|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

מוקירים את אנשי התרבות של ישראל

הוכרזו 14 הזוכים בפרסי היצירה לסופרים ומשוררים של מינהל התרבות, משרד המדע התרבות והספורט, וקרן ראש הממשלה על-שם לוי אשכול ז"ל לשנת התשס"ח
12/12/2007  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
תודה על שירה, סיפורת ומחזה [צילום: פלאש 90]

ועדת השיפוט של פרסי היצירה לסופרים ומשוררים של המחלקה לספרות שבמינהל התרבות, משרד המדע, התרבות והספורט וקרן ראש הממשלה על-שם לוי אשכול, החליטה להעניק השנה את הפרס לסופרים אהרון מגד, רות אלמוג, יואל הופמן, יוסי אבני לוי, סוזן אדם, ותמר גלבץ, לסופרת הילדים נירה הראל, למחזאית גורן אגמון, למשוררים משה דור, גלעד מאירי, דבי סער, ליאת קפלן ושלמה אביוּ ולעורך הספרות זיסי סתווי.

חברי ועדת השיפוט של הפרס הם: פרופ' אורי ברנשטיין - יו"ר, פרופ' זיוה שמיר, יהודית קציר.

פרסי היצירה על-שם רה"מ לוי אשכול ניתנים לסופרים ומשוררים הכותבים בשפה בעברית, כאות הוקרה על פועלו של הסופר והמשורר בכל תחומי הספרות: בשירה, בסיפורת, במחזה, במסה, בביקורת ובעריכה ספרותית. סכום כל פרס הוא: 65,000 שקלים. בסה"כ יחולקו כ-910,000 שקלים.

טקס הענקת הפרסים יתקיים במעמד המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, ובמעמד שר המדע, התרבות והספורט, גאלב מג'אדלה, ביום א', כא' בטבת תשס"ח, 30 בדצמבר 2007, בצוותא, ברחוב אבן גבירול 32, תל אביב.

נימוקי השופטים:


אהרון מגד

אהרן מגד היה ממייסדי השבועון "משא", וערך אותו במשך חמש עשרה שנה, כמו גם את מדורי הספרות של "למרחב" ו"דבר". בין השנים 1968-1971 כיהן מגד בתפקיד נספח תרבות בשגרירות ישראל בלונדון. אהרן מגד פרסם עד היום למעלה מ-30 ספרים, המקיפים את החוויה הישראלית והיהודית בריבוי פניה. ספריו תורגמו לשפות רבות, ומחזותיו הוצגו ב"הבימה" ובתיאטראות נוספים. הוא זכה בפרסים הנכבדים ביותר: בפרס ביאליק, פרס ברנר, פרס עגנון ופרס ישראל בספרות לשנת 2003.

גורן אגמון

המחזאית והבמאית גורן אגמון מציבה במרכז יצירתה את התא המשפחתי על כל מורכבותו, ואת עולמן ונפשן של נשים ישראליות, הנקרעות בין המחויבות לעצמן, לבין התפקידים שהחיים מטילים עליהן.

בכתיבתה הישירה - שיש בה חספוס והומור ישראלים מאוד - יוצרת אגמון דמויות אמינות ונוגעות ללב ברגישותן ובאומץ שלהן להתמודד עם מגבלות החיים, החברה והנפש.

גלעד מאירי

גלעד מאירי הוא משורר צעיר, בעל דוקטורט לספרות עברית, חבר בקבוצת "כתובת" הירושלמית העושה רבות להפצת השירה בקהילה. ספריו "פגני אורבני" ו"זעזועים בג'לי" מצטיינים ביכולת ניסוח, בדיוק ובחוש הומור הנדיר בשירתנו.

דבי סער

דבי סער היא משוררת כישרונית, המפרסמת סיפורים ושירים במיטב כתבי העת ומדורי הספרות: ב"הליקון", "מאזנים", "עיתון 77", "קשת החדשה", "שבו" ועוד. דבי סער קראה משיריה בבמות נחשבות, והשתתפה בפסטיבלים אחדים. בעבר ניהלה את פורום הספרים של Ynet, ומילאה תפקידים בכירים בגופים ממלכתיים. דבי סער אף הקימה אתר אינטרנטי, שמעניק שירות חשוב לציבור. ספר שירה נוסף מפרי עטה עתיד לראות אור בקרוב.

זיסי סתוי

זיסי סתוי, הוא מבכירי העורכים בישראל. את רוב שנותיו עשה בידיעות אחרונות, שבו היה חבר מערכת במשך 39 שנים, וערך בנאמנות ובהתמדה את מדור הספרות. בתקופתו היה זה מדור רחב יריעה ובעל חשיבות מרובה. כעורך הוא נתן פתחון פה ליוצרים ותיקים וחדשים, ידועים ואלמוניים, ואף ערך עשרות ראיונות חשובים, המשמשים עד עצם היום הזה חומר עזר לחוקרי הספרות ותלמידיה.

