|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"סיפוח בקעת הירדן" - החזון והמציאות

מה שמעקר ומחסל יותר מכל את רעיון סיפוח הרצועה הצרה שהוקצתה לכך בבקעת הירדן, מה שהופך רעיון זה למגוחך, לציני ולעגמומי הוא השילוב הקטלני בין שתי השגיאות שהממשלה הישראלית התמחתה בהן באופן מיוחד: ההקפאה מצד אחד, וההסכמה שבשתיקה לבנייה ולהתפשטות ערבית בלתי-חוקית, מצד שני אלה הם שני המסמרים האחרונים בארון חזיון-השווא של ההצהרות על "סיפוח" הבקעה
14/04/2020  |   שמואל פישר   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הזמן אינו דוחק [צילום: שרעיה דיאמנט/פלאש 90]


הקדמה - בניחותא עם נתניהו ואבנר

עם צאת חג הפסח ראִינו את ראש-הממשלה, מר בנימין נתניהו, כשהוא יושב סדור בביתו ליד שולחן הסדר, ומשוחח בניחותא אפופת שלווה עם בנו אבנר. תוכן הדברים לא נשמע, ונראה כי השנים החליפו ביניהם באריכות רעיונות ומחשבות כאילו כל הזמן שבעולם מסור ועומד לרשותם. לא נדע על מה שוחחו - האם שוחחו על המו"מ להקמת ממשלת אחדות? האם שוחחו על מועד החלת הריבונות ברצועה הצרה והמקוצצת שנקבעה לכך בבקעת הירדן? זאת לא נדע לעולם. אך אם, למשל, שוחחו על החלת הריבונות בבקעת הירדן, נראה שזו המשכה של המציאות שמחוץ לחדר, שהרי גם מחוץ לליל הסדר לא אצה לנתניהו הדרך, והזמן מבחינתו אינו דוחק - קודם הוא יסיים את המו"מ להרכבת ממשלה ורק לאחר כחצי שנה יבוא עניין הסיפוח להחלטה.

כאילו עומד לרשותו כל הזמן שבעולם, כאילו הזמן קפא מלכת, כאילו הפלשתינים והירדנים יטמנו ראשם בחול וימלאו פיהם במים מהכנרת, כאילו רוסיה האינטרסנטית לא תנצל את הזמן המתארך להפעלת מנופי לחץ. כאילו הכוכבים בשמים יקפאו במסילותיהם וצבירי הערפיליות יעצרו מסיחרורם חסר הפשר בחלל האינסופי. כולם יעצרו נשימתם וימתינו בדומיה חרישית למוצא פיה של ממשלה שעדיין לא הורכבה, ולהתנהלותם המסורבלת והווכחנית של קומץ מנהיגים יהודים במדינת ישראל, שאינם מסוגלים להחליט ולבצע דבר שלטענתם הם מסכימים לו.

ובינתיים - הפלשתינים משתלטים על האדמות!

אולם, הפלשתינים אינם יושבים באפס מעשה. עוד בשנת 2009 יזם סלאם פיאד, אז ראש הממשלה של הרשות הפלשתינית, את תוכנית "הסיפוח הזוחל" שמטרתה היא הקמת נקודות התיישבות פלשתיניות כדי לקטוע את ההתיישבות היהודית ולהצר את צעדיה. תוכנית זו זוכה לרוח גבית מצד האיחוד האירופי, המממן את הפרויקט במאות מיליוני יורו. רשת הישובים הפלשתינים החדשה משתרעת מגב ההר בשומרון מזרחה עד לבקעת הירדן, ומשִדְרת הרי יהודה מזרחה לכיוון מדבר יהודה וים המלח.

