|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מוסיף והולך

כאשר קם בית חב"ד ברמת אביב לא רק הפגנות נערכו ולא רק עצומות נחתמו נגדם, אלא על השולחן הקטן שהוצב ברחוב בו מניחים את התפילין, כדי שמי שמעוניין יניח אותם, נזרקו מדי שבוע חתיכות נקניק חזיר!
17/12/2017  |   אסתר שניאורסון גרי   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
לא מרימים ידיים [צילום: סרגיי אטאי/פלאש 90]

יש ואני מתמלאת תהייה, האם המתיוונים של פעם, היו שוים בהתייוונותם לאלה של היום?ברמת השרון למשל, מתנהל ארגון תחת השם 'ישראל חופשית' ובין תורמיו המרכזיים נמצאת הקרן החדשה, כמובן. ובכן, ארגון זה איננו מוכן שברמת השרון תפעל ישיבה, בה לומדים אברכים. הם מבקשים להדיח אפילו את ראש העיר, שלא סגר עדיין את הישיבה. "לא הגיוני, אומרים אותם אנשים, שבעיר חילונית יהיה "כזה דבר"... מדוע זה העסק שלהם אם יש אנשים בעיר שמבקשים ללמוד תורה? להאזין להרצאות שניחוח של דבר תורה בתוכם? הם מפגינים, צורחים, "באנו בחג החנוכה לסלק את החושך ולדרוש את האור"... הלוא זה כל הסיפור של חנוכה, ניצחון החסידים לתורת השם על המתייוונים, אם כך, מדוע בפיהם מכונים ימים אלה "חג"? איך זה בדיוק, חגם. הרי היו צריכים לקרוע קריעה לאות אבלות, על החג שנחגג כבר 2181 שנים.

כאשר קם בית חב"ד ברמת אביב לא רק הפגנות נערכו ולא רק עצומות נחתמו נגדם, אלא על השולחן הקטן שהוצב ברחוב בו מניחים את התפילין, כדי שמי שמעוניין יניח אותם, נזרקו מדי שבוע חתיכות נקניק חזיר! תושבים מהמקום היו מגיעים למקום, מפריעים ומנאצים. אבל בחורי הישיבה לא הרימו ידיים והמשיכו ב'פרצת' שלהם.

ביישובים רבים לא הסכימו תושבים שיהיה מקווה טהרה, והיה צורך במלחמות רבות כדי שהעניין יתבצע, או שלבסוף לא יצא העניין אל הפועל.

וזה מזכיר מעט את המתייוונים שביקשו להשכיח את התורה. חשמונאים א: "ויבנו המתיוונים גימנסיון כמשפט הגויים. ויעשו להם ערלה ויעזבו ברית קודש וייצמדו לגויים". חשמונאים ב: "בשמחה בנה יאסון גימנסיון ואת המפוארים שבבחורים הביא, ועד מעלה כזו הגיעה ההלניות ומידות הנוכרים פרצו, והכהנים חדלו להיות קנאים לעבודת המזבח, ביזו המקדש, והיו ממהרים אל ככר ההתאבקות וההופעות היו בעירום על כן משכו עורלתם".

הכוהן הגדול חוניו איש ירא שמים לא היה לטעמם של המתיוונים והם קשרו עליו כדי להדיחו ממשרתו, והעמידו תחתיו אחרים שקנו משרתם. אחריו כיהן יאסון שעשה את הכל לייוונה של ירושלים. אחריו עלה מתייוון גדול יותר מנלאוס שהתיר לחילות הכיבוש לעשות את עבודתם הזרה בראש חוצות. ולא די היה בכך, הוא גם נתן לאנטיכוס מנחת-כיפורים את כלי הזהב הקדושים מבית המקדש.

גל אלימות

ואצלנו? הרי בכול יום ביומו מצטרפים עוד ועוד עניינים הזויים, כביכול על-פי חוק ועוד מבית המשפט העליון. האחרון שבהם, להחזיר את גופות המחבלים שרצחו יהודים למשפחותיהם, מבלי לקבל את גופות חיילנו. כנראה נזכרו במענקים שהעניק מנלאוס למלך היווני, ומדוע שיפגרו אחריו?

חמיצות וקדרות ירדו על השמאל עם הכרזת נשיא ארצות הברית בהכרה בירושלים. איזו אכזבה לנוכח התנפצות התחזיות והאיומים של הפרשנים למיניהם, כי צפוי גל אלימות שטרם ידענו כמוהו. "משמאלני תחכמני" - על-פי עמדתם אני יכולה לדעת מה נכון וטוב עבור מדינתנו.

