|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
דנילוביץ. מהפך מקצה אל קצה
איש הנדל"ן של השבוע

דנילוביץ בונה קוטג'ים, לא דירות

ראש העיר הנמרץ, שזכה ב-92% מהקולות בבחירות האחרונות, עשה מהפך בנדל"ן: 7,000 קוטג'ים חדשים, "לא" למשקיעים בדירות, 200 אלף ועוד 200 אלף מ"ר נכסים מניבים, קניונים "אני רוצה אוכלוסייה צעירה ואיכותית"
28/03/2014  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות

"באר שבע היא העיר היחידה שבה יש תב"ע מאושרות לבניית 12,000 דירות, אך העירייה זהירה, ומוכנה לאשר בנית 1,500 עד 2,000 דירות בשנה בלבד" - אמר (יום ד', 5.3.14) מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד בן ציון ליברמן?

רוביק דנילוביץ, 43, ראש העיר הנמרץ של בירת הנגב. מאשר. בשיחה עם News1 הוא מסביר: " בקרוב נחתום על הסכם-גג עם הרשות ועם משרדי האוצר והשיכון, לבניית 12,000 דירות, אך לא בבת אחת. אנחנו מבקשים להתחיל בבניית 2,000 דירות, אולי קצת יותר, מדי שנה. אנחנו מבקשים לנהוג בזהירות רבה". במלים אחרות, ראש העיר איננו רוצה לראות בתי רפאים לא-מיושבים. הוא עומד על כך, שקצב הבנייה יהיה בהתאם לביקוש הצפוי.

דנילוביץ, ראש העיר השמיני של באר שבע, הוא הראשון שנולד בה. קודמיו, ובהם דוד טוביהו, אליהו נאווי ויעקב טרנר, הגיעו מבחוץ. הוא גם ראש עיר המפתח ויוזם נדל"ן בהיקפים עצומים, אולי הגדולים ביותר בעיר מסוימת בישראל. ראש העיר מכיר כל שכונה, כמעט כל רחוב, וגם חלק ניכר ב-210 אלף התושבים בבירת הנגב.

הקריירה שלו הייתה מהירה. נולד בשכונה ג', גדל בשכונה ב', סיים בתי ספר מקומיים. בגיל צעיר הצטרף לפוליטיקה, כיהן כיו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה בנגב. ב-1998, כצעיר בן 27, קידם את מועמדות טרנר לראשות העיר, נבחר בעצמו למועצה, והתגמול היה מינויו לסגן ראש העיר ואחראי על מחלקות חשובות, בשותפות בין שניהם. ב-2003 כבר עמד בראש רשימה עצמאית, שזכתה ב-7 מושבים במועצת העירייה. ב-2008 ו התמודד מול טרנר, וגרף 60% מהקולות . עברו עוד חמש שנים, לפני חמישה חדשים חזר ונבחר, כש- 92% (!) מהתושבים הצביעו בעדו.

רוביק דנילוביץ חידש בשנים הקודמות את הבנייה למגורים בשדרות רגר, אחד הרחובות המרכזיים בעיר. הוא גם סלל ופיתוח כבישים, חיזק את אוניברסיטת בן-גוריון, ועוד פעולות תשתית ופיתוח. לפני שנתיים זכה בהכרה לאומית, כאשר נבחר לאחד מ-12 מדליקי המשואות בליל יום העצמאות.

"אל תעזו לתת לנו מענקי איזון"

בהרצאה שנשא (יום ו', 28.3.14) במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב, וכן בראיון ל-News1, חושף דנילוביץ את פעולותיו העיקריות בתחום הנדל"ן.

דנלוביץ: "לאחר שנבחרתי לראש העיר, הכנתי, עם צוותי מומחים, את התוכנית האיסטרטגית של העיר לשנים הבאות. העיקרון היה, שנפסיק להיות בכיינים ומסכנים ולבקש טובות ומענקים מהשלטון המרכזי. העיר צריכה לעמוד על רגליה ולעזור לעצמה! ביקשתי פגישה עם אודי ניסן, אז הממונה על התקציבים. הצגתי בפניו את התוכנית . הוא היה בטוח, שאנחנו באים לפשוט יד ולבקש מענקי איזון, הניתנים לעיריות חלשות וגרעוניות. סיימתי את הרצאתי במלים: אל תעזו לתת לנו מענקי איזון! הוא הסתכל עלי כאילו נפלתי מן הירח. ובאמת, החל מאותה שנה איננו מבקשים ואינני מקבלים מענקים אלו!"

