|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
מחלקת קורונה באסף הרופא. בדידות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90] הפנימאים. מותשים אך נחושים [צילום: יחסי ציבור]

הרופאים מזהירים מפני הדבקה יזומה בקורונה:

כל אדם שני בישראל נכלל בקבוצת סיכון

"מי שמזלזל ונתלה בגרפים ובסטטיסטיקות, כאילו לכאורה הקורונה אינה מחלה נוראה, ומשווה לתחלואות אחרות – נופל בפח" "יש ברחוב תחושה מוטעית שזה נגיף 'פוליטי', שיש הגזמה ביחס למחלה. קשה לראות חולים שפקפקו והתחכמו, שהאמינו בטעות שהכל קונספירציות וגוזמאות, מידרדרים ומונשמים"
14/09/2020  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מגפת המספרים
"לצערי המחלה הפכה ל'מגפת המספרים'. כל גוף או כלי תקשורת מנסה לתאר בצורה ציורית טוב יותר את מספרי המגפה. בכך הבאנו לקהות חושים של הציבור. מספרים לא מדברים. מספרים לא מתקשים לנשום ומספרים לא מתים, עשינו אולי בלא משים דה-הומיניזציה של המגפה ולכן קל יותר להתעלם מתוצאותיה"

באופן חריג ויוצא דופן, כינס (יום א', 13.9.20) האיגוד לרפואה פנימית מסיבת עיתונאים בתל אביב, כדי לשגר אזהרה חמורה ונרגשת לציבור בעניין הקורונה. "עד היום קולנו לא נשמע בצורה ברורה וצלולה", אמרו בפתח האירוע הנדיר. "כן, חלקנו מתראיינים בתקשורת. מסבירים. מדווחים על המתרחש, אבל קול השטח, הקול ממיטת החולה, אינו נשמע מספיק בציבור הרחב ומול הממשלה.

"מי שמזלזל במחלה ונתלה בגרפים ובסטטיסטיקות, כאילו לכאורה הקורונה אינה מחלה נוראה, ומשווה לתחלואות אחרות – נופל בפח", מסביר הד"ר גדי סגל, מנהל מחלקה פנימית בשיבא. "חד וחלק. זו מחלה מקוללת. פוגעת בכל חלקי האוכלוסייה. יש שיצאו ממנה בזול, בלי תסמינים קשים, בלי נזקים ארוכי טווח למערכות שונות בגוף - למערכת הנשימתית, הנירולוגית, הלבבית - אבל יש מי שיחלו ומהלך המחלה יתדרדר אצלם".

על רעיון האיוולת להיבדק באופן יזום הוא אומר: "עדיף לא להידבק. אנחנו כאן כדי להעביר מסר - הישמרו לנפשותיכם, היזהרו. עשו כל מאמץ לא להידבק, והעזרו לשם כך בכל אמצעי ההגנה המוכרים – מסכה, ריחוק פיזי והיגיינה".

גם השמנה ועישון הן מחלות רקע

אני רוצה לחדד ולהבהיר - ממשיך סגל - באופן לא ברור ואולי מפתיע, גם אצל צעירים בלי מחלות רקע, אנחנו נוכחים במקרים של הידרדרות לא צפויה במהלך המחלה. זכות ההחמרה בתסמינים לא שמורה רק לבני הגיל השלישי, או לבעלי מחלות רקע. אם כי גם את המיתוס הזה כדאי לנפץ. אחוז ניכר מהאוכלוסייה בישראל סובל ממחלות רקע. גם השמנה נחשבת מחלת רקע. בכל מקרה, השמנה, עישון, סוכרת, בעיות לב, מגוון תחלואות אחרות. לפחות כל אדם שני בישראל נכלל בקבוצת הסיכון.

