בד בבד המשיך המופתי את מלחמתו נגד היהודים, ובתחילת 1935 הוציא פסק הלכה (פתווה) שאוסר על מכירת אדמות לציונים. כל מי שמוכר מקרקעין או אף מתווך לעסקת מקרקעין עם הציונים ייחשב בוגד וינודה מהחברה. עם זאת, במספר רב של נאומים הוא ערך את ההשוואה הבאה: מי שמוכר אדמה ליהודי כאילו מכר פיסה ממסגד אל-אקצה. פסק הלכה – פתווה [מאת] כבוד המופתי הגדול אדון אמין אלחוסייני בנושא מכירת אדמות בפלשתין לציוניים 'מכירת טפח כלשהו מפלשתין לציונים היא בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים'. דפוס בית היתומים האיסלאמי – ירושלים "הו המאמינים: "מתן בעלות על אדמה בפלשתין לציונים, שכוונותיהם המפחידות כבר התגלו, ומטרותיהם המסוכנות התבהרו – יוביל באופן בלתי נמנע למחיקת סימני האיסלאם, ולכיבוי האור של האיסלאם והערבים בארץ המקודשת הזו, ואתם רואים עכשיו בעיניכם וחשים בידיכם את האמת הזו, ברורה וגלויה. רבים מבין אחיכם שאדמותיהם עברו לציונים, נשארו ללא מחסה ומקור פרנסה, ולא נותרה להם ברירה אלא לגלות מארץ זו, כשהם משאירים בעצב וביגון את זכרונות העבר המפואר מאחור, עוזבים את אדמתם ואת בתיהם למקום שבו ימותו ברעב, כשהם מפוזרים בארבע כנפות הארץ. "הוי המאמינים: "הארץ הקדושה הזו, שבה כיוון התפילה הראשון [באיסלאם – 'קיבלה'] והמסגד השלישי [מסגד אל-אקצה, הנחשב לשלישי לאחר המסגדים במכה ומדינה], ואליה היה מסע הלילה, וממנה הייתה העלייה לשמים של נביאכם מוחמד, ברכת אללה ושלומו עליו, ואשר עפרה נטבל בדם לוחמי הג'יהאד הטהורים המוסלמים, ואדמתה הייתה מלאה בנביאים רבים, ובאנשי אמת ובשהידים וצדיקים, ושבכל שעל בה יש סימן מסימניהם הטובים, ורושם ממעשיהם הנצחיים, שלנצח נשארים בעלי אופי איסלאמי, כשהם מעידים כי 'אין אלוה מבלעדי אללה, ומוחמד שליח אללה'. הארץ הקדושה הזו, המלאה בכל זה [כלומר, מלאה בסימניהם של הנביאים והצדיקים, וברשמיהם הנצחיים בעלי האופי האיסלאמי], היא פיקדון מאללה ושליחו, על צווארם של כל המוסלמים. [כלומר: באחריותם] במכירת כל טפח מאדמתה לציונים יש בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים כולם, וכיבוי אור-האיסלאם בארץ הקדושה, וסיוע להוצאת המוסלמים מבתיהם. "הוי המאמינים: "אללה ישתבח ויתעלה הבהיר לכם כי רכושכם וילדיכם הם ניסיון בשבילכם, ו[הזהיר] כי אהבתכם לרכוש לא תניע אתכם ולא תפתה אתכם לבגוד באללה ובשליחו, ובנאמנותכם ובעצמכם. בכך [כלומר, ברצון להגדיל את הרכוש ולהיטיב עם הילדים על חשבון הנאמנות לדת ולאללה] יש גרימת הפסד גדול לעצמכם ולילדיכם ולארצכם, וזה יהיה לרעתכם בעולם הזה ובעולם הבא. דעו כי חטא מכירת-אדמה בפלשתין הוא עצום, מפני שזו נהייתה, עבור כל פלשתיני, כמכירה הנעשית על-ידי אדם המודע לתוצאתה, והוא שבע רצון מכך – ובכך הוא מחייב את עצמו בכפירה, בעזיבת דתו של אללה ובנטישת המחסה של אללה, כפי שהוא החשיב בקוראן: 'הו המאמינים, היענו