אז העליתי את הארנונה

איך הסתדרתם?
"גיליתי שהארנונה מאוד נמוכה. אי-אפשר לגבות מסים נמוכים, ולתת שירותים נאותים. אז הוצאנו צו ארנונה חדש.
על כך אוסיף: בנית משרדים, קניונים ובנייני היי-טק מאפשרת לגבות סכומים גדולים בארנונה, ולאזן את התקציב – ןוזה מה שהעירייה וראשה עשו בשנים האחרונות.
איך וכמה בונים דירות בבאר שבע?
"בעבר, כמה פקידים ממשרד השיכון וממינהל מקרקעי ישראל קבעו לנו כמה דירות לבנות והיכן, מבלי להתיעץ אתנו, הפסקנו את זה. עכשיו, העירייה היא היוזמת והיא הקובעת היכן, מה וכמה יבנו".

"איננו זקוקים למשקיעים בדירות"

מה השינויים שהכנסת?
"רוב הדירות שנבנו בעבר בבאר שבע היו בנות שלושה חדרים. העיר רוויה בדירות כאלו, שנקנו על-ידי משקיעים. הפסקנו את זה. איננו זקוקים לדירות שלושה חדרים ולא להצפה של משקיעים שאינם גרים בעיר. החלנו להעביר את הדגש מבנית דירות לבניית קוטג'ים".

איך זה מתבטא בשטח?
"המינהל תיכנן לבנות עוד 2,000 דירות בשכונת רמות. שינינו את התוכניות. במקום יבנו 800 קוטג'ים, ולצידם פארק המדע הגדול ביותר בישראל, בן 200,000 מ"ר. חברות ההיי-טק הגדולות ביותר בעולם שכרו בו שטחים!"

נשיאת אוניברסיטת באר שבע, פרופ' רבקה כרמי, שהתגוררה שנים רבות בעומר, רכשה לפני שנה וחצי דירת 4 חדרים בשכונת רמות. שאלתי אותה איך זה לדור בעיר, במקום בשכונת יוקרה. כרמי: "אני מאושרת! אני נהנית מכל רגע!"

מה קורה בשכונות נוספות?
"הקטנו את מספר הדירות שיבנו בשדרות רגר מ-1,300 ל-1,200. בעבר, תוכננה בנית 3,400 דירות בנווה מנחם. התוכנית החדשה מדברת על בנית 1,500 קוטג'ים בלבד. מכירת המגרשים תתחיל בסוף 2014. יש תוכניות נוספות".
והסך הכל?
"בשנים הבאות יבנו בבאר שבע 6,000 עד 7,000 קוטג'ים".
זה לא יותר מדי?
"באר שבע הופכת ונהפכת למרכז המדעי, הטכנולוגי והביטחוני של ישראל! לפני חדשייים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעירנו תהיה בירת הסייבר של ישראל. אנחנו מטפחים אוכלוסייה צעירה, בריאה וחזקה. המשכורות של עובדי חברות ההיי-טק והאחרות הן כמו בתל אביב, וגם האפשרויות הכלכליות זהות. לעיר יגיעו בשנים הבאות 35,000 משרתי וקציני קבע, ורבים מהם יבקשו לקנות קוטג'ים".

וילה עם בריכת שחייה ב-2 מיליון שקל

זה כדאי להם?
"מחירי הדירות בבאר שבע הוכפלו בחמש השנים האחרונות, אבל הם עדיין רחוקים מהמחירים של תל אביב וערים סמוכות. אני מעריך, שמגרשים בני 500 מ"ר, לקוטג'ים, בנווה נווי, אחת השכונות החדשות, יעלו בין 500 ל-600 אלף שקל. יחד עם הבנייה וכל מה שמסביב, אפשר יהיה לקנות וילה, עם בריכת שחייה, ב-2 עד 2.5 מיליון שקל, פחות מחצי ממחיר בית דומה בתל אביב!"

מתל אביב לבאר שבע ב-35 דקות

האם באר שבע לא תהיה קרובה מדי לתל אביב?
"נכון, שבעוד ארבע שנים אפשר יהיה להגיע ברכבת מתל אביב לבאר שבע ב-35 דקות. אכן, יש טוענים שהתוצאה תהיה שרבים יעבדו בבאר שבע ויגורו בתל אביב. אני עונה להם: ראשית, זה לא נוראה, מקובל בחוץ לארץ שאנשים עובדים במרכז העיר וגרים במרחק שעת נסיעה ברכבת. שנית, אני מאמין שתהיה תנועה הפוכה. רבים-רבים יגורו בדירות, קוטג'ים או וילות בבאר שבע, גם יעבדו בה, וייסעו לתל אביב לקניות ולבילוי"

