|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שוד מזוין

כיוון שחיי שחורים נחשבים בארה"ב יותר מכל חיים אחרים, ולשחורים היום מותר לעשות מה שעולה על רוחם (לדוגמה, הם לא צריכים לצאת עם מסיכה, כי הווירוס מבין שהם שחורים וצריכים להתייחס אליהם כראוי), המשטרה התמהמה בכוונה תחילה
12/03/2021  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
לשחורים מותר [צילום: AP]

צהרי היום בעיר בורלי הילס. רחוב המסעדות, קנון דרייב, הומה מאדם. במסעדה הפינתית איל פסטיו, כרגיל, צריך להמתין בתור על המדרכה - הכל מפוצץ. אף פעם לא הבנתי מה אנשים מוצאים בישיבה אחד על השני, דחוקים, או על הרחוב כשתנועה בלתי פוסקת עוברת שם. האם זו השמש? זה ודאי לא האוכל - הוא טוב, אך לא מיוחד, והמחירים בשמיים. אך לאיש לא חסר, וכנראה טוב לראות ולהראות.

רופא השיניים שלנו שמשרדו משקיף ממול ירד לארוחת צהריים. הוא מוכר ומוערך בעיר, ושועי העיר וקברניטיה הם מהפציינטים שלו. בשולחן לידו יושב ישראלי, איש גדול ממדים, והוא עונד על ידו שעון ששוויו כארבע מאות אלף דולר. למסעדה מגיעים שלושה בחורים שחורים. הם עוברים שולחן שולחן, עד שהם מגיעים לשולחן הסמוך לשולחן רופא השיניים. הם דורשים את השעון. הישראלי מתרומם, הוא אכן גבה קומה עד מאד. מתפתח ריב, האקדח נופל, כדור נפלט והוא פוגע באישה בשולחן אחר. השודדים האמיצים נסים כל עוד נפשם בם.

בינתיים רבים מהסועדים מחייגים 9-1-1, מוקד החרום של העירייה. המשטרה נמצאת מרחק שלושה רחובות, ובעיר בורלי הילס ידוע שצוות החרום (משטרה, אמבולנס ומכבי אש) מגיעים לכל מקום בעיר תוך פחות מארבע דקות. בשנים האחרונות, גאוות שתי המחלקות (משטרה, מכבי אש) היא שזמן המענה ירד לפחות משתי דקות. כיון שהמשטרה אינה מוגבלת רק לבנין המשטרה אלא נמצאת בפריסה תמידית בשטח, וכיון ששוד מזוין וירי יוצאי דופן לחלוטין בעיר בורלי הילס, הסועדים מצפים שכוחות מיוחדים יגיעו עכשיו, תכף ומיד, יצילו אותם מכל סכנה בה הם אולי נתונים ויחזירו את הסדר על-כנו.

המשטרה מבוששת לבוא. הדקות חולפות - אחת, שתיים, שלוש, ארבע, חמש, שש, שבע. במקום פנדמוניום. פחד אחז בנוכחים. עיתון מקומי יכתוב אחר כך שישראלי גדל מידות קם הוא גם להציל את הסועדים, אך הסיפור כנראה הפוך מהמציאות, נראה שמישהו (ישראלי?) נס משם כל עוד נפשו בו. בשעת חרום, נראה שהזמן פוסק מלכת, ושבע דקות שקולות לעולם ומלואו.

לא יעבור זמן רב אחרי שהשודדים נסו, ומפקד המשטרה יוציא הודעה לתקשורת בה הוא מתגאה על זמן תגובה של פחות מדקה! אלא שאם ההודעה נכונה, תשעים אנשים שהיו שם "תוך כדי" ודאי משקרים או הוזים. כיון שאותו רופא שיניים אינו איש פשוט, וכולם רוצים ביקרו, וכיון שהוא ישב בדיוק ליד השולחן במרכז העניינים, חברת מועצת העיר וראש העיר לשעבר מתקשרת אליו. "הכיצד ייתכן שמרכז החרום לא הזניק את המשטרה מיידית"? הוא שואל, והיא עונה "היה כזה לחץ של שיחות, שעד שהמנהלת של המסעדה הצליחה להגיע למוקד החרום, לקח הרבה מאוד זמן". ברור לשניהם שמשהו מאוד לא בסדר, וכך מתחילות הספקולציות. אנשים לא טפשים שואלים את עצמם, מה קרה פה?

