|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

קורונה - קורונה - קורונה - אי-יאי איי איי

הנייד שלי צוחק ואני מגחך על כל ההודעות שמתקבלות לנייד מהרשימות לכנסת. איזה הבטחות, איזה פתרונות יצירתיים, להבראת המשק והחברה, הבריאות החינוך, בקיצור עשיית מהפך במדינה
17/02/2021  |   אברהם פכטר   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 [צילום: יוסי זמיר/לע"מ]

הקורונה משגעת את כל העולם, ובישראל לקראת הבחירות כולם בונים או הורסים או מנצלים את הנגיף החולני הממזרי, כל אחד לצרכיו.

בעוד נתניהו והליכוד משבחים ומהללים את ראות הנולד וקניית החיסונים שבינתיים כבר מחוסנים במנה השנייה כמעט 3 מיליון איש' האחרים מדברים רק על ניהול כושל, על סגרים וסגירת המסחר, התרבות והשמיים.

בעולם מאשימים את ישראל שיושבת על מחסני חיסון בעוד בעולם ובאירופה חסרים חיסונים והם מחפשים מקורות בנרות.

ואילו בארץ מחפשים בפנסים - מה לא עובד, מה לא פועל ואיך ביבי בורח מהמשפט שכבר החל ופתיחת הסגר מתמהמהת. ועדיין טוענים שהוא מתחמק מהמשפט עם החיסונים.

המשפט החל בסערה ובינתיים בכל ישיבה מתגלים פגמים, ליקויים קשים בניהול החקירה ותחילתה.

ללא אישור בכתב מהיועץ המשפטי - שזה חיוני ומהותי בהתאם לסע' 17 לחוק יסוד הממשלה.

מי שטוען, ויש כאלה, שאישור בכתב מהיועץ, הוא נחוץ אבל לא מהותי, לא עקרוני, לא חובה ואפשר להסתדר בלי, עם אישור רטרואקטיבי או בעל פה, הוא על גבול הבורות המשפטית או על גבול שנאה שמעוורת עקרונות יסוד של שלטון החוק.

עשרות ואולי מאות תיקים נסגרו או זוכו, בשל ליקויים בפרוצדורה. עשרות פושעים, רוצחים, אנסים, ושודדים חמקו מבית הסוהר בשל ליקויים בצווי מעצר, צווי חיפושים, ליקויים או שלא קיימים, ומסדרי זיהוי ליקויים, אז אל תאמינו שפרוצדורה לא חיונית ולפעמים אף מהותית.

ומה עושה גנץ בימים אלה? מנסה לטרפד כל יוזמה של הממשלה, קבינט הקורונה, ומשרד הבריאות כדי להרוויח אולי אולי עוד מנדט, שלא יעביר אותו את אחוז החסימה. כמה עצוב.

צביעות מהי? קורונה קורונה קורונה אי-יאי איי איי בחירות 21, סובבים ונעים סביב הנגיף הקטן. מחד חסידי החיסונים והסגר והאופוזיציה תופסים פוזיציה של מומחים ומבינים וצועקים "כשלון בזיון שוויון", בעוד אלה אומרים לסגור ולצאת, את אלה צועקים לפתוח לפתוח, ולהפסיק למתוח כדי לקושש מנדטים. ההורים בוכים, הילדים חונקים ומחניקים ומתברר לפתע שהם גורם מרכזי בהדבקות, לא הפנסיונרים והלגיונרים אלא הצעירים הנמרצים בבתי-ספר ובערי הספר. ואלה שצועקים קחו דוגמה מטאיוון, ומניו-זילנד - לא אומרים קחו דוגמה מציות, מקיום נוהלים, כי ישראל מקום ראשון בחיסונים ומקום ראשון בהפרות דרך חתונות, מסיבות ולוויות. אז מה עושים? שומרים, מתחסנים ורוקדים כל הדרך אל הקלפי עם הפתק הנכון והנבון.