ד"ר סגל הסביר עד כמה הרפואה חסרה ידע באשר לאופן פעולתו של הנגיף: "אנחנו הרופאים עדיין לא יודעים מי מהחולים שלפנינו מועד להידרדרות במצבו. אנחנו מופתעים כל יום במחלקות לגלות שגם אנשים צעירים, לכאורה ללא שום מחלת רקע – מצבם מידרדר. אין לנו עדיין הסבר. בהיעדר תשובות, אנחנו מרוכזים במענה הרפואי.

"רק אתמול פורסמו הקווים המנחים של משרד הבריאות לניטור וטיפול בחולי הקורונה. אני חתום על המסמך הזה כנציג המחלקות הפנימיות. התכנים שלו קשים לקריאה, ומתארים לחימה באויב אכזרי, תוך שימוש בכלים מעטים. עדיין אין לנו תרופה לנגיף הזה.

פרט לכך אני משמש גם יושב-ראש וועדת הלסינקי הדנה באישור החיסון המפותח בימים אלה במכון הביולוגי בנס ציונה. אני מבטיח לכם שכל הנוגעים בדבר עושים לילות כימים, להביא אותנו אל חוף המבטחים של החיסון. אין לי ספק שייקח עוד זמן עד הגעתנו לשם.

"בינתיים, אני מבקש מכולם, גלו ערבות הדדית. הראו לעצמכם, להורים שלכם ואולי החשוב מכול – הראו לילדים שלכם שכל אחד מכם הוא גיבור על. כל אחד מסוגל לתרום למלחמה. שימוש במסיכה והימנעות מהתקהלות ישמרו עלינו גם אחרי הסגר. בלעדיהם, נחזור לגלים שלישי ורביעי. אנא מכם. עזרו לנו להימנע מכך".

המלחמה אמיתית, ההתפלפלות מזיקה

הפרופסור אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית בבילינסון ויו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, המשיג מול מה מתמודדת מערכת הרפואה: "אנחנו בעיצומה של מלחמה. לא המלחמה שמתנהלת בתקשורת, באולפנים, במערכות העיתונים וגם לא במדיה החברתית בטוויטר, בפייסבוק, או ברחוב, אלא מלחמה אמיתית. עם נפגעים ועם מתים. אצלנו במחלקות הפנימיות.

"אנחנו מטפלים בכולם - יהודים וערבים, בדווים ודרוזים, נשים וגברים. חילוניים, דתיים וחרדים, ימין ושמאל. מטפלים במחלקות במפקפקי הקורונה וגם בחוששים מהקורונה. בכולם! אנחנו מייצגים את 111 מנהלי מחלקות פנימיות, בהם כ-1,300 רופאים. כולנו החיילים האמיתיים במלחמה הזו בנגיף הקורונה כולנו מגויסים. לו אפשר היה, היו מתייצבים ועוד. וכולנו מעבירים מסר ברור – הפחתת התחלואה תלויה לא רק בנו, הלוחמים, אלא גם בציבור ובהתנהגות האישית שלו - כל אחד ואחת.

"אנחנו רואים את הזלזול במחלה ובמסוכנותה. את העובדה שרבים מדי סביבנו בלי מסכות מיגון, למרות שעטיית מסכות מצמצמת מאוד-מאוד את סכנת ההדבקה. אנחנו רואים התקהלויות באירועים, בחתונות, במפגשים, בתפילות של כל הדתות. אנחנו רואים גם הפגנות המוניות. אנחנו רואים ומבקשים לזעוק מתוך המחלקות, מתוך החפירות – זה גם בידיים שלכם...וכל התפלפלות כזו או אחרת לא מועילה, ורק מזיקה".

"אנו נכונים, רוצים ויכולים להתמודד עם המגיפה. אנו הכוח המרכזי במערכה מול הנגיף, יש לנו ניסיון מצטבר של 7 חודשים אינטנסיביים של טיפול בחולים, לרבות רשתות קשר פנימיות ביננו להיוועצות בדרכי טיפול, תרופות אפקטיביות, מידע על מחקרים רפואיים, ניסיון מעניין מהעולם הרחב ותובנות רבות. אנו מבקשים להעביר מסר מהשטח, מתוך ביה"ח והמחלקות, כאנשי רפואה וללא כל קשר למגדר, לדת או דעות פוליטיות לכלל הציבור באשר הוא: ניתן לצמצם את התחלואה בהתנהגות אחראית יותר של כולנו!! ובכך, ורק בכך, יש לעסוק", דברי אליס.

