בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
שיח ושיג עם פרשת "כי תבוא" (ג') <br>
|
אני שותף לכמיהה, שיקרום עור וגידים החזון של קיבוץ כל גלויות העם היהודי בארץ ישראל, אותה מבטא הנביא ישעיהו בפסוק הכובש את לבי - "שאי סביב עיניך, וראי כולם נקבצו באו-לך, בנייך מרחוק יבואו, ובנותייך על-צד תאמנה (שם, פסוק ד')
|
תיאור מרגש [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ההפטרה לפרשת "כִּי תָּבוֹא" לקוחה מספר ישעיהו פרק ס' פסוקים א'-כ"א. ההפטרה מובילה אותנו אל עולם עתידי, בו במקום העוני והדלות ישרור במציאות חיינו כאן בארץ רק עושר עדוי באושר. במקום מציאות של מלחמה ומאבקי כוח הרסניים ישרור פה בארצנו רק השלום העדוי בשקט ובשלווה. אני שותף לכמיהה העזה, שבאה לידי ביטוי בהפטרה של השבוע, כי השלום הנצחי והרווחה הכלכלית יהיו מנת חלקו של עם ישראל ובעיר הבירה ירושלים. אני שותף מלא לכמיהה, שאת מקומם של החשכה והערפל שפקדו, למרבה הצער יותר מדי פעמים את עם ישראל, תתפוס מעתה רק הקריאה העוצמתית, המנוסחת בפרק ס' בפסוק א' - "קוּמִי אוֹרִי כִּי בָא אוֹרֵךְ וּכְבוד יהֹוָה עָלַיִךְ זָרַח". אני שותף לכמיהה, שיקרום עור וגידים החזון של קיבוץ כל גלויות העם היהודי בארץ ישראל, אותה מבטא הנביא ישעיהו בפסוק הכובש את לבי - "שְׁאִי סָבִיב עֵינַיִךְ, וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָּאוּ-לָךְ, בָּנַיִךְ מֵרָחוֹק יָבוֹאוּ, וּבְנוֹתַיִךְ עַל-צַד תֵּאָמַנָה". (שם, פסוק ד') . לצערי, הזדהותי עם כמיהת הנביא לקיבוץ גלויות העם היהודי בארץ ישראל מלווה בהסתייגות עם התבטאויות כמו - "...וְהִשְׁתַּחֲווּ עַל כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ...." (שם, פסוק י"ד) אינני רוצה בהשפלתו של כל גוי, גם כשמדובר בגוי שיש לי מחלוקת קשה עם מדיניותו, גם שנגזר עלי להתעמת איתו בעימותים מדיניים. אינני רוצה בהשפלתו של כל עם באשר הוא. אני מזדהה עם התיאור המרטיט והמרגש בפסוק ח': "מִי-אֵלֶה כָּעָב תְּעוּפֶינָה וְכַיּוֹנִים אֶל-אֲרֻבֹּתֵיהֶם", המבטא את הכמיהה לשיבת עם ישראל למכורתו, ארץ ישראל. הזדהותי מלווה בהסתייגות מהתיאור בפסוק י': "וּבָנוּ בְּנֵי-נֵכָר חוֹמוֹתַיִךְ וּמַלְכֵיהֶם יְשָׁרְתוּנֶךְ". אודה, שציער אותי מאוד לראות איור של הפסוק הזה בבית כנסת סמוך למקום מגורי. לדעתי, הרצון שבני נכר הם אלו שיבנו בארצנו או ישרתו אותנו הוא מנוגד לכל ערך מוסרי, עליו עלינו להשתית ולבנות את חיינו בארץ ישראל. אני מסתייג ממציאות מדינית עתידית אותה משרטט הנביא בפסוק ט"ז: "וְיָנַקְתְּ חֲלֵב גּוֹיִים וְשֹׁד מְלָכִים תִּינָקִי...". אינני שותף לכמיהה להגמוניה רודנית. אני שותף לכמיהה להגמוניה רוחנית, בה מעוגנות בשורות ערכיות מוסריות ואנושיות. אינני שותף לכמיהה ליצירת רקמת חיים כוחנית כמו זו המתוארת בפסוק י"ב, החוזה אבדון לכל גוי "אֲשֶׁר לֹא יַעַבְדוּךְ". גם לא אהיה שותף לתיאור בפסוק ז' על "אֵילֵי נְבָיוֹת יְשָׁרְתוּנֵךְ". אני כן מתחבר לתיאור של צי "הָאֳנִיּוֹת לְהָבִיא בָּנַיִךְ מֵרָחוֹק" כמתואר בפסוק ט' ולהגשמת החזון בפסוק כ"א ו"עַמַּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים" זה העם היורש את הארץ, כשערכי פרשת "כִּי תֹבוֹא" מנווטים את חייו.