הצדקנים האלה מדברים כבר 20 שנה על נתניהו שעמד במרפסת כאשר סוכן השב"כ חילק תמונות של רבין במדי אס.אס. אבל הם לא ראו את השלטים ולא שמעו את הקריאות "מוות לציונות", בהפגנת רוטשילד. הטהרנים האלה טוענים שחגיגות ה-70 למדינה, שיתקיימו בחג העצמאות, הן בזבוז משווע... יש עניים וחולים ונכים, הם טוענים. הכל נכון. אבל היכן הם היו כאשר שילמנו 11 מיליון שקלים כדי לחגוג לפרס יום הולדת 90? וכדי להביא את ההולל מהחדר הסגלגל אדון קלינטון, כדי שיברך את שמעון, וגם את ברברה סטרייסנד, כדי שתשיר, שניהם עלו למשלם המיסים מיליון שקלים... וכך אמר אז, "אין לי סבלנות להיסטוריה. אני עייף מן ההיסטוריה משום שזו אינה אלא אי-הבנה גמורה... העבר מעניין אותי כשלג דאשתקד, כולי מסור לעתיד... אין לך שגיאה גדולה יותר מאשר לימוד מן ההיסטוריה, אין דבר שניתן ללמוד ממנה". ואם הדליק פרס אי-פעם חנוכייה, לשם מה עשה זאת? אם ההיסטוריה היא אי-הבנה גמורה? כנראה שהוא וחבר ידידיו לא שמעו שעם שאין לו היסטוריה, גם עתיד לא יהיה לו...

חדלי כוח

אנו שומעים מדי יום תלונות על "הדתה", על השתלטות הדתיים בצה"ל, על כיסוי העיניים של יונתן רזאל, ונגד ערוץ 20. הייתכן שכך דיברו המתייוונים בארץ ישראל, כאשר פתחו בני מתתיהו במלחמה? חששו מאותם חסידים יראי ה'? כנראה שכן. אלה של היום חווים את אשר עבר על המתייוונים ששלטו בעם היהודי ולפתע מצאו עצמם מובסים, חדלי כוח מולם. האליטות של פעם, עשו הכל להתפרק מיהדותם ולהידמות ליוונים. אימצו את שמותיהם, דיברו בשפתם, למדו אומנויותיהם, איבדו את הדנ"א היהודי שלהם, ממש כפי שהיום איבדו זאת רבים, שאינם משלימים עם כך שהם אינם בשלטון.

בבור של היום יש מהדרוקרים, מהכספיתים, מהאברמוביצ'ים, והם פועלים בכול החזיתות. פעם נגד ה"הדתה", ופעם נגד "מתנחלים מתפרעים", וכמובן נותני הטון לכול תחילתה של פרשיה כנגד מישהו ממפלגת השלטון, חוקרי המשטרה לעולם לא היו חוקרים את דוד ביטן אם היה בשמאל. אם נרענן את הזיכרון מעט, הרי כבר כשהתראיינו כמה מראשי השב"כ לשעבר, לפני מספר חודשים, הם הלינו על יו"ר הקואליציה שהעז לעשות את תפקידו, שהוא בין היתר לפקח על גופים כמו השב"כ ולבקר אותו. אז הם נזכרו בצ'ילה ובבריה"מ ששם היה מותר לאנשי השירות החשאי לסתום את הפה לנבחרים. לאחר מכן המריצו את חוקרי המשטרה כאשר התעמת דוד ביטן עם הורים שכולים. כמה חגגו עליו אז בארץ נהדרת, כמה קילסו אותו וביזו. ומדוע לו היה ביטן יו"ר השמאל, לא היה ציוץ כנגדו? אלעזר שטרן הטיח דברים בוטים מאוד כלפי ח"כ שולי מועלם אלמנת צה"ל באותו זמן וסירב להתנצל בפניה, לעומת ביטן שמיהר להתנצל, אבל לא תשמעו דבר נגד מי שב"מחנה הנכון".

כאשר לחצים מופעלים על ישראל התקשורת בחגיגה אין סופית. לפני עשרים שנה בחג החנוכה הדליק נשיא ארה"ב ביל קלינטון נר חנוכה, היכן? בעזה. והדברים שנאמרו כשהמעצמה הגדולה הלכה עם הערבים הייתה 'מוסיף והולך' מבחינתם, ו'פוחת והולך' מבחינתנו. כאשר הדליק ראובן ריבלין לפני שנים עם אובמה חנוכייה בבית הלבן, אמר אובמה "אישרנו את ההבנה בין ישראלים לפלשתינים. התרגשתי מהמחויבות של ריבלין לשוויון וצדק". וריבלין אמר: "בחנוכייה יש את השמש, זה המנהיג אתה הנשיא אובמה, ואנחנו בטוחים שתראה לכול העולם איך ללכת אחרי האור"...

