|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אי זכאות הרצוג לזכות השתיקה בחקירה

לאור הצהרתו של הרצוג מהעבר כי היום לא היה שומר על זכות השתיקה, אם היה מוזמן לחקירה במשטרה, הרי אם יוזמן הפעם לחקירה במשטרה, בפרשת החשדות החדשים לביצוע עבירות פליליות - לכאורה - על ידו, ייאלץ הוא להשיב לשאלות חוקרי המשטרה, עניינית ופרטנית ולהימנע משימוש בזכות השתיקה
12/04/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הרצוג. שאלת השימוש בזכות השתיקה [צילום: פלאש 90]

תדמית הטפלון שסיגל לעצמו יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש מפלגת "המחנה הציוני" - תדמית האיש ששום דבר בלתי מוסרי, אינה נדבקת אליו, מתחילה, אט אט, להתפורר ולהיסדק. דומה שהתפוררות והיסדקות זו הינה תמונת ראי למצבה העגום של "המחנה הציוני", המהווה איום ממשי על סיכויה של מפלגה זו בדרך להתפוררות הפוליטית, כמעט ודאית שלה - להוות אופוזיציה לשלטון הליכוד ולמי שדובר בה נכבדות כשותפה אפשרית לממשלת הליכוד.

קצת למעלה משנה חלפה מאז הציגו, יצחק הרצוג וציפי לבני, יחדיו במסיבת עיתונאים המצע הרעיוני של מפלגת "המחנה הציוני", שכלל בחובו ובגדרו התחייבות לפעול לגיבוש הסדר מדיני ולעיצוב גבולות הקבע של מדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית, בטוחה וצודקת, באמצעות התנעת יוזמה מדינית-ביטחונית, כאשר יוזמה זו תשקף ערכי היסוד של מדינת ישראל שבאו לידי ביטוי בשילוב הקריאה לשלום ולשכנות טובה בהכרזת העצמאות בצד הגדרתה החד-משמעית של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

והנה מתברר, כי ח"כ זוהיר בהלול - מספר 17 ברשימת "המחנה הציוני", ראש השדולה לקידום חיים משותפים בין ערבים ויהודים, בכנסת, סירב בראיו שהעניק ל"רדיו דרום" לכנות הדוקר מחברון במלה "מחבל" וכמי שאמון על דקויות השפה העברית ומכמניה, אמר הוא - באותו שידור רדיו, כי: "עם הטרמינולוגיה אני לא רוצה יותר מדי להתעסק. אני קורא להם מפגעים פלשתינים" וכן אמר הוא לתוכנית "דקלסגל" בתחנת הרדיו של "גלי צה"ל", כי: "המילה 'מחבל' הופכת להיות כוללנית והופכת כל פלשתיני לכזה".

תחת שיפעל ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג בתקיפות רבה כלפי דבריו המקוממים של ח"כ זוהיר בהלול, העומדים בניגוד למצע מפלגת "המחנה הציוני", כמו-גם יפעל לסילוקו משורות מפלגה זו ויטיל עליו סנקציות חריפות, בתקופת ביניים זו, הגיב הוא בהתנחמדות ובבוז'יות אופיינית, תוך שהוא אמר לכלי התקשורת, כי: "אני מגנה בתוקף את אמירותיו של ח"כ בהלול, מחבל הוא מחבל הוא מחבל. הבהרתי לו שאני דוחה ומגנה בתוקף את האמירות שלו ושעמדת 'המחנה הציוני' היא שמחבל הוא מחבל הוא מחבל, ולא משנה אם יצא לרצוח ערבים או יהודים".

אז אמר. וכבר כתבנו, בעבר, שיצחק, סליחה, בוז'י - אינו קרוץ ובנוי מהחומר של מי שראוי לכהן כראש ממשלה, נכון? לפי פרסומים אחרונים, שהתפרסמו אתמול (יום ב'), הרי במשטרה מעריכים שמה שמוגדר כ"בדיקה" משטרתית בקשר ליצחק (בוז'י) הרצוג, מחייבת חקירתו, בקרוב, באזהרה. נכון לעכשיו הגדיר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בחינת החשדות נגד הרצוג כבדיקה, אך המשטרה כבר מקיימת בפועל ולמעשה חקירה בעניין החשדות המיוחסים להרצוג, כאשר במסגרת חקירה זו נחקרו כבר, באזהרה, כמה ממקורביו של יצחק (בוז'י) הרצוג. בפגישה שהתקיימה בקשר להתקדמות החקירה, נכחו היועץ המשפטי לממשלה ואנשי משטרה בכירים, הוחלט כי לפני חקירת הרצוג, במשטרה, באזהרה, תתקיים עוד פגישה בה יחליט היועץ המשפטי לממשלה, אם לאשר חקירת הרצוג, באזהרה.

