|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הוראות הקורונה - מקור לקונפליקטים

בפסק הדין שניתן בבית הדין לעבודה נקבע כי מעסיק רשאי למנוע את התייצבותו לעבודה של עובד הוראה שלא התחסן כנגד נגיף הקורונה ומסרב לעשות בדיקה לצורך הצגת תוצאה שלילית
17/08/2021  |   אבי מרום-מילברגר   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
סיכון התלמידים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

משבר הקורונה פתח לדיון שאלות רבות בתחום המשפט והגישור המסחרי כמו גם ביחסי העבודה אצל מועסקים ומעסיקים רבים, שהרי ברור לכל הצדדים שחוזים והסכמות רבות לא קוימו עקב חוסר יכולת של אחד מהצדדים לקיימם. הבעיה מסתבכת כאשר נדרשים לשאלה אם הפרות אלה יכולות להיחשב ככוח עליון.

לדוגמה סכסוך שהגיע לכותב שורות אלה שבו צד אחד נכנס לסכסוך כבד עם לקוחות, כיוון שלא היה ביכולתו לבצע עבודות להן התחייב. אותו צד לא יכול היה לקיים את חלקו בהסכם מכיוון שחלק מחומרי הגלם לא הגיעו לארץ.

בשל מצב התובלה הימית בשנה האחרונה מתרבים המקרים של חוסר עמידה בזמנים ובעלייה מאוד מאוד גדולה בעלויות ההובלה הימית. הסכמי סחר רבים מופרים בעקבות החלטה והשלמה של ספקים לספוג את קנסות ההפרה שהן נמוכים מההפסדים הצפויים עם קיום החוזים וספיגת העלויות הגבוהות. חמור הדבר במקרים בו עלות הסחורה יחסית נמוכה ואז עלות ההובלה הימית מתייקרת במאות אחוזים, לדוגמה עם עלות הסחורה הממלאת קונטיינר היא 23,000 דולר ההובלה הימית בעבר הסתכמה בכ-2,000 דולר ובימים אלה היא יכולה להגיע ל-12 אלף דולר. כלומר, יותר מ-50% מערך הסחורה, והאבסורד הגדול שגם על ההובלה ישלם היבואן את כל מיסי היבוא.

גישור אחר שהגיע לשולחני הפך מגישור בין שני צדדים לגישור בין 3 צדדים, כאשר שלושת הצדדים למעשה היו הנפגעים. כל הצדדים לסכסוך לא רצו "לשבור את הכלים" אך בשל חוסר במכולות, המוביל הימי לא יכול היה להוביל את הסחורה ליצרן, שלא יכול היה לספקה ליצרן, שלא יכול היה לספק ללקוח את הזמנתו. ברור היה ל-3 הצדדים שבית המשפט יוציא את 1 או 2 מהם צודק, אך אף אחד מהצדדים לא יהיה מורווח כיוון שהפיצוי הכספי תמיד יהיה יותר נמוך מהרווחים בעסקה המתמשכת ש"תתפוצץ", אם תגיע לבתי המשפט. בהסכם שהושג בגישור כל הצדדים תרמו מרווחיהם העתידים והחוזה הרב שנתי ימשיך להתקיים.

ההוראות השונות בהקשר למשבר הכלכלי והבריאותי נותנות את סימניהן גם בכמות התיקים שנפתחים לאחרונה, כמו גם קונפליקטים שמגיעים לשולחנם של מגשרים רבים עוד בטרם הגעתם לבתי המשפט בתחום יחסי העבודה.

זכות לחיים

סכסוכים חדשים מתחילם להתגבש גם בהקשר של היעדרויות עובדים ממקום העבודה עקב בידודים והערכת חופשות, מועסקים רבים שלקחו את חופשתם השנתית בחו"ל, כאשר חזרו לארץ התברר כי אינם יכולים לחזור לעבודה עקב בידוד, ו/או הורים רבים שילדיהם נחשפו לחיוביים וההורים נאלצים להישאר עם ילדם בבית כיוון שאופציית הסבים לא קיימת... עקב כך ניתנו גם מספר פסקי דין דרמטיים בתחומים שונים.

ניקח לדוגמה פסק דין דרמטי שניתן לאחרונה על-רקע ההתנגדויות להתחסן - בפסק הדין שניתן בבית הדין לעבודה נקבע כי מעסיק רשאי למנוע את התייצבותו לעבודה של עובד הוראה שלא התחסן כנגד נגיף הקורונה ומסרב לעשות בדיקה לצורך הצגת תוצאה שלילית.

בית הדין האזורי בתל אביב פסק כי מבחינת עילת התביעה, לא ניתן לקבוע כי זכותה של עובדת גוברת על זכותם לחיים של תלמידים, הורים וכלל צוות בתי הספר. יתרה מכך, חובתה של הרשות המקומית להגן על התלמידים, שאר המורים ובני משפחותיהם.