הנייד שלי מתפקע מצחוק והודעות - הנייד שלי צוחק ואני מגחך על כל ההודעות שמתקבלות לנייד מהרשימות לכנסת. איזה הבטחות, איזה פתרונות יצירתיים, להבראת המשק והחברה, הבריאות החינוך, בקיצור עשיית מהפך במדינה - להתנער מהממשלה הרעה הזאת ולתת צ'אנס לכוחות צעירים כמו הורוביץ, מיכאלי, זליכה. להחזיר את עפר שלח, רון חולדאי, משה
(בוגי) יעלון, ציפי לבני, אולי שאול מופז עם היועץ המזוקן אהוד ברק ונקים מזרח תיכון חדש, כחזונו של שמעון פרס שאמר: בהולוגרמה בארץ נהדרת מפלגת העבודה הנוכחית נראית יותר מתה ממני. ואני אומר: העיקר הבריאות. תנהרו להתחסן ומשם לקלפיות ותצביעו כמו האמא של אשתי שתמיד הצביעה רק בגין... גם הרבה אחרי מות קדושים...

פרוצדורה - חובה
- חוק פרוצדורה ושלטון החוק - כדי למנוע ספק הפרוצדורה היא חלק אינטגרלי ומהותי של החוק, והטוענים שאפשר לעקוף או להמעיט במשקל הפרוצדורה טוענים דברי סרק משפטיים הנשמעים לאחרונה בתדירות רבה מדי ומעידים על בורות מחד והתחכמות מאידך. כדי להבהיר את הנושא - מאות תיקים, החל בעבירות קלות עד פשעים חמורים כולל רצח, נסגרו, זוכו בשל שימוש בפרוצדורה לא תקינה, דוגמת מעצר בלתי חוקי, חיפוש איסוף ראיות או מסדר זיהוי לא תקני, לחץ ועינוי בחקירות, שימוש לא נכון בעדי מדינה או מדובבים בצורה לא חוקית פסילת חקירות וכתבי אישום לעשרות. לכן, כאשר חוק יסוד קובע שיש לקבל אישור בכתב מהיועץ המשפטי לממשלה לפתיחת חקירה נגד ראש ממשלה זאת פרוצדורה מהותית שבכוחה לפסול. כאשר הפרקליטות בתשובה מגמגמת מובכת ומחפשת מוצא מפולפל ולא אמין זאת פגיעה בשלטון החוק. למה הדבר דומה? לרץ שפוסל ביציאה טרם נשמעת יריית הזינוק. במקרה של נתניהו, כפי שהיה בבית משפט, הפרקליטות פסלה, מעדה ורצה מהר מדי לפני מתן אות הזינוק. כל ניסיון לחפות או לעקוף את סדרי המשפט רק מצביע על הלהיטות שהייתה ועודנה קיימת בהגשת כתבי אישום שחלקם לא מבוססים, לא ראויים לדיון בבית משפט ובעיתוי בעייתי ומגמתי. בנסיבות אלה הטענות להגנה מן הצדק נשמעות אמינות ביותר.

נתניהו מסתער על המשפט - הפתעה: נתניהו לא בורח ממשפט אלא מסתער עליו. כשאני שומע את מיטב פרשנינו בטלוויזיה אני מגחך להנאתי ורץ לשתות תה צמחים כאות הזדהות על עומק הפרשנות החוזרת על עצמה כבר שלוש שנים של חקירות הדלפות של דפי כורש נקודתיים: לפי חוק הבחירות כל מפלגה מקבלת זמן מסך מוגבל לפי גודל המפלגה. במשפט שהחל ביבי מקבל זמן מסך בלתי מוגבל, עם הפנים, עם הגב, עם הפרקליטים, עם המתנגדים ועם הפרשנים, והמסקנה הסופית - האהדה אליו עולה, המנדטים זורמים וכוחו לא נחלש למרות מאמצים רבים, זאת כי האפקט של הרדיפה והטחינה החוזרת של נאשם עם שלושה כתבי אישום פועל הפוך על חלק גדול מהציבור וכדי להרגיע כדאי להצביע שהמשפט יגמר הרבה אחרי גמר הבחירות ולדעתי לקראת גמר הקדנציה או אחריה. לכן ככל שירדפהו וישמיצהו כן יפרוץ וכוחו יגדל. ראו הזהרתיכם!

ונקודה לסיום: כל יום אנו שומעים: קחו דוגמה מטאיוון, מאוסטרליה, ובעיקר ניו-זילנד. ובכן בניו-זילנד נמצאו 3 אנשים חולים בקורונה - ראשת הממשלה הטילה סגר על כל העיר אוקלנד ל-4 ימים. עכשיו תארו לכם אצלנו 5 או 50 או 500 חולים ומטילים סגר על ת"א, חיפה, באר-שבע. איזה צרחות, מרד, פוליטיקה, בחירות - זו ישראל!!!

