|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

קצה נפשם בנתניהו

בכירים בליכוד תומכים מאחורי הקלעים בהצעת חוק להגביל את כהונתו של נתניהו כראש ממשלה אך חוששים להיחשף מחשש שנתניהו יפגע בהם. נתניהו משלם את המחיר הפוליטי על יחסו כפוי הטובה לבכירי הליכוד
04/05/2016  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
נתניהו. לא מלך [צילום: פלאש 90]

אין זה מפתיע שהאופוזיציה תיזום חקיקת חוק בכנסת שיגביל את כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה,זהו אך דבר טבעי, נתניהו הוא שנוא נפשה של האופוזיציה הנוכחית אשר מחפשת לשלוח אותו הביתה מהר ככל האפשר כדי להציל את מדינת ישראל.

אולם, מה שיותר מעניין הינו החשיפה של הכתבת מורן אזולאי מ-ynet כי בכירים בליכוד פועלים מאחורי הקלעים על-מנת לאפשר לחוק לעבור לפחות בקריאה טרומית בשלב הזה. על-פי הדיווח, בשיחות סגורות הם אומרים כי מדובר בחוק טוב שראוי שיעבור בכל הקריאות בכנסת.

בינתיים רק זוטר אחד בליכוד אזר אומץ לתמוך בגלוי בהצעת החוק, ח"כ אורן חזן שמו. כן, סוף-סוף מתגלה האמת, גם לבכירי הליכוד נמאס מבנימין נתניהו, גם הם רוצים שהוא יילך כבר הביתה, גם הם מבינים שברגע שהאינטרס האישי של הישרדות בכיסא ראש הממשלה, בכל מחיר, הופך לאינטרס העיקרי של נתניהו וגובר על כל האינטרסים המדיניים והביטחוניים של המדינה, מדובר בסכנת נפשות, דבר שפוגע גם במפלגת הליכוד ומסכן את הקריירה הפוליטית שלהם.

נתניהו הצליח להביא בכירים במפלגתו למצב שהם רוצים להיפטר ממנו, קצה נפשם במעלליו, בשקריו ובנכלוליות והאינטרסנטיות המאפיינים אותו ואת חבורת החנפנים המקיפה אותו. כזכור, בכירים בליכוד ברחו מן המפלגה לפני הבחירות האחרונות והפכו לבכירים לשעבר בגלל נתניהו.

מדובר בגדעון סער ומשה כחלון, נתניהו מירר את החיים של שניהם, הוא לא אוהב שרים מוצלחים שמאיימים על מעמדו, הוא בטוח שהוא החכם והמוצלח ביותר וכל ההישגים הם רק שלו.

בפועל, הוא ראש ממשלה כושל שמתמחה בהישרדות על הכיסא, לא סתם תיאר אותו ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן ז"ל, באוזניו של העיתונאי רונן ברגמן במילים "המנהל הגרוע ביותר שראיתי בחיי".
נתניהו כבר בלחץ, "הפאניקיסט", כפי שנהג לכנות אותו אריאל שרון ז"ל, חושש מהחוק החדש ופועל במרץ כדי לסכלו,מדוע הוא כל כך נרעש,האם בגלל שהוא חושש שהחוק ייצור סחף ציבורי ותתגבר הדרישה שיניח את המפתחות על השולחן?

החבורה של נתניהו

נתניהו אוהב להקיף את עצמו בחבורה של מלחכי פנכה שבאופן קבוע משמיעים באוזניו דברי חנופה על גדולתו כראש ממשלה. במהלך השנים הם למדו מהבוס כיצד להוליך שולל את הנאמנים לו, לתקוע סכין בגבם ואחר כך אף להשמיץ אותם. זו הסיבה שחלק מבכירי הליכוד, כמו נאמנים אחרים, נמלטים מהם כמו מאש.

לפעמים, המקורבים לנתניהו "נצמדים" לשרים בכירים בליכוד שהם מעריכים כי יש להם סיכוי להפוך בעתיד לראשי ממשלה, בבחינת "שלח לחמך על פני המים". כך עשה גיל שפר שהתקרב מאוד לגדעון סער וכך פועל דוד שרן המקורב לשר יובל שטייניץ. חלק מבכירי הליכוד נזהרים מאוד מהחבורה הזו אשר ששה להלשין ולהשמיץ באוזני נתניהו בכל רגע נתון.

