|   15:07:40
  מנשה שאול  
פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחבלים שפגעו במוזיאון בראדו בתוניסיה הסתננו דרך מנהרה מלוב [צילום: עיתון "אלביאן" איחוד המפרציות]

המיליארדים זורמים למצרים

"אם נשחרר את אלכעבה - נהרוס אותה", מבטיחים ג'יהאדיסטים מדאעש
27/03/2015  |   מנשה שאול   |   מאמרים   |   דאעש   |   תגובות

בתקופה האחרונה הייתה לנשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי עדנה. בוועידה הכלכלית למען מצרים שהתכנסה במשך 3 ימים בשארם אלשייח' נכחו 15 ראשי מדינות ונציגים של 80 מדינות. אירן, טורקיה וישראל לא הוזמנו לוועידה.

הישגיה של מצרים מאירוע מכונן זה הם רבים ומגוונים. מדינות המפרץ העשירות התחייבו לסייע למצרים בסכומים המגיעים ל-12.5 מיליארד דולר. בנאומו, נקב א-סיסי בסכום של 200 עד 300 מיליארד דולר כיעד לסיוע במלווים ומענקים, וזאת כדי לתת תקווה לחיים טובים יותר ל-90 מיליון מצרים.

מדינות אירופה מבקשות הוכחות לכך שמהפיכת ה-30 ביוני 2013 של א-סיסי אכן מבטיחה את הדמוקרטיה, החירויות והשוויון לאשה. אך בכל זאת הבטיחו מנהיגי אירופה בנאומיהם סיוע מסיבי למצרים עם הגשמת היציבות במדינה, והקנצלר אנגלה מרקל אף הזמינה את נשיא מצרים לביקור בגרמניה. נחתמו 35 חוזים בתחום הבנייה והפיתוח ששוויים עשרות מיליארדי דולר.

התוכנית המרכזית שעליה התחייבה מצרים היא הקמתה של עיר שתיקרא "קהיר החדשה" בעלות של 150 מיליארד דולר, ממזרח לקהיר לכיוון תעלת סואץ ושבנייתה תארך 5 עד 7 שנים. שטחה של קהיר החדשה יהיה 750 קמ"ר, ויחיו בה 7 מיליון תושבים. הבנייה תספק 1.5 מיליון מקומות עבודה, וזה כולל את המיזמים הכלכליים. בעיר החדשה ייבנו 40 אלף חדרי מלון, 18 בתי חולים, 1900 בתי ספר ו-1250 מסגדים. כמו-כן יונחו כבישים באורך כולל של 250 ק"מ.

בנוסף להישגים הכלכליים, קיבלה מצרים תמיכה מדינית רבה בעיקר ממדינות ערב שעבורן בטחונה של מצרים הוא אינדיקציה לבטחונן הן, ואומנם מלחמתה של מצרים בטרור היא מלחמתן של מרבית מדינות ערב.

איך זה קרה

הייצוג של ערביי ישראל עלה בבחירות האחרונות מ-11 ל-14 חברי כנסת - עלייה משמעותית של קרוב ל-30 אחוז. זהו אירוע מכונן עבורם, והם מתגאים בכך שהפכו לסיעה השלישית בגודלה בכנסת.

איך זה קרה ומי גרם לכך?

להלן קטע שפורסם ב"מראה" ב-20.2.15:

  • "יוזמה לא מבורכת

    היוזמה להעלאת אחוז החסימה בבחירות לכנסת ל-4 מנדטים במקום 2 חוזרת כבומרג אל יוזמיה. הללו גילו פזיזות, לא צפו את הסיכונים הכרוכים בה ולא ראו את הנולד, כפי שמעידה התנהלותן של המפלגות הערביות. הללו, שהיו קטנות ומפוצלות, מתאחדות רק כדי לחצות את אחוז החסימה, גם אם אין ביניהן מכנה משותף. להן לא ישנה אם לאחר הבחירות יפורק האיחוד ביניהן והן תחזורנה אחרי הבחירות לחלוקתן המקורית. זאת, בשל המחלוקות העמוקות השוררות ביניהן שאינן ניתנות לגישור.

    התוצאה של העלאת אחוז-החסימה היא הגדלת כוחת של המפלגות הערביות, שהסקרים נותנים להן בין 13 ל-14 מנדטים במקום 11 מנדטים שיש להן היום".


יוזם החוק להעלאת אחוז-החסימה הוא אביגדור ליברמן, ותמכו בו הח"כים דוד רותם, רוברט אילטוב וחמד עמאר מ"ישראל ביתנו" שאליהם הצטרף ח"כ רונן הופמן מ"יש עתיד".

תוצאות הבחירות מעלות כמובן את השאלה אם ליברמן לא עשה טעות קולוסלית וכיצד זה שיוזמי החוק לא חזו את התוצאות ולא ראו מעבר לאפם. ליברמן מעוניין להיות שר ביטחון בממשלה הבאה. אם יזכה בתפקיד, יש לקוות כי לא יעשה טעויות כאלה, שכן מדובר בתפקיד שיש לו השלכות ישירות על ביטחון המדינה ושלום העם.