לאללה ולשליחו בקוראו לכם לדבוק בכל אשר ייתן לכם חיים, ודעו כי אללה מבחין בין האדם לליבו, וכי אליו תיאספו [באחרית הימים]. והישמרו פן לא רק בני העוולה שבכם יועמדו בניסיון קשה, ודעו כי אללה עונש קשות'. [סורה 8, פס' 24, תרגום רובין] "הו המוסלמים: "אללה ישתבח ויתעלה, השווה את אלה שמוציאים את המוסלמים מבתיהם, ואת אלה שמסייעים להוצאתם, עם אלה שנלחמים נגד המוסלמים על דתם. הוא יתעלה אמר: 'אין אללה אוסר עליכם לכבד ולעשות צדק עם אלה אשר לא יילחמו בכם בשל הדת, ולא יגרשוכם ממושבותיכם. אללה אוהב את העושים צדק. אללה אוסר עליכם לקחת לכם למגינים את אלה אשר לחמו בכם בשל הדת וגירשו אתכם ממושבותיכם וסייעו לגרש אתכם. הלוקחים אותם למגינים הם בני העוולה'. [סורה 60, פס' 8-9. תרגום אורי רובין] ולא נסתרת המשמעות של הפסוק היקר הזה, שהיא הוקעת אלה שפועלים לשם הוצאת המוסלמים או לסיוע בהוצאתם מבתיהם, על-ידי השוואתם עם אלה שנלחמים לשם מחיקת דתו של אללה ולהרחקת האנשים ממנה. "ופלשתין היא ארץ המוסלמים והערבים, וכל מי שמוכר אפילו טפח אדמה מפלשתין לציונים, וכל מתווך ומספסר למכירתה – הריהו מגרש את המוסלמים ומסייע בהוצאתם ממנה. אללה ישתבח ויתעלה אסר עלינו, באופן ברור, לחבור עם כגון אלה, ולכן, אל לנו להתיידד אתם, ולא להפוך אותם לחברינו. הם האויב – היזהרו מהם, גם אם הם הוריכם, בניכם, אחיכם, בעליכם או נשיכם. 'הוי המאמינים, אל תקחו אבותיכם ואחיכם כמגינים לכם, אם מבכרים הם את הכפירה על פני האמונה. אלה מביניכם אשר ייקחום כמגינים להם, בני עוולה הם'. 'אמור: אם אבותיכם ובניכם ואחיכם ונשיכם וקרובי משפחותיכם, והנכסים אשר עשיתם לכם, ועסקות המסחר אשר תחששו פן לא ייצאו לפועל, והמשכנות הנעימים לכם – אם כל אלה אהובים עליכם יותר מאשר מאללה ומשליחו ומהמאבק למענו, כי אז הַמְתינו עד אשר יעשה אללה את דברו. אללה לא ינחה את קהל המופקרים'. [סורה 9, פס' 23 -24. תרגום רובין] " הו האחים: "אנו קוראים לכל המוסלמים והערבים להזהיר זה את זה מפני מכירת אדמה לציונים, ושיפעלו כולם כדי לסלק את העניין המגונה הגדול הזה, שעשוי לגרום לכיבוי אור-האיסלאם, ולמחוק את עקבות המוסלמים והערבים מהאדמה המקודשת הזו. בכך גם יישמרו מפני ניסיון [פיתנה] אשר יפגע לא רק בעושקים מביניהם. כמו-כן אנו קוראים לנכבדים ולמנהיגים ולנשיאים ולאנשי הדת, ובכלל לכל בעלי המילה וההשפעה, שיקיימו את חובתם כלפי העניין הזה, ויתגייסו כדי להאיץ במוסלמים להחזיק באדמותיהם, ויצהירו בפניהם את דינו של אללה ביחס למי שמוכר לציונים, באופן ישיר או באמצעות תיווך, וביחס למי שמתווך ומספסר בפעולה או באמירה, וביחס למי שמקל על מכירה זו בכל דרך שהיא. 