אותם בכירים בליכוד בוחרים בקפידה את העיתונאים, שעמם הם עובדים, כדי שלא "יסגירו" אותם לחבורה המקיפה את נתניהו ואותם הם מתדרכים נגד נתניהו. הם משלמים לראש הממשלה באותה המטבע של הנאמנות שנתניהו משלם להם.

למיטב ידיעתי, בקרוב יורם המסך מעל החבורה המקיפה את נתניהו ויתגלו פניה האמיתיים,יחשפו השיטות שבהן היא פועלת בתקשורת נגד מתנגדיו של נתניהו, ובהם גם בכירים בליכוד, ואף יוודעו ההנחיות הסודיות של נתניהו עצמו.

המשחק הכפול של בכירי הליכוד

מי הם אותם בכירי ליכוד הרוצים להגביל את כהונתו של נתניהו? נראה כי נתניהו הצליח להדביק את בכירי הליכוד בכמה מתכונותיו השליליות כמו הבוגדנות והצביעות. לכן הם שומרים על אנונימיות, כלפי נתניהו הם מפגינים נאמנות ותמיכה כביכול, בפועל, הדברים הפוכים לגמרי.

הם עושים לבנימין נתניהו בדיוק את מה שהוא עושה להם, כפי שתיאר זאת יוליוס קיסר בהתייחס לידידו ברוטוס, "ביד אחת הוא מחבק ואת היד השנייה הוא מגניב מאחורי הגב ודוקרו בסכין". הסיכוי שהחוק הזה, שאותו יזמה חברת הכנסת מרב מיכאלי, יעבור בכנסת הוא קלוש, נתניהו יכפה משמעת קואליציונית נגד החוק, סיבה נוספת, ההצבעה בעדו היא גלויה, אף אחד מבכירי הליכוד לא יעז להצביע בגלוי נגד נתניהו, "הם מפחדים". אם היה מדובר בהצבעה חשאית היה לחוק הזה סיכוי לעבור.

אני מכיר אישית לפחות בכיר אחד בליכוד( לא מדובר בגדעון סער) שהוא ורעייתו מדסקסים באופן קבוע בחוגים סגורים את האפשרות, שמבחינתם היא ריאלית, כי בתוך שנתיים, הם ייכנסו למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, זוהי משאת נפשם והם בטוחים שזה רק עניין של זמן עד שהיא תתגשם.

בכירים אחרים בליכוד, שיודעים שהסיכוי שלהם להפוך לראש ממשלה שואף לאפס, מעדיפים לנסות ולגזור קופון על הצעת החוק הזו ולהתחנף לנתניהו, הם בודאי ייצאו לתקשורת להגן על נתניהו ויפעלו במרץ לסיכול הצעת החוק.

החוק, על-פי מתכונתו הנוכחית, יוכל למנוע מנתניהו את החזקת תפקיד ראש הממשלה רק מהכנסת ה-22, כלומר רק בעוד שתי מערכות בחירות(כרגע מכהנת הכנסת ה-20), למרות זאת נתניהו כבר עכשיו בפאניקה, הוא מבין כי עצם הגשת הצעת החוק יוצר סדק רציני בתדמיתו וכי החל למעשה תהליך של התפכחות ממנו וממעשיו הנלוזים.

נתניהו איננו מלך והוא לא ימשול בישראל עד יום מותו, תחלופה שלטונית היא תהליך בריא בכל חברה דמוקרטית ונתניהו ייאלץ להפנים זאת בעל כורחו. למעשה, אין צורך לחכות לאישור החוק בכנסת, ניתן להחליף את נתניהו כבר בקדנציה הבאה, גורמים שונים בגוש הימין יכולים לחבור יחד כדי להחליפו כמו למשל חברי הכנסת אביגדור ליברמן ונפתלי בנט.

יכולות גם לקום מסגרות פוליטיות חדשות נפרדות בראשותם של גדעון סער ומשה כחלון וכל גורמי הימין יכולים לחבור ליאיר לפיד,יו"ר "יש עתיד" כדי להקים קואליציה נגד נתניהו.
בנימין נתניהו המאיס את עצמו על כולם, לכן התרחישים האלה הם בהחלט אפשריים ואין לפסול אותם על הסף.

