|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

"מורשת" הכזב של רבין ופרס

באשר למורשת פרס, אתם וודאי מתכוונים ל"חזונו" של פרס, בדבר "מזרח תיכון חדש". מה שנשאר מ"חזון" זה הם כמה בניינים בשם: "מרכז פרס לשלום". זה הכל. וכמאמר יצחק שמיר: "הים אותו הים והערבים אותם ערבים"
02/10/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הלוויה של שמעון פרס ז"ל [צילום: אמיל סלמאן/POOL/פלאש 90]

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, בתקופת כהונת ממשלת ישראל, בימי ראש-הממשלה, אריאל שרון ז"ל, קובעת עקרונות לתכנון ולביצוע לוויות ממלכתיות וידועה בשם: "חבצלת".

לוויה ממלכתית מתקיימת בפטירת נשיא המדינה ונשיא המדינה לשעבר; ראש הממשלה וראש הממשלה לשעבר; יו"ר הכנסת ויו"ר הכנסת לשעבר; חבר ממשלה שהינו שר מכהן; נשיא בית המשפט העליון ואישים אחרים, לפי החלטת הממשלה או לפי החלטת ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים. טקסי האשכבה מתקיימים, בדרך כלל, במשכן נשיאי ישראל, משכן הכנסת, "גן הורדים" או במקום אחר לפי החלטת ועדת השרים ובתיאום עם המשפחה ויסתיימו, כפי שיקבע ב"הר הרצל" - חלקת גדולי האומה; הר הזיתים או מקום אחר, לפי רצון המשפחה או לפי החלטת הממשלה.

נוהל מספר 7 לנהלים קובע, כי: "מקום קבורתם של נשיאים, ראשי ממשלה ויו"ר הכנסת בהווה ובעבר הוא בחלקת גדולי האומה בהר הרצל או בהר הזיתים או בכל מקום אחר שיקבע על-ידי ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים". נוהל זה אינו קובע - בדיוק ובמדויק - היכן ייקבר מי הזכאי להיקבר בחלקת גדולי האומה.

שמעון פרס נמנה על בוגרי כפר הנוער, בן שמן, אליו הגיע במסגרת סמינר, בו למד עם ברל כצנלסון. כך נוצר הקשר ביניהם עד לפטירת ברל כצנלסון לבית עולמו. כצנלסון - שהיה ממנהיגיה הבולטים של תנועת העבודה בארץ ישראל, הוגה דעות של הציונות הסוציאליסטית, עיתונאי, עורך ומייסד עיתון "דבר" וממקימי מוסדות ההסתדרות - קבור בבית הקברות של קבוצת כנרת. קודם פטירתו, נקברה בת זוגו הראשונה, שרה שמוקלר ז"ל, בבית קברות זה. עם פטירתו נקבר הוא לצידה. משנפטרה בת זוגו השנייה, לאה מירון, נקברה היא לצידו. כך מצא עצמו ברל כצנלסון, לאחר פטירתו, קבור בין שתי בנות זוגו, ככל הנראה, על דעת והסכמת שלושת אנשים אלה.

הרחבנו בעניינים אלה שנעשו, על דעת כלל המעורבים בדבר, בשל העובדה התמוהה והמקוממת, לפיה פרס נקבר בין קברי רבין ושמיר ז"ל, ללא נטילת רשות, מראש, מנפטרים אלה, תוך חילול זכרם וביזוי תפיסת עולמם הרוחנית.

גם אם נתקבלה הסכמת שארי רבין ושמיר, למיקום קבר פרס (עובדה שלא הוכחה, נכון לכתיבת דברים אלה), בין קבריהם הם, לא היה כל מקום, לכרות קבר פרס, בסמוך לקבריהם הם. בכך יש כדי ליצור רצף רציפות רוחנית-אידיאולוגית, לכאורה, שעה שאין בכך ממש ובכך מזייפים ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל, בגלוי ובמופגן. פרופ' צביה ולדן, בתו של פרס, סיפרה בראיון עיתונאי ל"וואלה", שאביה אמר לאורך חייו שייקבר בחלקת גדולי האומה בירושלים, אף שרעייתו סוניה, שנפטרה בשנת 2011, בחרה להיקבר בכפר בבן שמן. "אימא שלי ידעה את זה ובחרה בדרכה והוא כיבד את זה", אמרה ולדן והוסיפה: "אנחנו מאושרים שאנחנו נלך לקבר של אימא שלי בכפר הנוער בן שמן והוא ייקבר בחלקת גדולי האומה וימשיך את המסורת שלו משם. אנחנו נצטרך לשמור עליה, ונשנס מותניים ונעבוד". רצון פרס להיקבר בחלקת גדולי האומה, בהר הרצל, אינו מצדיק - מכל בחינה שהיא - "הצמדתו" הפיסית של קבר פרס לקברי רבין ושמיר. אין מקום להנציח מצב דברים, לפיו, גם במותו "נדבק" פרס לרבין ושמיר.

