ישתבח ויתעלה אסר עלינו, באופן ברור, לחבור עם כגון אלה, ולכן, אל לנו להתיידד אתם, ולא להפוך אותם לחברינו. הם האויב – היזהרו מהם, גם אם הם הוריכם, בניכם, אחיכם, בעליכם או נשיכם. 'הוי המאמינים, אל תקחו אבותיכם ואחיכם כמגינים לכם, אם מבכרים הם את הכפירה על פני האמונה. אלה מביניכם אשר ייקחום כמגינים להם, בני עוולה הם'. 'אמור: אם אבותיכם ובניכם ואחיכם ונשיכם וקרובי משפחותיכם, והנכסים אשר עשיתם לכם, ועסקות המסחר אשר תחששו פן לא ייצאו לפועל, והמשכנות הנעימים לכם – אם כל אלה אהובים עליכם יותר מאשר מאללה ומשליחו ומהמאבק למענו, כי אז הַמְתינו עד אשר יעשה אללה את דברו. אללה לא ינחה את קהל המופקרים'. [סורה 9, פס' 23 -24. תרגום רובין]

" הו האחים:

"אנו קוראים לכל המוסלמים והערבים להזהיר זה את זה מפני מכירת אדמה לציונים, ושיפעלו כולם כדי לסלק את העניין המגונה הגדול הזה, שעשוי לגרום לכיבוי אור-האיסלאם, ולמחוק את עקבות המוסלמים והערבים מהאדמה המקודשת הזו. בכך גם יישמרו מפני ניסיון [פיתנה] אשר יפגע לא רק בעושקים מביניהם. כמו-כן אנו קוראים לנכבדים ולמנהיגים ולנשיאים ולאנשי הדת, ובכלל לכל בעלי המילה וההשפעה, שיקיימו את חובתם כלפי העניין הזה, ויתגייסו כדי להאיץ במוסלמים להחזיק באדמותיהם, ויצהירו בפניהם את דינו של אללה ביחס למי שמוכר לציונים, באופן ישיר או באמצעות תיווך, וביחס למי שמתווך ומספסר בפעולה או באמירה, וביחס למי שמקל על מכירה זו בכל דרך שהיא. 'הלוואי שהייתם אומה הקוראת לעשות את הטוב ומצווה לנהוג בדרך ארץ והאוסרת את המגונה. הנוהגים כך אנשי חיל הם'. [סורה 3, 104. תרגום רובין] אללה ינחה אל דרך הישרה, ודי לנו ב[עזרתו של] אללה, שהוא המגן הטוב ביותר".

המופתי לא הסתפק בזה אלא החל להפיץ כרוזי הסתה נגד הבריטים ונגד היהודים כפי שכרוז זה מלמד אותנו – כרוזים לאומיים במעטפת של דת ומלחמת קודש (ג'האד).
פסק הלכה – פתווה

[מאת]

כבוד המופתי הגדול

אדון אמין אלחוסייני

בנושא מכירת אדמות בפלשתין לציוניים



'מכירת טפח כלשהו מפלשתין לציונים היא בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים'.

דפוס בית היתומים האיסלאמי – ירושלים





"הו המאמינים:

"מתן בעלות על אדמה בפלשתין לציונים, שכוונותיהם המפחידות כבר התגלו, ומטרותיהם המסוכנות התבהרו – יוביל באופן בלתי נמנע למחיקת סימני האיסלאם, ולכיבוי האור של האיסלאם והערבים בארץ המקודשת הזו, ואתם רואים עכשיו בעיניכם וחשים בידיכם את האמת הזו, ברורה וגלויה. רבים מבין אחיכם שאדמותיהם עברו לציונים, נשארו ללא מחסה ומקור פרנסה, ולא נותרה להם ברירה אלא לגלות מארץ זו, כשהם משאירים בעצב וביגון את זכרונות העבר המפואר מאחור, עוזבים את אדמתם ואת בתיהם למקום שבו ימותו ברעב, כשהם מפוזרים בארבע כנפות הארץ.

"הוי המאמינים:

"הארץ הקדושה הזו, שבה כיוון התפילה הראשון [באיסלאם – 'קיבלה'] והמסגד השלישי [מסגד אל-אקצה, הנחשב לשלישי לאחר המסגדים במכה ומדינה], ואליה היה מסע הלילה, וממנה הייתה העלייה לשמים של נביאכם מוחמד, ברכת אללה ושלומו עליו, ואשר עפרה נטבל בדם לוחמי הג'יהאד הטהורים המוסלמים, ואדמתה הייתה מלאה בנביאים רבים, ובאנשי אמת ובשהידים וצדיקים, ושבכל שעל בה יש סימן מסימניהם הטובים, ורושם ממעשיהם הנצחיים, שלנצח נשארים בעלי אופי איסלאמי, כשהם מעידים כי 'אין אלוה מבלעדי אללה, ומוחמד שליח אללה'. הארץ הקדושה הזו, המלאה בכל זה [כלומר, מלאה בסימניהם של הנביאים והצדיקים, וברשמיהם הנצחיים בעלי האופי האיסלאמי], היא פיקדון מאללה ושליחו, על צווארם של כל המוסלמים. [כלומר: באחריותם] במכירת כל טפח מאדמתה לציונים יש בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים כולם, וכיבוי אור-האיסלאם בארץ הקדושה, וסיוע להוצאת המוסלמים מבתיהם.