ממשלה ישראלית רדומה

ומצטיירת תמונה עגומה: מול הפעילות הנמרצת של הרשות הפלשתינית הסוללת דרכים, משתלטת על קרקעות ובונה אלפי מבנים בלתי-חוקיים, ניצבת ממשלה ישראלית רדומה שלא רק שאינה מוסיפה ישובים יהודיים חדשים במדבר יהודה ובבקעת הירדן אלא אף אינה עוצרת את ההשתלטות ואת גניבת הקרקעות המתרחשות באופן גלוי. באזור הבקעה בלבד קיימים כבר אלפי מבנים פלשתינים בלתי חוקיים, אולם לממשלה הישראלית יש את כל הזמן שבעולם... כאילו מדובר בשיחת שולחן רגועה בליל סדר פסח, כאילו לא הגיע עדין זמן קריאת שמע של שחרית ולא הגיע עדיין הזמן להתעורר, וכל זאת כשהפלשתינים כבר פועלים במשך שנים במלוא המרץ. וכך, בחסות התרדמה הישראלית, הצליחו הפלשתינים לבנות כ-28,000 מבנים בשטח C בעשור האחרון!

מדובר בתופעה גורפת המתרחשת באזורים רבים ביהודה ושומרון. כך למשל, פורסם בשנה האחרונה (בעיתון המועצה האזורית מטה בנימין) על עשרות מבנים ערביים בלתי-חוקיים החונקים את כבישי הגישה לבית-אריה ולגבעון החדשה. זה גם המצב בכביש הגישה לאריאל התפוס משני צִדיו במבנים ערביים בלתי-חוקיים שמהם יצא המחבל שרצח את הרב אחיעד אטינגר ואת סמ"ר גל קיידאן.

כאשר הפלשתינים משתלטים ללא-הרף על שטח C ובונים ללא כל הפרעה, גם בסמוך לצירי תנועה ולישובים ישראלים, אין מי שיעצור בעדם. כשמדובר בבנייה ערבית אין כל גורם שעוצר את התופעה הזאת - ה"שלטון" הישראלי אינו נראה בשטח: לא משרד הביטחון ולא המינהל האזרחי. כשמדובר בבנייה ערבית אין שלטון ואין חוק ואין "שלטון החוק". מה שמתרחש הוא אוזלת-יד מדהימה מבחינה ציונית-יהודית, מעשה מקומם של שמיטת הארץ לידי הערבים, ומה שמתרחש בכבישי הגישה לישובים הוא בנוסף גם רשלנות והתעלמות ביטחונית מזעזעת.

והממשלה מתעלמת ואינה עושה דבר

אל מול ההתיישבות הנרחבת של הערבים הן בשטחי יש"ע והן בתחום מדינת ישראל, חובקת ממשלת ישראל בראשות נתניהו את ידיה בחוסר מעש מופגן ואינה מפנה את הפולשים. ואין מדובר בחאן אל-אחמר אחד בלבד. כבר לפני כחמש שנים בנו הפלשתינים, בסיוע האיחוד האירופי, מאחזים רבים במרחב הגדול שממזרח לירושלים, אך הממשלה לא עשתה דבר.

הפלשתינים בונים גם במרחב יהודה ובדרום הר חברון עשרות כפרים ומאחזים וגם כאלה החוצצים בין ישובים יהודיים לבין הקו הירוק. בכל שטחי יהודה ושומרון בונים הפלשתינים בשטח C בצמוד לכבישים ראשיים ובצמוד לישובים יהודיים כדי להתנכל ליהודים ולהשתלט על השטח, והממשלה מתעלמת ואינה עושה דבר. גם במקרה שבג"ץ כבר אישר (לאחר שנים ארוכות של סחבת ודיונים משפטיים) הריסת חמישה מבנים בלתי חוקיים ליד סוסיא " דחה" (כלומר ביטל...) ראש-הממשלה את פינוי הפולשים!

גם בתחומי מדינת ישראל הערבים גוזלים בהתמדה את אדמות המדינה

המצב בתחום מדינת ישראל אינו טוב יותר. בנגב ובגליל בונים הערבים כרצונם ישובים וכפרים המשתרעים מאופק אל אופק ואין פוצה פה ומצפצף, והם גוזלים בהתמדה את אדמות המדינה!