חקירתו הצפויה של יצחק הרצוג אמורה להתמקד לפי פרסומים שונים - בבדיקתה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בחשד שהוא נהנה ממימון פעילות פוליטית בידי בעלי אינטרס, בפריימריז לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013. יודגש, כי מזה מספר חודשים חוקרת המשטרה, גורמים שונים, כדי לבדוק אם מימון הבחירות הפנימיות בידי הרצוג, מגיעה כדי חשד של ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, על-ידו.

העובדה שחוקרי המשטרה חקרו חלק מהנחקרים, המקורבים להרצוג, באזהרה - הרי מדובר ב"בדיקה", שהפכה לחקירה פלילית, לכל דבר ועניין שהוא. המשטרה מעוניינת לברר, אם הרצוג הקים מטה בחירות חלופי לפריימריז, כדי להכפיש ולאגור מידע נגד ח"כ שלי יחמוביץ'. החשד נגדו הוא, כי הרצוג מימן קיום מטה בחירות זה, על-ידי אנשי עסקים וחברות שענייניהם קודמו לכאורה על-ידו, במשרד הרווחה, בעת שכיהן כשר הרווחה והשירותים החברתיים.

הרצוג מונה למזכיר הממשלה בממשלת ברק בשנת 1999 וכיהן בתפקידו זה עד שנת 2001. בעקבות מערכת הבחירות בשנת 1999 נחקר הרצוג, בחשד למעורבות בפרשת עמותות ברק, שעניינה עבירה על חוק מימון מפלגות. בדוח מבקר המדינה, שהביא לפתיחת חקירת משטרה, נטען שהרצוג ניתב חלק מכספי קרן פילנתרופית, שהקים אוקטב בוטנר לזכר בתו, אל עמותות התומכות בברק. במהלך חקירתו של יצחק (בוז'י) הרצוג, במשטרה, בפרשת עמותות ברק, עשה הוא שימוש בזכות השתיקה.

בשנת 2003, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, על סגירת התיק נגד הרצוג, לא בשל חוסר אשם פלילי, אלא תיק החקירה נגדו נסגר, מחוסר ראיות. בחודש ינואר 2015 - לאחר יצא יצחק הרצוג חוצץ נגד סגנית שר הפנים וח"כ פאינה קירשנבאום, מטעם מפלגת "ישראל ביתנו", ששמרה על זכות השתיקה, בחקירתה במשטרה וטען שלנבחר ציבור אין קיימת ועומדת זכות השתיקה בחקירתו במשטרה ונמתחה עליו ביקורת, על כך שהוא נהג, באותו אופן בחקירתו במשטרה, בעניין עמותות ברק בנצלו זכות השתיקה, בחקירתו, בקשר לכך, במשטרה אמר יצחק (בוז'י) הרצוג, בראיון לכתב, ניב רסקין, מתחנת הרדיו "גלי צה"ל", כי: "היום הייתי נוהג אחרת".

נראה, כי לאור הצהרתו של הרצוג מהעבר כי היום לא היה שומר על זכות השתיקה, אם היה מוזמן לחקירה במשטרה, הרי אם יוזמן הפעם לחקירה במשטרה, בפרשת החשדות החדשים לביצוע עבירות פליליות - לכאורה - על ידו, ייאלץ הוא להשיב לשאלות חוקרי המשטרה, עניינית ופרטנית ולהימנע משימוש בזכות השתיקה העומדת לו, כדי למנוע הפללה עצמית שלו, אגב ובמהלך חקירה משטרתית זו.