מסתבר שהשודדים עקבו אחרי אותו סוחר מזה זמן. דבר זה קל מאוד לבסס, שכן בכל רחובות העיר מאות מצלמות אבטחה מרושתות למרכז במשטרה וטכנולוגיה פשוטה יכולה לזהות אותם מערמת שחת של חודשים של וידאו. כשהשודדים הגיעו למסעדה, הם דילגו על כל הסועדים, כשהם מחפשים דווקא אותו. לאחרים היו שעוני רולקס ושאר תכשיטים יקרים, אך השודדים היו ממוקדים. כמו-כן, ברור שהם היו שלומיאלים מוחלטים, שכן אולי מהתדהמה של תעוזת הנשדד, האקדח נפל וכדור נפלט, והאנדרלמוסיה פרצה, כך שהם נסו על נפשותיהם.

בתדרוך של ה-FBI לפני שנים רבות מאד, הסביר הסוכן הבכיר ששודדי בנקים לרוב הם טיפשים לחלוטין, והם בוחרים סניפים ליד דרכי גישה עיקריות לכבישים מהירים. כמעט כל מקרי השוד מפוצחים מהר מאוד והשודדים נתפסים ומוכנסים לכלא. כנראה שכאן המקרה לא יהיה שונה, שכן הענין מדגדג מאוד את המשטרה וחברי המועצה - בורלי הילס מושכת תיירים ומבקרים, כמו גם קונים מאוד עשירים (סינים, סעודים...) והיא לא יכולה להרשות לעצמה שתדמיתה תוכתם. כרגע, אל דאגה! המשטרה ערכה חקירה שנמשכה כמה שעות, מהלכה היא סגרה את הרחוב לתנועה (למען הרושם כמובן), וכבר למחרת הכל המה מחדש. רק צוותי הטלוויזיה מסרבים לעזוב, כה פיקנטית הידיעה שמשהו קרה בבורלי הילס.

נשארה השאלה למה. איך קרה שבעיר המתגאה על זמן תגובה הקצר ביותר מארבע דקות, אולי כדי מחצית או יותר, לקח למשטרה - מהטובות והמפורסמות בארה"ב - יותר מכפליים זמן להגיע. הסברה היא כלדקמן: כיון שחיי שחורים נחשבים בארה"ב יותר מכל חיים אחרים, ולשחורים היום מותר לעשות מה שעולה על רוחם (לדוגמה, הם לא צריכים לצאת עם מסיכה, כי הווירוס מבין שהם שחורים וצריכים להתייחס אליהם כראוי), המשטרה התמהמה בכוונה תחילה. אם הם היו מגיעים כצפוי, כנראה היה מתפתח קרב יריות, ואולי אחד השודדים היה נפגע או אפילו מת. אם זה היה קורה, המשטרה כמובן הייתה אשמה, כי הם "דוקא נטפלו לשחורים"! מהומות היו פורצות בכל רחבי ארה"ב, כי בבורלי הילס, עיר של יהודים (שכולם לבנים כמובן, וכולם לפיכך גזעניים ושונאים), נהוג לירות להנאה בשחורים צעירים, רק בגלל צבע עורם ובגלל שהם נכנסו למסעדה, כמו כל אחד אחר, ורק היו לבושים עם כובעונים. אכן ואכן, יש ללמד את בורלי הילס לקח, חייבים להעניש אותה, ואיתה גם את כל היהודים באשר הם, ואיתם גם את כל הלבנים בארה"ב, כי הם כולם אשמים! זה הלך הרוח הרווח היום בארה"ב.

בארה"ב של היום, השחורים עונדים את התלאי הצהוב בגאווה, ודורשים מכולם להשתחוות, לשלם להם פיצויים, לבקש סליחה, ללקק את נעליהם, לקנות רק מהם, לקחת לעבודה רק אותם, ולעזאזל כל הלבנים!

אם המשטרה למדה לקח מהפרעות שקרו במאי וביוני אשתקד, הלא הוא זה: ראש קטן! איש לא יגן עליכם אם תבצעו את תפקידיכם ותמלאו את משימותיכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר. אתם תמצאו אשמים. האחראים יפקירו אתכם. בדיוק כפי שעשה ראש העיר שמצא זמן להתראיין בטלוויזיה כשמתפרעים זרקו בקבוקים ושאר חפצים על השוטרים, לאחר שהעוצר נכנס לתוקף, ועל השוטרים נאסר לעשות דבר. כמה שעות לפני כן המפגינים השלווים פרצו לחנויות פאר ברחוב רודיאו דרייב, והמשטרה עמדה מרחק מטרים ספורים ולא עשתה דבר. ראש העיר וחבר מרעיו החליטו שכך טוב.

