|   15:07:40
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

החינוך הדיגיטלי: מה מבטיחים הפוליטיקאים ומה נעשה בפועל

כשזה נוגע לתחום החינוך הדיגיטלי יש לפוליטיקאים מילים כמו חול, אבל לא תמיד יש מה לאכול ברב שיח שערכה מערכת אנשים ומחשבים פרסו חלק מהם את התוכניות שלהם ושל מפלגותיהם השאלה היא האם הם יבצעו אותן
21/02/2021  |   יהודה קונפורטס   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
החינוך הדיגיטלי – במרכז הפאנל שערכה מערכת אנשים ומחשבים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

רצון טוב
אם מזקקים את ההבטחות של הרצים לכנסת רואים שיש רצון טוב וקיימת הבנה שהפערים בחברה הישראלית, כולל במערכת החינוך, לא יכולים להימשך. השאלה היא מה יהיה אם וכאשר הם יגיעו לעמדות השפעה.

ביום א' הקרוב יחזרו תלמידי כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב ללימודים סדירים, פחות או יותר. לעומתם, תלמידי חטיבות הביניים וכיתה י' יישארו בבית וימשיכו ללמוד מרחוק. אלא שגם בינם, כמו בכל שכבות הגיל, יש הרבה תלמידים שאין להם אפשרות ללמוד מהבית, כי אין להם גישה לאינטרנט ולחלקם אפילו אין מחשב כלל.

בדרך כלל, התלמידים האלה מגיעים מהפריפריות החברתיות והגאוגרפיות של החברה הישראלית. הפערים בחינוך בין הפריפריה למרכז ובין העשירונים התחתונים והעליונים לא החלו עם הקורונה, אבל התרחבו עם הגעתה, בגלל המעבר החד שעברה המערכת ללמידה מרחוק. על-רקע המציאות העגומה הזו זזימנה השבוע מערכת אנשים ומחשבים נציגי מפלגות שרצות לכנסת בבחירות הקרובות, וביקשה לשמוע מהם כיצד הם מתכוונים לפעול לצמצום הפער הזה, ועל הדרך להבין למה הם לא עשו את זה עד היום (אלה מהם שהיו בכנסת).

היוזמה לפאנל באה מצד קרן אתנה, בראשות אורי בן ארי, הנשיא והיזם שלה. הקרן פועלת מזה 14 שנים להעצמת מעמד המורים, על-ידי חלוקת מחשבים וארגזי כלים דיגיטליים לעשרות אלפים מהם. ליוזמה שותפים משרד החינוך, בנק מסד, הסתדרות המורים ותורמים מהארץ ומחו"ל. אלא שעצם הפעילות של קרן אתנה, שזכתה לשבחים מצד המשתתפים בפאנל, היא דוגמה בולטת לאוזלת ידה של הממשלה. כיצד ייתכן שבמאה ה-21, מורים נדרשים להביא כלי עבודה מהבית, ולאלה מהם שקיבלו מחשבים, הם הגיעו כתוצאה מיוזמה פרטית?

המשתתפים בפאנל גילו בקיאות בבעיות שיש למערכת החינוך ובכשלים שמובילים לפער הדיגיטלי. בפסקאות הקודמות הוזכרה העובדה שלא לכל התלמידים והמורים יש מחשבים, אבל יש כשל ש"מסייע" לא פחות להרחבת הפער הדיגיטלי: העדר תשתיות אינטרנט. כך נמנע החיבור לרשת בישובים מרוחקים, במגזר הערבי ובמקומות נוספות. נכון שמשרד התקשורת החל במהלך של פרישת סיבים אופטיים גם ביישובי הפריפריה - מהלך שקורם בימים אלה עור וגידים - אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי. היטיב להגדיר זאת ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, שהשתתף באירוע, שאמר: "המדינה העבירה את התלמידים והמורים לזום, רק שכחה לברר למי יש מחשב ולמי אין". המצע של יש עתיד כולל סעיפים שקשורים לצמצום הפער על-ידי הפניית משאבים מתאימים כדי שלא יהיה ילד ולא מבוגר שיישאר בלי גישה למחשב ולאינטרנט.

דיבורים ותוכניות זה יפה, ויש עתיד היא לא המפלגה היחידה שמתייחסת לכך, אבל מה עם מעשים? בודדים עשו עד כה משהו על-מנת להתמודד עם הבעיה, ויש להניח שזה לא ישתנה אחרי הבחירות. היטיב לנסח זאת ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו: "יש הרבה שיח על הדיגיטציה, אבל יש מעט מאוד תוכניות אופרטיביות ליישום".