אין זה בטוח, כלל וכלל, אם לנבחר ציבור, עומדת הזכות להימנע מהפללה עצמית, במהלך חקירתו במשטרה, דוגמת אזרח מן השורה, שאינו נבחר ציבור, בדרך של שימוש בזכות השתיקה. אם וככל שיוזמן יצחק (בוז'י) הרצוג לחקירה פלילית, באזהרה, במשטרה והוא יעז - חרף כל המפורט, לעיל לעשות שימוש בזכות השתיקה חרף התחייבותו הציבורית, בעבר, שלא לעשות זאת, בשנית בעתיד הרי, ייתכן, כי ניתן יהיה להביא שאלה עקרונית ומהותית זו של עצם זכותו של נבחר ציבור, לשות שימוש בזכות השתיקה, אם לאו - לפתחו של בג"ץ ולהכרעתו העקרונית בסוגיה חשובה זו.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  12/04/2016   |   עודכן:  12/04/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אי זכאות הרצוג לזכות השתיקה בחקירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
7-7-7.
12/04/16 11:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זו הייתה רק שאלה של זמן, עד ששרת המשפטים, איילת שקד, תאבד סבלנותה כלפי פרקליטי המדינה וכלפי הארגון היציג שלהם, הלוא הוא "ארגון פרקליטי המדינה", תחליט סוף-סוף "לעשות סדר", ביחידה פורעת העול שמסורה - בין היתר לאחריותה, בין שאר היחידות הכוללות יחדיו מה שמוגדר, על-ידינו בשם הכולל "משרד המשפטים" וכוונת הנדברים הינה להתנהלות חסרת הרסן בכל הכבוד הראוי וליתר דיוק, בכל חוסר הכבוד הראוי שמנהלים פרקליטי המדינה והארגון היציג שלהם, במחאה על כוונת מדינת-ישראל, באמצעות שרת-המשפטים שלה, להעביר ולעגן בחקיקה סמכויות נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות הלא הוא בקצרה הנבת"ם.
11/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
שלא כמנהגי, בימי שישי, הפעם לא הקדשתי יום חשוב זה, לחיפוש ספר שירה רענן ומלהיב, שטורי המדורים הספרותיים, פסחו עליו - משום-מה. לא הקדשתי יום זה שכולו שלי ואיני מאפשר בו, מדרס רגל - ואפילו חדירתה של שיחת טלפון וגם/או מסרון טורדני, בענייני עבודה, למי מלקוחותיי האובססיביים ו"היונקים" לשדי בשאר חמשת ימי השבוע העמוסים, שתחילתם בשעת בוקר מוקדמת וסופם, בשעת ליל מאוחרת ביותר אף לא לחיפוש מרגש אחר טקסט קבלי נדיר ממאות שעברו, תוך הינתקות מוחלטת מענייני דיומא והתמסרות מלאה לעניינים "אזוטריים" דוגמת שבתאות וענייני הדוקטורט השני שלי, בענייני מחשבת ישראל ושבתאות שמבשיל, אט אט, ויוצא אל אווירו של עולם. הפעם הקדשתי יום ששי נדיר וחשוב זה שלי, לחיפוש אחר סבון איכותי שיסיר כל זוהמה וטומאה אפשרית ממני, באופן מוחלט ובלתי משתמע לשתי פנים - סבון אשר ישלים קרצוף גופי, בעזרתו, עד זוב דם.
10/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בשבת האחרונה אירועי התרבות "נפלו" עלי בצרורות. גם קונצרט קאמרי במוזאון תל אביב בחמש אחר-הצהריים, גם "סינדרלה" האופרה שהחלה לפי שעון הקיץ בתשע בערב, ובשעות הצהריים המוקדמות ביקור חולים באסותא. "עשיתי חושבים" שאולי זה קצת כבד עלי ובשיחה טלפונית ביטלתי את מופע הערב במשכן האמנויות. אבל, תוכניות לחוד והשתלשלות אירועים לחוד.
07/04/2016  |  שיה מלכין  |   יומני בלוגרים
"כל החיילים, כן, כל החיילים, מפחדים פה, זה ברור! רק חיימקה שלי, רק חיימקה שלי, יודע איך לפלוט כדור!״ עברו חמישה עשורים ומחצית העשור מאז "חיימקה" החייל, ועוסקים אנו עכשיו בחייל שירה בחברון, בעוד המדינה כולה משותקת
07/04/2016  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
אלה מבינינו הזוכרים עדיין, כי שמה המלא של הטרגדיה, המשמשת בסיס וכן ציור, עליו הניח המחזאי האנגלי הדגול, ויליאם שקספיר, מחזהו המפורסם "המלט" הינה: "הטרגדיה של המלט - נסיך דנמרק", יזכרו אל וודאי ואל נכון, גם דבריו של הקצין מרצלוס - בתמונה הרביעית, במערכה הראשונה למחזה מפורסם זה - המייחס רקוב לממלכת דנמרק. נזכרנו בשורות אלמותיות אלה, כמו-גם במחזה, מעורר השראה זה, שעה שקראנו - בפעם המי יודע כמה טענות בדבר אי-סדרים, הסרחות, הגובלות, בפלילים בכל הכבוד הראוי ועל דרך ההמעטה בלבד - לפרקליטות ואנשיה.
07/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il