כשבעלי עסקים התקשרו בבהלה למשטרה או לחברי המועצה, נאמר להם שהעיר לא יכולה לעשות דבר. שכל זמן שהם לא בעסק (כמעט כל העסקים היו סגורים, שכן היה זה סוף השבוע, קרי ימי שבת וראשון), יקרה מה שיקרה - התכולה היא בת תחליף. בסוכנות מרצדס, לדוגמה, ניסו לגייס את מפקד המשטרה הקודם, כי הם ידעו שאצלו ותחת פיקודו לא היה קורה דבר כזה. בניגוד גמור, ראש העיר הנוכחי, עורך דין יהודי, מאמין בחופש הדיבור וההתבטאות, הן של המפגינים-בוזזים, והן שלו - לפיכך הקדיש כל כך הרבה זמן לראיונות בערוצי הטלוויזיה הלאומית.

מה באמת קרה לאחר אותן פרעות וביזה? דבר מאוד מעניין. "חיי שחורים נחשבים" והמקומיים החלו לשים לב ששחורים מגיעים לחנויות הפאר ברחוב רודיאו כמו גם לחנויות הכלבו המפוארות בשדרות וילשייר הסמוכות, ושם הם קונים באלפי דולרים באמצעות שלל כרטיסים שהונפקו על-ידי הממשלה.

מדוע זה נראה מוזר, ומדוע אנשים שמו לב לכך? האם כל היהודים כאן בעיר אכן גזענים בגלל-שהם-לבנים? כלל וכלל לא. זרם התיירים, המבקרים והקונים בעיקר של בני דודינו מערב הסעודית ושאר מדינות המפרץ כמו גם של הסינים פסק לחלוטין בשל המגיפה. בחנויות בהן יש מוכרים סינים במיוחד כדי לשרת את הקונים מסין, נוצרה תקופה יבשה, ולכן שמים לב במיוחד למי שכן בא לקנות, יהיה צבע עורו שיהיה. המוזר היה שכל אחד מהקונים החדשים היה מוציא ערימת כרטיסים וקונה איתם דברים יקרי מציאות כאילו היו בחנות "99 סנט". אלו לא היו קונים שנראו כאן לפני כן. האם ייתכן שהם התעשרו בן לילה, או אולי החליטו שהגיע הזמן לבוא לבדוק את השכונה אליה הם מתכוננים לעבור אחרי שיכבשו אותה?

הנה, יגיד הקורא שגם זה נשמע מופרך, הזוי, מוזר. הרשו לי לפרט. לפני קצת פחות משלושה עשורים, היו כאן פרעות רודני קינג. השחורים העלו את שכונותיהם באש, הרסו בתי עסקים וגרמו לנזק עצום. יותר מכל באותם זמנים, הם התנפלו על הקוריאנים, והנזק שם נעמד בכמיליארד דולר. אותו זכרון כואב צורב עד היום, מסרב להשכח, מסרב להפרד. המפגינים הבטיחו לעצמם שבפעם הבאה הם יתמקדו בשכונות העשירות יותר, לכיוון מערב, כי מדוע להרוס את בתיהם כשאפשר להתמקד בלבנים, ביהודים ובעשירים? אמרו, זכרו, ולמרות שעברו כמעט שלושה עשורים, כך באמת עשו.

אני זוכר את הרמות הגבה והשאלות שנשאלו לפני חודשים לגבי הקונים החדשים בבורלי הילס. למי שרוצה, כנראה שניתן לקשר את אותה תופעה עם מילארד וחצי דולר שנגנבו (או הוצאו במרמה) מלשכת העבודה בקליפורניה. כרטיסי כסף שהיו אמורים להגיע לאנשים הזכאים לדמי אבטלה נעלמו, ואנשים אחרים (גנבים) השתמשו בהם לקניות. בת דוד שלי שציפתה עם בעלה וילדיה לכשנים עשר אלף דולר, נלחמת עד היום לנסות לקבל את הכסף בחזרה (לשכת העבודה שלחה לבנק, הבנק שלח לנמען, הכרטיסים נגנבו, ואיש לא אחראי). השמועה היא שכרטיסים נמכרו תמורת מאה דולר כל אחד, ואנשים קנו אותם כמו שקונים חבילות קלפים, כל כך הרבה כרטיסים נגנבו - בשווי מילארד וחצי דולר.