מי שהובילה את הביקורת על הממשלה בכל מה שקשור לתפקודה בקורונה הייתה ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"רית ועדת הקורונה. ח"כ ביטון - דוקטורית לחינוך שלפני שהצטרפה לפוליטיקה עסקה במקצוע זה - פרשה מהליכוד וחברה למפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, והיא מועמדת מטעמה לתפקיד שרת החינוך. לדעתה, לא מספיק לתת מענה רק לעניין התשתיות ולעמוד ביעד של מתן מחשבים לכל התלמידים והמורים. אתגרים נוספים שצריך לעמוד בהם אלה הכשרת צוותי ההוראה והתאמת תכני הלימוד לעידן הדיגיטלי, על-מנת שיוכלו להכשיר את דור העתיד.

דובר נוסף באירוע היה פרופ' ירון זליכה, שעומד בראש המפלגה הכלכלית. הוא אמר שהתוכניות שמוצעות הן טובות, אבל אם לא יהיה להן תקציב הן לא יצאו לפועל. המצע של מפלגתו כולל תוכנית להשקעות בתשתיות, שיסייעו לא רק להעצמת החינוך אלא לצמיחת המשק כולו. אחד הסעיפים בו הוא צמצום מספר התלמידים בכיתות ל-18. ברור שיש לזה השלכות תקציביות, אבל ממשלה שתשים את החינוך בראש סדר העדיפות תדע למצוא את המשאבים לכך.

ח"כ קטי שטרית מהליכוד, בעברה סמנכ"לית פיתוח עסקי בקרן הון-סיכון, הסכימה שלמרות הפעולות הרבות שהממשלה ביצעה להעברת מערכת החינוך לדיגיטל, עדיין יש הרבה מה לעשות, והצהירה שבדעתה להילחם על כך בכנסת הבאה. יזהר שי, עד לא מזמן שר המדע והטכנולוגיה, אמר שיש לסנכרן בין כל המשרדים שעוסקים בחינוך ובצמצום הפער הדיגיטלי, ובעיקר לבזר סמכויות לרשויות המקומיות ולגורמים נוספים. דובר נוסף היה השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון מכחול לבן, שדיבר על המהפכה החינוכית והדיגיטלית שאותה הוביל בירוחם, בעת שהיה ראש המועצה - מהפכה שראויה לחיקוי בכל הארץ.

אם מזקקים את כל ההבטחות של הרצים לכנסת רואים שיש הרבה רצון טוב וקיימת הבנה שהפערים בחברה הישראלית, כולל במערכת החינוך, לא יכולים להימשך, לפחות לא ברמות הקיימות כיום. השאלה הגדולה היא מה יהיה אם וכאשר הם יגיעו לעמדות השפעה בממשלה או בכנסת, ועד כמה הם ייאבקו כדי לשנות את המציאות. כדי לדעת את התשובה נצטרך להמתין עד אחרי ה-23 במרץ.

תאריך:  21/02/2021   |   עודכן:  21/02/2021
יהודה קונפורטס
+אבתיסאם מראענה הצביעה בפעמיים האחרונות למשותפת
21:41 21/02/21  |  עידן יוסף
מועמדת מס׳ 7 ברשימת העבודה הצביעה לרשימה המשותפת בפעמיים האחרונות, ואף תיעדה עצמה עושה זאת (חדשות 12). מוקדם יותר היום פנה גיל ביילין, מספר 10 ברשימת העבודה, לאבתיסאם מראענה וכתב: תפרשי מהרשימה, את גורמת נזק למפלגה. רבים פונים אלי שלא יצביעו ״אמת״ בקלפי בגללך (ynet).
+משפט ההיסטוריה
19:44 21/02/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
יש מתווה: יאיר לפיד או גדעון סער יתחייבו בפני הפרופסור ירון זליכה, שכישוריו רבים ועקשותו אינה נופלת מיכולתו המקצועית כי אם ישתתפו בקואליציה ובממשלה הוא יהיה שר מטעמם
(סער. יתחייב [צילום: פלאש 90])
+כ"ץ מתעלם מהייעוץ המשפטי בגיבוש התוכנית הכלכלית
17:48 21/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שלמרות שעבר חודש מן ההודעה על התוכנית - רק שניים ממרכיביה הגיעו לשולחנו  ▪  מזהיר מפני כלכלת בחירות שמטרתה "תעמולה או השגת יתרון בלתי הוגן למפלגה או מועמד"
(כ"ץ. דרושים ריסון ואיפוק [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+הודלף קישור הרישום לעבודה בספירת הקולות
15:15 21/02/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קישורית הרישום, דלפה טרם תחילת הרישום הפומבי לתנועת "אם תרצו", אשר הפיצה אותו בין תומכיה  ▪  כמאה איש הצליחו להירשם לתפקיד סופרי הקולות של המעטפות החיצוניות  ▪  ועדת הבחירות המרכזית: כל הנרשמים נחסמו לעבודה בכל תפקיד בוועדה  ▪  עו"ד עדס: ""רואים בחומרה את האירוע"
(אורלי עדס. אירוע חמור [צילום: מן הטלוויזיה])
+יקום מי שמרוצה מהפוליטיקה ומהפוליטיקאים
13:59 21/02/21  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
מה שעגום בכל האמור הוא שלא נראה לדבר סוף  ▪  למרבה הצער והבושה איבדו הפוליטיקאים כל בושה ורובם הגדול רואים את טובת עצמם והקריירה הפוליטית שלהם כדבר העיקרי
(נתניהו. מפר סדרתי של הבטחות [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90])
+שם הרשימה לשחרור יגאל עמיר נפסל בוועדת הבחירות
13:59 21/02/21  |  מירב ארד
בהמשך לדרישת מפלגת העבודה, שמה של רשימת יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, נפסל בוועדת הבחירות פה אחד. בהודעת הסיעה נכתב כי "עצם קיומה של רשימה זו הוא כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית, בהיות תכליתה המרכזית - שחרורו ממאסר של רוצח ראש הממשלה ויושב ראש מפלגת העבודה יצחק רבין".
+פקודת בריאות העם
11:39 21/02/21  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - בדבש טובלת, משיתים עלינו, אבנים הורגות, מעילה בתפקיד, לא-מתחסנים ומאוסלו ל"חומת מגן" והלאה  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
(חשוב לחייב [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+סער: הסרטון של בן-גביר מוקצן ומתלהם; עוצמה: סער מייעד למראענה תפקיד שרה
11:23 21/02/21  |  עידן יוסף
יו״ר תקווה חדשה גדעון סער קושר בין הסרטון של עוצמה יהודית לנתניהו: ״הסרטון המוטרף של בן-גביר ובו זילות השואה הוא רק דוגמה לשיח מוקצן ומתלהם. זה בדיוק אחד הדברים שדורשים שינוי: השיח בינינו. שיח אחר לא יהיה כאן אם נתניהו, שחתם על הסכם עודפים עם בן-גביר, יישאר. להפך: בן-גביר יהיה בעמדת השפעה אם נתניהו יישאר בשלטון".