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  17/02/2021   |   עודכן:  17/02/2021
עו"ד אברהם פכטר
+מזכירי קלפי - רק מגיל 21
17:54 17/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סולברג: הגבלת הגיל אינה פגיעה בחופש העיסוק ובזכות לשוויון, משום שמדובר בעבודה נדירה ליום אחד ויש מספיק תפקידים אחרים בתשלום שניתן למלא כבר מגיל 18
(עבודה שאינה "בסיס לחיים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+סער נגד בנט: צבוע, מתנשא ומכפיש
17:32 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב נוקב ליו"ר ימינה, כתב: "אתה ואנשיך תוקפים אותי ואת תקווה חדשה מיום הקמתה באופן חסר מעצורים. ללא בושה, אתה מדבר על 'פקידים' ומשקר על 'עריקים'"  ▪  "לא הבאת שום 'פרנסה וביטחון לאזרחי ישראל'. אתה עסוק רק בשיווק וביח״צ ובזה אתה מצוין"
גדעון סער [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סמוטריץ' יוכל להשתמש בשם "הציונות הדתית"
15:38 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קבע כי משם הרשימה לא ניתן להסיק כי היא הרשימה היחידה המציגה עצמה כאילו היא היחידה שמייצגת את ציבור הציונות הדתית  ▪  הציונות הדתית: שמחים שהעתירה הקנטרנית נדחתה
קרב הכיפות [צילום: יח"צ]
+ליברמן על בנט: "מצג שווא של פוליטיקאי נאור וליברלי"
15:04 17/02/21  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שלח מכתב פומבי ליו"ר ימינה. במכתבו לנפתלי בנט, טען ליברמן כי זכות הציבור לדעת מה עמדת ימינה בשורה של נושאים, רובם בנושאי דת ומדינה.

"אי אפשר להציג מצג שווא של פוליטיקאי נאור וליברלי בלי להבהיר באופן חד-משמעי האם מפלגת ימינה תתמוך או תתנגד לחוקים", כתב ליברמן כשהוא מכוון לחוק נישואים אזרחיים, לחוק סמכות גיור לרבני ערים, לחוק התניית מימון למוסדות חינוך חרדיים בלימודי ליבה, החוק הצרפתי וחוק שימנע ממועמד עם כתב אישום להרכיב ממשלה.
+גדעון סער קידם כתבות נגד בנט
14:58 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חדשות 12: רשימת תקווה חדשה מימנה קמפיין פרסומי שלילי נגד יו"ר ימינה ברחבי הרשת  ▪  תקווה חדשה: "הגיע הזמן לחשוף את פרצופו האמיתי"
([צילום: פלאש 90])
+כהנא על העדרות הליכוד: לגיטימציה לתומכי טרור
14:11 17/02/21  |  עידן יוסף
חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) תקף את הליכוד על העדרותו מההצבעה על פסילת חברי הרשימה המשותפת ורע"ם, ואמר כי הניסיון לגרד עוד כמה אלפי מצביעי המגזר הערבי אינו מצדיק שיתוף פעולה עם תומכי טרור. לדבריו, הלגיטימציה שהעניק הליכוד להיבה יזבק, לסמי אבו שחאדה ולמנסור עבאס ייזכרו לדראון עולם כאחד הרגעים המבישים של הליכוד בראשות נתניהו". כהנא נמנע מלגנות את יתר מפלגות הימין (מלבד הציונות הדתית) שנעדרו או נמנעו בהצבעה.
+נדחתה הבקשה לפסילת הרשימה המשותפת
12:46 17/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הבחירות דחתה את הבקשה לפסול את הרשימה המשותפת  ▪  הליכוד, שס, תקווה חדשה וישראל ביתנו נעדרו מן הדיון  ▪  פרקליטת המשותפת בדיון: "אנחנו לא קוראים לאסירים מחבלים"  ▪  אוסאמה סעדי לבן-גביר: "אתה תקבל את תיק המשפטים. בן-גביר: "שמח שאני הסיוט שלכם"
ח"כ אוסאמה סעדי [צילום: מן הטלוויזיה]
+הליכוד: "המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה ולא נישען עליהם בשום דרך"
11:22 17/02/21  |  מירב ארד
הליכוד בתגובה להחלטה להיעדר מהצבעה על פסילת הרשימה המשותפת ורע"ם: "המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה שלנו ולא נישען עליהם בשום דרך כי הם תומכי טרור. בכל בחירות הליכוד מצביע נגד הרשימה המשותפת, בג"ץ תמיד מכשיר אותה והמשותפת מנצלת את ההצבעה כדי להתחזק ולהביא קולות. הפעם הליכוד יקח את הקולות של אזרחי ישראל הערבים כי נמאס להם לבזבז את הקולות שלהם על מפלגות שיושבות באופוזיציה ולא עושות למענם כלום".
+נציגי תקווה חדשה וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה על פסילת מראענה
11:20 17/02/21  |  עידן יוסף
נציגי תקווה חדשה (זאב אלקין מדרך ארץ) וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה על פסילת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה. עו"ד איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) מסר בתגובה: "מאכזב"
+הצטרפו לשידור החי: דיוני בקשות פסילות עוצמה יהודית נגד רע"ם
11:09 17/02/21  |  