האירועים האחרונים ממחישים את היד האלוקית המנווטת את המהלכים, ויוצרת מציאות שהיא לטובת ארץ ישראל. 'מוסיף והולך', שיידחה הרבה מן החושך.

תאריך:  17/12/2017   |   עודכן:  17/12/2017
אסתר שניאורסון גרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוסיף והולך
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלברט שבות
17/12/17 14:42
 
אם זאת אהבה,
17/12/17 16:40
 
אלברט שבות
17/12/17 17:33
 
חס ושלום
17/12/17 18:15
 
אסתר.לאלברט
17/12/17 19:16
2
יהודי מפוכח
17/12/17 20:05
3
הירונימוס
17/12/17 20:47
 
אתה תם,רשע או
18/12/17 10:27
 
הירונימוס
18/12/17 13:55
 
אין שום ספק,
18/12/17 14:25
4
בימים ההם בזמן הז
17/12/17 21:17
5
בן עטר
17/12/17 21:30
6
הירונימוס
18/12/17 10:09
 
הירונימוס ידידי,
18/12/17 12:08
7
ישראל ישראלי
18/12/17 20:57
8
אסתר יקירתי את
21/12/17 17:24
9
אבי גולדרייך
22/12/17 08:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
אמש (שבת, 16.12.17) החל פסטיבל העיר העתיקה, חודש החגים ופסטיבל האורות בנצרת. עשרות דוכנים מציעים מטעמים למבקרים יחד עם מגוון רחב של מופעי ותיאטרון רחוב, קרקס, מופעי קוסמות, מופעי אש, נגני רחוב, סדנות והמון אטרקציות נוספות יחכו למבוגרים ולילדים.
17/12/2017  |  יפעת גדות  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - זעם ונועם, מסרבים, טעים, זה מול זה, מטיילים, תגובה והנרות הללו חנוכה שמח!
17/12/2017  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
נרות שאנו מדליקים, מדי יום, עד ליום השמיני, העלו רבותינו הקדמונים כדי להודות על ולהלל את חידוש הארת המנורה אחרי שאויבינו כיבו אותה. אותה הודיה חוצה דורות. היא מלווה את עמנו בכל מסעותיו, גם באפלים שבהם, והנר הדולק בחלונות, פתוח לרשות הרבים כדי לפרסם את הנס בקרב הרבים העלולים לשכוח, או כדי להביע מעין spiritual resistance בעיני עוינים המהלכים בחושך וחורשים עלינו רעה. כך היא המנורה האחת כשהכיכרות והרחובות והשווקים רואים אותה מבחוץ. כך היא מעוררת השתאות נוכח עם היודע לקיים הודיה והלל של תמול - בכל יום. בכל עיר. בכל יבשת. איש אינו יודע על עוד עם כזה.
17/12/2017  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
חג החנוכה זכור לנו מימי ילדותנו כחג מרכזי במערכת הלימוד. כילדים קיבלנו את המֶסר, שאנו כאן בארץ ממשיכיהם של החשמונאים. "להיות יהודה המכבי", היה חלומו של כל ילד בבית הספר העברי בארץ המתחדשת. במועדון "תקוותנו", שבו היינו חברים אחרי שעות הלימודים, ארגְנו אותנו המדריכים לצאת בשעות הערב בירושלים בתהלוכת לפידים. זו הייתה חוויה מרגשת לשׂאת לפיד בוער ולצעוד בתהלוכה של נושׂאי האור המגרשים את החושך...
17/12/2017  |  הרצל ובלפור חקק  |   כתבות
השוטרים שהוצבו בשערי העיר מנסים בכל כוחם מזה זמן רב להוריד לו את הכתר בצורה כירורגית עדינה ומודלפת והדבר עד כה לא צלח בידם. ותצא קריאה לכל קצוות הארץ למצוא עוזרות נאמנות, יעילות, חרוצות שלא חורצות לשון לגבירת המעון. כי כל הקיימות ברחו ותצא שעוותם עד שערי בית המשפט לחפש אבק של צדק.
17/12/2017  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי  
חג ברכבת חיפה: הפעלות חינם לילדים  /  עידן יוסף
פסק הלכה: מותר לשבת בסוכה מתנפחת  /  עידן יוסף
בני הנוער בונים סוכות לגיל השלישי  /  יפעת גדות
להדליק את המנורה בציון  /  אביעד ויסולי
תחילתה של תקופה  /  אסתר שניאורסון גרי
למה חג החנוכה הוא הארוך בחגי ישראל?   /  עמוס גלבוע
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il