תאריך:  04/05/2016   |   עודכן:  04/05/2016
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורן חזן / Oren Hazan   אלי כהן / Eli Cohen   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דוד שרן / David Sharan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   מאיר דגן   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   רונן  ברגמן / Ronen Bergman 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קצה נפשם בנתניהו
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
4/05/16 10:37
2
בני בנקר
4/05/16 11:27
 
באום
4/05/16 13:08
 
בני בנקר
4/05/16 19:38
 
בהחלט חוק רע
5/05/16 11:25
 
מקס פאואר
5/05/16 15:17
3
פנינית
4/05/16 11:40
4
עובד1
4/05/16 14:02
5
אורי פ
4/05/16 15:30
6
פרשנים דלה שמעטס
4/05/16 20:20
7
בקשי
4/05/16 20:54
8
קורןנאוה טבריה
5/05/16 04:55
9
אמנון111
5/05/16 07:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
כל מי שצופה בהתנהלותו של ראש הממשלה וקרוביו הפוליטיים אינו יכול שלא להתפעל מיכולתו הבלתי רגילה לטפח פוליטיקה של שנאה, של ריב ומדון, של הליכה אל הקצה הרחוק ביותר ובלבד שהתמיכה הציבורית בו תישאר על-כנה. עד כה נתניהו הצליח מעל למשוער: הוא יהיה ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה שנים בתפקיד זה בזכות מיומנותו לזרוע שנאה בכדי למשול, מבחינת הפרד ומשול. נתניהו מנצל את השסע האיום בתוך החברה הישראלית ומצליח, כבמטה קסם, להפוך את כישלונותיו המזעזעים ליתרונות פוליטיים מזהירים.
01/05/2016  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
שר האוצר כחלון עלה על גלי ההצלחה כביכול של רפורמת הסלולר, ודהר איתה כל הדרך לכנסת, ואחר כך לכיסא שר האוצר, אלא שהוא שכח שיעור ראשון בכלכלה שמה שעולה גם יורד, במיוחד אם הירידה היא מלאכותית.
24/04/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר נפתלי בנט התעמתו (יום ד', 21.4.16) בחריפות בישיבת הקבינט על-רקע דרישתו של בנט לכלול בדיון את סוגיית המשך כניסתו של צה"ל לשטחי איי ביהודה ובשומרון.
21/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הזדמנו לידי בתקופה האחרונה מספר עיתונים שהובאו בהם ידיעות בנושאים כלכליים ופיננסיים, שחזרו ועוררו שאלות קשות וחריפות לגבי האופן בו פועל משרד האוצר במסגרת תפקידו לשפר את מצבם הכלכלי של האזרחים. דומה ששר האוצר, כממונה על עיצוב מדיניות המשרד, עסוק בעיקר בהכרזות פופוליסטיות, אבל בפועל הוא אינו שולט במשרד ואינו מנווט את פקידיו הבכירים לנהוג ברוח הצהרותיו. הדוגמאות באות מתחומים כלכליים-משקיים שונים, שכולם משליכים באופן ישיר על יוקר המחיה, על כוח הקניה של הציבור, על הביטחון הכלכלי והפיננסי, על מסחר הוגן ועל שכר הוגן, ובמיוחד על הטיפול במגזרים חלשים יחסית - גימלאים, נכים ומוגבלים, ניצולי שואה, נפגעי אסונות ועוד.
19/04/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
במלאת שנה לכינונה, מקיימת (יום א', 17.4.16) ממשלת ישראל ישיבת ממשלה ברמת הגולן. הפתח הישיבה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן. אוכלוסיית הגולן גדלה משנה לשנה, היא מונה כיום כחמישים אלף איש ויש עוד אלפי משפחות שאמורות להצטרף בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לחזק את התושבים, את ההתיישבות, את התעשיה ואת החקלאות בכל דרך, כולל בהחלטות שנקבל בישיבת הממשלה הזו".
17/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
בג"ץ רומז: נתניהו צריך לוותר על תיקים  /  איתמר לוין
מעל 30 מיליארד שקל חסכון למשק  /  יפעת גדות
​​הנחיית יועץ תכבול מינוי בכירים  /  עידן יוסף
נתניהו הרברבן  /  יוני בן-מנחם
הסתגלות בפוליטיקה  /  רפי לאופרט
מה שמותר ליופיטר, אסור לשור  /  רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il