+כן ולא
09:44 17/02/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
איך מרצים את כל המחנות בעם מבלי ליפול במלכודת? תשאלו את בנט וסער, המתמודדים על ראשות הממשלה  ▪  העיקר הכסא  ▪  ולקינוח פסוקו
(בנט. מקושש קולות [צילום: מן הטלוויזיה])
+ועדת הבחירות פסלה את אבתיסאם מראענה
09:21 17/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ההחלטה הסופית תתקבל בבית המשפט העליון שצריך לאשר את ההחלטה בהרכב מורחב  ▪  מעוזיה סגל העותר נגד אבתיסאם מראענה משך את העתירה  ▪  ח"כ קרעי: "פסילתה אולי תתהפך בבג"ץ, אבל לנצח תהיה אות קלון למפלגת העבודה"  ▪  הליכוד החליט לא להשתתף בדיון לפסילת הרשימה המשותפת ורע"ם
(אבתיסאם מראענה [צילום: יוסי זמיר/לע"מ])
+עובדי הקלפיות יהיו ממוגנים ביום הבחירות
08:17 17/02/21  |  איילת פישביין   |   לרשימה המלאה
ועדת הבחירות המרכזית הודיעה ש100 אלף עובדי יום הבחירות לא יחויבו בלקיחת חיסונים נגד קורונה. כל העובדים יהיו ממוגנים, יוקמו מחיצות פלסטיק שקופות בין עובד לעובד ומשטח ההצבעה יעבור חיטוי אחרי כל מצביע
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קורונה - קורונה - קורונה - אי-יאי איי איי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמעד
18/02/21 12:38
2
בני בנקר
18/02/21 16:57
3
בני בנקר
18/02/21 17:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
אוטוטו נקרא בסיום מגילת אסתר, שמרדכי רצוי לרוב אחיו. מכאן הסיקו חכמינו שאי אפשר לרצות את כל העם. אבל נראה שיש מי שמתיימרים להנהיג את העם שלא שמעו על כך.
17/02/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
ועדת הבחירות המרכזית נעתרה (יום ד', 17.2.21) לבקשתו של עו"ד איתמר בן-גביר לפסול
17/02/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
למרות שבשאלוני הקבלה לעבודה ביום הבחירות נשאלו המועמדים אם התחסנו נגד קורונה, ההתקבלות לעבודה אינה מותנית בלקיחת חיסונים. שאלת ההתחסנות נכללה בשאלוני הקבלה לעבודה אבל הדבר נעשה ורק על-מנת שוועדת הבחירות המרכזית תוכל לקבל תמונת מצב. כך מסר גיורא פורדס דובר ועדת הבחירות המרכזית.
17/02/2021  |  איילת פישביין  |   חדשות
רשימת ימינה בראשות נפתלי בנט נחלשת (יום ג', 16.2.21) בסקרי ערוצי הטלוויזיה, ובמקביל תקווה חדשה בהנהגת גדעון סער אינה מצליחה להמריא. אילו הבחירות היו נערכות היום, הייתה התפלגות ההצבעה כדלהלן:
16/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש (ג', 16.2.21) לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת את חוות דעתו בנוגע לבקשת עוצמה יהודית ועו"ד איתמר בן-גביר לפסול את מועמדת מספר 7 במפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, מהתמודדות לכנסת.
16/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il