"עלינו ללמוד מישראל"

בתגובה למערכת הבחירות בישראל פרסם עימאד אלפאלוג'י, ראש "מכון אדם לדיאלוג בין תרבויות" בעזה מאמר שכותרתו "הדמוקרטיה של ישראל והאנרכיה שלנו" (באדיבות ממר"י).

אלפאלוג'י, איש חמאס לשעבר שפרש מהתנועה ב-1996 וששירת כ-7 שנים כשר התקשורת תחת שלטונו של יאסר ערפאת וכיועצו, הביע במאמרו הערכה להתנהלות מערכת הבחירות בישראל ושיבח את המפלגות הישראליות שמבטיחות במצעיהן לפעול לרווחת הפרט ולשיפור בכלכלה, החינוך והביטחון. זאת, בניגוד לפוליטיקאים הפלשתינים הממעטים, לדבריו, לעסוק בשיפור חייהם של התושבים ואינם מציעים פתרונות לבעיותיהם. אלפאלוג'י קרא לפלשתינים ללמוד מערביי ישראל שהצליחו להתאחד כדי ליצור את השינוי המיוחל, וכך הוא כותב:

"אין בושה להביט במציאות כפי שהיא, ואין זה נכון להתמחות בגידוף אויבנו ולזלזל בו, אף שאני מודע לקושי להשוות בין המצב הפלשתיני הפנימי, אופן עיצוב המדיניות אצלנו, היחסים בתוכנו וכיצד אנו מתמודדים עם המחלוקות בקרבנו, לבין המצב הפנימי של אויבנו הכובש את אדמתנו, הופך את מקומות קודשינו להפקר ואינו מכיר בזכויותינו המינימליות. אולם האויב הזה מוכיח לנו ולקהילה הבינלאומית שחרף עריצותו ותוקפנותו, הוא עולה עלינו בנושאים רבים שאינם נסתרים עוד מעיניו של כל משקיף בעל מינימום אוביקטיביות...".

הם לא רק מתכוונים. הם גם עושים

לדעת מה מתכנן משטר האיותאללה באירן למזרח התיכון אין צורך באנליסטים ומומחים.

שליטי אירן, מומחיהם ויועציהם מדברים גלויות ובפומבי ואומרים את האמת לאמיתה. סוכנות הידיעות האירנית "איסנא" פרסמה (8.3.15) את הצהרותיהם של אישים אירניים בנדון, שאותן ציטטה העיתונות הערבית למחרת היום. באותו יום התקיימה בטהרן "ועידת הזהות האירנית". הדובר הראשי היה עלי יונסי, יועץ הנשיא לענייני מיעוטים דתיים ולאומיות, שאמר:

"בימים אלה, עירק אינה רק מגרש לעליונות הציוויליזציה האירנית. עירק היא זהותנו ובירתנו. כך הייתה בעבר וכך היא היום. אירן קמה כאימפריה בעלת יכולת גלובלית. אין אפשרות לפצל את הגאוגרפיה של אירן ועירק, ואין אפשרות להפריד בין התרבויות של שתי המדינות. יש אפוא להגשים ביניהן איחוד".

יונסי דרש להקים איחוד בין המדינות הקיימות ברמה האירנית (הכוונה לשטח המשתרע מאירן לעירק והמדינות מסביבן), והכריז כי אירן מחויבת להגן על מדינות אלה ועמיהן, הואיל והם חלק אינטגרלי מן העם האירני. הוא גם אמר כי עמים אלה מתמודדים נגד השליטה העות'מנית החדשה ונגד הווהאביזם והזרמים הכופרים.

בנוסף ליועץ הנשיא יונסי, דיבר גם נציג המנהיג העליון במשמרת המהפכה עלי סעיד:

"טורקיה עשתה טעויות אסטרטגיות, והיא חייבת לתקן את דרכה לפני שיהיה מאוחר מדי. על אנקרה לחדול מחלומותיה להחיות את האימפריה העות'מנית ועליה לשתף פעולה עם מדינות האזור למען האינטרסים של המוסלמים".

אך אין מדובר רק נאומים והצהרות. אירן שולטת כיום בארבע בירות ערביות: ביירות, דמשק, בגדד וצנעא, ובכך מתפארים לאחרונה שליטי אירן. לא דרוש דמיון מופלג כדי להסיק כיצד יתנהגו שליטיה של אירן כשיהיה ברשותם נשק גרעיני.

הם שוחטים גם פסלים

"האנושות מתעוררת בבהלה כשפסלים מלפני 3000 שנה זועקים לשמיים בעת ששוחטים והורסים אותם". כך פותח הסופר רישאד אבו דאוד מאיחוד מדינות המפרץ את מאמרו (עיתון "אלביאן" 6.3.15), וממשיך:

"בסרטון של דאעש נראה קרב אכזרי בין אנשים הדומים לאבנים לבין אבנים המייצגות את שיאה של התרבות האנושית מלפני אלפי שנים...אנשים שמכים בפטישים כבדים את פני האנושות שנעתקה מן הג'ונגל לקידמה, למדע ולתרבות, שהביאה אותנו אל הירח ושצמצמה את המרחק בין אדם לאדם והפכה את העולם הגדול לכפר קטן".