במרוצת השנים ערך זיסי סתוי גם את עיתון התזמורת הפילהרמונית הישראלית, והיה בין עורכי "מאזנים" והמגזין "מוזיקה". ערך ספרים רבים בהוצאות שונות, וכן תוכניות ספרות ב"גלי צה"ל" ובטלוויזיה. כמו-כן ערך שש אנתולוגיות מקיפות של שירה וסיפורת עברית.

יואל הופמן

יואל הופמן הינו אחד הסופרים הבולטים ביותר בספרותנו עתה. ספריו, החל מ"ספר יוסף" וכלה ב"CURICULUM VITAE" נעים על הגבול הדק שבין שירה לפרוזה. ביכולתו הלשונית המופלאה הוא יוצר עולמות הזויים המשקפים את מציאות חיינו כאילו ניתחוה לקטעים קטעים על שולחן הניתוחים של כוח תיאורו. במשפטים אפיגרמטיים לעתים, הגובלים בקואנים של זן, הוא מציב תמונת עולם ריאלית וחלומית כאחד, שאין כמותה בספרותנו.

יוסי אבני לוי

יצירתו של אבני-לוי עוסקת באומץ בשאלות של זהות, השתייכות וחריגות - בן למשפחה מזרחית מול ההגמוניה הישראלית האשכנזית, הומוסקסואל מול החברה הסטרייטית, והישראלי-יהודי המייצג את המדינה בחו"ל, ונאלץ להתמודד עם ניכור ועוינות.

בעברית עשירה וחושנית - המדייקת בתיאורי מקום, אווירה ורגש, כמו גם בשפת דיבור ציורית ואותנטית - מפליא אבני-לוי לגעת ברבדי מעמקים אנושיים אוניברסליים - ילדות, אהבה, בדידות וגעגוע.

ליאת קפלן

ליאת קפלן היא משוררת שספריה "בדיוק כך, במטבח", "זה זה" ואחרים מצביעים על כשרון בשל של מי שמנסה לבטא את מהות חוויתה של אישה בנוף הישראלי. שירתה נאחזת בפרטי הריאליה שסביבנו כדי ליצור עולם שירי עצמאי ומיוחד לה. כן עוסקת ליאת קפלן רבות באירגון סדנאות שירה ובהוראת שירה.

משה דור

משה דור הינו אחד המשוררים החשובים בדור המדינה. ספרי השירה המרובים שכתב, החל מהשתתפותו ב"לקראת" והוצאת ספרו הראשון "ברושים לבנים" נעים בין אהבה וקשר עמוק לנופי הארץ לבין הימשכות לנופים זרים הנותרים, עם זאת, תמיד נכר. לשונו העשירה, דימוייו המרעישים והמוזיקליות המיוחדת לשירתו מקנים לו מקום נכבד בכותל המזרח של השירה העברית החדשה.

נירה הראל

נירה הראל היא סופרת ילדים רבת כישרון. בשנים 1976-1978 ערכה בהוצאת "מסדה" את השבועון לילדים "פילון", ערכה את ספרי הילדים של הוצאת מסדה, את ספרי הילדים בהוצאת "עם עובד", וניהלה את ההוצאה.

נירה הראל פרסמה למעלה מארבעים ספרי ילדים ונוער, הכתובים בשפה טבעית וקולחת ומצטיינים בהומור מלבב. רבים מספריה תורגמו, וזכו בפרסים בארץ ובחו"ל. כן יזמה את "מצעד הספרים" של משרד החינוך ואת הקמת האתר לעידוד קריאה "דףדף" שאותו היא עורכת בשיתוף עם המאייר דני קֶרמן. לא מכבר הוציאה את האלבום הפופולרי לילדים "שרשרת זהב", ובו 40 שירים, ממיטב שירי הילדים בעברית, מביאליק ועד ימינו.

סוזן אדם

כתיבתה הרגישה ורבת העוצמה של סוזן אדם סוחפת את הקורא למסע מטלטל בין הקטבים של יחסי אנוש - מאכזריות ואלימות ועד נדיבות וחסד.

בלשון כמו-דיבורית ישירה ועם זאת עשירה ומרובת גוונים, היא בוראת דמויות נשים יוצאות דופן, שצללי העבר מושכים אותן לאחור, והן נאבקות להשיל אותם וליצור לעצמן הזדמנות חדשה לעצב את חייהן כרצונן.

יכולת התבוננות מעמיקה ונוקבת בתהומות ובפסגות הנפש, וטוויה עדינה של יחסי אנוש, מייחדים את כתיבתה של אדם, ששום דבר אנושי אינו זר לה.