'הלוואי שהייתם אומה הקוראת לעשות את הטוב ומצווה לנהוג בדרך ארץ והאוסרת את המגונה. הנוהגים כך אנשי חיל הם'. [סורה 3, 104. תרגום רובין] אללה ינחה אל דרך הישרה, ודי לנו ב[עזרתו של] אללה, שהוא המגן הטוב ביותר". המופתי לא הסתפק בזה אלא החל להפיץ כרוזי הסתה נגד הבריטים ונגד היהודים כפי שכרוז זה מלמד אותנו – כרוזים לאומיים במעטפת של דת ומלחמת קודש (ג'האד). פסק הלכה – פתווה [מאת] כבוד המופתי הגדול אדון אמין אלחוסייני בנושא מכירת אדמות בפלשתין לציוניים 'מכירת טפח כלשהו מפלשתין לציונים היא בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים'. דפוס בית היתומים האיסלאמי – ירושלים "הו המאמינים: "מתן בעלות על אדמה בפלשתין לציונים, שכוונותיהם המפחידות כבר התגלו, ומטרותיהם המסוכנות התבהרו – יוביל באופן בלתי נמנע למחיקת סימני האיסלאם, ולכיבוי האור של האיסלאם והערבים בארץ המקודשת הזו, ואתם רואים עכשיו בעיניכם וחשים בידיכם את האמת הזו, ברורה וגלויה. רבים מבין אחיכם שאדמותיהם עברו לציונים, נשארו ללא מחסה ומקור פרנסה, ולא נותרה להם ברירה אלא לגלות מארץ זו, כשהם משאירים בעצב וביגון את זכרונות העבר המפואר מאחור, עוזבים את אדמתם ואת בתיהם למקום שבו ימותו ברעב, כשהם מפוזרים בארבע כנפות הארץ. "הוי המאמינים: "הארץ הקדושה הזו, שבה כיוון התפילה הראשון [באיסלאם – 'קיבלה'] והמסגד השלישי [מסגד אל-אקצה, הנחשב לשלישי לאחר המסגדים במכה ומדינה], ואליה היה מסע הלילה, וממנה הייתה העלייה לשמים של נביאכם מוחמד, ברכת אללה ושלומו עליו, ואשר עפרה נטבל בדם לוחמי הג'יהאד הטהורים המוסלמים, ואדמתה הייתה מלאה בנביאים רבים, ובאנשי אמת ובשהידים וצדיקים, ושבכל שעל בה יש סימן מסימניהם הטובים, ורושם ממעשיהם הנצחיים, שלנצח נשארים בעלי אופי איסלאמי, כשהם מעידים כי 'אין אלוה מבלעדי אללה, ומוחמד שליח אללה'. הארץ הקדושה הזו, המלאה בכל זה [כלומר, מלאה בסימניהם של הנביאים והצדיקים, וברשמיהם הנצחיים בעלי האופי האיסלאמי], היא פיקדון מאללה ושליחו, על צווארם של כל המוסלמים. [כלומר: באחריותם] במכירת כל טפח מאדמתה לציונים יש בגידה באללה ובשליחו ובמוסלמים כולם, וכיבוי אור-האיסלאם בארץ הקדושה, וסיוע להוצאת המוסלמים מבתיהם. "הוי המאמינים: "אללה ישתבח ויתעלה הבהיר לכם כי רכושכם וילדיכם הם ניסיון בשבילכם, ו[הזהיר] כי אהבתכם לרכוש לא תניע אתכם ולא תפתה אתכם לבגוד באללה ובשליחו, ובנאמנותכם ובעצמכם. בכך [כלומר, ברצון להגדיל את הרכוש ולהיטיב עם הילדים על חשבון הנאמנות לדת ולאללה] יש גרימת הפסד גדול לעצמכם ולילדיכם ולארצכם, וזה יהיה לרעתכם בעולם הזה ובעולם הבא. דעו כי חטא מכירת-אדמה בפלשתין הוא עצום, מפני שזו נהייתה, עבור כל פלשתיני, כמכירה הנעשית על-ידי אדם המודע לתוצאתה, והוא שבע רצון מכך – ובכך הוא מחייב את עצמו בכפירה, בעזיבת דתו של אללה ובנטישת המחסה של אללה, כפי שהוא החשיב בקוראן: 'הו המאמינים, היענו לאללה ולשליחו בקוראו לכם לדבוק בכל אשר ייתן לכם חיים, ודעו כי אללה מבחין בין האדם לליבו, וכי אליו תיאספו [באחרית הימים]. והישמרו פן לא רק בני העוולה שבכם יועמדו