רבין תיעב, בגלוי ובמופגן, אישיותו של פרס. בספרו: "פנקס שירות" הכתירו ב"תואר" המפוקפק, "חתרן בלתי נלאה". בשנת 1990 הגדיר הוא ניסיון פרס להקים ממשלת שמאל-חרדים צרה בראשותו, במקום ממשלת האחדות הלאומית, בראשות שמיר, בשם: "התרגיל המסריח". אפילו חודשיים לפני הירצחו, בתקופת "ירח הדבש" בין פרס לרבין, שאל מאיר פלבסקי את רבין, "מה שלום הנחש". רבין השיב: "עדיין מכיש". פרס הפיל ממשלת האחדות השנייה בראשות שמיר וכשל בהקמת ממשלה חדשה, בראשותו. ארבע חודשים, לאחר מכן, הרכיב שמיר, ממשלה חדשה, בראשותו.

ולעניין הרמאות הפוליטית-ציבורית, המוכתרת בשם: "מורשת רבין" או "מורשת פרס". בעקבות חתימת הסכמי אוסלו, לא רק שלא התקדם הליך השלום המיוחל, אלא הטרור הפלשתיני התגבר והגיע לשיאו באינתיפאדה השנייה. ב-23 במאי 1994 אמר ערפאת בנאום יוהנסבורג - כחצי שנה לאחר חתימת הסכמי אוסלו - כי ירושלים היא בירת פלשתין הנצחית ויש להמשיך בג'יהאד עד כיבוש ירושלים וכי הסכמי אוסלו שווים במשמעותם להסכם חודייביה, שהיה הסכם שביתת אש שחתם הנביא מוחמד עם שבט קורייש והפר אותו. אגב, בשנת 2012 קראה מרצ לביטול הסכמי אוסלו ולהמירם בהסכם ביניים חדש, בהסכמה עם הפלשתינים. אז ספרו לנו באיזה מורשת מדובר?

באשר למורשת פרס, אתם וודאי מתכוונים ל"חזונו" של פרס, בדבר "מזרח תיכון חדש". מה שנשאר מ"חזון" זה הם כמה בניינים בשם: "מרכז פרס לשלום". זה הכל. וכמאמר יצחק שמיר: "הים אותו הים והערבים אותם ערבים". אם כוונתכם לפרסי נובל לשלום שקיבלו רבין ופרס בשל הסכמי אוסלו, אז תראו לי איפה, בדיוק, נמצא השלום המיוחל הזה. דרך אגב - ולהבדיל - גם אדולף היטלר, יוסף סטלין ובניטו מוסוליני היו מועמדים לקבלת פרס נובל לשלום.

בצורה מבישה, בכל הכבוד הראוי, ניצלו הסופר, עמוס עוז, ונשיא ארה"ב, ברק חוסיין אובמה, הבמה הציבורית שהועמדה לרשותם לשאת דברי הספד על פרס, כדי לקדם רעיונות שחוקים של הסכמי אוסלו, שגוועו מזמן. עובדת היות עמוס עוז סופר מוכשר ומוכר, אינה מעניקה לו זכות להתערב בעניינים פוליטיים. משבחר הוא שלא לבוסס, באופן ישיר, בביצה הפוליטית, עוד בהיותו "פוליטיקאי מתחיל", בשנת 1962, עם הקמת "מן היסוד", הרי ויתר הוא - במודע - על זכות המעורבות הפוליטית. קולו של עמוס עוז בקלפי, שווה לקולו של סבל מן השוק. לא יותר. כך באשר לאובמה. אין לאובמה, כנשיא ארה"ב, (בקרוב, לשעבר), כל זכות להטיף לאזרחי ישראל על מוסר יהודי. ילך אובמה לדרכו ויתעסק בענייניה הפנימיים של ארה"ב. שלושה רבעים מתושבי ישראל עד ארבע חמישיות מהם, מתעבים השמאל והינם תומכי ימין. רוב ניכר ומוצק זה, דחה - ודוחה, גם כיום - רעיונות הסכמי אוסלו בהם דוגל אובמה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  02/10/2016   |   עודכן:  02/10/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מורשת" הכזב של רבין ופרס
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
2/10/16 15:34
2
בוגר אלטלנה
3/10/16 08:26
 