רות אלמוג

רות אלמוג פרסמה את סיפורה הראשון בשנת 1967 ולאחריו החלה לעבוד במוסף "תרבות וספרות" של עיתון הארץ, לצדו של הסופר והעורך בנימין תמוז. עד עצם היום הזה היא משתתפת במוסף הספרות של הארץ בקביעות ובהתמדה, סוקרת ספרים ומאירה תופעות מעניינות מתחום התרבות בארץ ובעולם.

רות אלמוג כתבה כעשרים ספרים למבוגרים ולנוער. הרומן החשוב שלה "שורשי אוויר" זיכה אותה בפרס ברנר. ספריה תורגמו לאנגלית, גרמנית, הולנדית וסינית. במרוצת השנים זכתה רות אלמוג בפרסים ספרותיים רבים נוספים: בפרס עגנון, בפרס ניומן, בפרס זאב ובפרס ביאליק וכן בפרסים שהוענקו לה בחו"ל.

שלמה אביו

שלמה אביו הוא משורר, סופר, מתרגם. בתרגומיו המצויינים הציג לקהל קורא העברית את המשורר הספרדי לואיס גרסייה מונטרו ואת המשורר הקטלני ג'ואן מרגריט. ששת ספרי שיריו והקובץ הכולל: "רוקי מרציאנו, גיבור נעוריי" מצטיינים בדימויים עזים, בחושניות ניכרת ופורשים עולם צבעוני ומיוחד במינו ומנהלים דיאלוג נדיר בשירתנו עם השירה הספרדית החדשה.

תמר גלבץ

בשני הרומנים שפרסמה עד כה מעמיקה תמר גלבץ, באומץ ובכנות נדירים, בחקר הנפש הנשית הפצועה.

בעברית וירטואוזית, רב-רבדית וגמישה כפלסטלינה, היא לוקחת את הקורא למסע מטלטל אל הגהנום ובחזרה. הכאב - מחלה, נטישה, בדידות, ייאוש - נפרט לרסיסים של קיום יומיומי גדוש וחושני, הניתזים בסטקאטו חד וננעצים בלב.

עיצוב התהליכים הנפשיים במארג של פרטים, וביטויים הלשוני המדויק והאקספרסיבי, יוצרים שלמות אמנותית, שהיא כשלעצמה מזככת ומנחמת.

תאריך:  12/12/2007   |   עודכן:  12/12/2007
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוקירים את אנשי התרבות של ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון צפוי להודיע היום (12.12.07) על שינוי במדיניות בנוגע לאפגניסטן - ועל מוכנותו להיפגש עם הטליבן. כך מדווח האינדיפנדנט הבריטי.
12/12/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
ועדת הכספים, בראשות היו"ר, סטס מיסז'ניקוב, אישרה היום (ד', 12.12.07) להעביר עד לסוף שנת 2008 למגדלי עופות ובקר בגליל סובסידיה של 13%, וסובסידיה של 17% לעוסקים בייצור ביצים באזור זה. זאת על-פי הצעת חוק בנושא של ח"כ יצחק וקנין, שאושרה כהוראת שנה לשנה, למרות חילוקי דעות עם משרד האוצר.
12/12/2007  |  דרור מרום  |   חדשות
הכנסת אישרה (ד', 12.12.2007) בקריאה טרומית הצעת חוק של חברי הכנסת רובי ריבלין (ליכוד) וסטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) לתיקון חוק המכר שתבטיח בעתיד את השקעתם הכספית של רוכשי דירות. הצעת החוק מחייבת חשבון מלווה סגור לכל פרויקט, מרחיבה את היקף הערבות הבנקאית, מגבירה הפיקוח על הבנקים והקבלנים ומטילה סנקציות פליליות ואזרחיות על מנהלי בנקים ותאגידים שסרחו. הממשלה חזרה בה מתמיכתה, לאחר שריבלין הודיע לשר השיכון שאין בכוונתו להמתין מעבר לפרק זמן סביר, עד שהממשלה תגיש הצעת חוק ממשלתית.
12/12/2007  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
נשים עם גושים בשדיים מסתמכות על הרדיולוגים שיקראו בצורה מדוייקת את תוצאות הממוגרפיה, אך רמת הדיוק של הפענוח משתנה במידה רבה, אלו המסקנות אליהן הגיעו חוקרים אמריקנים.
12/12/2007  |  יפעת גדות  |   חדשות
עשרות הרוגים וכמאה פצועים בשלושה פיגועים בעירק - 3 מכוניות תופת התפוצצו בזו אחר זו בעמארה שבמחוז מייסן השיעי, שבדרום המדינה. כך מדווחות סוכנויות הידיעות (ד', 12.12.07).
12/12/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il