במרחבי הנגב והגליל משגשגת הבנייה הערבית הבלתי-חוקית ויוצרת מובלעות-ענק החסומות בפני היהודים. ויש להדגיש: אין מדובר רק בעבירה חמורה על חוקי התכנון והבניה אלא בכיבוש פנימי זוחל וביצירת אוטונומיה שתושביה מצהירים במפורש כי "אין כניסה ליהודים". גם בתחום מדינת ישראל הריבונית אין אכיפה ואין משילות ואדמות המדינה נאכלות ומתכרסמות בכל פה.

אוזלת היד הממשלתית היא שערורייה והפקרות שאין כדוגמתה בשום מקום בעולם והערבים מנצלים זאת עד תום - עד תום השטח.


אין כל אכיפה כלפי הבנייה הפלשתינית הבלתי-חוקית

המינהל האזרחי הורס בקביעות מבנים בלתי-חוקיים שנבנו על-ידי יהודים, ובליווי של מאות שוטרים. מצער כי כוחות כבירים אלה מסתפקים בגירוש משפחות יהודיות צעירות מבתיהן ולא ממשיכים לאחר מכן להרוס אלפי בתים ערביים בלתי-חוקיים שהוקמו באותו אזור. הכוחות יכולים להמשיך אל אזורים בהם פורצים הפלשתינים דרכים ומבצעים עבודות חקלאיות באדמות המדינה ובאדמות הישובים היהודיים.

הכוחות יכולים אפילו להגיע לישובים פצאל ותומר שבבקעת הירדן ולהרוס שם מאות מבנים בלתי חוקיים שהוקמו בידי הפלשתינים עקב עצימת העיניים המכוונת של המינהל האזרחי הפרו-פלשתיני. אך דבר מכל זה לא נעשה, ואין כל אכיפה כלפי הבנייה הפלשתינית הבלתי-חוקית הגוזלת את הארץ מהיהודים.

רשלנות פושעת ושערורייתית אל מול גזילת הקרקעות

מסתבר שאין כאן מדינה (מלשון "דין") שכופה את חוקיה ואת החלטותיה, לא בתחום הקו הירוק ולא ביהודה ושומרון. אין חוק ואין "שלטון החוק", אין הריסת בתים ואין פינוי ואין "דיכוי". החוק והסדר חל רק על היהודים הצייתניים הממתינים לאישורי בנייה ולהחלטות בג"ץ. מה שיש ומה שמתרחש היא רשלנות פושעת ושערורייתית אל מול גזילת הקרקעות, הבנייה הערבית הבלתי חוקית וההתפשטות הטריטוריאלית הפלשתינית החצופה והבלתי נפסקת (אבל על זה לא תקום ועדת חקירה כלשהי).

אפליה ממלכתית בחסות בג"ץ והיתר-בפועל להשתלטות ערבית

שלושה שותפים הם לגזילת הקרקעות - ראש-הממשלה נתניהו, המינהל האזרחי ובג"ץ, שעל פיו יישק כל דבר. בבג"ץ בכלל אסור לגעת, הס פן תעירו. כי מי שמבקר את שלטון הבג"ץ משול בעיני סוגדיו הקנאים (שבג"ץ פוסק "רק במקרה" לפי רצונם) כמי שמבקר את רוח הקודש ומנפץ את יסודות הדמוקרטיה. דהיינו, המוני הבוחרים אצים ביום הבחירות (המכונה יום "חג לדמוקרטיה") אל מקום הקלפי, אך מי שקובע בסופו של יום בענייני התיישבות ודמוגרפיה וכל השאר הוא הבג"ץ המורם מעם, המפרש את החוק לפי רצונו גם במקום שהחוק ברור ומפורש כשלעצמו.

כך למשל דחה הבג"ץ לפני כשנה עתירה שהוגשה (על-ידי תנועת 'רגבים') כנגד פלישה ותפיסה בלתי חוקית של חאן א-לובן (באזור מעלה לבונה) וכנגד העובדה כי המדינה לא נקטה בתהליכי פינוי כנגד הפולש. בג"ץ דחה את העתירה בטענה כי "אין דרכו להתערב בסדרי העדיפות לאכיפה ופיקוח שנקבעו על-ידי הגורמים המוסמכים [המינהל האזרחי]"... וזאת לאחר כמעט עשר שנים של דיונים משפטיים וסחבת בנושא זה! מדהים!