פתאומיות ובדידות

הד"ר יונה קיטאי, מנהלת מחלקה פנימית קורונה במאיר ופנימאית מעל 30 שנה, מבקשת להפנות את תשומת הלב של הציבור לשתי תופעות הקשורות בתחלואה יוצאת הדופן – הפתאומיות והבדידות.

  • הפתאומיות - לרגע נראה שהכל בסדר ורגע לאחר מכן מתחילה סערה שנגמרת בקריסה נשימתית. גם אחרי 30 שנה במקצוע, המעבר החד הזה קשה מנשוא.

  • הבדידות - ביום יום במחלקה פנימית, שוהה ליד כל חולה משפחתו וסועדת אותו, מגישה אוכל, מורידה לשירותים, מלווה, תומכת. לא כך עם חולי הקורונה. הביקור במחלקה כרוך בסידורים ותיאומים ומיגון וליווי של בן המשפחה, ומתאפשרת שהייה קצרה בלבד לצד מיטת החולה. בין המגעים עם צוות ממוגן ובקושי מזוהה לבין ביקורי המשפחה הנדירים, החולה נותר בודד לנפשו. שוו בנפשכם הורה מבוגר שאין אתם יכולים לסעוד אותו בחוליו, שאתם משאירים אותו לבד במחלקה, זו חוויה קשה לחולה ולא פחות מכך למשפחה".

על רוח הצוות של הפנימאים היא מספרת: "גדי סיפר שהיה הרופא הראשון במארס שפתח את מחלקת חולי הקורונה הראשונה בארץ. הייתה אז תהייה, האם הצוותים במחלקות הפנימיות ייכנסו למערכה בחפץ לב או שרופאים ואנשי צוות רפואי יתחמקו מתוך פחד, פחד מהלא-נודע ומסכנת ההידבקות. לשמחתנו החששות התבדו. יש היענות של 100% מצד הצוות. מה שמוביל אותנו היא עמדה אתית מוצקה והידיעה שהמיגון אפקטיבי.

"הבעיה היא הקושי האדיר שלנו להתמודד עם הגידול המהיר בהיקפי החולים. התגברות התחלואה מעמיסה על המחלקה. הבוקר מצאתי מחלקה מלאה עד אפס מקום. לטפל בחולה קורונה זה הרבה יותר קשה מאשר בחולה ללא קורונה – כל פעולה לוקחת יותר זמן, זה מאמץ אחר כשאת מתמודדת עם קוצר הנשימה שלך עצמך, בתוך המיגון והאדים על משקפי המגן, ועם זאת את מקפידה להיות אנושית וחומלת ומתחשבת, ולהעניק מגע של חסד, למי שחסר באותו רגע ממש את המשפחה, שאינה לצידו".

על הסיבה שבגללה הגיעה למסיבת העיתונאים היא מספרת: "אני כאן היום בגלל התחושה שהציבור לא מבין את חומרת המחלה ואת השלכותיה על הבריאות ועל החיים שלנו. יש ברחוב תחושה מוטעית שזה נגיף 'פוליטי', שיש הגזמה ביחס למחלה. צריך לזכור, שהחולים שמסתבכים ומגיעים לאשפוז, מועדים לסערה מפחידה עם סיכון לקריסה נשימתית פתאומית, ואחריה קריסת מערכות כוללת. הציבור חייב להבין את תפקידו הקריטי, לא פחות מזה, במניעת הדבקה והגעה למצבים האלה.

"קשה לראות חולים שפקפקו וזלזלו והתחכמו, שהאמינו בטעות שהכל קונספירציות וגוזמאות, מידרדרים ומונשמים. וקשה עוד יותר לשאת את הבדידות הזו בעת מחלה כה קשה או חלילה מוות", דברי ד"ר קיטאי.