בניסיון קשה, ודעו כי אללה עונש קשות'. [סורה 8, פס' 24, תרגום רובין] "הו המוסלמים: "אללה ישתבח ויתעלה, השווה את אלה שמוציאים את המוסלמים מבתיהם, ואת אלה שמסייעים להוצאתם, עם אלה שנלחמים נגד המוסלמים על דתם. הוא יתעלה אמר: 'אין אללה אוסר עליכם לכבד ולעשות צדק עם אלה אשר לא יילחמו בכם בשל הדת, ולא יגרשוכם ממושבותיכם. אללה אוהב את העושים צדק. אללה אוסר עליכם לקחת לכם למגינים את אלה אשר לחמו בכם בשל הדת וגירשו אתכם ממושבותיכם וסייעו לגרש אתכם. הלוקחים אותם למגינים הם בני העוולה'. [סורה 60, פס' 8-9. תרגום אורי רובין] ולא נסתרת המשמעות של הפסוק היקר הזה, שהיא הוקעת אלה שפועלים לשם הוצאת המוסלמים או לסיוע בהוצאתם מבתיהם, על-ידי השוואתם עם אלה שנלחמים לשם מחיקת דתו של אללה ולהרחקת האנשים ממנה. "ופלשתין היא ארץ המוסלמים והערבים, וכל מי שמוכר אפילו טפח אדמה מפלשתין לציונים, וכל מתווך ומספסר למכירתה – הריהו מגרש את המוסלמים ומסייע בהוצאתם ממנה. אללה ישתבח ויתעלה אסר עלינו, באופן ברור, לחבור עם כגון אלה, ולכן, אל לנו להתיידד אתם, ולא להפוך אותם לחברינו. הם האויב – היזהרו מהם, גם אם הם הוריכם, בניכם, אחיכם, בעליכם או נשיכם. 'הוי המאמינים, אל תקחו אבותיכם ואחיכם כמגינים לכם, אם מבכרים הם את הכפירה על פני האמונה. אלה מביניכם אשר ייקחום כמגינים להם, בני עוולה הם'. 'אמור: אם אבותיכם ובניכם ואחיכם ונשיכם וקרובי משפחותיכם, והנכסים אשר עשיתם לכם, ועסקות המסחר אשר תחששו פן לא ייצאו לפועל, והמשכנות הנעימים לכם – אם כל אלה אהובים עליכם יותר מאשר מאללה ומשליחו ומהמאבק למענו, כי אז הַמְתינו עד אשר יעשה אללה את דברו. אללה לא ינחה את קהל המופקרים'. [סורה 9, פס' 23 -24. תרגום רובין] " הו האחים: "אנו קוראים לכל המוסלמים והערבים להזהיר זה את זה מפני מכירת אדמה לציונים, ושיפעלו כולם כדי לסלק את העניין המגונה הגדול הזה, שעשוי לגרום לכיבוי אור-האיסלאם, ולמחוק את עקבות המוסלמים והערבים מהאדמה המקודשת הזו. בכך גם יישמרו מפני ניסיון [פיתנה] אשר יפגע לא רק בעושקים מביניהם. כמו-כן אנו קוראים לנכבדים ולמנהיגים ולנשיאים ולאנשי הדת, ובכלל לכל בעלי המילה וההשפעה, שיקיימו את חובתם כלפי העניין הזה, ויתגייסו כדי להאיץ במוסלמים להחזיק באדמותיהם, ויצהירו בפניהם את דינו של אללה ביחס למי שמוכר לציונים, באופן ישיר או באמצעות תיווך, וביחס למי שמתווך ומספסר בפעולה או באמירה, וביחס למי שמקל על מכירה זו בכל דרך שהיא. 'הלוואי שהייתם אומה הקוראת לעשות את הטוב ומצווה לנהוג בדרך ארץ והאוסרת את המגונה. הנוהגים כך אנשי חיל הם'. [סורה 3, 104. תרגום רובין] אללה ינחה אל דרך הישרה, ודי לנו ב[עזרתו של] אללה, שהוא המגן הטוב ביותר". המופתי לא הסתפק בזה אלא החל להפיץ כרוזי הסתה נגד הבריטים ונגד היהודים כפי שכרוז זה מלמד אותנו – כרוזים לאומיים במעטפת של דת ומלחמת קודש (ג'האד).
|