מה קורה בתחום הנכסים המניבים?
"חוץ מפארק המדע, הולכת ונבנית גם קריית התיקשוב של צה"ל, עוד 200,000 מ"ר, ובה יעבדו מיטב המוחות המדעיים של ישראל. משרד הביטחון בונה בסיסים גדולים ליד העיר. ישפרו משקיעה בימים אלו 450 מיליון שקל בבנית קניון גדול. קבוצה נוספת (אדרי-יעקב כהן ושותפיהם) בונה את סינמה סיטי של העיר, קניון משולב במערך בתי קולנוע".
מה יש לבאר שבע שאין, למשל, לתל אביב?
"קודם כל, יש לנו כמעט כל מה יש להם: אוניברסיטה מן הטובות בארץ, בית חולים מפואר, קניונים, מרכזי מדע והיי-רק, תיאטרון, תזמורת, מוזאונים. ויש לנו משהו שאין לתל אביב ולכמעט כל עיר אחרת בארץ: קרקע. שטחה של באר שבע 120 אלף דונם, לעומת 53 אלף דונם תל אביב. זה נותן תחזית די ברורה, איך תראה העיר בעוד מספר שני

תאריך:  28/03/2014   |   עודכן:  28/03/2014
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דנילוביץ בונה קוטג'ים, לא דירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דידה
28/03/14 16:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הולכים ומתרבים הסימנים שהפעם לא יעלה בידו של הטפלון אהוד אולמרט לצאת יבש מהבוץ הפלילי המצחין שהוא שקוע בו עד צוואר שוב: התנהלות בעייתית של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וכיצד נכשל פרקליט המדינה שי ניצן במבחן המשפטי המשמעותי שלו
28/03/2014  |  אריה אבנרי  |   כתבות
"אני מוחק אותו, מוחק, מוחק, מו-חק. הנ"ל ז"ל", הרעים שר הביטחון והדגים עם הרבה הנפות ידיים שחותכות את האוויר כמו סכינים. "בעיקר את החיוך הזה שכל הזמן מרוח לו על הפנים. הוא עכשיו מוביל עליי במספרים, 20 או 30 אחוזים בסקרים, אבל זה חרטא ברטא. עוד לא רואים, אבל לא שלפנו את החומרים, ושם יש לו מפעל של ארונות עם הרבה מדפים", המשיך שר הביטחון והתגלגל בצחוק גדול. בשעת לילה מאוחרת, קצת אחרי חצות, דפקה על הדלת חדרנית עם עגלה עמוסה בסנדוויצ'ונים ופירות וירקות ותופינים ממרציפן. קחו קצת, תכניסו לפה, למרות שזה כמו אוכל לציפורים. "זה הורג אותי שבמלונות אין אף פעם מאפים", קונן שר הביטחון והכניס לפיו מלוא החופן בוטנים קלויים, בלגימה אחת, בעוד המשתתפים יושבים עם פיות פעורים כשהוא מסביר איך בעוד דקה, או בעוד רגע, תתהפך הקערה. תסמכו על תמי.
28/03/2014  |  אלדד יניב  |   כתבות
השבר שהביא את זקן להפנות עורף ל"פרויקט חייה" הטעויות של אולמרט שלא חשב שזה יכול לקרות הצעדים של בלכר שהרתיחו את זקן הייצוג בידי ברטל ששינה את התמונה המהלך של ניצן שחשף את "האקדח המעשן" ההחלטה של רוזן שעשויה לשדר מהי הכרעתו
28/03/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
שחקני המחזור המסיים את סטודיו יורם לוינשטיין, בתמרוץ בוגר שהתגלה בשנה שעברה ב"עד ראיה" וממשיך בה כעת בת' הסימטה - אמרי ביטון, מפתיעים בהעזה של תרגום הרעיונות הכה כלל עולמיים, והמתאימים לכל זמן ולכל מקום - של התיפלות שבמלחמה, את הזוועות שהיא גורמת לבני אנוש, בגלל התנאים האיומים שהם נאלצים לסבול בגללה, וכיצד הם הופכים לחיות-אדם. כל זאת - הודות לבימוי המפתיע, הנועז והשובר המוסכמות של עירד רובינשטיין - בימאי ושחקן משובח, שיודע לגעת בנקודות הרגישות ביותר בנפש האדם.
27/03/2014  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
כולם מכירים את הצד הסמלי של קערת הפסח, אבל מה לגבי הערכים התזונתיים של מאכלים אלו?
27/03/2014  |  טופז דרזדנר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il