"תפסיקו להתעסק בסטטיסטיקות!"

הד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקה פנימית קורונה בשרון, תיאר את שמתרחש בתוך המחלקות: "כיום ישנן כ-41 מחלקות קורונה, רובן מחלקות שהוסבו מתוך 110 המחלקות הפנימיות. כאשר מדברים על קריסת מערכת הבריאות, דעו לכם שזהו 'מונח מכובס' "לקריסת מחלקות הפנימית קורונה".

"מחלקות אלו הצילו ומצילות את מדינת ישראל, יום-יום בחצי השנה האחרונה, בשל יכולתן לנהל את הטיפול בחולי הקורונה, הן בתחלואת הקורונה הן בתחלואה הנלווית לה, והן ביכולת ההנשמה הקיימת בכלל המחלקות הפנימיות בארץ. יכולת זו, שאין לה אח ורע בעולם, הצילה ומצילה את יחידות הטיפול נמרץ מפני התמוטטות, ומהווה כלי נוסף ביכולת להנשים חולי קורונה. לצערי הרב, יכולת זו נמתחת בימים אלו עד לקצה הן במספר המיטות בפנימיות קורונה, והן ביכולת הצוות לשאת משא זה לאורך זמן.

"לדאבוננו, המשמעות היא שאם קודם היו 111 מחלקות פנימיות רגילות ובהן 3,850 מיטות אשפוז פנימיות, הרי שכעת נותרו בפועל פחות מחלקות, כי חלק מאיתנו עברו הסבה למחלקות פנימיות קורונה, כך שיש בישראל כיום הרבה פחות מיטות אשפוז ברפואה הפנימית מאשר קודם.

"ברור שזו בעיה קשה, כי היקף החולים השגרתיים שלנו לא יורד. אין פחות סוכרתיים עם סיבוכים במחלה, אין פחות חולים אונקולוגים, שלא נמצא להם מקום במחלקות, או חולים נירולוגים, ובכלל, אנחנו ברפואה הפנימית מהווים משפך בכל בית חולים. אלינו מאז ומתמיד הגיעו כל המאושפזים, שלא נמצאה להם מיטת אשפוז במחלקה הייעודית עבורם.

"התחלואה אצלנו ברפואה הפנימית מגוונת ומורכבת, ובימים אלו של קורונה, התפוסות כמובן חוצות את ה- 100% ובתי החולים מתמודדים עם אתגר מסובך וקשה - היכן לאשפז את החולים, ובעיקר מי יטפל בהם, כי מלכתחילה חסרו לנו רופאים ואחיות ואנשי צוות אחרים. קל וחומר לאחר שנוספו לנו גם חולי הקורונה והצפיפות עולה בקצב מסחרר".

על המחלה עצמה אומר דיקר: "לצערי המחלה הפכה ל'מגפת המספרים'. כל גוף או כלי תקשורת מנסה לתאר בצורה ציורית טוב יותר את מספרי המגפה. בכך הבאנו לקהות חושים של הציבור. מספרים לא מדברים. מספרים לא מתקשים לנשום ומספרים לא מתים, עשינו אולי בלא משים דה-הומיניזציה של המגפה ולכן קל יותר להתעלם מתוצאותיה.

"חייבים להחזיר להכרה ולהפנמה את התוצאות הקשות של מי שחולה, ולהביא להכרה של כל אזרח כמה חשוב הציות להוראות הפשוטות כל כך של מסיכה ושמירה על ריחוק.

"בדיוק כפי שהתקשורת השכילה להראות את הסבל של מי שאיבד את פרנסתו, כך חובה להראות את הסבל של החולים ובני משפחותיהם של אלו שנפטרו לצערנו".