ר.א.
3/10/16 22:41
3
אלי יזרעאלי
3/10/16 11:01
4
מוסקו
3/10/16 11:18
5
קיקו
3/10/16 12:30
 
קיקו או שמיקו
3/10/16 22:48
6
מדור הצהרות הון
3/10/16 15:04
7
ל- מדור הצהרות הו
4/10/16 06:09
 
הגיע הזמן לחשיפה
4/10/16 08:05
 
אותו דבר
4/10/16 16:03
8
אקטואלי
5/10/16 00:33
9
גדעון8
5/10/16 04:55
10
אזרח רגיל
5/10/16 06:10
11
אותו דבר
5/10/16 11:15
12
חייל
7/10/16 18:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצאנו, אורי, גברי המתמחה ואני, המומים מאולמו של השופט המחוזי, ד"ר יגאל מרזל. "איזה שופט מדהים", התפייט גברי. "האמת", הוסיף אורי, "אין עליו". חייכתי לעצמי ושתקתי, אבל לבסוף לא יכולתי לכבוש עוד מילים בתוכי ואמרתי להם: "תאמינו לי. יש לי וותק של 39 שנה במקצוע ושופט מדהים שכזה, נדיר לפגוש. הוא עשוי מהחומר הנדיר שממנו יצרו ויצקו ענקים כמו זוסמן, ויתקון ויבדל"א ברק, שמגר ודומיהם".
29/09/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
שמעון פרס ז"ל הוא האיש האחרון עלי אדמה, שניתן עליו לומר צירוף המילים: "אחרי מות-קדושים", שהוא המשפט שנוהגים להצמיד אנשים, כל אימת שמספידים הם, מי - שזה עתה, נפטר לבית עולמו מתוך כוונה להשתיק כל ביקורת ולכבד זכרו של המנוח. שמעון פרס, היה מעצם מהותו ומיהותו, איש של ריב - והדברים נכתבים, דווקא, לשבחו של שמעון פרס המנוח ולא לגנותו!. אלמלא היה שמעון פרס, איש ריב (ובמכוון, נמנעים אנו מצירוף המילה "מדון" אל המילה "ריב", שכן אין "איש ריב", בהכרח גם "איש מדון"), לא היה מצליח הוא להקנות לישראל את המטרייה הגרעינית, שהוא היה אחד מראשי הפעילים בהקמתה ובניית התשתית המוצקה לה עד ימינו אנו.
28/09/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
נרצה או לא נרצה, אבל הבחירות הקרובות בארה"ב ישפיעו על גורלו ועל חיינו האישיים, בהיותנו קשורים בחבל הטבור שלנו לארה"ב וראש וראשונה לכספים ולתמיכה הכלכלית היומיומית, שהיא מנפקת ומספקת לנו, מזה שנים הרבה. מסיבה זו הדרתי שינה מעיניי וצפיתי בשעות הבוקר המוקדמות, היום, בעימות הטלוויזיוני שהתקיים בין שני המתמודדים לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ.
27/09/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
"מה שאתה נותן שלך הוא לעד"
26/09/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בשנת 2002 כשכיבד אותי המשורר, נתן זך, בנוכחותו, בערב השקת ספר שיריי השביעי "דובדבנים בשמש", פנה הוא לקהל ואמר: "כדי לא להביך אתכם אני לא אעשה הצבעה ואשאל מי מכם קרא בשנים האחרונות ספר שירה" (הדברים מופיעים במלואם, ב"פייסבוק" שלי). כמי ששירה היא מהות חייו, נזכרתי בדברים, על-רקע המהומה שהתחוללה בטקס "פרסי אופיר", כששרת התרבות, מירי רגב, נטשה האולם, ביצוע אמנותי לשירו של המשורר, מחמוד דרוויש, בידי השחקנים והראפרים, תאמר נאפר ויוסי צברי.
25/09/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il