אך לא רק במוזאון של מוסול שוחטים את הפסלים. גם בפירמידות במצרים זה עלול להתרחש.

שייח' אוסמה אלקוצי, המטיף האיסלאמי הקיצוני, קורא להרס הפירמידות ופסליהן, בנימוק כי הנצחתם היא כפירה. גם ג'יהאדיסטים מדאעש קוראים לרסק את הכעבה הקדושה בסעודיה, בנמקם זאת בכך שמוסלמים עובדים אותה במקום את האל, וכי "אנשים עולים לרגל למכה כדי להשתחוות לאבנים, לא לאלוהים". הם מבטיחים כי "אם נשחרר את אלכעבה - נהרוס אותה".

הכותב אינו חוסך שבטו משריפתם של מסגדים וכנסיות על-ידי יהודים קיצוניים הזויים, וכך הוא כותב:

"מעשי דאעש הברבריים נגד המוסלמים והנוצרים בסוריה ועירק מתבצעים במקומות אחרים. קיצונים יהודיים מבצעים מעשים דומים כשהם שורפים מסגד בבית לחם, ולמחרת - כנסייה בירושלים".

מה עושים חילות האוויר בימים אלה

ברשתות החברתיות הערביות מתפרסם הקטע הבא:

חיל-האוויר העירקי מפציץ את דאעש;

חיל-האוויר הסורי מפציץ את המורדים ואת השכונות;

חיל-האוויר המצרי מפציץ את ארגוני המחבלים בסיני;

חיל-האוויר הלובי מפציץ את קבוצות הטרור האיסלאמי (שחר לוב);

חיל-האוויר התוניסאי מפציץ את בסיסי המחבלים שפגעו במוזאון בארדו שבתוניסיה;

חיל-האוויר הירדני מפציץ את מעוזי דאעש ששרפו את הטייס הירדני;

חיל-האוויר של איחוד המפרציות מפציץ את בסיסי דאעש בעירק וסוריה,

ואילו טייסי חיל-האוויר הישראלי עסוקים במשחק סימולציה בפליי סטיישן...

תאריך:  27/03/2015   |   עודכן:  29/03/2015
מנשה שאול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המיליארדים זורמים למצרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
28/03/15 16:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  דאעש
ארגון דאעש כנראה ביצע פשעי מלחמה בעירק - כך אומר (יום ה', 19.3.15) משרד זכויות האדם של האו"ם. הארגון הממהר להאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה, מותיר מקום לספקות וסימני שאלה כאשר הוא עוסק באחד מארגוני הטרור הרצחניים ביותר שידע העולם.
21/03/2015  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
הנשיא הסורי בשאר אסד צריך להתקשר לאבו בכר אל בגדדי, מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית", ולהודות לו על כך שבזכות מעשי הרצח המזוויעים של ארגונו והתפשטותו הנמשכת ברחבי המזרח התיכון, החליטו ארצות הברית ומדינות המערב לסגת מתוכניתן להפיל את שלטונו ולפתוח עמו במשא-ומתן על מציאת פתרון פוליטי למצב בסוריה.
18/03/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
חייל אמריקני, ששמר על בסיס האימונים ביסמאיה, כ-18 ק"מ דרום-מזרחית לבגדד, נפצע ביום רביעי שעבר. זה הפצוע האמריקני הראשון בפעולה נגד דאעש. לא ברור אם נפצע מירייה של נשק קל, או מריקושט.
17/03/2015  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
הישג בלתי-צפוי לנשיא ברק אובמה: הוא איחד את הדמוקרטים ואת הרפובליקנים בשני בתי הקונגרס לחזית אחידה של התנגדות לבקשתו להרחיב את סמכויותיו לנהל את המלחמה בדאעש. הנצים הרפובליקניים טוענים, שבקשת הנשיא מגבילה את היקף הפעולה האמריקנית. הדמוקרטים סבורים, כי היא מנוסחת במילים כלליות מדי מבלי לפרט מטרה.
15/03/2015  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
כטב"ם עירקי התרסק בחוּרמאטוּ ממערב לתיכרית, שבמתקפה על מאחזי דאעש בתוכה ובסביבתה משתתפים כוחות קודס האירניים - דיווח עיתון כורדי.
13/03/2015  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   דאעש  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
סקר: דחייה למדיניות החוץ של אובמה  /  אביתר בן-צדף
דאעש טוען: הוצאנו להורג סוכן מוסד  /  איציק וולף
לא נדווח על הוצאות להורג של דאעש  /  איציק וולף
ונהפוך הוא  /  אריאל י. לוין
מי אתה, עיזת איברהים א-דורי?  /  מגזין המזרח הקרוב
דאעש בונה דור ג'יהאדיסטי חדש  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il