חיזק את דבריו ד"ר גדי סגל, שאמר: "תפסיקו להתעסק בסטטיסטיקות! תפסיקו להתמקד במניין המתים, ולחשב כמה מתו בגלל הקורונה, או עם הקורונה. מה לכל הרוחות זה משנה?! תפסיקו לערבב אמוציות במלחמה הקשה שאנחנו בעיצומה. שימו בשבועות ובחודשים הקרובים את האמוציות בצד. אנשים אינם טיפשים. זה באמת נגיף מקולל וביכולתנו לנטרל את ההידבקות. באנו לא לדבר פוליטיקה. לא לפסוק 'כן סגר? לא סגר?' באנו לקרוא לכם הציבור – בואו יחד נצמצם את התחלואה. מסיכות. ריחוק פיזי. שטיפת ידיים. בואו לא נתקהל – לא בחגים שלפנינו. לא בחודשים הקרובים. בכלל לא. ישנה אמירה חשובה מאוד שנכונה לחגים האלה ולחגים בשנה הבאה: 'בואו נעשה הכל על-מנת שבשנה הבאה, לא יחסר דבר לאיש ואיש מאיתנו לא יחסר'."

מה המגיפה עושה לנו כחברה


ד"ר דיקר התייחס לנקודה שלישית: "בתחילת המחלה הייתי רופא מודאג מאוד ואזרח גאה על התמיכה העצומה שקיבלנו מאזרחי המדינה. היום, בחלוף 6 חודשים, אני רופא פחות מודאג ואזרח מודאג מאוד על מה המגפה הזו עושה לנו כחברה. אנו נתגבר על המגפה ללא ספק, אולם כיצד נצא ממנה כחברה? ההשלכות הרחבות יותר מבריאות פיזית, מטרידות ומדאיגות.

"לכן הישיבה הזו באה לפנות אל אזרחי ישראל כדוברים נאמנה של כלל הצוותים הרפואיים המטפלים בכם במשפחותיכם בקרובכם, אנא תנו בנו אמון ותמיכה, כפי שנהגתם בתחילת המגפה. קיימו את בקשותינו לקיים את כללי הזהירות הנדרשים. כאומה, אנו חייבים להבין כי המגפה הזו הפכה להתמודדות ארוכת טווח ואנו חייבים ללמוד לחיות אתה ולא למות איתה".

תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
עידן יוסף
+ענפי החקלאות נקבעו כענפים חיוניים למשק וימשיכו בתקופת הסגר
22:06 14/09/20  |  עידן יוסף
בהמשך להחלטת הממשלה בעניין הטלת סגר (החלטה מספר 376), מבהיר משרד החקלאות כי ענפי החקלאות השונים על כל שרשרת ההספקה שלהם ומערכות העיבוד ממשיכים להיות ענפים חיוניים למשק גם בתקופת הסגר. על כן ענפים אלו ימשיכו להיות מוחרגים מההגבלות הכלליות, וימשיכו לייצר מזון טרי לציבור.

במשרד מדגישים שעם חתימת נוסח התקנות, יפרסם המשרד הנחיות פרטניות לציבור החקלאים.