ובחזרה לתוכנית החלת הריבונות בבקעת הירדן

"תוכנית המאה" מציגה בבקעת הירדן סיפוח הרבה יותר קטן ממה שהצהיר בזמנו ראש-הממשלה מר יצחק רבין ז"ל: בנאומו בכנסת ב-5.10.95, בדיון המכריע והטראומטי על הסכם הביניים, קבע מר רבין באופן חד-משמעי: "גבול הביטחון להגנת מדינת ישראל יוצב בבקעת-הירדן, בפירוש הנרחב ביותר של המושג הזה".

מובעת כאן דרישה לאזור ביטחון ישראלי ברוחב של 20-25 ק"מ מערבית מנהר הירדן, וזאת בהשוואה לרצועה בת 10-12 ק"מ בלבד (בממוצע) שקובעת "תוכנית המאה". כתוצאה מקביעה זו הרי יודעים מעתה הפלשתינים להיכן לכוון את מאמציהם - כל מה שנותר להם לעשות הוא להקים ישובים רק באותה רצועה צרה ובכך לקעקע כליל את רעיון הסיפוח.

שתי השגיאות שהממשלה הישראלית התמחתה בהן

מה שמעקר ומחסל יותר מכל את רעיון סיפוח הרצועה הצרה בבקעת הירדן, מה שהופך רעיון זה למגוחך, לציני ולעגמומי הוא השילוב הקטלני בין שתי השגיאות שהממשלה הישראלית התמחתה בהן באופן מיוחד: ההקפאה מצד אחד, וההסכמה שבשתיקה לבנייה ולהתפשטות ערבית בלתי-חוקית, מצד שני. אלה הם שני המסמרים האחרונים בארון חזיון השווא של ההצהרות על "סיפוח" הבקעה.

ההקפאה:

לפי הפרסומים מתוכנית המאה הרי בשטחים שמחוץ לישובים בבקעה תחול הקפאה לתקופה של 4 שנים. דהיינו, בבקעת הירדן ובשטחים שיסופחו לישראל לא תהיה בתקופה זו אפשרות לתוספת של ישובים. אז מצד אחד קוראים לזה סיפוח וריבונות, ומצד שני תחול הקפאה על אותו שטח שלכאורה תחול עליו ריבונות...

ההסכמה שבשתיקה לבנייה ולהתפשטות ערבית בלתי-חוקית

אבל זה עוד לא הכל! כבר ראינו כי הממשל הישראלי מאפשר לפלשתינים בניה בלתי-חוקית כאוות-נפשם. אצלם ה"שלטון" הישראלי לא הורס מאחזים בלתי-חוקיים. כלומר, אצל הערבים לא תחול כל הקפאה!

צא ולמד: מה ההבדל בין הנגב שנמצא-לכאורה בריבונות ישראל מאז שנת 1948 והבדואים בונים בו כאוות נפשם (והממשלה הישראלית עוד בונה להם ישובים חדשים...), לבין בקעת הירדן לאחר שתחול עליה ריבונות ישראלית - אין כל הבדל!

וזהו תרחיש האימים אשר עלול להתבצע - (ויתכן שהוא כבר התחיל): בדואים פלשתינים ינועו במצוות הרשות הפלשתינית מהר חברון וממדרונות ראמאללה ויקימו ערים וכפרים בבקעת הירדן, והשלטון הישראלי ימשיך כמובן בשיתוקו הגדול!

הפלשתינים יבנו כהרגלם בניה מסיבית על כל מישור וגבעה בתוך אותה רצועה בבקעה שעליה תחול-לכאורה הריבונות הישראלית, ולאחר 4 שנים יתברר שלא רק שלא נותרה בבקעת הירדן עתודת קרקע פנויה ליישוב יהודי נוסף אלא שגם הישובים הקיימים חנוקים והכבישים המוליכים אליהם מוקפים בישובים ערביים!