מעוצמה יהודית נמסר: "מפלגת גדעון סער משום מה לא הצטרפה לבקשת הפסילה שהגשנו נגד אבתיסאם מראענה. כנראה שזה בגלל תפקיד השרה שסער מייעד לה בממשלה שהוא חולם להקים – ושבזכותנו תישאר בגדר חלום בלבד".
+מיהו נאור
08:03 21/02/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
מפלגת העבודה - מרצ ב - היא מפלגה של אישה אחת, מרב מיכאלי, ושורה של דמויות מפוקפקות  ▪  אז לפני שאתם מטילים בקלפי פתק העבודה, זיכרו במי אתם בוחרים לנציגי הציבור הבאים שלכם ושלנו  ▪  מישהו עוד זוכר את השם מפא"י ההיסטורית?  ▪  ולקינוח פסוקו
(שפע. הכל פוליטיקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החינוך הדיגיטלי: מה מבטיחים הפוליטיקאים ומה נעשה בפועל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
מפלגת העבודה - מרצ ב - היא מפלגה של אישה אחת, מרב מיכאלי, ושורה של דמויות מפוקפקות אז לפני שאתם מטילים בקלפי פתק העבודה, זיכרו במי אתם בוחרים לנציגי הציבור הבאים שלכם ושלנו מישהו עוד זוכר את השם מפא"י ההיסטורית? ולקינוח פסוקו
21/02/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, הצהיר כי התנאי שיציב להצטרפות לקואליציה הוא השקת תוכנית כלכלית שתכלול הורדה של 15% במס ההכנסה והורדה של מס החברות ל-15%, וקיצוץ משרדי ממשלה מיותרים.
20/02/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
אין לי בעיה להודות: למן היום הראשון שלו בפוליטיקה, לא אהבתי את מעשי התחמנות הפוליטית של נפתלי בנט. זה התחיל ב-2013. הוא כרת אז "ברית אחים" עם יאיר לפיד וגרם לבנימין נתניהו להושיב במשרד האוצר בנאדם טיפש שרכש את השכלתו הפורמלית באולפני הטלוויזיה. המפלגות החרדיות הושארו בחוץ, למגינת ליבו של נתניהו, מהלך שעליו הוא הצטער מהר מאוד.
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד טלפן השבוע לאיים על אחד מראשי תנועת חב"ד. על-פי הדיווח של נחום ברנע בידיעות אחרונות, אמר לפיד: "אם תתמכו במפלגה של סמוטריץ' ובן-גביר [הציונות הדתית, ע.י.], אני ארדוף אתכם".
19/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר ייחודי שנערך בקרב קבוצה ממוקדת של מתלבטי הצבעה מצא כי רובם נוטים להצביע לגוש "רק לא ביבי". הסקר נערך בידי מנחם לזר עבור ערוץ כנסת.
18/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il