+שירות התחבורה הציבורית יפחת ב-50%
20:03 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השירות יסתיים בשעה 22:00 מדי ערב  ▪  השירות הבין-עירוני והרכבות לא יפעלו בסופי השבוע  ▪  מוניות השירות תפעלנה במתווה דומה לזה של האוטובוסים
([צילום: דוברות המשטרה])
+עיריית כרמיאל תמנע כניסת תושבי
הכפרים הערביים לפארקים ציבוריים
20:01 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש עיריית כרמיאל הודיע כי בשל העלייה בתחלואת הקורונה לא יתיר כניסה של מי שאינם תושבי העיר לפארקים העירוניים  ▪  טוען שהצעד אינו מכוון כלפי תושבי הכפרים הסמוכים אלא בהנחיה גורפת, כלשונו
([צילום: יעקב כהן, פלאש 90])
+נתב"ג לא ייסגר בסגר הקרוב
18:30 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תתאפשר יציאת וכניסת ישראלים לישראל דרך נמל התעופה בן-גוריון בהתאם לכללי התו הסגול בטיסות שכבר אושרו, ותתאפשר כניסת עולים חדשים לישראל  ▪  כרטיס טיסה יאפשר ב-4 השעות שלפיה מעבר ללא הגבלת 500 המטרים
([צילום: פלאש 90])
+הנגיף שרוקן את גורדי השחקים
18:14 14/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: הרוב המכריע של העובדים לא חזרו למשרדים, הרבה פחות חוזים נחתמים, חברות מחפשות שוכרי משנה - וענקי הטכנולוגיה נכנסים בגדול
(הסכמי שכירות קצרי טווח [צילום: פרנק פרנקלין, AP])
מצב הקורונה בניו-יורק, 9.9.20 / NBC New York
+נתניהו וכ"ץ הגישו הצעה לתוספת 67% למס הכנסה שלילי
18:08 14/09/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, העבירו לאישור הממשלה הצעת חוק לתוספת של 67% למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לשנת 2020 בעבור החודשים אפריל עד דצמבר, וכן את הרחבת הזכאות למענק הסיוע לעסקים קטנים עבור השתתפות בהוצאות.

על פי התכנית, אם יאושר החוק יתחיל האוצר להעביר מענקים נוספים לפני החגים במאות מליוני שקלים לבעלי הכנסות נמוכות ולעסקים קטנים.
+ההסברה במשבר הקורונה: המל"ל משך את ידיו
17:18 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+משרד הבריאות: ללא סגר, 97% מהישובים
יהפכו בתוך יומיים מירוקים לאדומים
14:50 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר  ▪  האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל
(בדיקת קורונה בבית החולים שערי צדק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+מדינת ישראל ערב ראש השנה תשפ"א, קיץ 2020
14:30 14/09/20  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
מדינה בה רה"מ לא לוקח אחריות על שגיאות אלא רק על הצלחות ("לכו לעשות חיים" בשלב הראשון של הקורונה ולא מדובר בכישלון גם בסגר השני לעומת שלום תמורת שלום עם איחוד האמירויות ובחריין)
(נתניהו. מקעקע רשויות שלטון [צילום: מן הטלוויזיה])
+רשת קלאב הוטל: "סגירת המלונות - צעד לא מידתי"
13:28 14/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מבהירה במכתב דחוף לשרים: מדובר במכת מוות לענף המלונאות בישראל  ▪  לטענת הרשת מדובר ב"פגיעה קשה בזכויות יסוד של בעלי המלונות ושל אזרחי ישראל לנפוש בישראל"
(קלאב הוטל אילת. מכת מוות לענף [צילום: קלאב הוטל])
+"למה שוב סגר? - הביטו סביבכם!"
12:10 14/09/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה
רואים את האישה מולכם ברחוב, שצועדת לקראתכם ללא מסכה על פניה? - בגלל נשים כמוה עלתה התחלואה  ▪  רואים את הבחור על הקורקינט, בשדרות רוטשליד בתל אביב, רוכב ללא מסכה על פניו? - בגלל בחורים כמוהו המגיפה בישראל משתוללת