"הוי המאמינים:

"אללה ישתבח ויתעלה הבהיר לכם כי רכושכם וילדיכם הם ניסיון בשבילכם, ו[הזהיר] כי אהבתכם לרכוש לא תניע אתכם ולא תפתה אתכם לבגוד באללה ובשליחו, ובנאמנותכם ובעצמכם. בכך [כלומר, ברצון להגדיל את הרכוש ולהיטיב עם הילדים על חשבון הנאמנות לדת ולאללה] יש גרימת הפסד גדול לעצמכם ולילדיכם ולארצכם, וזה יהיה לרעתכם בעולם הזה ובעולם הבא. דעו כי חטא מכירת-אדמה בפלשתין הוא עצום, מפני שזו נהייתה, עבור כל פלשתיני, כמכירה הנעשית על-ידי אדם המודע לתוצאתה, והוא שבע רצון מכך – ובכך הוא מחייב את עצמו בכפירה, בעזיבת דתו של אללה ובנטישת המחסה של אללה, כפי שהוא החשיב בקוראן: 'הו המאמינים, היענו לאללה ולשליחו בקוראו לכם לדבוק בכל אשר ייתן לכם חיים, ודעו כי אללה מבחין בין האדם לליבו, וכי אליו תיאספו [באחרית הימים]. והישמרו פן לא רק בני העוולה שבכם יועמדו בניסיון קשה, ודעו כי אללה עונש קשות'. [סורה 8, פס' 24, תרגום רובין]

"הו המוסלמים:

"אללה ישתבח ויתעלה, השווה את אלה שמוציאים את המוסלמים מבתיהם, ואת אלה שמסייעים להוצאתם, עם אלה שנלחמים נגד המוסלמים על דתם. הוא יתעלה אמר: 'אין אללה אוסר עליכם לכבד ולעשות צדק עם אלה אשר לא יילחמו בכם בשל הדת, ולא יגרשוכם ממושבותיכם. אללה אוהב את העושים צדק. אללה אוסר עליכם לקחת לכם למגינים את אלה אשר לחמו בכם בשל הדת וגירשו אתכם ממושבותיכם וסייעו לגרש אתכם. הלוקחים אותם למגינים הם בני העוולה'. [סורה 60, פס' 8-9. תרגום אורי רובין] ולא נסתרת המשמעות של הפסוק היקר הזה, שהיא הוקעת אלה שפועלים לשם הוצאת המוסלמים או לסיוע בהוצאתם מבתיהם, על-ידי השוואתם עם אלה שנלחמים לשם מחיקת דתו של אללה ולהרחקת האנשים ממנה.

"ופלשתין היא ארץ המוסלמים והערבים, וכל מי שמוכר אפילו טפח אדמה מפלשתין לציונים, וכל מתווך ומספסר למכירתה – הריהו מגרש את המוסלמים ומסייע בהוצאתם ממנה. אללה ישתבח ויתעלה אסר עלינו, באופן ברור, לחבור עם כגון אלה, ולכן, אל לנו להתיידד אתם, ולא להפוך אותם לחברינו. הם האויב – היזהרו מהם, גם אם הם הוריכם, בניכם, אחיכם, בעליכם או נשיכם. 'הוי המאמינים, אל תקחו אבותיכם ואחיכם כמגינים לכם, אם מבכרים הם את הכפירה על פני האמונה. אלה מביניכם אשר ייקחום כמגינים להם, בני עוולה הם'. 'אמור: אם אבותיכם ובניכם ואחיכם ונשיכם וקרובי משפחותיכם, והנכסים אשר עשיתם לכם, ועסקות המסחר אשר תחששו פן לא ייצאו לפועל, והמשכנות הנעימים לכם – אם כל אלה אהובים עליכם יותר מאשר מאללה ומשליחו ומהמאבק למענו, כי אז הַמְתינו עד אשר יעשה אללה את דברו. אללה לא ינחה את קהל המופקרים'. [סורה 9, פס' 23 -24. תרגום רובין]

" הו האחים:

"אנו קוראים לכל המוסלמים והערבים להזהיר זה את זה מפני מכירת אדמה לציונים, ושיפעלו כולם כדי לסלק את העניין המגונה הגדול הזה, שעשוי לגרום לכיבוי אור-האיסלאם, ולמחוק את עקבות המוסלמים והערבים מהאדמה המקודשת הזו. בכך גם יישמרו מפני ניסיון [פיתנה] אשר יפגע לא רק בעושקים מביניהם. כמו-כן אנו קוראים לנכבדים ולמנהיגים ולנשיאים ולאנשי הדת, ובכלל לכל בעלי המילה וההשפעה, שיקיימו את חובתם כלפי העניין הזה, ויתגייסו כדי להאיץ במוסלמים להחזיק באדמותיהם, ויצהירו בפניהם את דינו של אללה ביחס למי שמוכר לציונים, באופן ישיר או באמצעות תיווך, וביחס למי שמתווך ומספסר בפעולה או באמירה, וביחס למי שמקל על מכירה זו בכל דרך שהיא. 'הלוואי שהייתם אומה הקוראת לעשות את הטוב ומצווה לנהוג בדרך ארץ והאוסרת את המגונה. הנוהגים כך אנשי חיל הם'. [סורה 3, 104. תרגום רובין] אללה ינחה אל דרך הישרה, ודי לנו ב[עזרתו של] אללה, שהוא המגן הטוב ביותר".

המופתי לא הסתפק בזה אלא החל להפיץ כרוזי הסתה נגד הבריטים ונגד היהודים כפי שכרוז זה מלמד אותנו – כרוזים לאומיים במעטפת של דת ומלחמת קודש (ג'האד).

באדיבות ארכיון תולדות ההגנה בתל אביב
פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
המחקר הוא חלק מהשתלמות בתר-דוקטור מטעם המכון לחקר המחתרות ע"ש מנחם בגין באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  24/01/2014   |   עודכן:  24/01/2014
אדי כהן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסופר הצרפתי גי דה מופאסאן מתאר את תחושות ההשפלה, הכאב וחוסר האונים של "אנשים ללא גב". הוא עושה זאת בסיפורו 'אבא של סימון'. בסיפור זה, מתאר הסופר, כיצד צלצולי שעת הצהריים נדמו, שער בית הספר נפתח והילדים נחפזו החוצה, דוחפים זה את זה, מתעקשים לצאת ראשונים. אבל במקום להתפזר ולשוב הביתה לארוחה, כפי שנהגו מדי יום ביומו, נעצרו לא הרחק מבית הספר, התגודדו בחבורות והחלו להתלחש. בבוקר ההוא הגיע לכיתה בנה של בלאנשוט.
24/01/2014  |  משה חסדאי  |   מאמרים
מה הייתי עושה אילו ביבי היה מפנה את כסאו בשבילי? דבר ראשון מחזיר אותו לשם... מופתעים? בכל זאת יש לו נסיון קצת יותר ממני, לכן הייתי ממנה אותו כסגני כדי שאוכל להתפנות לעבוד בנחת.
24/01/2014  |  אהרון שחר   |   מאמרים
אולי זה לא נעים להתנצל. אולי זה אפילו רע - אם אתה עושה זאת בעל כורחך כדי לא לקלקל יחסים עם "בת בריתנו" הגדולה. אך תפקידם של פוליטיקאים וגם מדינאים הוא להתפתל לפעמים ואף להתכופף למען הפוליטיקה, הדיפלומטיה או התקינות הפוליטית. חיילים - תפקידם לשכב על הגדר לפעמים, ויעלון החייל שכב על הגדר בשביל כולנו ועל כך מגיע לו צל"ש. לא גינוי ולא ביזוי.
24/01/2014  |  מיכאל (יגאל) מימון  |   מאמרים
חשבתי שצריך לבקש סליחה מדורון זהבי, אבל האמת היא שכולנו בעצם דורון זהבי, וכולנו נפגעים מן העריצות המשפטית והתקשורתית, שכופה את ערכיה הלא-מציאותיים על מציאות חיינו בישראל.
24/01/2014  |  אורי נוי  |   מאמרים
בעיצומם של הדיונים הרבים והקדחתניים על עתיד הגבולות בין מדינת ישראל והרשות הפלשתינית, נראה כי בסנטיאגו בירת צ'ילה כבר "הוחלט" כי ממלכת פלשתין תתפוס את מרבית השטחים שבין הים התיכון לירדן. שרטוט "הגבול" אינו מעשה ידיהם של מדינאים או מומחים לקרטוגרפיה, אלא החלטה של הנהלת מועדון הספורט "פלשתינו" לעצב את הספרה "1" הרקומה על מדי שחקני הכדורגל של המועדון בצורה של גבולות ארץ ישראל המנדטורית.
24/01/2014  |  נחמן פביאן  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
ישמור האל את רוסיה  /  מרדכי קידר
"המלאכיות" של אָגוּר שיף   /  יוסף אורן
קצת אחרי (3)   /  קובי קמין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il