בפסק הדין נכתב בין השאר: "אף כי אין בפנינו הסדרה מפורשת בחקיקה או הסכמה קיבוצית בדבר הגבלת כניסה של עובד למקום עבודה ללא בדיקת קורונה שלילית בהעדר התחסנות, אין מקום לקביעה כבר בשלב זה של ההליך כי סיכויי תביעה של המבקשת גבוהים, כאשר בוחנים את עילת התביעה בה אוחזת המבקשת".

כבוד השופטת מירב קליימן ציינה כי "שיקולי מאזן נוחות הנשקלים בעת בחינת בקשה לסעד זמני, בשלב זה נוטה באופן ברור לכיוונה של המשבר ושל האינטרס הציבורי, ושים לב למידע הקיים כיום בקשר עם יעילות החיסון במניעת הדבקה ולאחר שקילת הנזק הברור והמיידי שעלול להגרם לתלמידים". מדובר בתקדים שישליך על כל המשק.

הדעות חלוקות אם בית הדין לעבודה עשה את האיזון הנכון בין זכויות העובדים לבין טובת הציבור בכללותו. כל עובד רשאי להחליט על גופו וזכותו להתחסן או לא, אך כל עובד חייב לשאת באחריות להחלטתו. קיימת גם בעייתיות בהטלת האחריות על המעסיקים אשר רוצים להגן על עובדיהם ועל הקהל המגיע בשערי מקומות העובדה.

הכותב הוא סגן יו"ר ודובר לשכת המגשרים בישראל.
תאריך:  17/08/2021   |   עודכן:  17/08/2021
אבי מרום-מילברגר
+השירות הלאומי מקשיח את התנאים ללא-מחוסנים
20:07 17/08/21  |  עידן יוסף
השירות הלאומי נערך לקורונה. מתנדבים לא מחוסנים יחויבו בבדיקה כל 72 שעות על-חשבון זמנם וכספם של המתנדבים. ללא בדיקות קורונה לא תתאפשר לינה בדירות השירות (כיפה).
+משרד הבריאות: לא בכל הקייטנות חייבים בדיקת קורונה מקדימה
19:33 17/08/21  |  עידן יוסף
בקייטנות ללא לינה לא יחול התו הירוק, ועל כן אין חובה לבצע בדיקת קורונה כתנאי להשתתפות בקייטנה, אלא אם הקייטנה עצמה קבעה כלל שונה. הודעה מפורטת בנוגע להנחיות החדשות שתיכנסנה לתוקף מחר תופץ בקרוב ע"י משרד הבריאות.
+סגר בניו-זילנד בגלל מקרה קורונה ראשון
16:13 17/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סגר של שלושה ימים הוטל בניו-זילנד מהלילה בחצות לאחר שתושב אוקלנד התגלה כחולה קורונה  ▪  הנחת היסוד היא שמדובר בזן דלתא  ▪  זהו מקרה הקורונה הראשון בניו-זילנד מאז פברואר
(ראש ממשלת ניו זילנד. סגר לשלושה ימים [צילום: סאם ג'יימס, AP])
+ממחר: מתחמי בדיקות מהירות בסינמה סיטי בחדרה, ב"ש ואשדוד
14:50 17/08/21  |  מירב ארד
החל ממחר (ד') יפעיל מגן דוד אדום מתחמי בדיקות קורונה מהירות (אנטיגן) גם בסינמה סיטי בחדרה, באר שבע ואשדוד. בסינמה סיטי בגלילות ממשיך לפעול מתחם הדרייב אין המהיר, לרווחת הציבור הרחב. וזאת בנוסף למאות נקודות נוספות ברחבי הארץ. בחדרה, באר שבע ואשדוד - יוקם מתחם מיוחד לביצוע הבדיקות המהירות, אשר יאפשרו לילדים בגילאי 3 עד 12 לקבל בתוך כרבע שעה, ללא עלות וללא תיאום תור מראש, תו ירוק ל-24 שעות במטרה להיכנס לסרט קולנוע ולאטרקציות הנוספות. הכניסה למתחם קניוני הסינמה סיטי עצמם תתאפשר כרגיל ללא צורך בבדיקה.
+חשש לעוד 1,000 מתים עד סוף ספטמבר
13:23 17/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התמותה בקרב הלא מחוסנים תגיע לכ-150-250 מתים בשבוע בסוף אוגוסט  ▪  ממליצים להמשיך ולנקוט צעדים מידיים להגבלת הדבקה: הגבלת התקהלויות ואכיפת התו הירוק והסגול
( פינוי חולה קורונה לבית חולים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ישראלי שמת מקורונה בווייטנאם הובא לקבורה זמנית
11:19 17/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מדובר ביהודי ישראלי תושב דרום הארץ ששהה בוייטנאם במסגרת עבודתו, לפני כשבוע חלה בקורונה ומצבו התדרדר במהירות, בבית חולים מקומי נאלצו לקבוע את מותו
(הקבר הזמני בוויטנאם [צילום: דוברות זק"א])
+ארגון בתי הכנסת: מנייני חצרות ללא-מחוסנים
10:49 17/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המלצת הארגון העולמי של בתי הכנסת לימים הנוראים: רק מחוסנים בחיסון שלישי, מחלימים ונבדקים ייכנסו לבתי הכנסת  ▪  מנייני חצרות יתחילו מוקדם בבוקר
סליחות במירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+שיא חדש בגל הרביעי: 8,646 מאומתים
10:12 17/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 6.2%  ▪  559 חולי קורונה במצב קשה מאושפזים בבתי החולים, 89 נזקקים לסיוע של מכונות הנשמה
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ח"כ גלעד קריב פונה לבי"ח שיבא בשל החרפת תסמיני קורונה
09:36 17/08/21  |  איציק וולף
יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב, פונה הלילה לבית החולים שיבא תל השומר לאחר שחלה החרפה בתסמיני הקורונה שממנה הוא סובל. הוא נעזר בחמצן וחש בטוב, ונמצא בהשגחה במחלקת קורונה. הפינוי נעשה לאחר התייעצות עם רופא הכנסת.