זו ארה"ב של היום, בה חיי שחורים נחשבים, וחיי כל השאר לא נחשבים. זו ארה"ב בה למרות הטכנולוגיה הבסיסית ביותר של המאה העשרים ואחת, ולמרות מנגנונים ביורוקרטיים ענפים ביותר, ניתן לגנוב אלף וחמש מאות מילין דולר, ואיש לא נתפס. זו ארה"ב שבה גדל דור של דמוקרטים שדורש להפיל את כל הגדרות והחומות והחוקים והסדר הטוב, ולמנוע תקציבים מהמשטרה, ולבטל את סוכנות המכס וההגירה, ולא לעשות דבר מול אנרכיסטים, אבל להקיף את בניין הקונגרס ולהציב את הצבא שם להגן על הדמוקרטים עצמם מפני איומים-לא-קיימים כך שהם יוכלו להמשיך לעשות ככל העולה על רוחם. זו ארה"ב שבה שודדים שלומיאלים עוקבים משך זמן אחרי בעל עסק, אך בזמן אמת, הם מאבדים את עשתונותיהם, מפילים את האקדח, שפולט כדור, והם נסים על נפשותיהם. זו גם ארה"ב שבה המשטרה קפואה (ובצדק), ולא יעברו הימים ויגבר קצב ועזות המצח של מי שחושב שמותר וכדאי לשדוד אנשים חפים מפשע. זו ארה"ב של תוהו ובוהו, תודות לדמוקרטים שבשלטון, ועד שהם ירגישו על בשרם את תוצאות דרישותיהם, כולנו נמשיך לסבול.

תאריך:  12/03/2021   |   עודכן:  12/03/2021
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרב מיכאלי שזה עתה נבחרה לראשות מפלגת העבודה הציונית והלאומית מאוד בתקופת בן-גוריון - בחרה שוב להתעמת בכנסת בנושא מעורבותו של סבה, רז'ה (ישראל) קסטנר בגורלה המר של יהדות הונגריה בתקופת השואה (בישיבת הכנסת מ-24.2.21). משבחרה להיות מנהיגה של מפלגה ציונית אין ברירה אלא להכנס להיסטוריה כד לסתור את דבריה, כפי שנמסרו בחדשות הרדיו מ-24.2.21 ובישראל היום מיום ה' 25.2.21.
12/03/2021  |  אהרן פאפו  |   יומני בלוגרים
דומני שמעולם לא היה ראש-ממשלה ישראלי, כולל אהוד ברק ואהוד אולמרט, חובבי טיסות בעצמם, שכה הרבה בטיסות בכלל, ותמיד עם רעייתן הכבודה בפרט. ועם תקן למזכירה מיוחדת שתטפל בלוחות הטיסות, כנראה תפקיד או תקן, שהוריש לו אולמרט.
11/03/2021  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
אז אחרי שחזרנו לאולמות במינונים המתבקשים, ובתום קונצרט הפתיחה המחודש לפני שבוע, תזמורת הקאמרית הישראלית מזמינה אותנו שוב לאולמה. "דרישת שלום מווינה" כשניחוחות העיר האלגנטית הזאת ממלאים חושינו, ובגילומם של השושבינים הראשיים שלה: היידן ושוברט.
11/03/2021  |  יוקי לביא  |   יומני בלוגרים
שתי סיסמאות בחירות שהשלימו זו את זו בבחירות 1996, חצי שנה לאחר רצח רבין, העניקו לבנימין נתניהו את הניצחון, כנגד כל הסיכויים. האחת היא זו שהמציאו החב"ד'ניקים "נתניהו, זה טוב ליהודים", והשנייה של מוטי מורל ופינקלשטיין: "פרס יחלק את ירושלים". שתיהן היו ה'גיים צ'יינג'ר' של הבחירות, שעל-פי כל התחזיות אמור היה פרס לנצח בהן 'בהליכה'.
11/03/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
לפי המספרים והנתונים המונפקים לנו על-ידי מקבלי ההחלטות חדשים לבקרים, אפשר לחשוב שמדינת ישראל מצויה בעיצומה של תנופת בנייה שלא ידעה מעולם. דוגמה מובהקת לכך אפשר לראות בנתונים שהנפיק לא מכבר משרד הפנים, כשהודיע על לא פחות מ-95,200 יחידות דיור שאושרו על-ידי מנהל התכנון של המשרד, כולל בין היתר מספר מרשים במיוחד של 35,500 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית. שר הפנים, אריה דרעי, אף התגאה בכך שהמשרד עמד ביעד של לפחות 30 אחוזים מהדירות שיהיו בחישוב שנתי מקודמות באמצעות התחדשות עירונית.
11/03/2021  |  ארז כהן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il