|
תאריך:
|
24/08/2021
|
|
|
עודכן:
|
24/08/2021
|
|
איתן קלינסקי
|
שיח ושיג עם פרשת "כי תבוא" (ג')
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
בוקר טוב לכולנו
|
24/08/21 08:56
|
|
2
|
|
Thank you
|
24/08/21 09:18
|
|
3
|
|
It's hard to
|
24/08/21 09:27
|
|
4
|
|
ה.א
|
24/08/21 11:42
|
|
|
|
ה.א מה קרה לך ?
|
25/08/21 11:13
|
|
5
|
|
ידידה החולקת על..
|
24/08/21 12:46
|
|
|
|
מיועד לידידה
|
25/08/21 11:21
|
|
6
|
|
ועוד הבהרה
|
24/08/21 13:09
|
|
7
|
|
מי ייתן
|
25/08/21 08:48
|
|
8
|
|
ידידיה
|
26/08/21 10:09
|
|
9
|
|
ידידיה
|
26/08/21 10:32
|
|
10
|
|
I WISH NEXT YEAR
|
26/08/21 14:34
|
|
11
|
|
Iwish next year
|
26/08/21 15:02
|
|
12
|
|
Wishing
|
27/08/21 11:42
|
|
13
|
|
TWO STATES
|
29/08/21 09:34
|
|
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - אהבה, קרע, דומינו, מעין מלה טובה והגדרה מילונית "אלנא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר שנה טובה!
|
|
|
החגים מתקרבים אלינו בצעדי ענק, ועובדים רבים תוהים מה נוהל העבודה בערבי החג ובחול המועד, האם המעסיק מחויב להעניק להם שי לחג וכן הלאה. חשוב להבין כי זכויות העובדים בימי החג נקבעות בהתאם להסדרים שונים: חוקים, הסכמים קיבוציים/צווי הרחבה, הסכמים אישיים ונוהג במקום העבודה. ככלל, אם חלים מספר הסדרים במקביל במקום העבודה, על מקום העבודה לפעול על-פי ההסדר שמיטיב עם העובד.
|
|
|
שנת הלימודים בפתח וכולנו מקווים ומייחלים שתהיה שנה "רגילה". שהילדים "סתם" יתלבשו בבוקר ו"סתם" ילכו לבית הספר. אנו כבר בתקופה ארוכה כל כך של אי-ודאות, אי-בהירות, וכולנו צמאים לשגרה. שינה לא מספקת, אכילה לא מסודרת, פעילות גופנית לא סדירה, כל אלה יכולים לפגוע לנו בבריאות. תחילת שנת הלימודים זו הזדמנות לאסוף את הרסיסים, להשיב ולאמץ הרגלים חדשים לשגרה היומית.
|
|
|
האם בביקורך בוושינגטון תטשטש את עמדותיך השורשיות על עתיד יו"ש, כדי לזכות בנוחיות מדינית ופופולריות פוליטית קצרי-טווח, או תקדם עמדות אלו בנחישות שתחשוף חילוקי דעות נוקבים עם הנשיא ביידן, אך תזכה אותך ואת ישראל בהערכה אסטרטגית ארוכת טווח? כך נהג רה"מ שמיר, שהדף לחצים ופיתויים, והציג למארחיו בוושינגטון את עמדותיו ללא כחל וסרק, למרות הכפשות פומביות מהנשיא בוש ומזכיר המדינה בייקר. אבל בתקופתו שודרגו שיתופי הפעולה בין ישראל לארה"ב בהיקף חסר-תקדים, מכיוון שבמערכה מול משטרים וארגונים פורעי חוק, ובמאמץ לפיתוח טכנולוגיות פורצות-דרך, ארה"ב מעדיפה שותף מונחה-עקרונות, אמין, המסוגל להדוף לחצים, גם אם אינו מאמץ את עמדותיה בסוגיה הפלשתינית.
|
|
|
מדי שנה מתגלות, בעיקר בשווקים, צנצנות דבש שאינן עומדות בדרישות התקן. דבש מזויף הינו מוצר תעשייתי עשוי סוכרים, קרמל וצבעי מאכל. דבש תקני הינו מוצר טבעי שאינו אמור להכיל חומרים משמרים או מיצבים למיניהם, לכן חשוב מאוד כי הפרמטרים המרכיבים אותו יעמדו בדרישות התקן כך שהצרכן ירכוש דבש איכותי, מפוקח וטהור.
|
|
|
|