"ח"כ קריב מודה לצוותים הרפואיים וקורא לציבור הצעיר שלא להקל ראש במחלה ולגשת להתחסן", לשון ההודעה שנמסרה מטעמו.
+הממשל האמריקני יקבע: לתת מנה שלישית
07:28 17/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יישום ההחלטה תלוי באישור ה-FDA למתן זריקות הדחף ועשוי להתחיל כבר בחודש הבא, עם עובדי מערכת הבריאות ובתי האבות שהיו הראשונים לקבל את החיסון  ▪  בשל ביזור מערכת הבריאות בארה"ב, הממשל יכול רק להמליץ על המנה השלישית; היישום תלוי במדינות וברשויות המקומיות  ▪  האמריקנים בוחנים את הנתונים מישראל כחלק מתהליך קבלת ההחלטות
(פייזר כבר ביקשה אישור [צילום: מרי אלטפר, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוראות הקורונה - מקור לקונפליקטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
יש להעניק זריקת דחף בחיסוני הקורונה שמונה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה. זוהי ההחלטה המסתמנת של ממשל ביידן, הצפויה להתפרסם בימים הקרובים - חושף (יום ג', 17.8.21) ניו-יורק טיימס. הממשל יכול להמליץ על החיסונים בכלל ועל זריקות הדחף (המנה השלישית) בפרט, אך יכולתו מוגבלת כאשר מדובר בקביעת הנחיות שיעודדו כמה שיותר אמריקנים לקבל אותם.
17/08/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ב', 16.8.21) דיון על המענים הרגשיים לתלמידי מערכת החינוך. עו"ד ורד וינדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, אמרה כי "השלכות הקורונה עוד כאן, ובגדול. חשוב מאוד לשמוע את קול הילדים ונוער עצמם בנושא, ועל כן קיימנו מפגש היוועצות בנושא, במסגרת השולחן הבין מגזרי לילדים ונוער תחת משרד רה"מ, שעומדות בראשו עו"ד מיכל גולד ממשרד המשפטים, כנציגת הממשלה ואני כנציגת החברה האזרחית. במפגש זה, שבסך-הכל השתתפו בו כ-350 משתתפים מכל הגילים, הפקנו גם סרטון בו בני הנוער מדברים על הדברים, וגם שורה ארוכה של המלצות".
17/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד החינוך הגיעו להבנות שלפיהן כיתות ששיעור המחוסנים בהן גבוה מ-70% ייפתחו ב-1 בספטמבר גם ברשויות 'אדומות', ושבמקרה של שיעור מחוסנים נמוך יותר - לא ילמדו התלמידים בבית הספר אלא באופן מקוון.
16/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
יותר מרבע מכלל מכשירי האקמו המחליפים את עבודת הלב והריאות, נמצאים כיום בשימוש בבתי החולים השונים. 18% מתוך כלל המכשירים משמשים לטיפול קריטי בחולי קורונה. כך עולה מנתונים שהעביר (יום ב', 16.8.21) משרד הבריאות ל-News1.
16/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מדינת ישראל חצתה (יום ב', 16.8.21) את רף מיליון המתחסנים במנת החיסון השלישי נגד קורונה. מדובר ביותר ממחצית מאוכלוסיית היעד שהוגדרה עד עתה לקבלת מנת החיסון השלישית הכוללת בני 50 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה ואשר מונה כ-1.9 מיליון אזרחים.
16/08/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il