(הם הם האשמים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+רט"ג: שמורות הטבע והגנים הלאומיים יישארו פתוחים עד יום שישי הקרוב
12:04 14/09/20  |  מירב ארד
רט״ג מעדכנת כי שמורות הטבע והגנים הלאומיים יישארו פתוחים לקהל השבוע עד יום שישי הקרוב כמתוכנן- סגירת השערים בשעה 12.00 והיציאה עד השעה 1300. ניתן יהיה להזמין לינה בחניוני הלילה עד יום חמישי הקרוב, כולל.
+לשכת תיירות נכנסת: "לפרסם את המתווה לכניסת קבוצות תיירים ממדינות ירוקות"
11:07 14/09/20  |  מירב ארד
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל במכתב לח"כ עופר שלח: "אנו מבקשים שתדרוש ממשרד הבריאות לקיים את ההבטחה של פרופ' גרוטו ולפרסם את המתווה לכניסת קבוצות תיירים ממדינות ירוקות". עוד נכתב במכתב לח"כ שלח: "הכוונה לקלוט תיירים החל מחודש נובמבר דורשת הכנות מקדימות כבר מהיום ולשם כך נדרשות התקנות המובטחות. אין זה מיותר לציין ככל שקיים חשש בריאותי כל שהוא, הרי הוא נמצא אצל התיירים שיגיעו מהמדינות הירוקות ובכל מקרה הם אינם מהווים סיכון בריאותי לקהל הישראלי ״האדום״ בינתיים. אנו מבקשים את התערבות הוועדה בבקשה כי תדרוש ממשרד הבריאות לקיים את ההבטחה כפי שנמסרה לוועדת הביקורת בראשותך."

+חודשו ההגבלות על הפעלת שדות תעופה
10:18 14/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוקף ההגבלות - עד ה-7 באוקטובר 2020  ▪  סגן הממונה על בריאות הציבור: מתכוונים לאפשר פתיחת כמה עשרות שולחנות  ▪  נציגי רש"ת: המתווה של משרד הבריאות לא סביר ומדבר על מרחק של 20-30 מטר בין השולחנות - מבקשים פתיחת 40-50 שולחנות
(נתב"ג. לאשר את מתווה הפעלת ההסעדה [צילום: פלאש 90])
+דין הפגנה כדין תפילה
10:11 14/09/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה
דרישה לאכיפה אחידה בימי קורונה  ▪  להתפלל ברוב עם אסור אבל להפגין פוליטיקה מותר בכל מספר
(בדיחה עצובה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+המשטרה סגרה שלושה בתי עסק בת"א שהפרו את תקנות הקורונה
09:35 14/09/20  |  מירב ארד
המשטרה סגרה אתמול (יום א') שלושה בתי עסק, במרכז תל אביב, בגין הפרת תקנות שעת חרום - נגיף הקורונה. מדיווחים שהועברו למשטרה ומהפעילות כפי שעלה בשטח אותרו בתי עסק בהם נתגלו הפרות של תקנות שעת חרום (חריגה מכמות קהל מותרת, הפעלת מקום שאסור בהפעלה, אי שמירת מרחק וכדו). הבעלים של שני מקומות, קיבלו צווי סגירה במקום וכן זומנו לשימוע להיום בפני קצין משטרה ועסק נוסף נסגר בצו למשך חמישה ימים.
+המשטרה פיזרה חתונה ביער השלום בירושלים; הבעלים נקנס
09:04 14/09/20  |  מירב ארד
המשטרה פיזרה חתונה שהתקיימה הלילה באזור יער השלום בירושלים. השוטרים פעלו להפסיק את ההתקהלות ובמקביל רשמו דוח על סך 5,000 שח לבעל המקום.