אז אם זו הצעת "הריבונות" מבית מדרשם של נתניהו וטראמפ, ואם זה מה שיודעת לעשות הממשלה הישראלית אז מוטב כבר להשאר עם המצב הנוכחי, בלי "סיפוח" ובלי "ריבונות", אך גם בלי הצהרות ואשליות-שווא ובלי זריית חול בעיניים.

תאריך:  14/04/2020   |   עודכן:  14/04/2020
שמואל פישר
+חשד לפשע שנאה ליד מצוקי דרגות
08:55 14/04/20  |  עידן יוסף
כוחות משטרה הוזעקו לאזור מצוקי דרגות בעקבות דיווח לפיו מספר יהודים רעולי פנים יידו אבנים לעבר פלשתינים ששהו באזור, ריססו גז מדמיע לעבר פניהם ושרפו שני כלי רכב שבבעלותם. שלושת הפלשתינים לא נזקקו לטיפול רפואי. המשטרה פתחה חקירה.
+דיווח: החמאס העביר לישראל רשימת אסירים לעסקת שבויים
08:35 14/04/20  |  עידן יוסף
‏דיווח בלבנון: הנהגת חמאס בכלא הישראלי העבירה לארגון הטרור רשימה של אסירים שמיועדים לשחרור בעסקת שבויים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"סיפוח בקעת הירדן" - החזון והמציאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
גורמים בכירים ברש"פ עוקבים בעניין רב ובאדיקות אחר המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס באמצעות המודיעין המצרי כדי לקדם את הצעתו של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינואר לעסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. בסוף השבוע שעבר העבירה ישראל לחמאס באמצעות מצרים את נכונותה העקרונית להתקדם לקראת עסקת חילופי שבויים בשלבים.
יחסי ישראל-ארה"ב מהווים תופעה ייחודית במדיניות החוץ והביטחון של ארה"ב. לדוגמה, במקרים רבים הנשיא, הסנאט ובית הנבחרים מעצבים מדיניות המושפעת במידה רבה על-ידי אהדה שורשית של רוב הציבור האמריקני את ישראל, גם אם המדיניות מנוגדת לעמדת הדרג המקצועי של מחלקת המדינה והמועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.
12/04/2020  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
מכון המחקרים והיעוץ הפלשתיני "אלזיתונה" פירסם ב-10 באפריל הערכת מצב אסטרטגית על משבר הקורונה תחת הכותרת " השלכות הקורונה תחת הכיבוש הישראלי". הערכת המצב עוסקת בטיפול הפלשתיני במשבר הקורונה בשטחי הרש"פ בגדה וברצועת עזה והוא קובע כי עד עתה התפשטות המגיפה בשטחים הפלשתינים היא בשליטה והפלשתינים מסתדרים באמצעים הקיימים ברשותם, אולם, הסכנה להתפשטות המגיפה עדיין קיימים דבר שיחייב סיוע לעם הפלשתיני והפעלת עוד לחץ על ישראל. הערכת המצב עוסקת בהשלכות הרפואיות, הכלכליות והמדיניות של משבר הקורונה בשטחים הפלשתינים.
על-פי גורמים ברצועת עזה, אחת הסיבות העיקריות שדחפו את מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר לצאת בהודעתו הדרמטית בשבוע שעבר כי הוא מוכן לעשות "ויתורים חלקיים" כדי לקדם עסקת חילופי שבויים חדשה עם ישראל, הייתה הלחץ שמפעילות משפחות האסירים הביטחוניים על הנהגת חמאס לקדם עסקת חילופי שבויים חדשה בגלל מגיפת הקורונה.
בְּלֵילוֹת שֶׁל קוֹרוֹנָה אַלְפֵי פּוֹעֲלֵי בִּנְיָן פָּלֶשְׁתִּינִים
09/04/2020  |  איתן קלינסקי  |   שירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il