+חוקי פוסט קורונה להצלת מדינת ישראל
08:54 14/09/20  |  יונתן אורון   |   לרשימה המלאה
ההבדל המהותי בין החברה הערבית לחברה החרדית הוא ההנהגה  ▪  ההנהגה בחברה הערבית רוצה אבל לא יכולה, זאת אומרת משתפת פעולה עם משרדי הממשלה וקוראת לציבור להישמע להוראות אבל אין ברשותה כלים לאכיפה וגם לא נחישות או אומץ חברתי ללכת נגד גורמים חברתיים חזקים בתוך החברה הערבית.  ▪  מצד שני, ההנהגה החרדית יכולה אבל לא רוצה
(לא רוצים [צילום: משטרת ישראל])
+משרד הבריאות: 3,167 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה האחרונה
08:42 14/09/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן 3,167 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה האחרונה. מספר החולים הפעילים עומד על 34,749, מהם 1,056 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 144 מונשמים ו-519 חולים קשה. עד היום מתו 1,019 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל, מתוכם 16 מתים ביממה האחרונה.
+האתגר - להפוך מתחמי משרדים למגורים
08:27 14/09/20  |  ארז כהן   |   לרשימה המלאה
ניתן בהחלט, ובפרק זמן סביר, להסב 3-2 מיליוני מ"ר משרדים, לכ-80-60 אלף דירות לפחות, מה שייצר תוך תקופה קצרה איזון במשוואה בין היצע לביקוש ובדיעבד יצנן את רמות המחירים בשוק הדירות
(תפוח אדמה לוהט [צילום: יח"צ])
+המשטרה והממשלה שוברות שיאי אבסורד
08:03 14/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אולי עכשיו יהיה איזשהו "תו סגול" להפגנות - ותהיו בטוחים שהפרחחים הללו יפרו אותו ושהמשטרה לא תעשה להם כלום - בעוד שהתפילות באוויר הפתוח יתקיימו בקפסולות של 20 איש  ▪  למה? בעיקר משום שהמשטרה לא מסוגלת ולא רוצה להתמודד עם הפרות החוק הללו
למה זה כן [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
למה זה לא [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כל אדם שני בישראל נכלל בקבוצת סיכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ימי הקורונה מחדדים ומקצינים את כל הבעיות המבניות של החברה הישראלית ומראים לנו עד כמה מצבנו כחברה בכי רע. שני מגזרים בחברה הישראלית מוציאים עצמם מהכלל בנושא ההישמעות להוראות הקורונה, החרדים והערבים. הראשון עושה זאת מתוך התנשאות והתנכרות מוחלטת לכלל החברה ותחושת שיכרון כוח פוליטי אדיר מגובה באמונה דתית יוקדת. השני עושה זאת מתוך תחושת חוסר אמון מוחלט בשלטון, תחושה שנטשו אותו ולכן אין לו שום סיבה להישמע להוראות, ובנוסף, מבנה חברתי חמולתי.
14/09/2020  |  יונתן אורון  |   יומני בלוגרים
מנהיגות שוק דיור אסטרטגית נבונה, פירושה לא רק לקדם פרויקטים "על טייס אוטומטי", אלא גם להתאימם לשינוי בנסיבות. בימים אלה ממש, בעיצומה של מגיפת הקורונה, הולכים ומקודמים מיליוני מ"ר משרדים ומסחר בכל רחבי הארץ, ובמיוחד באזור הביקוש, גוש-דן המורחב נתניה-אשדוד.
14/09/2020  |  ארז כהן  |   יומני בלוגרים
כאשר נפוץ השימוש במרגרינה בישראל בשנות ה-50 של המאה ה-20, הורתה הרבנות הראשית שלא להשתמש בה בארוחות בשריות. הנימוק: מראית עין. מי שיראה את הסועד, יחשוד שהוא אוכל חלילה חמאה עם הבשר - וזה כידוע אסור. רק לאחר שנה, כאשר קיומה של המרגרינה היה ידוע לכל, הותר האיסור: שוב אין מראית עין.
14/09/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
מרבית העובדים בישראל (אם לא כולם) מקבלים לפחות פעם בשנה מתנה לחג. חלקם מקבלים תלושי קנייה ואחרים מקבלים תוספת כספית לתלוש השכר. מעטים מאוד עדיין מקבלים מתנה של ממש, כמו פעם. אך מה קורה כאשר המעסיק מצוי בקשיים, כמו רבים בימי הקורונה, ומבקש לבטל נוהג זה?
14/09/2020  |  עו"ד גדי שילה  |   מאמרים
הממשלה אישרה (יום א', 13.9.20) כי הסגר יחל ביום שישי, ערב ראש השנה, ב-14:00 בצהריים, ויימשך שלושה שבועות לפחות - עד אחרי שמיני עצרת. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשעה זו מסיבת עיתונאים. "יש אפשרות שהסגר יימשך יותר משלושה שבועות", הזהיר נתניהו.
13/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
אלי אלון
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il